Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

På de fleste hunder er det en lite effektiv metode for å få hunden til å bryte adferden. Jeg ville heller gått for en time-out. Altså parker bilen din rett ved siden av der du trener, ha gjerne bildøren åpen. Så fort han åpner gapen, kipper du han inn i bilen og ignorerer han ett par sekunder. Når han holder fred får han komme ut igjen. Dette er en meget effektiv metode OM man er 100% konsekvent.

Det skal jeg definitivt bruke om jeg har mulighet til å ha bilen rett ved siden av. Takk for godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A magasinet er vel torsdager?

Neida, A-magasinet kommer på fredager. :)

Åbbelåbben forlot oss idag, knappe 5 år gammel pga DCM.

:console:

Vært på langtur i finværet! :D Digg! Det ble ca 2 mil og en tur på rundt 5 timer. Mana har bært kløv hele tiden og er så flink! Det var litt skuffende å komme hjem og så komme på at man må GÅ til butikken før man kan sette seg ned og slappe av :P Men nå har jeg middag mellom hendene og har ingen planer om å gjøre noe på MINST en time.. Mana koser seg ute på plattingen. Sliten jente.

OG hun har fått løpetid!

Det hørtes herlig ut!

Og yay! Eller hva jeg skal si. Da er hun vel ferdig til hun får besøk i alle fall. :aww:

Hva med å bruke kompostgrinder slik de er ment?

På joggeturen idag løp jeg forbi en hage som hadde gjort akkurat det, og hadde den i hjørnet. Må si at det nesten var rart å se kompostgrinder brukt på den måten... *du vet du er hundeeier når...*

Hm, ja. Da må jeg tenke meg litt om om det finnes noe passelig sted å ha den. Vi har ikke akkurat enormt stor hage. :P

Hjemme fra kurskveld (pluss bussing og gåing da, selvfølgelig. Bussen bruker en halvtime hver vei også må jeg gå tre kilometer i tillegg, også klaffer jo selvfølgelig ikke busstidene sånn ekstremt bra, så det tar litt tid å komme seg til og fra kurs!). Geo var i grunnen ganske flink i dag, og det tyder på at eieren ikke var så verst hun heller. :) Nå spiser jeg brødskive med bacon- og pepperpostei til middag/kvelds, og skal snart legge meg. Gleder meg til lesesaldag i morgen, faktisk! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulip; :hug:

Det skal jeg definitivt bruke om jeg har mulighet til å ha bilen rett ved siden av. Takk for godt tips!

Det går nok helt fint, ihvertfall om det er på Ortun kurset går :)

Er det Katja som er instruktør?

.....er vi hjemme fra trening. Harly jobbet superfint, og tok et lite skritt i riktig retning med metallen som han synes er rimelig oppskrytt... :P

Den lille sorte har imponert litt også, hun kan visst noe alikevel! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulip; :hug:

Det går nok helt fint, ihvertfall om det er på Ortun kurset går :)

Er det Katja som er instruktør?

....er vi hjemme fra trening. Harly jobbet superfint, og tok et lite skritt i riktig retning med metallen som han synes er rimelig oppskrytt... :P

Den lille sorte har imponert litt også, hun kan visst noe alikevel! :lol:

Jeg fikk aldri med meg navnet hennes, men mørkt hår og 4 hunder selv. Det jeg fikk med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos dyrelegen med Lorrie og hun hørte en ulyd på ene lungen. Så vi tok bilder og der var det noe grums. Så ble det tatt masse blodprøver og testing av stoffskiftet i tilegg. Er enten vann i lungene eller som er mer sannsynlig; lungebetennelse. Så nå er det to laange dager til jeg får svar :mellow:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer og sympati, alle sammen!!

Det gikk fort, i ettertid er det lett å si at første symptomet var da hun beit Valpis i påskeuka, det neste var et enkelt host 3 påskedag. "Lang" historie kort, jeg visste forrige onsdag at det var snakk om veldig kort tid, og når hun ikke klarte å gå forbi postkassa på morraturen i dag var det på tide å la henne gå.

Og jeg må bare få sagt at det var perverst tilfredstillende at veterinæren som diagnoserte henne med kennelhoste for tre uker siden satt sprøytene, mens kollegaen jeg krevde å få snakke med istedet (og som bekreftet min egen diagnose) fulgte med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Action!

Takk :)

Mistet quoten til Ganzie:

Jeg har sjekket opp litt, og det er lov å bruke potesokk på prøvene. Så hvis hun ikke halter eller har noen tegn til smerte så starter jeg kanskje :) Må se an området prøvene går i osv. (runderer ikke 400 meter i møkkete myr feks.).

Hunden er absolutt det viktigste :)

Åbbelåbben forlot oss idag, knappe 5 år gammel pga DCM.

Akkurat nå skal ikke jeg klare mer på skadet hund :( Stor klem til deg! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer og sympati, alle sammen!

Det gikk fort, i ettertid er det lett å si at første symptomet var da hun beit Valpis i påskeuka, det neste var et enkelt host 3 påskedag. "Lang" historie kort, jeg visste forrige onsdag at det var snakk om veldig kort tid, og når hun ikke klarte å gå forbi postkassa på morraturen i dag var det på tide å la henne gå.

Og jeg må bare få sagt at det var perverst tilfredstillende at veterinæren som diagnoserte henne med kennelhoste for tre uker siden satt sprøytene, mens kollegaen jeg krevde å få snakke med istedet (og som bekreftet min egen diagnose) fulgte med...

