Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundespray anyone?


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Stille det var her da, kanskje postet feil var ment som "debatt" og synspunkter..

Er det greit å selge denne slags remedier mot hunder?

All den tid man har fordømt sitronspray, eller bare vann for den del osv.. ?

Kan ihvertfall ikke skylde på CM for dette stuntet.

Og for de som lurer på hva dette er så er den en lovlig variant av CS-tåregass for folk flest.. Inneholder bl.a. Etanol ( alkohol ) og er utelukkende ment å skape ett større ubehag som forsvarsspray..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg, kan være hunden du da event møter blir enda mer aggressiv av å få irriterende ting sprutet i ansiktet.

CS gass er jo noe annet enn det du skriver om over da cs gass er et stoff som ved oppvarming blir til en gass, og brukes til å spre folkemenger etc. CS gass er også kjent for å ha noen leie bivirkninger og er kjent for å øke adrenalinet hos de som blir sprayet. Jeg mener kjempe smart å øke adrenalinet til store folkemengder som er ute av kontroll...

Den varianeten av forsvarspray som faktisk gir en svie og kløe i øynene på personen du sprayer er jo ikke lovelig. Så hva den her kan gjøre vet jeg ikke? Er du sikker på at den faktisk er lovelig? Jeg har fått kjøpt sånn som ikke er lovelig under disk en gang da det var voldteksbølge i Oslo.. Neste gang jeg prøvde så fikk jeg bare kjøpt den som sprayer rødt i ansiktet på angriper :P Så da lot jeg være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er j*vlig foruroligende om det skal bli slik at folk skal ha sånt på bukselinninga. Som hundeeier med svart, kraftig hund som til forveksling kan se ut som både Rottweiler, Pitbull og the devil reincarnated (eller en drage, som barna i gata sier pga de oransje øynene) ser jeg for meg at uheldige tilfeller av misforstått hundeatferd + livredde overdramatiske folk = smerte for hund og urettferdig behandling.

Jeg er vel heller overbeskyttende ifht bikkja mi, heller en dag for mye i bånd enn en dag for lite, men jeg er alltid like redd for at noen skal misforstå hennes ekstreme entusiasme for mennesker om hun kommer seg løs. Tenk om noen har en sånn og sprayer henne ned, bare fordi hun ble glad for å se dem. Hjerteskjærende å tenke på :no::no::no: Dårlig utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan da umulig være lovlig å selge? Vi får vel ikke en lov til å selge/bære pepperspray (noe mange jenter ønsker for å kunne gå rundt utendørs på kveldstid). Eller tar jeg feil nå?

Pepperspray har vi ikke lov til å gå med, men finnes diverse forsvarsprayer - både med og uten fargestoffer - som er lovlige såvidt jeg vet. Var hvertfall det da jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forveksler folk el Labrador med Rottis og Pitbull??

Da har man ikke sett mye til rasene..hi hi ;)

Jeg liker heller ikke at folk kan gå rundt med det, men tenker sånn at så lenge man har kontroll på hunden og ikke lar den gå bort til folk så bør den ikke bli sprayet ned.

Jeg ville veldig gjerne brukt sprayen på eiere som bare lar hunden gå bort til andre hunder til tross for at man sier i fra at den IKKE skal komme bort.

Kanskje de ikke hadde gjort det igjen om de fikk seg en spray...he he...nei nå er jeg ondskapsfull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo helt vanlig i USA da. Jeg fortalte en venninne der nede at jeg skulle bygene å jobbe i et hundelufterfirma, da anbefalte hun meg å få sånn spray i tilfelle løshunder.. Denne damen jobber med hunder. Så ting er litt mer hysterisk der nede på alle måter og noen ser vel penger i hysterien og prøver å dra det hit til berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...