Gå til innhold
Hundesonen.no

Rosetter på veggen


Recommended Posts

Hei.

Vet at det har vært tråder om dette før, samt bilder, men jeg fant de ikke, så starter en ny.

Vi har et hunderom hvor vi skal henge opp de diplomer som betyr noe og jeg vil henge opp rosetter.

Noen gode tips til hvordan henge opp rosetter? Mener det var noen som snakket om en tråd/hyssing og bare henge rosettene på de.

Dere som har flere hunder, henger dere rosettene adskilt på hver hund eller samlet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foreløpig hengt alle opp på veggen, rundt et elggevir :) Bakpå skriver vi navn, sted og dato, og rosettene blir hengt opp i grupper, slik at hver hund har sin del av veggen. Om det er slik vi kommer til å beholde systemet er jeg litt usikker på, men akkurat nå har vi det sånn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de gjeveste rosettene i stua - det vil si, noen er hengt opp, noen andre har jeg ikke helt funnet plass og metode for enda.

Resterende henger på hunderommet, og da har jeg trukket isolasjonsplater fra Byggmax (en slags tjukk isopor) i stoff fra IKEA med knappenåler, slik at hver plate vel kom på en hundre kroner i materiale. Så henger jeg opp rosettene med knappenåler/tegnestifter - da er det enkelt å ommøblere på de senere.

Jeg har hittil samlet like rosetter inntil hverandre, så dermed må jeg av og til ommøblere for å gjøre plass til nye rosetter midt på plata, etc.

De rosettene som betyr mest av de som henger på hunderommet har fått størst plass, mens de som ikke betyr like mye henger tettere for å ta mindre plass.

For rosettene i stua er dette planen:

De som allerede henger der er de fire rosettene jeg fikk da X'en tok juniorverdensvinnertittel i 2008 - da har jeg rammet inn alt vi fikk av diplom, kort, bilde og sløyfer, og på ramma har jeg festet fire små spiker som rosettene henger på.

Øvrige rosetter har jeg vurdert å feste på tilsvarende plate som jeg har på hunderommet, men også få forstørret bilder og henge på - for der blir jeg å henge for eksempel BIS veteran- og championat-rosetten til Even, og nordisk juniorvinner-, Crufts- og certrosettene til X'en.

På hunderommet ser det cirka slik ut nå:

ferdig01.jpg

ferdig02.jpg

Det er plass til ei plate til, som jeg skal få gjort klar og hengt opp bare Drammenshelga er over. Jeg er så heldig å få tilsendt en del av de ribbons som Australiaeksporten min vinner, og har liggende en bærepose med alt Foenix har vunnet av rosetter - jeg har ikke hengt opp noe siden før hennes første valpeshow... :whistle:

Jeg er for øvrig også av de som tar vare på sløyfene vi får. De knyter jeg på en pen tråd, som er dandert rundt de to platene, så det blir en slags bård/ramme/whatever. Da forsvinner very good-sløyfene i dragsuget av alt det andre :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dette må jeg gjøre også. En plate til hver hund :aww:

Men jeg kommer meg aldri på Byggmax eller noe sånt da, kjenner jeg meg selv rett :whistle:

Kanskje jeg skulle kjøpt opp en pall, og pusha videre til soniser? Det var noen som snakket om å få kjøpt seg ei slik plate, men hadde ikke Byggmax i nærheten av seg. Nærmeste for deg blir vel kanskje på Abildsø.

Ellers har de sikkert sånt på andre byggevareforretninger også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle kjøpt opp en pall, og pusha videre til soniser? Det var noen som snakket om å få kjøpt seg ei slik plate, men hadde ikke Byggmax i nærheten av seg. Nærmeste for deg blir vel kanskje på Abildsø.

Ellers har de sikkert sånt på andre byggevareforretninger også.

