Synnikken Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Heisann Kiri (mops) Trenger en redningsvest som er god. Trenger få hene litt ned i vekt og ble tipset om at svømming var gode greier. Har dere noen merker og anbefale? Helst ikke skremmende dyr, under 500 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Den sorte og oransje fra Baltic! Den har bare to stropper under, istedet for heldekkende stoff og det gjør det mye lettere for de å bevege seg i vann. Dersom vesten ikke skal brukes i båt hvor man kan få behov for å løfte hunden i vesten trenger man ikke mer enn de to stroppene. Den er også veldig myk, altså ikke så stiv som jeg ofte synes andre vester er. Jeg kjøpte min kjempebillig på CDON: Str S (3-8kg) Str M (8-15kg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Baltic-vesten er enda billigere herfra: http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=NO&p=H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Den sorte og oransje fra Baltic! Den har bare to stropper under, istedet for heldekkende stoff og det gjør det mye lettere for de å bevege seg i vann. Dersom vesten ikke skal brukes i båt hvor man kan få behov for å løfte hunden i vesten trenger man ikke mer enn de to stroppene. Den er også veldig myk, altså ikke så stiv som jeg ofte synes andre vester er. Jeg kjøpte min kjempebillig på CDON: Str S (3-8kg) Str M (8-15kg) Har også samme vest, kjøpt på Clas Ohlson. Prøvd forskjellige, men de med et helt stykke under buken har ikke passet noen av mine, delen under buken blir for lang når resten passer. Eldste vesten min er 6 år, mye brukt og like fin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Kjøpte til Harly på Høks, billig og den fungerer helt fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Prøvd forskjellige, men de med et helt stykke under buken har ikke passet noen av mine, delen under buken blir for lang når resten passer. Samme her, stykket under dekker tissetassen (hannhund) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Har en balticvest vi ikke trenger mer som kan selges billig Hvor tung er Kiri? Vi bruker vesten mye i båt, så måtte ha en med heldekkende stoff under, særlig når dyret veier 20 kg Men den er veldig god da, og ikke noe problem med tissetass i veien Edit: Svært misfornøyd Thorvald med ca et års mellomrom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Har en balticvest vi ikke trenger mer som kan selges billig Hvor tung er Kiri? Vi bruker vesten mye i båt, så måtte ha en med heldekkende stoff under, særlig når dyret veier 20 kg Men den er veldig god da, og ikke noe problem med tissetass i veien Hvilken vest har dere nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Hvilken vest har dere nå? La nettopp ut bilde av den Meen, skalvise, kjøpt på TAM, ganske sikker på at det er denne i str M http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=123457027&prodid=18367 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 La nettopp ut bilde av den Meen, skalvise, kjøpt på TAM, ganske sikker på at det er denne i str M http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=123457027&prodid=18367 Vi har balticen, var fornøyde med den i fjor, men vi kjører ikke sååå mye båt heller da, men i år har vi planer om å sjøsette han for å løre han å svømme så får vi se om vi fortsatt er fornøyde eller bør bytte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 21. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2013 Vi har balticen, var fornøyde med den i fjor, men vi kjører ikke sååå mye båt heller da, men i år har vi planer om å sjøsette han for å løre han å svømme så får vi se om vi fortsatt er fornøyde eller bør bytte.. Ja, balticen funka fint, en den var jo kjøpt i valpestørrelse, så vi måtte jo uansett ha ny i fjor, og da fant vi ut at vi burde ha en vi kan løfte ham i. Misfornøydheten hans går opp ca titusenhakk når han løftes da Men i båt, daaa koser han seg. Utpå sjøen med bølger og hele pakka, da er redningsvesten glemt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2013 Aslan: har dere testet om han faktisk FLYTER i vesten fra Paws abroad? Jeg kjøpte den til Melvin først, og han skulle prøve å ta sin første svømmetur i den men sank rett til bunns. Vesten skulle tåle opp til 23kg og Melvin veier 16.