Fy fader :(:cry: DCM suger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme tanker til Tulip!

Nå burde jeg sove. Det er under 4,5 time til klokka ringer. Nesten så det er like greit å døgne, men da sovner jeg garantert uansett :P Jaja, godt jeg har fullt program i morgen, så kanskje jeg ikke rekker å tenke på at jeg er dødstrøtt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til Tulip :console:

Nå har jeg endelig funnet ut hva jeg skal gjøre med livet mitt!! eller ikke helt men i hvert fall funnet ut hva jeg skal gjøre fremover. Skal komme meg inn som ambulansemedarbeider men "veien inn" er enda usikker. Ringe NKI i morgen og høre hvilke studie jeg burde ta for jeg har alle de ikke yrekesrettede fagene siden jeg har gått studiespesialiserende. Så får tiden vise om det er dette jeg vil jobb med resten av livet eller ikke. Dette er det eneste jeg kan tenke meg å gjøre nå selv om jeg ikke er sikker på om det er en jobb jeg alltid vil ha. Ingen andre yrker eller utdanninger jeg føler er noe særlig så da prøver jeg og ser om det er noe for meg :D God støtte og hjelp har jeg gjennom mamma også siden hun har mange år bak seg i ambulansen og nå som stasjonssjef flere plasser så jeg håper at det er noen snille folk hos henne som vil bruke litt av sin tid på å hjelpe meg med litt praktisk undervisning og gjennomgang av forskjellige ting når jeg tar fagene på nett :) ENDELIG har jeg funnet noe jeg kan begynne på som jeg ser litt frem til faktisk :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har vært en skikkelig gooood natt på jobb. Med gode bein, gode lunger, god form så har alt gått i mitt vanlige tempo. Dvs ganske høy hastighet, og da kjenner man virkelig at man jobber. :ahappy:

Er det forresten noe annet verktøy som holder en oppdatert på blogger slik som Google Leser? Den forsvinner visst fra 1.7., men det er så genialt å slippe å lete etter oppdateringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

.. Har jeg våknet trøkt inn i veggen. Ikke rart når jeg samtidig oppdager at begge bikkjene ligger på tvers strekt ut og tar 2/3 av plassen. Når inviterte jeg de opp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg begynner å grine. :cry:

Mens jeg tenker at herlighet så trafikkfarlige russere er! :lol: Stoppe opp midt i kryss etter å ha bråbremset, gå ut av bilen og bare la den stå der liksom. I det hele tatt en del situasjoner som får meg til å tenke at jeg er glad for at jeg slipper å være sjåfør i Russland. Selv om medmenneskelighet selvfølgelig er fint uansett. :)

Nå har jeg tatt det litt med ro på morgenen, så skal bare smøre matpakke og lufte hund før jeg drar ned på skolen for å lese juss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Har jeg våknet trøkt inn i veggen. Ikke rart når jeg samtidig oppdager at begge bikkjene ligger på tvers strekt ut og tar 2/3 av plassen. Når inviterte jeg de opp??

Begynner du å miste grepet, unge dame? :lol:

Er på jobb - og følte meg litt utafor under morgenkaffen, for alle de andre var lidenskapelig opptatt av å snakke om orientering både her lokalt og utenlands (noen planlegger visst til og med å reise til Roma for å løpe parkorientering), mens mine tanker mest kretset rundt hva jeg skal plante i plantekassene mine liksom :aww:.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til Tulip... Det gjør så vondt å miste dem så unge :(

Håper jeg denne sykdommen som har innvandert kroppen min finner noen andre å plage, jeg har sååå lite tid til å være syk, å siden jeg ikke har tid, får jeg ikke den roen å hvilen jeg egentlig trenger, å ja... dere ser tegninga, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åbbelåbben forlot oss idag, knappe 5 år gammel pga DCM.

:hug:

:hug: til Tulip! :(

Jeg og Vegas skulle trene lp i sta. Hadde mange måker som forstyrrelser, noe som gikk fint. Skulle avslutte med innkalling fra sitt, men da kom nøtteliten for å holde oss med selskap... Hade Vegas!

Det er fuglehunden sin, det :lol:

:cry: Det var da som pokker.. bare leit. Hva er DCM?

http://www.vetmed.wsu.edu/cliented/dcm.aspx

Takk for klemmer og sympati, alle sammen!

Det gikk fort, i ettertid er det lett å si at første symptomet var da hun beit Valpis i påskeuka, det neste var et enkelt host 3 påskedag. "Lang" historie kort, jeg visste forrige onsdag at det var snakk om veldig kort tid, og når hun ikke klarte å gå forbi postkassa på morraturen i dag var det på tide å la henne gå.

Og jeg må bare få sagt at det var perverst tilfredstillende at veterinæren som diagnoserte henne med kennelhoste for tre uker siden satt sprøytene, mens kollegaen jeg krevde å få snakke med istedet (og som bekreftet min egen diagnose) fulgte med...

:hug: igjen. Feildiagniseringer er ikke morsomt og pinlig for dyrlegen (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man nedpsyket seg i over ei uke, panikken har overtatt og kvalmen er et faktum..

O herlige eksamenstid :mellow:

Om drøye 4 timer er jeg ferdig me den første.. Skal bli litt godt kjenner jeg..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...