Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåtthalsbånd på veldig ung valp.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Spør dyrlegen for du må der for å få resekt eller kjøpe det uansett :) Har brukt flåtthalsbånd på mine når de er så små men har snakket med dyrlegen først. Spurte sist denne sommeren da de hadde fått et nytt merke og detta var visst også greit å bruke på valper men enn skal jo alltid følge litt med og se at de ikke får en reaksjon, blir rød osv :) en liten valp vil kanskje klø litt ekstra uansett siden det er uvant med noe rundt halsen så det er gode å passe på å se at de ikke blir rød og irritert i huden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt flåtthalsbånd på apoteket i Sverige alt :) Valpen godtar å ha på halsbåndet med en gang :D

Fint at valpen godtar det, men, det er ikke dermed sagt at det er så bra for valpen. Så, følg godt med på området rundt halsen. Jeg har brukt scalibor på mine hunder én gang jeg (ikke de hundene jeg har nå), da endte to av fem opp med sår på halsen. So no more! Jeg bruker heller remedier av urter etc, bestiller gjerne fra iHerb. Har også ravbånd, men har ikke brukt det. Har kun funnet én flått i år, og den kom da vi var på ferie i Sverige. Jeg bor i Østfold.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt flåtthalsbånd på apoteket i Sverige alt :) Valpen godtar å ha på halsbåndet med en gang :D

Da min hund var valp anbefalte veterinæren at jeg brukte Frontline dråper siden det er den mildeste formen for flåttmiddel og det er en god del hunder som ikke tåler Scalibor og Exspot og andre midler med permetrin. Så selv om valpen din godtar flåtthalsbåndet er det viktig at du følger nøye med, selv opplevde jeg at hunden min fikk en alvorlig allergisk reaksjon mot Scalibor 2 dager etter at den fikk på seg halsbåndet. Så jeg stemmer for Frontline. :)

Fint at valpen godtar det, men, det er ikke dermed sagt at det er så bra for valpen. Så, følg godt med på området rundt halsen. Jeg har brukt scalibor på mine hunder én gang jeg (ikke de hundene jeg har nå), da endte to av fem opp med sår på halsen. So no more! Jeg bruker heller remedier av urter etc, bestiller gjerne fra iHerb. Har også ravbånd, men har ikke brukt det. Har kun funnet én flått i år, og den kom da vi var på ferie i Sverige. Jeg bor i Østfold.

Har du link til urte-remedier fra Iherb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da en liten tass på 4 kg, og ikke huen om jeg drypper kjemikalier på ham etter alle skrekkhistoriene man har fått servert den siste tiden... :hmm:
Men jeg bruker Tea Tree-oil Spray, og har enda ikke plukket en flått av ham... Og da ferdes jeg på gamle hestebeiter og andre steder der jeg VET det kryr av flått... :| I fjor sommer, etter en gjerdesjekk før hestene skulle sleppes, plukket jeg hysterisk av over 50 på meg selv, da sluttet jeg å telle, bare hikstet desperat av de kravlende krypene. Hestene ble dynket i kjemikalier... og slapp unna, heldigvis.

Lille Linus på 4 mnd blir sprayet noen ganger i uken med Tea Tree-Oil i utgangspunktet for å holde pelsen flokefri, og har også sluppet unna ekle krypende krek :P

Jeg testet på Pus, og har faktisk bare plukket noen få av ham i sommer også... Han ferdes mye mer i skau og kratt, og jeg har heller ikke fått sprayet ham like ofte eller feks etter han har blitt våt av regn ol. Så jeg konkluderte med at dette har nok holdt mange potensielle kryp vekke fra pelsen hans også :)

Vel verdt å teste, om ikke annet! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt å drøye flåttmiddel på valper :) Ingen av mine har vært behandlet før 4-5 mnd gamle og jeg bruker da flåttmiddelet frontline. Frontline bruker jeg på voksen hund også :-) Men jeg opplevde at valpen fikk lite eller ingen flått mens han hadde valpepels, og begynte å få mer flått når pelsen var skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da en liten tass på 4 kg, og ikke huen om jeg drypper kjemikalier på ham etter alle skrekkhistoriene man har fått servert den siste tiden... :hmm:

Men jeg bruker Tea Tree-oil Spray, og har enda ikke plukket en flått av ham... Og da ferdes jeg på gamle hestebeiter og andre steder der jeg VET det kryr av flått... :| I fjor sommer, etter en gjerdesjekk før hestene skulle sleppes, plukket jeg hysterisk av over 50 på meg selv, da sluttet jeg å telle, bare hikstet desperat av de kravlende krypene. Hestene ble dynket i kjemikalier... og slapp unna, heldigvis.

Lille Linus på 4 mnd blir sprayet noen ganger i uken med Tea Tree-Oil i utgangspunktet for å holde pelsen flokefri, og har også sluppet unna ekle krypende krek :P

Jeg testet på Pus, og har faktisk bare plukket noen få av ham i sommer også... Han ferdes mye mer i skau og kratt, og jeg har heller ikke fått sprayet ham like ofte eller feks etter han har blitt våt av regn ol. Så jeg konkluderte med at dette har nok holdt mange potensielle kryp vekke fra pelsen hans også :)

Vel verdt å teste, om ikke annet! :ahappy:

Hvor har du fått tak i sprayen?

Har vært på jakt etter en god tea tree-oil spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...