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 22. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2013 Vi har en sånn baltican greie men Issi er akkurat litt for mye tung så mye oppdrift har hun ikke :-P men er den størrelsen hun må ha ellers blir den gigantisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 22. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2013 Aslan: har dere testet om han faktisk FLYTER i vesten fra Paws abroad? Jeg kjøpte den til Melvin først, og han skulle prøve å ta sin første svømmetur i den men sank rett til bunns. Vesten skulle tåle opp til 23kg og Melvin veier 16.. Jepp Thorvald har en tendens til å være overivrig når vi skal legge båten i land Men han er ingen svømmer da, er mest for å lett få tak i ham og lett kunne løfte ham Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 23. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2013 Jeg er veldig fornøyd med Hurtta Lifeguard redningsvestene. Billig på divinedog.se, og man får med en flyteleke i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rødhette&Ulven Skrevet 23. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2013 Den er dyr, men gudameg, den er god: Non-stop safe redningsvest! Er det meninga at hunden faktisk skal svømme i vesten er det en fordel at vesten hjelper til sånn at hunden får en god svømmeopplevelse. http://www.non-stopdogwear.no/index.php/Produkter/Safe-redningsvest (Du får kjøpt den stort sett overalt hvor hundeutstyr selges, herunder også på XXL sport) (NB! Det er mesh overgang fra vesten til buken, ikke hel plate. Ikke noe problem for hannhunden ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 24. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2013 Jeg har hatt en litt dyrere vest til Pia og Kodak, husker ikke merket, men pris rundt 950 kr, men kjøpte de på tilbud, de likte jeg ikke... Pluss for at de er solide og med håndtak til og evnt løfte hunden ut av vannet, minus for alt annet... De var stive, dårlig passform, ja rett og slett ikke noe god for hunden og ha på. Til varga kjøpte jeg en til 150-200 kr, oransje fra globus (?), kjøpt på tropehagen. Oser ikke av kvalitet, og ser ikke for meg og løfte noen stor hund ut av vannet etter vesten iallefall. Men vi har ikke noe behov for det heller. Vesten er flittig brukt til svømmetrening/bading, løping og herjing og er like fin enda. Den er også lett og grei og ha på og hindrer ikke hunden noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnikenK Skrevet 24. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2013 Vi har denne typen til Supra: http://www.ipet.no/product.html/redningsvest-hund?category_id=31# Den sitter godt og hun har god beveglighet med den på. Det som er irriterende er at pelsen under buken har en tendens til å legge seg i borrelåsen, og jeg mistenker at det ikke er særlig deilig. Blir der for litt styr å ta den på. Har lurt på om jeg skal kjøpe denne: http://www.ipet.no/product.html/flytevest-crewsaver?category_id=31# , men den har ikke flyteelement i front, og det syns jeg er en fordel å ha. Kanskje jeg bare skal klippe henne under buken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 25. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2013 Jeg har akkurat investert i Hurtta Lifeguard til mine to. Hermine 10-20 kilo, og der kan jeg se at det kan bli problematisk for hannhunder av samme størrelser i forhold til mageplaten. Men jeg vil jo tro at en Boston veier mindre og da kan ha en mindre størrelse og da burde det funke. Noah har størrelse 20-40, og snoppen er ikke ett problem. Dog er det en utfordring å få den på uten å klemme alt hår i borrelåsen, men vi har fått teknikken og det fungerer strålende. Ja, de er dyre - men jeg synes de er verdt det. Begge to flyter fint med sine vester på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roxie88 Skrevet 25. