Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Liker humoren, ikke at den lille er syk. Håper hun blir bra snart.

Straks siste vakt. Og Vida er utrolig stolt over en ball hun har funnet... Jeg må visst se på at hun har den... Tullehund...

Skjønte det, takk! :flowers:

Sånn er Ellie og :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Marie, jeg skulle ønske jeg ikke var så langt unna, for da skulle jeg kommet og trillet litt med den lille. Eller båret henne for dere slik at dere kunne vært litt kjærester alene sammen, bare sove i samme seng om dere var slitne. det husker jeg at jeg savnet sånn, å sove i samme seng og ikke på skift.

Men det er ikke så lett å gi de fra seg heller når de gråter, det er litt pest eller kolera nesten.

Tenker på dere alle tre! :heart:

Jeg har funnet ut at medisinene gjør at jeg får hudreaksjon av sola. Score.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg liker Therese.. Plutselig har vi lagt planer om vår LP-debut i år :aww:

Og jeg kjenner jeg har begynt å dødd litt på meg allerede :P

Jeg liker Therese. Dette klarer dere kjempebra! Hvor og når? Kanskje vi kommer og heier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Therese. Dette klarer dere kjempebra! Hvor og når? Kanskje vi kommer og heier. :)

Aner ikke hvor, men sikkert trøndelag-ish.. Og det er om et kvart år :aww: 3 mnd høres så snart ut, men Therese betrygget meg me at det var et kvart år til.. Og det er jo litt bedre tid :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:yawn: nå orket jeg ikke lese meg opp. Sliten etter en LP dag i solen, men veldig fornøyd med debuten i kl.3.

Men fikk med meg at Ida gir meg skylden om tema dyremisshandling kommer opp :lol:

*redigere film*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor, men sikkert trøndelag-ish.. Og det er om et kvart år :aww: 3 mnd høres så snart ut, men Therese betrygget meg me at det var et kvart år til.. Og det er jo litt bedre tid :P

Høres ut som en glimrende mulighet for meg å sjekke ut hvordan min da relativt nye omplasseringshund funker i slike settinger. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Æsj, nå ble jeg minnet på at Loke ville fylt 9 år i dag. Kjipt..

Kan få tatovering til bursdagen min hvis jeg vil ( samboer har en del tatovør kompiser som skylder han noen tjenester), og har egentlig lyst på en tatovering av Loke ala den Margrete har. Men jeg er usikker på om noen av de klarer det.

Fine, fine Loke :( Syns du skal gjøre det jeg! Men finn en skikkelig flink tatovør, så det ser ut som Loke og ikke bare en svart hund. Det er litt Loke sin skyld at jeg sitter her med to belgere :)

Vi fikk vår første 10 på noe annet enn tannvisning! Innkalling var knall. Resten lar vi gå i glemmeboka :lol: 20 varmegrader er ikke kompis med lapphundpels, og gressunderlag er ikke kompis med snusefjortis. Vi fortsetter å være underholdningsavdeling, for i dag rullet vi oss igjennom dekk fra holdt.... :lol:

Innkallinga var knallbra da!!

Vet ikke helt om jeg liker Therese.. Plutselig har vi lagt planer om vår LP-debut i år :aww:

Og jeg kjenner jeg har begynt å dødd litt på meg allerede :P

Jeg liker også Therese. Og om du begynner å dø allerede, så blir det ikke mye liv igjen i deg før august, så jeg foreslår at du venter litt med det :P

Høres ut som en glimrende mulighet for meg å sjekke ut hvordan min da relativt nye omplasseringshund funker i slike settinger. :)

Det høres ut som en kjempeplan :D

I dag har jeg starta konkurranse og brutt etter Z'en. Ikke fordi poengene var dårlige, for det var de ikke, men Ekko var ikke med og hadde det moro i ringen i dag. Ikke vet jeg hvorfor, men han ble usikker av en hund som sto bundet utenfor ringen under fellesøvelsene, men Ekko bruker ikke å dra sånt med seg videre... Jaja. Resultatet var 8,5 poeng på fvf og så brøt jeg etter to gode momenter i z'en hehe. Folk utenfor ringen skjønte ikke hva jeg gjorde det for, men jeg vil at Ekko skal ha det moro i ringen jeg. Ikke bare gå fordi jeg sier det. Det må føles bra også. Så teit er jeg :P Bedre lykke neste gang. Ymse fikk øvd mye på å bare sitte og gjøre ingenting mens folk og hunder går tett på da. Også tok jeg noen utgangsstillinger og gikk noen skritt av noe som skal bli fvf på stevneområdet. Den valpen har god konsentrasjon til å være 5 mnd om to dager altså! Liker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: Mega sutrete innlegg fullt av selvmedlidenhet.

