Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til hjemmesidedesign ønskes


SFX
 Share

Recommended Posts

Jeg har kjøpt nytt domene og har sterke planer om å komme oss på nett igjen - men jeg er skrekkelig elendig på design og layout, kan for lite HTML/CSS til å få det helt pent, og har ikke nok tålmodighet til å lære mer.

Jeg lurer derfor på om det er noen som kunne tenke seg å hjelpe meg å lage et pent rammeverk jeg kan jobbe videre med for å fylle med innhold og holde oppdatert.

Tidligere hjemmeside har jeg altså oppdatert med HTML-koding, meget basic CSS og frames, og oppdatert via FTP.

Ta kontakt for spørsmål og mer informasjon, enten her eller på PM.

Honorar blir vi enig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kanskje litt OT men å lage hjemmeside via wordpress er utrolig lettvindt og enkelt. Elsker at den er så lett å vedlikeholde. Benyttet Frontpage før og det var utrolig tungvint ved endringer av menyer etc.

Du har mange ulike maler som kan benyttes slik at siden blir som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kanskje litt OT men å lage hjemmeside via wordpress er utrolig lettvindt og enkelt. Elsker at den er så lett å vedlikeholde. Benyttet Frontpage før og det var utrolig tungvint ved endringer av menyer etc.

Du har mange ulike maler som kan benyttes slik at siden blir som du vil.

Jeg har sett litt på det, men ikke blitt fortrolig med det som løsning.

For det første ønsker jeg å bruke FTP, slik at jeg vet at original av hjemmesiden alltid ligger på min egen maskin - om det skjer en kræsj i en server eller en konkurs av et firma, mister jeg ikke alt som er lastet opp gjennom årene.

For det andre har jeg enda ikke sett en hjemmeside laget i wordpress som har like mye fleksibilitet som jeg ønsker å ha, så da tviler jeg på at jeg klarer å få til det samme - jeg tenker da primært på undernivåer av menyene.

For det tredje er jeg litt purist av meg i slikt henseende, så å bruke en ferdig mal føles feil. Jeg er oppdratt av eksen til å kode fra scratch i HTML, så å gi fra seg noe av ansvaret/oppgaven til en annen er nederlag nok, om jeg ikke skal bruke en WYSIWYG-formator i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nederlag å ikke lage hjemmeside fra skratsj selv om du ikke er god på det, men det er ikke et nederlag å få andre til å gjøre jobben for deg?

Den skjønte jeg ikke helt...

The days are over for å sitte å knotte med Html, nå benytter man lettvindte løsninger som enten er gratis eller som man betaler for. Mye tid spart og det blir like bra.

Har selv drevet nettbutikk i snart to år og har lagt opp og driftet egne sider. Jeg elsker å jobbe med webdesign og det er vanvittig mye du selv kan gjøre selv om du ikke benytter de heftigste htmlkodene ved ferdige pakkeløsninger.

Og husk - for de som skal se på sidene dine så er ofte det enkleste det beste:)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nederlag å ikke lage hjemmeside fra skratsj selv om du ikke er god på det, men det er ikke et nederlag å få andre til å gjøre jobben for deg?

Den skjønte jeg ikke helt...

Jeg beklager at mine holdninger er så uforståelige for deg.

Som jeg skrev - jeg er oppdratt til å være purist, og jeg liker ikke å få hjelp av andre, jeg liker å klare selv. Men nettopp fordi jeg innser mine begrensninger, tenkte jeg å få hjelp.

The days are over for å sitte å knotte med Html, nå benytter man lettvindte løsninger som enten er gratis eller som man betaler for. Mye tid spart og det blir like bra.

Det kommer da helt an på hvem du snakker med ;) Det er mange som koder alt fra scratch selv enda.

Og husk - for de som skal se på sidene dine så er ofte det enkleste det beste:)

Det er mange av disse ferdigløsningene som er stygge, disfunksjonelle og klønete.

Takk for tips, men jeg vet ikke om jeg har råd til å bruke noen profesjonelle, jeg hadde håpet at noen "hobbymekkere" kunne hjelpe meg for en billigere penge. Vet du hva det vil koste å bruke dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ferdige rammeverk - som WP og Joomla f.eks. Betviler at noen her kan lage nytt rammeverk for deg som er i nærheten av like bra og sikkert.

Menyer kommer an på theme som blir brukt (i WP) og så lenge du kan endel koding selv, så kan du utvide funksjonaliteten selv hvis ønsket. Du kan jo bruke rammeverket og selv lage et helt nytt theme f.eks - da får du det jo akkurat slik du vil - rammeverket ligger jo der allerede.
Det er 0 problem å ta backup av DB og innhold forøvrig(som alle bør gjøre uansett). Det er heller ikke problem med å bruke FTP.