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2013 Jeg har akkurat investert i Hurtta Lifeguard til mine to. Hermine 10-20 kilo, og der kan jeg se at det kan bli problematisk for hannhunder av samme størrelser i forhold til mageplaten. Men jeg vil jo tro at en Boston veier mindre og da kan ha en mindre størrelse og da burde det funke. Noah har størrelse 20-40, og snoppen er ikke ett problem. Dog er det en utfordring å få den på uten å klemme alt hår i borrelåsen, men vi har fått teknikken og det fungerer strålende. Ja, de er dyre - men jeg synes de er verdt det. Begge to flyter fint med sine vester på. Sorry OT men vurderer å kjøpe Hurtta sine til min og til valpen... Hvor stor er Hermine som har størrelsen 10-20 kg? Og er det store reguleringsmuligheter på de? Er hannhunder jeg har så det var dumt at du skriver det kan bli problem med mageplata - tipper de ikke er særlig interessert i at snoppen skal bli klemt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 25. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2013 Sorry OT men vurderer å kjøpe Hurtta sine til min og til valpen... Hvor stor er Hermine som har størrelsen 10-20 kg? Og er det store reguleringsmuligheter på de? Er hannhunder jeg har så det var dumt at du skriver det kan bli problem med mageplata - tipper de ikke er særlig interessert i at snoppen skal bli klemt Om du har Bichon Havanais så trenger du jo ikke å kjøpe størrelse 10-20 kilo. Høydemessig er hun nok kanskje som dine, hun er ikke så høy - men hun er jo solid liksom he he he he. Hun veier 12 kilo og er ikke tjukk, men stor til tispe å være. En Havanais veier vel ikke mer enn en 6-7 kilo men er like stor liksom, så da vil jeg ikke tro at mageplata er noe problem. Terven min har ikke noe problem, det er klaring fra plata til snoppen for å si det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 19. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2013 Er det noen flere alternativer innenfor flytevest som er å anbefale? Jeg har hurtta sine pr i dag, men den platen under magen blir for stor til ccpp'ene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 1. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mai 2014 (Gidder ikke lage ny tråd siden denne alt er her) Siden jeg har kjøpt meg kano og kajakk så blir det endel turer iløpet av sommeren. Koda sitter fint i kanoen, men han syntes det er kjempe kjekt å svømme også. Siden svømmeturene vil bli mer krevende for han når jeg padler ved siden av enn når han bare bader på egenhånd så må jeg innse at han trenger en redningsvest. Det jeg er på jakt etter er en vest som gir bevegelsesfrihet og god flyteevne, må også ha hank på ryggen så det er mulig å løfte han opp om nødvendig. Hunden veier 30kg og er hannhund så må ha en som vil være okey å bli løftet i og ikke være iveien for tissen. Har noen noe forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 1. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mai 2014 Har noen noe forslag? Keo, hannhund på 22kg, har Non-Stop sin i strl 6(?). Vi har bare prøvd den på flatt vann, men den har god flyteevne, sitter godt på både foran, under og over ryggen. Den har veldig greit håndtak på toppen, fóret med flyteemne, polstringen kan tas av. Både borrelås og klips foran, klips under med ekstra brede nettingstykker som gir ei bredere underflate til å løfte med. Det er veldig greit med ringer til feste av line både ovenpå og ved siden på den, i tillegg så har den plenty refleks. God å bevege seg i ser det ut til, vi må gå et stykke til ene vannet vi bruker bade eller kyststien, hat klart seg godt den lille tiden vi har hatt den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 1. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mai 2014 Keo, hannhund på 22kg, har Non-Stop sin i strl 6(?). Vi har bare prøvd den på flatt vann, men den har god flyteevne, sitter godt på både foran, under og over ryggen. Den har veldig greit håndtak på toppen, fóret med flyteemne, polstringen kan tas av. Både borrelås og klips foran, klips under med ekstra brede nettingstykker som gir ei bredere underflate til å løfte med. Det er veldig greit med ringer til feste av line både ovenpå og ved siden på den, i tillegg så har den plenty refleks. God å bevege seg i ser det ut til, vi må gå et stykke til ene vannet vi bruker bade eller kyststien, hat klart seg godt den lille tiden vi har hatt den Jeg sitter å vurderer Non-stop sin. Liker at den har flytelementer som vil gi støtte til hodet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts