Yodel Skrevet 21. Juli 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Et lite spørsmål. Nå har jeg jo mulighet til å la kamar og jippi gå sammen under hele løpetiden. Noen som har erfaring med dette? Selvsagt kun sammen under oppsyn. Sånn ca fra dag 10 eller noe i løpetiden tenker jeg. Eller blir det bedre om kamar kommer på besøk 2-3 ganger? Bor jo bare en times tid herfra. Da er jeg jo sikrere på å treffe, samtidig er det vanskeligere å bestemme termin, samt at valpene faktisk kan unnfanget med flere dagers mellomrom (?) Noen med erfaring her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Uten å være helt sikker så syns jeg å huske at Astrid Indrebø frarådet å la tispen og hannhunden gå sammen hele tiden, og at det var bedre å prøve å få til 2-3 parringer ved besøk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Å fy søren altså, jeg som har så innmari lyst på en Kamar. Dette er det første Sonen-kullet hvor jeg virkelig må sitte på hendene mine. (Trøster meg med at jeg sikketr ikke ville vært en av de heldige utvalgte til å få valp uansett. ) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 21. Juli 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Å fy søren altså, jeg som har så innmari lyst på en Kamar. Dette er det første Sonen-kullet hvor jeg virkelig må sitte på hendene mine. (Trøster meg med at jeg sikketr ikke ville vært en av de heldige utvalgte til å få valp uansett. )Joda; det er nok mulig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Uten å være helt sikker så syns jeg å huske at Astrid Indrebø frarådet å la tispen og hannhunden gå sammen hele tiden, og at det var bedre å prøve å få til 2-3 parringer ved besøk? Hadde hun en grunn til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Det sies at tispen kan slippe færre egg om hun går med hannhunden konstant, det er visst større sjanse for vellykkede parringer og flere valper ved at hannhund og tispe "ikke ser og kjenner lukten av hverandre" hele tiden. Personlig erfaring er også at hannhunden er med "pågående" når han først får lov, enn når de går sammen hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Det sies at tispen kan slippe færre egg om hun går med hannhunden konstant, det er visst større sjanse for vellykkede parringer og flere valper ved at hannhund og tispe "ikke ser og kjenner lukten av hverandre" hele tiden. Personlig erfaring er også at hannhunden er med "pågående" når han først får lov, enn når de går sammen hele tiden. OK. Har lest andre steder at det anbefales at tispe og hannhund kjenner hverandre godt, og gjerne bor sammen. Det fra en person som frarådet å parre hunder som ikke kjenner hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Joda; det er nok mulig! Ikke si sånn da! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Det sies at tispen kan slippe færre egg om hun går med hannhunden konstant, det er visst større sjanse for vellykkede parringer og flere valper ved at hannhund og tispe "ikke ser og kjenner lukten av hverandre" hele tiden. Personlig erfaring er også at hannhunden er med "pågående" når han først får lov, enn når de går sammen hele tiden. Da burde jo tisper som bor med hannhunder få mini kull Sist kull hadde jeg hannhunden fra dag 3 til ingen parring lengre. Hannhunden var intressert, men parret ikke før tiden var inne. Bare en liten sjekk hverdag. De ble veldig trygge og fine med hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fantasia Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Jipper valper kan jo ikke bli annet enn bra. Heldige de som ender opp en 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Da burde jo tisper som bor med hannhunder få mini kull Sist kull hadde jeg hannhunden fra dag 3 til ingen parring lengre. Hannhunden var intressert, men parret ikke før tiden var inne. Bare en liten sjekk hverdag. De ble veldig trygge og fine med hverandre. Yes, derfor jeg skrev "Det sies" Hvor mye sannhet det er i dette aner jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 21. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2013 Er et par jeg vet av som har hatt tispa og hannen sammen en stund, ble parring og valper av det, og man så tydelig på begge når det var for tidlig eller for seint, så tror nok det kan gå fint det også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 22. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2013 Å fy søren altså, jeg som har så innmari lyst på en Kamar. Dette er det første Sonen-kullet hvor jeg virkelig må sitte på hendene mine. (Trøster meg med at jeg sikketr ikke ville vært en av de heldige utvalgte til å få valp uansett. ) Kamarer er ganske artige skapninger, det er helt sikkert! