Gå til innhold
Hundesonen.no

Sparetips


HHC
 Share

Recommended Posts

Nå som vi har snakket om hvor mye vi bruker på utstilling i året kan vi kanskje dele tips til hvordan man kan spare inn noen kroner også? ;)

Noen av mine tips:

* Benytt deg av tilbud på hotell, f.eks coop hotellkupp (2pers i dobbeltrom 2 netter inkl frokost til 1598,- denne bruker vi blant annet i Bergen og bor på Grieg suitellet, ergo store rom igså :) ) eller hotwire (noe vanskeligere om du reiser med hund, naturligvis)

* Del katalog med noen - om du absolutt vil skrive i den, kjøp med noen som har andre raser og riv ut en side eller to til dem. Eventuelt kjøp annenhver gang)

* Reis flere sammen om mulig - ganske åpenbart?

* Ta med deg mat på utstillingen

* Meld på til ordinær frist

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke SÅ bereist ennå, men har en "ekkel" følelse av at det blir en del med den lekre junioren min i høst/vinter.

*Bo hos venner eller familie om mulig

*Matpakke istedenfor å kjøpe mat i kiosken

*Minipris på toget (t/r Bergen ble veldig mye billigere med minipris enn å kjøre selv i alle fall!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst: meld på før første fristen går ut!

Synes det er utrolig mange som melder på med utvidet frist selv om de har bestemt seg for å stille hunden lenge før første fristen går ut.

Dette er jo såååå bortkasta penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg rimelig overnatting - campinghytte før hotell, men helst bo hos venner eller familie om det er en mulighet. Koselig er det også :)

Selv om det er mye å handle endel steder, ikke kjøp noe du ikke på forhånd har bestemt deg for å sjekke ut. Man finner som regel bedre tilbud på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra som er sagt allerede. Jeg kjøper aldri noe i kiosken, har alltid mat med meg.

Er det noe jeg behøver av hundeting venter jeg med det til jeg er i Sverige eller lengre bort..

Det er begrenset hvor mange CK rosetter en behøver, har du alt mer enn 5 liggende i en eske hjemme, spar de pengene :)

Er du veldig tidlig ute på utstillingen er det ofte parkeringsvaktene ikke er på plass enda også ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke SÅ bereist ennå, men har en "ekkel" følelse av at det blir en del med den lekre junioren min i høst/vinter.

*Bo hos venner eller familie om mulig

*Matpakke istedenfor å kjøpe mat i kiosken

*Minipris på toget (t/r Bergen ble veldig mye billigere med minipris enn å kjøre selv i alle fall!)

Dessverre for sånne som meg må man betale barnebillett for hunden :(

Men definitivt mye å spare på din egen billett!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dommerlista.

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg leser her og hører ellers at folk blir OVERRASKET når PM kommer over hvem som skal dømme, og det viser seg at dommer har dømt ned den hunden før eller ikke liker den typen, og det derfor er bortkastede penger å dra.

Sjekk dommerlista, gjør litt research på dommeren FØR påmelding (etter påmelding er det jo ett fett hva dommer liker - pengene er allerede brukt), og finn ut om dette er noe du vil være med på.

(Og jeg tenker ikke på situasjoner med dommerbytte, men folk som ikke leser utstillingsannonsen skikkelig/i det hele tatt).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi følger alltid VELDIG godt med på diverse tilbud hotellkjedene tilbyr. :)

Som feks nå til sommeren, så skal vi ligge på hotell i 1uke, i Asker.

Hele den morroa, 2 hotellrom, 2 voksne og 2barn, pluss da 4hunder. Og det kostet oss 2800kr for BEGGE rommene med frokost :D

Så hotell, trenger ikke være dyrt, om man bare er himla flink til og følge med på tilbud, og melde seg inn i fordelsklubbene til hotellene. :D Vips så hadde vi også gratis weekend på Thon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...