PsychoLynx Skrevet 9. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2013 Hvor mye betaler dere hos veterinæren for å gi markkur og få stempel i passet i forbindelse med utenlandsreise? (pris med og uten markkur) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 9. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2013 Går på kurs med noen som nylig har vært i Sverige. Den ene betalte ca 600 for stempel+markkur for to hunder, den andre betalte ca 800 for stempel+markkur for tre hunder. Alle mellomstore hunder (+/- 20 kg). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 9. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2013 Jeg betalte 85 for stempel for begge hundene, hadde med markkuren selv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 9. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2013 Jeg har med markkur selv, og går jeg til min vet her i Norge betaler jeg stort sett 0,- og maks 100 pr hund for stempelet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 9. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2013 Jeg betalte 85 for stempel for begge hundene, hadde med markkuren selv. Hvor gikk du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 9. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2013 Hørte ei som hadde betalt 788kr pr hund for markkur og pass i Oslo, da holdt jeg på å besvime altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 9. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2013 Der jeg jobber tar vi 63 kroner per hund for å attestere i passet. Ormekur kommer i tillegg, men prisen der varierer selvfølgelig etter størrelse på hunden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 Når dere sier dere har med ormekur selv, er vel dette ormekur kjøpt i Norge før reseptfritaket? Men - er denne ormekuren reseptfri i Sverige, og er det helt OK for veterinærer i Norge å behandle med ormekur kjøpt i Sverige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 Når dere sier dere har med ormekur selv, er vel dette ormekur kjøpt i Norge før reseptfritaket? Men - er denne ormekuren reseptfri i Sverige, og er det helt OK for veterinærer i Norge å behandle med ormekur kjøpt i Sverige? Ormekur er reseptfritt i Sverige og rimeligere der, så det kan være lurt å "hamstre" litt om man krysser grensa ofte med hund. Det spiller vel ingen rolle for veterinæren om kuren man har med er kjøpt i Norge eller Sverige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 Hvor gikk du? Sinsen. Når dere sier dere har med ormekur selv, er vel dette ormekur kjøpt i Norge før reseptfritaket? Men - er denne ormekuren reseptfri i Sverige, og er det helt OK for veterinærer i Norge å behandle med ormekur kjøpt i Sverige? Kjøpt reseptfritt i Sverige - etter dyrlegens anbefaling! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 0,- for stempling. Tar med pille selv eller kjøper på klinikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmaneier Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 Kjenner jeg blir litt lettet når jeg ser at mange betaler en litt hyggelig pris. Jeg har sett for meg at jeg må betale 200 kr per stempel per bikkje. Har 100 eller 200 piller hjemme, så har en del fremover Får ringe min vet. å høre hva de tar her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L8 L Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 Når dere sier dere har med ormekur selv, er vel dette ormekur kjøpt i Norge før reseptfritaket? Men - er denne ormekuren reseptfri i Sverige, og er det helt OK for veterinærer i Norge å behandle med ormekur kjøpt i Sverige? Den markkuren du behøver når du skal til sverige, er reseptfri i norge også. Men myyye billigere å hamstre i sverige! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 Den markkuren du behøver når du skal til sverige, er reseptfri i norge også. Men myyye billigere å hamstre i sverige! Den slutta vel å være reseptfri når de nye reglene kom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 Jepp stemmer det. Nå må du ha resept. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 Legemiddelverket Det midlertidige unntaket fra reseptkrav på minste pakning (2 stk) av Droncit tabletter oppheves f.o.m. 1. mai 2013 som følge av nytt regelverk om innførsel av hund og katt fra Sverige. Skal teste min lokale veterinær med 2 hunder på mandag/tirsdag. Har gått der før og fått stempel så lurer veldig på om de har justert seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 10. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mai 2013 Kan jeg låne tråden litt og spørre hva folk betaler for 1 milbemax tablett voksen hos veterinær i Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 11. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2013 Sinsen Dyreklinikk tar 50 kr om man har med kur selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 11. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2013 Sinsen Dyreklinikk tar 50 kr om man har med kur selv. Humf!? Skal klage neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 11. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2013 Humf!? Skal klage neste gang. Hva betalte du? Det de skrev på fb da jeg spurte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 11. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2013 Jeg betalte 85 for stempel for begge hundene, hadde med markkuren selv. Hvor gikk du? Sinsen. Kjøpt reseptfritt i Sverige - etter dyrlegens anbefaling! Hva betalte du? Det de skrev på fb da jeg spurte... Mulig de mente 50 per hund da. Ikke at det er snakk om voldsomme summer altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 11. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2013 Trur de mente per hund, så da får du være fornøyd at du fikk rabatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L8 L Skrevet 11. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2013 Den slutta vel å være reseptfri når de nye reglene kom? Der kan du se, det hadde jeg misset helt, takk Kjøper som regel i Sverige uansett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2013 Legemiddelverket Det midlertidige unntaket fra reseptkrav på minste pakning (2 stk) av Droncit tabletter oppheves f.o.m. 1. mai 2013 som følge av nytt regelverk om innførsel av hund og katt fra Sverige. Skal teste min lokale veterinær med 2 hunder på mandag/tirsdag. Har gått der før og fått stempel så lurer veldig på om de har justert seg. Så nå får vi kjøpt ormekur på norske apoteker reseptfritt?? :-D *dobbelspørre* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 11. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2013 Så nå får vi kjøpt ormekur på norske apoteker reseptfritt?? :-D *dobbelspørre* Nei, den som var reseptfri er ikke det lenger. Alle er reseptbelagte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts