Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor skal vi reise?


Ganzie
 Share

Recommended Posts

Ok, jeg og samboeren har et lite luksusproblem :sleep:
Vi har vært sammen i 7 år, men har aldri vært på ferie. Nå har vi endelig fått muligheten, så i juli skal vi reise ett eller annet sted.
Og der ligger problemet. Vi aner ikke hvor dette stedet er :teehe:
Så spørsmålet er enkelt; hvor skal vi dra på ferie?

Vi tenkte å dra rundt 10. juli, (må jo ha med oss NKK Trondheim før vi drar :sleep: ) og vil være borte en uke. (kan ikke være borte to uker fra gullene mine :sleep: )

Kriterier:
Varmt
Hvite strender

Bonus dersom:
Billig å leve
Ikke mye barn


Tyrkia, Tunisia og Egypt er utelukket.

Så sonen: hvor skal vi reise? :queen:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare om ett sted, og jeg lar bildet si mer enn ord (sett bort fra at det heter Falasarna, Kreta :P )

316812_10152061441355167_118068477_n.jpg

249705_10152061442250167_602176738_n.jpg

Billig og ikke mye barn. Mye strender å velge i. Men vi dro i mndskifte Aug/Sept, så mengden folk i Juli vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelyst til Hellas selv jeg! Har aldri vært der, siden vi stort sett drar sydover på vinteren.

Men, Bulgaria kan være ganske fint. Har vært der et par ganger, og det er rimelig billig også.

Kroatia er også blitt ganske populært, i samme område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia!!

Vi var nesten 2 uker i Zadar i mai, og skal tilbake 2 uker til Trogir i juli.

Billig, rent og pent, hyggelige folk.

Masse å handle, godt klima, og hvite strender!

Og ikke minst, kort flytid...

Vi reiser mye, og det er lenge siden jeg har kommet til et land som jeg har trivdes så godt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er Tyrkia utelukket? Izmir/Cescme i Tyrkia, ikke et typisk turiststed. Nydelig mat, fine bademuligheter, lite barn og deilig temperaturer. Måtte bare :P

Herzilya/Tel Aviv i Israel. Utrolig god mat, fine strender, spennende historie og veldig hyggelige mennesker.

Jeg har reist mye til Hellas, og jeg har sluttet å anbefale det til folk. Hellas idag er ikke det Hellas var for 20 år siden. Man ser virkelig at de sliter med økonomien, og halvparten av alt er konkurs. Restaurantene lager ikke lenger gresk mat, alle produserer den samme wannabe skaninaviske maten... Du finner en og annen ekte gresk restaurant, men det blir lenger og lenger mellom dem. Det er så turistifisert, og som du sikkert har skjønt er det noe jeg ikke liker når jeg reiser :) Hvis dere allikevel velger Hellas ville jeg valgt en av de mindre øyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ikke det her jeg er, Teserere :) Akkurat nå er jeg i Paleochora på Kreta, ca. 80 minutters kjøretur fra Khania. Her er det riktignok endel turister, men det er likevel en flott perle! En båttur til Elafonissi eller en sykkeltur i området. Rullesteinsstrand på den ene siden og fin strand på den andre siden, kort vei til alt! For fly og hotell har jeg betalt ca. 5800 kroner (per pers) for en uke, og en bra middag koster ca. 16 euro.

Det virker ikke som om de er rammet så hardt av finanskrisen her som resten av Hellas er, og de finnes ikke innpåslitne som tyrkerne er, de er faktisk ikke innpåslitne i det hele tatt! Nesten så man ikke vet om man kan sette seg på en restaurant fordi de ikke kommer bort før du har satt deg, men jeg liker det, føler meg skikkelig hjemme her :)

Må legge til for oss som elsker dyr, så er det uvanlig få hjemløse dyr mye på grunn av en lokal gruppe som steriliserer og kastrerer katter og hunder, og gir dem nytt hjem!

Kan legge ved noen bilder når jeg kommer hjem

hvis du vil se mer enn det som finnes på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ikke det her jeg er, Teserere :) Akkurat nå er jeg i Paleochora på Kreta, ca. 80 minutters kjøretur fra Khania. Her er det riktignok endel turister, men det er likevel en flott perle! En båttur til Elafonissi eller en sykkeltur i området. Rullesteinsstrand på den ene siden og fin strand på den andre siden, kort vei til alt! For fly og hotell har jeg betalt ca. 5800 kroner (per pers) for en uke, og en bra middag koster ca. 16 euro.

Det virker ikke som om de er rammet så hardt av finanskrisen her som resten av Hellas er, og de finnes ikke innpåslitne som tyrkerne er, de er faktisk ikke innpåslitne i det hele tatt! Nesten så man ikke vet om man kan sette seg på en restaurant fordi de ikke kommer bort før du har satt deg, men jeg liker det, føler meg skikkelig hjemme her :)

Må legge til for oss som elsker dyr, så er det uvanlig få hjemløse dyr mye på grunn av en lokal gruppe som steriliserer og kastrerer katter og hunder, og gir dem nytt hjem!

Kan legge ved noen bilder når jeg kommer hjem

hvis du vil se mer enn det som finnes på nett :)

Vil gjerne se mer bilder, ja :)

hver gang jeg ser denne tråden tenker jeg... "korr ska vi reis" :P

Vel, du er spot on når det gjelder uttalen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Følger med*

Med Athen som base skal vi øyhoppe litt i sommer. Falassarna altså, hm... :)

Vi kjørte fra Rethymno, men det ligger bare... tja, 30 minutters kjøring fra Chania :) Helt på vestkysten av Kreta! Anbefaler å spise på en restaurant som ligger klint oppi fjellsiden du må kjøre ned for å komme til stranda. Utenfor står det gjerne parkert et par esler som de lokale bruker til å transportere ting opp/ned bakken... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte fra Rethymno, men det ligger bare... tja, 30 minutters kjøring fra Chania :) Helt på vestkysten av Kreta! Anbefaler å spise på en restaurant som ligger klint oppi fjellsiden du må kjøre ned for å komme til stranda. Utenfor står det gjerne parkert et par esler som de lokale bruker til å transportere ting opp/ned bakken... :lol:

You had me at "esel"! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver gang jeg ser denne tråden tenker jeg... "korr ska vi reis" :P

"Korr ska vi reis henn?" :thumbs:

--

Elles tenkte eg å slå eit slag for Island, men dei har ikkje kvite strender, det er ikkje spesielt varmt, og det er ikkje billig å leve der. Du kan nok unngå dei store mengdene med ungar, då :P .

Syden har eg lite peiling på, men vi var i Tunisia for nokre år sidan. Heilt ok sydenplass, billig og varmt. Men det var før den arabiske våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syden har eg lite peiling på, men vi var i Tunisia for nokre år sidan. Heilt ok sydenplass, billig og varmt. Men det var før den arabiske våren.

Ikke så stas som blond 180 cm høy jente, eller med overdimensjonerte hoteller med sin storhetstid på 70-tallet hvor fuglene nå hadde flytta inn, hvor du kunne SE ebolaviruset formere seg i frokostbuffet-fatene, og hvor taxisjåførene brukte bilene som mulige harakiri-alternativer. :D Men god couscous, for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Tyrkia atm og storkoser meg jeg :D Tyrkere er litt ivrige selgere, men jeg opplever dem utelukkende som høflige, behjelpelige og vennlig innstilt. Maten er kjempegod og strendene flotte. Alt er billig, og de har fakisk fine motebutikker, ikkr KUN sjapper med fake Gucci og Mulberry. Masse fine ting man kan finne på av aktiviteter og flere fine hoteller. Synes faktisk synd på tyrkerne om dagen. De bekymrer seg pga bråket i Istanbul og Ankara, og er redde for at sesongen går i dass. Men her merker jeg ingen verdens ting til demo eller annet, og det er neppe noe å bekymre seg for foreløpig. Men klart - situasjonen kan jo endre seg.

Men altså.. Budsjett er kanskje litt vesentlig? For om pengene ikke er helt avgjørende er det noen sabla fine steder i Asia altså! :) Også har du jo den franske riviera.. *drømme*

Selv tenkte jeg forøvrig å teste ut Kroatia neste gang vi skal reise. :)

Kreta er jeg veldig glad i. Men som flere sier er det kanskje ikke helt slik det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iaff et sted er bestemt for vår del! Santorini! :heart: (Har jeg nevnt at jeg gleder meg noe helt hinsidies til 4 ukers ferie uten bikkjer? I utlandet? :D )

Santorini er fantastisk!

Er veldig glad i Hellas, og vi har feriert mye på de greske øyene når jeg var barn. Rhodos og Kreta er veldig turistifisert, men Naxos, Santorini og Mykonos er fine øyer. En del turister så klart, men sjarmerende allikevel. Naxos er nok min favorittøy tror jeg, men kanskje mest fordi jeg er så godt kjent der. Har vel vært der tre ganger, en måned i slengen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santorini har ikke hvite strender, siden det er en vulkansk øy :whistle: Sanden er gjerne litt grovere også, siden det er vulkansk stein og den ikke knuses like lett som kildene til de klassiske fine hvite sandstrendene. Bare sånn OBS :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santorini har ikke hvite strender, siden det er en vulkansk øy :whistle: Sanden er gjerne litt grovere også, siden det er vulkansk stein og den ikke knuses like lett som kildene til de klassiske fine hvite sandstrendene. Bare sånn OBS :P

Sant! Men veldig kult allikevel da. :) Vi var på noe båttur ut til en vulkan og badet i varme kilder når vi var der, mener jeg å huske (er noen år siden). Sinnsykt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så stas som blond 180 cm høy jente, eller med overdimensjonerte hoteller med sin storhetstid på 70-tallet hvor fuglene nå hadde flytta inn, hvor du kunne SE ebolaviruset formere seg i frokostbuffet-fatene, og hvor taxisjåførene brukte bilene som mulige harakiri-alternativer. :D Men god couscous, for all del.

Når eg skriv "heilt ok sydenplass", så er fokuset hovudsakeleg på "sydenplass" ;) . Eg trivdes ikkje spesielt godt der, men eg ville ikkje trivdes spesielt godt i Tyrkia, Hellas eller Gran Canaria heller. Men som sagt, dei hadde varme, strand og innpåslitne seljarar. Er det ikkje det syden handlar om? :P

Santorini har ikke hvite strender, siden det er en vulkansk øy :whistle: Sanden er gjerne litt grovere også, siden det er vulkansk stein og den ikke knuses like lett som kildene til de klassiske fine hvite sandstrendene. Bare sånn OBS :P

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santorini har ikke hvite strender, siden det er en vulkansk øy :whistle: Sanden er gjerne litt grovere også, siden det er vulkansk stein og den ikke knuses like lett som kildene til de klassiske fine hvite sandstrendene. Bare sånn OBS :P

Jeg har brukt noe over et år av livet mitt på eller i nærheten av hvite strender, så det er helt greit å dra til Santorini for arkitektoniske smykker og vandreturer i golde landskap i stedet for badinga. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...