Gå til innhold
Hundesonen.no

Apple Blossom av Nixenspitze, Kleinspitz


bea
 Share

Recommended Posts

Dette er Apple Blossom av Nixenspitze

Eine kleine kleinspitz madchen :) I skrivende stund 8 uker og 3 dager.

Etter å ha hadt henne i heimen i 2 dager er jeg selvfølgelig super forelsket og synes jeg har fått verdens mest herligste valp. Hun har sklidd rett i flokken min.. Både samisene og papisene aksepterer henne og hun dem.

Det har allerede vært mye tilløp og utfoldig av lek til stor underholdning her i heimen.

post-4775-0-68844500-1371980494_thumb.jp

post-4775-0-42170500-1371980504_thumb.jp

post-4775-0-03384400-1371980514_thumb.jp

post-4775-0-64560100-1371980576_thumb.jp

post-4775-0-80982800-1371980584_thumb.jp

post-4775-0-66680500-1371980604_thumb.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og takk for fine tilbakemeldinger, jeg er selvfølgelig enig i alt dere sier :wub:

Bare fryd og gammen..

Skulle hatt film av alle morsomme episoder. Hopp og sprett og bukkesprang. Magekos er best i verden. Og spesielt har Apple funnet leke"tonen" med CarmeLita.

LilleZara foreløbig kaller vi henne for Apple. Men også; Ruske Sara, Nøste, Blossom, Blomma,Bjørnungen, Gremlings, Star Wars figur osv osv osv osv

Ang pom og Kleins forskjeller så vet jeg ikke helt. Skjelden at du ser pom på LP AG Rally osv.Men man ser jo Kleinspitz oftere.. I sverige er vist Kleinspitz begynt å bli en veldig populær Agilityhund.

Under tema "Rasevalg" -> "Kleinspitz" har "Minstemann" gitt en flott beskrivelse av forskjeller/likheter mellom Papillon/Kleinspitz.

Lille Apple veier 540 gr i dag morges.. Det er ikke spesielt mye..og er vel nesten Pomeranienvekt ved levering. Der er stort trøkk i denne jenta..og hun kommer nok til å vokse seg "stor og sterk"

MegaMarie: Planene for Apple er utstilling, en eller annen hundesport og kanskje kull om alt stemmer om ett par år.

Ambisjonene er som med de andre (jeg har bronsemerke i LP og Agility på ene samojeden min, Bronsemerke i LP og Rally Lydighet og Kl 2 på den andre samojeden, Den ene papillonen har bronsemerke i Agility og den andre Papisen i LP.. Vi tar det litt i rykk og napp. Reiser ikke langt på stevner eller utstillinger..og det styres også litt etter hvilke kurs og instruktører hundeklubben min har/får.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superherlig liten pelsdott! Er det noen praktisk forskjell på kleinspitz og pomeranian, eller er det egentlig samme rase?

Kleinspitz og Pomeranian (Zwergspitz) er begge "Tysk spitz" og eneste forskjellen er størrelsen (de har samme standard), og hvilke farger de er tillatt i hvis man tar med alle størrelsene. Pom, klein og mittel finnes i svart, brun, orange, hvit, grå og "andre", grosspitz har bare 3 farger (svart, brun og hvit) og wolfspitz har bare 1 (grå). Wolfspitz = keeshond.

og Apple ser ut som en kjempesøt kosebamse :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo si litt av hva jeg forventer.

Arbeid/sammarbeid forventer jeg at kleinspitz og mittelspitz er ganske like.. ikke så mye jaktinstinkt og stahet som hos de større rasene i "slekta".(altså ut fra jeg har hørt/lest)

Litt mer gårdshund. Jeg forventer ikke papillons læreevne og arbeidsmoral.. Det er det råeste jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var A-kullet og jeg fikk bestemme stamtavlenavn. Navnet falt på Apple Blossom av Nixenspitze.. Nesten umulig å unngå siden hun skulle havne hos meg i midt Telemark der 30 % av Norges Eple produksjon er.. Mer enn fra kjente Hardanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Shira..

Gleder meg veldig til å bli kjent med denne jenta og rasen selv MegaMarie :wub:

Når man har papillon så blir man jo ganske "bortskjemt" med trenings og samarbeidsvilje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...