Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hundeelskere på godt og vondt"


jma
 Share

Recommended Posts

Her ser vi hvor viktig det er å begrense avelen. USA avliver flere hunder hvert år enn de klarer å omplassere.

Det er nok for mange hunder her også, enn vi klarer å omplassere. Ikke så ille som i statene, men.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, velkommen til den virkelige verden, sier jeg ... var mye hyggelig å se der også da :)

Jeg har jo vært klar over at det er et svimlende antall hunder som avlives der men at de ble avlivd på en sånn måte som mange ble det var jeg ikke klar over og ble veldig sjokkert av. Jeg hadde bare antatt de ble avlivd med sprøyte hos veterinær, ikke at de ble fellesgasset liksom. Bra det var noe trivelig også med ellers hadde jeg sikkert grint enda :P

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da han karen (husker ikke navn eller noe som helst..) pent og forsiktig fiska ut den livredde svarte og hvite tispa som glefsa til han inni buret, var jeg innmari spent. Men, tankene gikk til ymse andre TV-show da han etterhvert hadde den først pisseredde hunden (rød-sone-hund eller?) på rygg ute i gresset, og jeg ikke hørte ett eneste ord om underkastelse eller dominans, bare prat om helt enkle behov for trygghet, kontakt og kos. Da han seinere TAKKA hunden for å sleike han i ansiktet, tenkte jeg "GI DEN MANNEN ET TV-SHOW så vi kan få ei vettug motvekt til han fordømte meksikaneren!"

Vel, det var mulig å snike inn en CM-referanse her også. Hurra :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vært klar over at det er et svimlende antall hunder som avlives der men at de ble avlivd på en sånn måte som mange ble det var jeg ikke klar over og ble veldig sjokkert av. Jeg hadde bare antatt de ble avlivd med sprøyte hos veterinær, ikke at de ble fellesgasset liksom. Bra det var noe trivelig også med ellers hadde jeg sikkert grint enda :P

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Om du ser deg rundt i verden, hvordan de behandler dyr som er til overs, så vil du oppdage en verden som er så stygg og så grufull at du vil omtrent bli psykisk belastet etterpå.

I lille Norge er vi og dyrene våre skjermet fra slik behandling, heldigvis.

I USA f eks, må dyrene masseutslettes for å rekke over. Man kan ikke ta hver enkelt hest, ku, katt eller hund å gi de en sprøyte. Det er horribelt! På slakteriene måker de dyrene inn på slakteriet med traktor. Loven sier at de skal kunne gå inn selv. Klarer de ikke det er problemet løst ved å lempe de inn på en gaffel på trucken...

Nei, verden er et stygt sted å være. Men igjen, hadde problemet eksistert om vi klarte å kontrollere anrall avkom på dyr? Om hver og en tok ansvar?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, forferdelig trist. Jeg måtte felle en liten tåre når de avlivet Duke jeg. Selvom han hadde bitt og det helt klart var rett avgjørelse ble det veldig sterkt :(

Denne dokumentaren har helt klart fått opp øynene mine for å velge en omplasseringshund neste gang fremfor en valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i hvert fall en dokumentar jeg ikke skal se - bare å lese tråden gjør meg dårlig. Jeg hadde vært ødelagt hadde jeg sett noe sånt.

Det var mye fint også. Og man blir advart mot de verste scenene. Som forøvrig var helt grusomme. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var noe fint omtrent jeg, bare triste greier. Ja veldig flott med den mannen som reddet de som ellers ville blitt avlivet, men huff... en dråpe i havet. Og den hunden som skrapte og skrapte for å komme ut av buret slik at blodet rant, hvorfor gjorde de ikke noe med det :(

(Mulig det var mer fint enn jeg husker, sitter egentlig bare igjen med dødsskrikene nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg bør se denne dokumentaren engang.. Dere som har sett den og blitt dårlig, synes dere det var verdt å se den på tross?

Jeg er kanskje kald og hjerteløs som ikke hadde problemer med å se den. Joda, triste scener av dyr som lider, men det er verden vi lever i, så hvorfor lukke øynene?

Se filmen, den var fin i den grad at den var opplysende:)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje kald og hjerteløs som ikke hadde problemer med å se den. Joda, triste scener av dyr som lider, men det er verden vi lever i, så hvorfor lukke øynene?

Se filmen, den var fin i den grad at den var opplysende:)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg vet at det skjer mye elendighet i verden, så det er nok neppe denne dokumentaren som opplyser meg om det altså ;) Så beskyttet har i hvert fall ikke jeg levd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg bør se denne dokumentaren engang.. Dere som har sett den og blitt dårlig, synes dere det var verdt å se den på tross?

Jeg angrer meg iallefall. Visste fra før av at verden var ******, så ikke noe nytt der, men kjenner jeg hadde klart meg fint uten denne. Bra nok dokumentar, men er noen ting jeg kunne ønske jeg ikke hadde sett. Eller hørt rettere sagt.

Jeg tenker at det er viktig at folk som bor i USA og andre steder der hunder i større grad er bruk og kast og lever under fryktelige forhold ser den, i og med at det står slik til på hundefronten der borte så er det tydelig at de trenger å få slikt i fleisen.

Hadde jeg bodd der hadde det aldri blitt hund fra oppdretter iallefall, det hadde blitt fra en omplasseringskennel... har snakket litt på nett med folk fra amerika, som nesten ser ned på de som kjøper fra oppdretter, og nå skjønner jeg virkelig hvorfor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...