Akkurat fått guttungen i seng etter å ha pint meg gjennom legging. Jeg har møkkvondt i magen. Marimannen har jeg sendt på fest, for hver eneste gang vi skulla hatt voksentid den siste tiden så har sykdom inntruffet, han fortjener litt øl og masse moro.

Måtte dra fra jobb i går, magesmerter av type velkjent, ble verre i dag og tur til legevakta ble uunngålig. Der var legen snill og sa antibiotikakur i stedet for å skrive meg inn, noe som de glatt har gjort de siste 5 (fem!) gangene jeg har hatt den j*vla skiten her. Møkkasykdom som har tatt halve tykktarmen min og som truer med å ta resten. Møkkasykdom som ligger i hver eneste celle i møkkakroppen min og som gir meg herlige symptomer som kroniske leddsmerter, alvorlige tarminfeksjoner, muskelvondter, overelastikk overalt og muligheten for en tidlig død ved at hovedpulsåra mi bare finner på å sprekke. Møkkasykdom. Jesus føkk, jeg er lei og sur og har vondt.

Dette er min framtid de neste ti dagene.

Sykmelding ut uka, dobbel kombo Paracet og Ibux, en antibiotikakur av type hest, en beklagelse fra legen for at han ikke kunne skrive ut opiater til meg fordi det ikke er bra for fordøyelsen, og en streng formaning at om jeg ikke er drastisk mye bedre i morgen så blir det innleggelse. Fingre krysses gjennom bitterheten.

Prikken over i'en er at jeg blir nesten sykere av medisinen enn av sykdommen, så jeg har noen deilige dager foran meg:

8827385926_4e2202c9bd_z.jpg

Så når dere begynner å bli lei av meg i Akkurat nå i neste uke så vet dere hvorfor. Jeg skal vedde på at det blir finvær og at sola rekker ut en lang tunge i min retning, og lager verdens lengste prompelyd.

Bitter.

God bedring, Mari :hug:

Tror dere ikke lille blå tateren min slo til idag og ble BIR med certet, bare 10 mnd gammel på spesialen! Hundemammahjerte mitt er veldig stolt nå og jeg er så fornøyd med hvor fint hun visste seg altså! Flinke flinke blåbebien min! Sukk :heart:

Dere må overleve skrytebilde!

253282_10151590474910256_853709013_n.jpg

936767_10151590523460256_1046064955_n.jp

Gratulerer! :D

... sliten etter å ha arrangert og deltatt på lydighetskurs i helgen :aww:

En av helgens store sjarmører :wub:

954866_536673273046305_2132470210_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mynder har bare veldig høy forbrenning i forhold til andre raser? Og dette stabiliserer seg ikke når de blir voksne?

Det vet jeg faktisk ikke, men det har vel litt å si ifht aktivitet også? At man forbrenner mer ved høy aktivitet enn ved mindre? Normalt spiste ikke mine voldsomt mye, men under løpssesongen spiste de mer. Og kalde vintre faktisk, da spiste de mye for å holde vekten. Mocca spiser ikke veldig mye, hun kan godt hoppe over en dag eller to, men hun mister ikke vekt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tur idag. Jeg bor på en jækla fin plass, visste dere det?? :lol: Skal spare dere for landskapskrytinga.

Nitro var veldig flink idag, skikkelig god gutt er han. En dustete hanne som bølla litt med han slik at han måtte si ifra, men etterpå unngikk han den andre hunden hele tiden, så han unngikk bråk. flinke gutten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie, jeg skulle ønske jeg ikke var så langt unna, for da skulle jeg kommet og trillet litt med den lille. Eller båret henne for dere slik at dere kunne vært litt kjærester alene sammen, bare sove i samme seng om dere var slitne. det husker jeg at jeg savnet sånn, å sove i samme seng og ikke på skift.

Men det er ikke så lett å gi de fra seg heller når de gråter, det er litt pest eller kolera nesten.

Tenker på dere alle tre! :heart:

Jeg har funnet ut at medisinene gjør at jeg får hudreaksjon av sola. Score.

:flowers:

Vi har en overivrig bestemor rett rundt hjørnet. Men så tenker jeg - hva om hun våkner i vogna og blir redd når ikke vi er der? Vil liksom ikke sette dem i den situasjonen.

Det føles liksom best å skulle klare seg selv, og dumt nok hadde jeg sikkert ikke klart å slappe av.

Men det går i bølger så vi klarer oss jo. Tror nok dere hadde det tøffere. :hug:

Men sånn som hun gulper...hvordan vet man hva som er normalt? Har forstått at den reflux tingen kan komme i varierende grad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiin dag i dag - det er nesten så jeg begynner å like slik sommer? :D

Gikk ut på tur ganske tidlig, gikk ei mil, og var hjemme igjen sånn rundt 12, deretter sløvet jeg i sola og gjorde litt småtterier innimellom (som å støvsuge hus, luke litt ugress, demontere sklia i hagen etc). Så fikk jeg telefon fra oppdretter om jeg kunne lufte hundene der, og det kunne jeg jo, så da dro jeg ned dit og slapp ut Boss og Nilla (som egentlig godt kunne tenkt seg å fortsette å være inne i stedet for å komme ut i varmen). Vel hjemme igjen fikk jeg besøk av min islandske kollega som hadde sin svigerinne på besøk - hun skulle hente kajakken sin som hun oppbevarer hos meg. Så da ble det litt kaffeslaberas i sola også :). Trivelig dag :D.

Også ser jeg at mine clamatiser har begynt å vokse noe voldsomt, så nå må jeg snart binde dem opp faktisk. Tror de trives, jeg, i alle fall ennå. Også ser jeg at stemorsblomstene mine er veldig fine og frodige - og har vokst mye siden jeg plantet dem. Den ene tulipanen som holder på å sette blomst, har nå nesten kommet helt ut - og den ser ut til å ha en aldeles nydelig Orange farge :D.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lill :) Vakker er hun!! :wub:

Har jeg nevnt at jeg er rimelig metta av tenåringsgutter…..to "ferdig", one "to go" - dvs han siste er tydelig i starten og verste "xxx" av dem alle…..

Liten pause fra labiliteten nå i og med at to jevnaldrende jenter dukka opp på døra og spurte etter han :blink: og da må han jo te seg som folk…. :faceless:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkallinga var knallbra da!

Jepp! Så den tar vi med oss videre :) Thorvald har hatt en hang til å trave tidligere, og har i de to andre konkurransene våre trengt dobbeltkommando, meeen ikke i dag :heart: Fikk 10 på tannvisning og da, men den har blitt ganske bankers nå :) Resten er allerede glemt.. Det positive er at jeg ikke trenger å tenke så hardt på klasse 2 helt enda :lol:

Tror jeg må leite etter kveldsstevner på grusunderlag jeg!

Utrolig kjedelig at du og Ekko ikke hadde dagen :( Men det er vel sånn som skjer, også for dere mer rutinerte :) Det blir vel bedre neste gang :) Hva har du i tankene stevnemessig?

Og Ymse altså, den lille fleeceballen :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jepp! Så den tar vi med oss videre :) Thorvald har hatt en hang til å trave tidligere, og har i de to andre konkurransene våre trengt dobbeltkommando, meeen ikke i dag :heart: Fikk 10 på tannvisning og da, men den har blitt ganske bankers nå :) Resten er allerede glemt.. Det positive er at jeg ikke trenger å tenke så hardt på klasse 2 helt enda :lol:

Tror jeg må leite etter kveldsstevner på grusunderlag jeg!

Utrolig kjedelig at du og Ekko ikke hadde dagen :( Men det er vel sånn som skjer, også for dere mer rutinerte :) Det blir vel bedre neste gang :) Hva har du i tankene stevnemessig?