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 11. September 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Ta ta ta taaa! Ready for take-off! Løpetiden startet i dag. Det vil si at det mest sannsynlig blir Jippi som får L- kullet 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Åhh må komme en Lovebug der vel 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Å, herlig Lykke til med parringen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Ta ta ta taaa! Ready for take-off! Løpetiden startet i dag. Det vil si at det mest sannsynlig blir Jippi som får L- kullet LLLLLove is in the air Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Lykke til med parringen og kommende valper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 15. September 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Takk takk! Dag 5 i løpetiden i dag. Ikke mye blod enda, og hun er i tillegg veeeldig renslig. Håper hun ikke stopper opp (for så å starte på nytt). Det har både mor og bestemor gjørt før henne tidligere *sukk* Synes det er vanskelig å vite når jeg skal la de møtes for første gang, men antar (håper) at de vil hjelpe oss med å s´finne rett tid, og at Kamar ikke går på før tiden. Elsker Lovebug navnet! Ang. kallenavn. Jeg skal jo beholde en tispevalp i år. Men om det blir en Jippivalp eller en Pimvalp får tiden vise. Den jeg ikke beholder selv av de to tispene (som forhåpentligvis kommer! ) skal til en annen sonis. Såå gjelder det kallenavn. Siden vi har en Jippi boende her fra før av vil jeg ha et navn med nogenlunde samme betydning. Høyest på listen av kallenavn til vår neste tispe står Lykke. Jeg kalte jo en valp for Lykke for 3 år siden, men eierne beholdt ikke navnet, og jeg har alltid villet ha en liten lykke. At det i ettertiden har kommet flere Lykker på sonen tar jeg ikke så tungt Jippi & Lykke. Blir ikke det bra da? Men jeg er ikke låst på det navnet, og tar gjerne imot flere forslag Yahoo? Mer hannhundaktig kanskje? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Jippi og Lykke blir en bra duo Yahoo var også kult Skal du beholde en tispevalp hjemme? Andre navneforslag i en lignende liga som Jippi: Hurrah (also hoorah, hooray, and hurray, and even huzzah) is an exclamation of triumph or happiness. Va-va-voom is an old-fashioned exclamation denoting admiration of physical attractiveness. Yoo-hoo attracts attention. woohoo Another way of saying: that's great!, excellent, awesome wow adjective acronym for "way over wonderful". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Jeg må ha en hund som skal hete Va-va-voom en gang! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Jeg må ha en hund som skal hete Va-va-voom en gang! Haha, ikke sant? Det var råtøft! Spesielt om det er en hund som vinner mye på utstilling eller shower skikkelig! Da er den bare Va-va-voom! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Har ikke sett denne tråden eller videoen før nå! Men herregud så kult! Har aldri tenkt noe spesielt på basenjine, men nå fikk jeg veldig lyst på en valp fra disse to altså. For noen kule hunder 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Har ikke sett denne tråden eller videoen før nå! Men herregud så kult! Har aldri tenkt noe spesielt på basenjine, men nå fikk jeg veldig lyst på en valp fra disse to altså. For noen kule hunder ... Kamar bor jo med en flat, og de to går som hånd i hanske! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 15. September 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Jippi og Lykke blir en bra duo Yahoo var også kult Skal du beholde en tispevalp hjemme? Andre navneforslag i en lignende liga som Jippi: Hurrah (also hoorah, hooray, and hurray, and even huzzah) is an exclamation of triumph or happiness. Va-va-voom is an old-fashioned exclamation denoting admiration of physical attractiveness. Yoo-hoo attracts attention. woohoo Another way of saying: that's great!, excellent, awesome wow adjective acronym for "way over wonderful". Ooooh, kule. Vi skal beholde en tispe ja. Enten fra Jippi eller Pim Hurrah var kult! Yoo-Hoo også! Og de andre men litt mer tungvindte? Vil ha enkelt og greit navn Settes opp på listen Har ikke sett denne tråden eller videoen før nå! Men herregud så kult! Har aldri tenkt noe spesielt på basenjine, men nå fikk jeg veldig lyst på en valp fra disse to altså. For noen kule hunder Bare å si ifra! Kom gjerne på besøk om du vil også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts