Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan telefonen reddes? Evt ny?


Teserere
 Share

Recommended Posts

Jeg har nå en samsung galaxy ace som jeg egentlig er kjempefornøyd med. Problemet er at internminnet er idiotisk lite (156mb bare). Jeg tenkte at det ikke var noe problem, kjøper bare minnekort - problem solved! Så lett er det visst ikke, da enkelte programmer MÅ være på telefonen. Så nå sier telefonen at minnet er fullt, kan ikke motta sms blant annet. Det er kun 1 måned siden jeg formaterte tlf pga samme problem. Jeg tar ikke bilder, sletter sms forløpende osv. Hvorfor skjer dette?

Jeg bruker ikke mye på telefonen, og passer alltid på at programmer ikke kjører i bakgrunnen.

Av apper har jeg: runkeeper, instagram, wordfeud, sudoku, watsapp og kalender. Thats it. Jeg ringer, sender sms og bruker runkeeper, denne telefonen burde da være mer en god nok til dette bruk??

Jeg har vært i butikkene flere ganger, og det er INGEN telefoner jeg liker på markedet nå. Alt skal jo være så stort! Jeg må ha smarttelefon pga runkeeper og kalender. Jeg syns acen er mer enn stor nok, og det er vel en av de minste på markedet nå. Jeg har vurdert s2 (s3?) mini men den har fått dårlig kritikk pga batterikapasitet, noe jeg verdsette høyt.

Tips anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvordan de er, men lurer på om SonyEricsson har noen i fornuftig størrelse? Mener å ha sett på noen i butikken. Vet ikke hvor "smarte" de er da :P Selv har jeg iPhone, og elsker den :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min samsung kan man gå inn på applicationmanager og velge apps for å flytte til minnekort. De legger seg automatisk på telefonminne så jeg pleier å passe på å endre på den. Har du prøvd å gjøre noe av det samme? Vanlige apps burde ikke trenge å være lagret internt i telefonminnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iphone 5 er faktisk den eneste jeg tror jeg kunne vurdert nå, kun basert på design. Men det er så mange andre faktorer som gjør at jeg ikke har særlig lyst på apple...

Sometimes you gotta lay down the bad attitude og bare gå for det du har lyst på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det tar så mye plass , men da har du en bra unnskyldning til å finne en ny telefon :P Iphone 5 ser så utrolig kul ut. ellers har jeg siklet litt på den nye vanntette smarttelefonen til Sony, den ser ganske bra ut og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttern hakke no annet enn iPhone, på windowspc :) Men selvfølgelig, økonomisk er den jo litt dyr!

Men da må jeg ha itunes.. Og så er det begrenset med ringetoner.. Og apper. Apple har sånne teite regler. Og jeg hater nye ting, android er jo så enkelt og man kan bestemme alt selv!

Merkelig at det tar så mye plass , men da har du en bra unnskyldning til å finne en ny telefon :P Iphone 5 ser så utrolig kul ut. ellers har jeg siklet litt på den nye vanntette smarttelefonen til Sony, den ser ganske bra ut og

*sjekke ut sony*

Så rart har du snakket med de der du kjøpte den? For det skal da ikke være sånn...

Telefonen er snart 2 år, så de kommer vel bare til å si at den er utgått på dato uansett :P (selvom den fortsatt selges). Nei det er veldig merkelig, og selvom jeg sletter mer enn før varselet kommer opp slutter ikke varselet før telefonen formateres. Nå "ringer" den hvert 5 minutt for å si at enhetsminnet er fullt :sint_01: Og jeg har mindre bilder/sms enn før varselet begynte... :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Kåre Lise

Nå sitter jeg her med en brukt iphone 3 for å prøve ut og se hva jeg syns. Så sier den til meg simkort ugyldig... Betyr det at den er låst da?

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

Aner ikke, en såpass gammel telefon burde ikke være det.. Men en iPhone 3 vil du nok oppleve som veldig treg ta det i betrakting.

Selv har jeg 4'ern som funker fint på 3dje året dog den begynner bli litt treg. Jeg må enten bytte batteri eller oppgradere til kanskje 4s om ikke 5- Helt super telefon som gjør alt du trenger og vel så det. Du trenger overhodet ikke 5ern for å være på nett, selv liker jeg str. og design på 4 / 4s. Bruk bumper på den så varer den faktisk lenge. Med litt tålmodighet kommer det 5s / 6 e.l. da synker prisene på dagens modeller betraktelig.. Du slipper også problematikken med barnesykdommer med å ikke bare gå for det nyeste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, en såpass gammel telefon burde ikke være det.. Men en iPhone 3 vil du nok oppleve som veldig treg ta det i betrakting.

Selv har jeg 4'ern som funker fint på 3dje året dog den begynner bli litt treg. Jeg må enten bytte batteri eller oppgradere til kanskje 4s om ikke 5- Helt super telefon som gjør alt du trenger og vel så det. Du trenger overhodet ikke 5ern for å være på nett, selv liker jeg str. og design på 4 / 4s. Bruk bumper på den så varer den faktisk lenge. Med litt tålmodighet kommer det 5s / 6 e.l. da synker prisene på dagens modeller betraktelig.. Du slipper også problematikken med barnesykdommer med å ikke bare gå for det nyeste..

Hmm. Skjønner ikke hvorfor simkortet ikke funker i den altså. Ja det var mest for å se om jeg liker den, samtidig som at den kanskje er bedre enn den jeg har pdd som en mellomting til jeg kjøper noe, men når den ikke vbil lese simkortet mitt så :icon_confused: Jeg liker 5 bedre enn 4 i design, og det er KUN design alene som gjør at jeg vurderer iphone. Mener du at det er tryggere å kjøpe 5ern når neste modell kommer? Vil ikke den fortsatt ha barnesykdommer og så er det neste modell som ikkke har det?? :huh: Jai ikke fårshtå :icon_redface: Og hva er bumper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hmm. Skjønner ikke hvorfor simkortet ikke funker i den altså. Ja det var mest for å se om jeg liker den, samtidig som at den kanskje er bedre enn den jeg har pdd som en mellomting til jeg kjøper noe, men når den ikke vbil lese simkortet mitt så :icon_confused: Jeg liker 5 bedre enn 4 i design, og det er KUN design alene som gjør at jeg vurderer iphone. Mener du at det er tryggere å kjøpe 5ern når neste modell kommer? Vil ikke den fortsatt ha barnesykdommer og så er det neste modell som ikkke har det?? :huh: Jai ikke fårshtå :icon_redface: Og hva er bumper?

Nei altså barnesykdommer er småfeil på nye modeller som blir fikset fortløpende, uavhengig av neste lansering.. Apple har vel sliti litt med akkurat dette.. Det sagt er de og flinke med å erstatte feilvarer.. Det er enda eller var issues med 5ern som gjør at jeg avventer litt men er heller ikke oppdatert.. Bumper er deksel, gjerne myk gummi som dekke glasskanten på begge sider.. Nå er vel 5ern litt forbedret, ikke glass bak og ikke så utsatt glass foran..

Sjekk SIM med leverandør da vel, prøv andre kort for å se om feilen er i telefon eller SIM? Kan jo ha naturlige forklaringer, 3 er jo steingammelt, tror det har skjedd ting som kanskje gjør SIM for nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd med den? Vurderer å bestille den til meg selv.

Jeg er svært godt fornøyd så langt :) Den er grei å bruke, har det en behøver, tåler en vannsprut, har en skjerm fult på høyde med iphone 5. Og ikke minst en slipper å bli tvunget inn i iphone formatet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en litt gammel tråd, men jeg har samme problemet med min samsung x cover... Peace og shitt er vell det eneste som duger i beskrivelse, jeg har heller ikke voldsomt mye innpå, men ikke får jeg plass til alle appene jeg vil ha pga at de må lagres på internminne og når det er fullt så får jeg jo ikke oppdatert programmer eller lagt ut bilder på face eller noen ting.. Dessverre ingenting som kan gjøres med det så jeg har bestillt meg ny tlf. Nå vet jeg ikke hvor liten Ace er eller akkurat hva du ser etter, men jeg vurderte og kjøpe Htc desire c den er ganske liten, 3,5 " skjerm om jeg husker rett sammenlignet med de typiske toppmoddellene som gjerne har 4.5" eller mer. Den er ingen toppmodell, men den har det du trenger og den har god plass på internminnet (4 gb) koster rundt 8-900 uten abonemang om du bestiller på nett iallefall. Lefdal er vel de som har den rimeligst så vidt jeg har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill malamuten, jeg har fortsatt ikke kjøpt noe... Jeg har bare hørt dritt om HTC jeg, venner jeg kjenner som har hatt det har vært skikkelig misfornøyde, og det er ikke bare 1 liksom... Så det tror jeg ikke jeg tør å ta sjansen på... Vanskelig å være så kresen på utseende altså, hvis ikke hadde jeg jo bare kjøpt en galaxy s3, men den er så stor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...