Det høres ut som en god idè. Du kjøper opp og selger til Soniser. Sonenhundene er jo så flotte at her må det henges opp! :ahappy:

Abildsø er nok det nærmeste vil jeg tro, uten å ha googlet ennå. Men jeg er nå ute og farter litt, så det gjelder bare å huske å kunne dra innom når man allikevel er ute på tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med å henge opp rosettene på datarommet, men veggen ble fort fylt opp, så nå ligger resterende rosetter i skuffer :P Planen er å få hengt de opp på en eller annen måte ;)

Her er veggen som vi sluttet å henge opp mer på for 1 år siden.. Dette er bare Ophelia og Bali sine, Nitro har en tilsvarende vegg som jeg ikke har bilde av.

005-3_zps435bee3d.jpg

De fineste rosettene ligger nedpakket (en skam :P )

019-1_zps6767b52e.jpg

Skriver bakpå hundens navn og dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det høres ut som en god idè. Du kjøper opp og selger til Soniser. Sonenhundene er jo så flotte at her må det henges opp!  :ahappy: 

Abildsø er nok det nærmeste vil jeg tro, uten å ha googlet ennå. Men jeg er nå ute og farter litt, så det gjelder bare å huske å kunne dra innom når man allikevel er ute på tur :P

Du har byggmax i ski :-P der har jeg vært! :-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg plutselig som en skikkelig utakknemlig hundeeier. :lol: Dette er den eneste rosetten jeg vet hvor er, og så pent blir den behandlet liksom:

Eller, valpegrupperosettene vet jeg at ikke eksisterer lenger, for de har vinneren av rosettene nemlig ødelagt selv. :aww:

Edit: Æsj, bildet kom feil vei. Jaja, dere får tøye ut nakkemuskulaturen på høyre side litt mens dere ser på bildet mitt, da.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg plutselig som en skikkelig utakknemlig hundeeier. :lol: Dette er den eneste rosetten jeg vet hvor er, og så pent blir den behandlet liksom:

attachicon.gifbilde-20.JPG

Eller, valpegrupperosettene vet jeg at ikke eksisterer lenger, for de har vinneren av rosettene nemlig ødelagt selv. :aww:

Edit: Æsj, bildet kom feil vei. Jaja, dere får tøye ut nakkemuskulaturen på høyre side litt mens dere ser på bildet mitt, da.

Sånn har jeg det også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har byggmax i ski :-P der har jeg vært! :-P

Ja det har du, og de skaffet seg ikke flere fremtidige kunder etter den dagen for å si det sånn :aww:

Nå følte jeg meg plutselig som en skikkelig utakknemlig hundeeier. :lol: Dette er den eneste rosetten jeg vet hvor er, og så pent blir den behandlet liksom:

attachicon.gifbilde-20.JPG

Eller, valpegrupperosettene vet jeg at ikke eksisterer lenger, for de har vinneren av rosettene nemlig ødelagt selv. :aww:

Edit: Æsj, bildet kom feil vei. Jaja, dere får tøye ut nakkemuskulaturen på høyre side litt mens dere ser på bildet mitt, da.

:shocked::shocked::shocked:

Mine ligger i en haug i en stor ikeapose-ting, og resten i kurver :P

Men nå har jeg tenkt til å gjøre noe med det da i det minste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå henger de på gangveggen ( trappeoppgangen ) med sånne hvite små nåler jeg ikke husker navnet på akkurat nå.
kommer til å fylle opp hele trappa før jeg gidder å gjøre noe mer med de :P Jeg elsker dog rosetter og liker å se på de, har dog sluttet å kjøpe Exc og CK, med mindre det er veldig fine rosetter, eller første gang "en ny hund" vinner.
Skriver sted og dato og hvilken hund bak. Jeg har også pokaler i stua :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle utstillings rosettene er pakket i pappesker, da jeg ikke har hjerte til å kaste de, men gidder ikke ha de på veggen. Skrev hundens navn og dato bakpå de før, men det skled ut..

Lp, og blodspor rosettene (Hp og Championat) henger på døra til valperommet- det har gitter, så veldig enkelt å feste de på. Der knyter jeg også sløyfene om jeg tar vare på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg hadde holdt ut å ha rosetter på veggen, jeg syns ikke de er pene, for å bruke en mildt uttrykk. :whistle:

Men jeg hadde selvfølgelig tatt vare på de, kanskje hatt de i et slags hefte eller noe evt med bilder innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...