Så jeg ser ikke helt hva det egentlig er du spør om, som du ikke allerede har tilgjengelig

Edit: ahhh - rammeverk kan vel være WP, men du vil la noen lage eget theme med funksjonaliteten du vil ha ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. dette med undermenyer, hva er det du vil ha som ikke wordpress kan gi? Man kan jo ha den rekkefølgen man vil, mange undermenyer osv osv. Ikke for å pushe wordpress jeg og, men det er en veldig bra og fleksibel løsning, backup kan du ta så ofte du vil, og lagre på egen maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager at mine holdninger er så uforståelige for deg.

Som jeg skrev - jeg er oppdratt til å være purist, og jeg liker ikke å få hjelp av andre, jeg liker å klare selv. Men nettopp fordi jeg innser mine begrensninger, tenkte jeg å få hjelp.

Det kommer da helt an på hvem du snakker med ;) Det er mange som koder alt fra scratch selv enda.

Det er mange av disse ferdigløsningene som er stygge, disfunksjonelle og klønete.

Takk for tips, men jeg vet ikke om jeg har råd til å bruke noen profesjonelle, jeg hadde håpet at noen "hobbymekkere" kunne hjelpe meg for en billigere penge. Vet du hva det vil koste å bruke dem?

Ikke noe du trenger å beklage, dert går helt fint for meg:-)

Jeg tror du skal få slite med noen som gidder å bruke tid på sånt for en "billig penge", men lykke til. Håper du finner en løsning på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysningen, hadde visst skjedd noe her. Skal fungere igjen nå :)

Jupp, fungerer finfint nå.

Mange ferdige rammeverk - som WP og Joomla f.eks. Betviler at noen her kan lage nytt rammeverk for deg som er i nærheten av like bra og sikkert.

Menyer kommer an på theme som blir brukt (i WP) og så lenge du kan endel koding selv, så kan du utvide funksjonaliteten selv hvis ønsket. Du kan jo bruke rammeverket og selv lage et helt nytt theme f.eks - da får du det jo akkurat slik du vil - rammeverket ligger jo der allerede.

Det er 0 problem å ta backup av DB og innhold forøvrig(som alle bør gjøre uansett). Det er heller ikke problem med å bruke FTP.

Så jeg ser ikke helt hva det egentlig er du spør om, som du ikke allerede har tilgjengelig

Edit: ahhh - rammeverk kan vel være WP, men du vil la noen lage eget theme med funksjonaliteten du vil ha ja ;)

Jeg skal innrømme at jeg har ikke brukt lang tid på å sette meg inn i WP og Joomla, men jeg har sett en del hjemmesider bygget med de modulene, og synes de mangler en del i forhold til hva jeg har. Men som Anette sa til meg i stad, så er det trolig på grunn av brukeren, og ikke programmet - at det ikke blir utnyttet optimalt.

Av det jeg har sett på WP og Joomla, synes jeg det var uoversiktlig og lite intuitivt å bruke, og jeg ble rett og slett litt "føkk it, jeg finner på noe annet." Skal ting først være enkle, så får det være lettvint også.

Ang. dette med undermenyer, hva er det du vil ha som ikke wordpress kan gi? Man kan jo ha den rekkefølgen man vil, mange undermenyer osv osv. Ikke for å pushe wordpress jeg og, men det er en veldig bra og fleksibel løsning, backup kan du ta så ofte du vil, og lagre på egen maskin.

Jeg synes simpelthen ikke det er så skrekkelig pent med dropdownmenus, hvor du får fire-fem kolonner med valg, alt ettersom hvordan du bygger opp siden. Jeg synes også disse sidene kan være vanskelig å navigere med, fordi det er lett å klikke feil og komme et annet sted enn dit en ønsket. Og det er superirriterende, om en ønsket å komme til en side i tredje undermeny, men så trykker en feil og hele menyen forsvinner eller en havner et annet sted.

Og backup har den sårbarheten at det krever at JEG tar backup'en. Slik jeg har hatt hjemmesiden nå, har originalen vært hos meg og blitt lastet opp via FTP til hjemmesiden, altså har "backup'en" blitt tatt før det er publisert. Dermed er det automatisk alltid minst på to steder, i tillegg til ekstern backup jeg tar med jevne mellomrom - men da har jeg altså materialet på to steder som et minste utgangspunkt, og deretter tre-fire steder senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...