Og Ymse altså, den lille fleeceballen :heart:

Nei, sånn går det iblandt :) Det er lite stevner her i sommer, så for øyeblikket har jeg ikke sett meg ut noen andre stevner enn to i august. 11. og 18. Før det er det vel bare NKKen, og dit skal vi ikke. Men det gjør ingen ting. Vi har mye moro å trene før det :D Også har jeg sånn halvveis en plan om å debutere i C-rundering om jeg bare får den pistolen jeg har bestilt på xxl og kanskje klarer å trene Ekko trygg på skudd. Mulig jeg starter selv om jeg ikke får han trygg på skudd i de øvelsene også, bare for min trening sin skyld. Men da står jeg isåfall over de øvelsene med skudd. Vi får se. Jeg er egentlig mer glad i bruksen, men jeg har en skuddberørt hund :(

Ja, den fleeceballen er noe for seg selv :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått 3-fjellsturen idag. Fløyen, rundemannen og sandviksfjellet. Fem timer var vi ute å gikk rundt på toppene til sammen. Nå er Nora veldig trøtt. Var egentlig mer mental trening enn fysisk. Så mye folk og hunder. Hun har vært veldig flink å gått i kø i folkemengder overalt og vært veldig enkel og grei :) badet i alle dammer og vann også.

Nora og samboer(som gikk 7fjellsturen) i mål. Nora er så rolig og det står bundet en fremmed bikkje 2 meter foran henne. Det har aldri skjedd før :P (og se! Hun er "løs" :D)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine, fine Loke :( Syns du skal gjøre det jeg! Men finn en skikkelig flink tatovør, så det ser ut som Loke og ikke bare en svart hund. Det er litt Loke sin skyld at jeg sitter her med to belgere :)

Jeg har veldig lyst , men det finnes ingen garantier for at de får det til og da kommer jeg til å plages av det resten av livet. Hjelper ikke om tatoveringen er fin hvis det ikke er Loke.

Han var fining han, på sin egen rare måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke lille blå tateren min slo til idag og ble BIR med certet, bare 10 mnd gammel på spesialen! Hundemammahjerte mitt er veldig stolt nå og jeg er så fornøyd med hvor fint hun visste seg altså! Flinke flinke blåbebien min! Sukk :heart:

Dere må overleve skrytebilde!

253282_10151590474910256_853709013_n.jpg

936767_10151590523460256_1046064955_n.jp

Gratulerer, så moro med babyen!

Også så fine strømpebukser du har på!

Åååh den er så kjip den, vært mye av det hos meg og, men har faktisk stort sett slutta med slike forsetter. :aww: Må enten lage med en gang eller bare la være å kjøpe, spesielt ting som ikke kan fryses. Dyrt å kaste mat!

Jeg har blitt flinkere til å fryse med en gang det som kan fryses - og heller ta det i mikroen om jeg får impulsivt lyst til å lage mat. Også har jeg ikke kjøpt ferske grønnsaker på... veldig lenge. Det er så lett å tenke positivt og fabulere om gode måltider i butikken, men når en kommer hjem er energien fremdeles ganske lav, og å stå lenge på kjøkkenet for å spise noe på syv minutter er et ork.

Men det havner fremdeles ting i bosset som kunne vært brukt mer fornuftig...

Er vel heller det at jeg ikke er vandt med bikkjer så spiser så mye i forhold til kroppsvekt, Emma på 40 kg levde på 0,5 kg v&h til dagen. :P

Så mynder har bare veldig høy forbrenning i forhold til andre raser? Og dette stabiliserer seg ikke når de blir voksne?

Snuppene her spiser et kilo hver per dag - og veier cirka 43 og 53, den første fremdeles i utvikling og skal ha på seg noen kilo til i bredde og muskler. Den andre kunne også hatt på seg mer muskler, men førstnevnte bygger muskler mye lettere og kjappere enn sistnevnte.

Fiiiin dag i dag - det er nesten så jeg begynner å like slik sommer? :D

Gikk ut på tur ganske tidlig, gikk ei mil, og var hjemme igjen sånn rundt 12, deretter sløvet jeg i sola og gjorde litt småtterier innimellom (som å støvsuge hus, luke litt ugress, demontere sklia i hagen etc). Så fikk jeg telefon fra oppdretter om jeg kunne lufte hundene der, og det kunne jeg jo, så da dro jeg ned dit og slapp ut Boss og Nilla (som egentlig godt kunne tenkt seg å fortsette å være inne i stedet for å komme ut i varmen). Vel hjemme igjen fikk jeg besøk av min islandske kollega som hadde sin svigerinne på besøk - hun skulle hente kajakken sin som hun oppbevarer hos meg. Så da ble det litt kaffeslaberas i sola også :). Trivelig dag :D.

Også ser jeg at mine clamatiser har begynt å vokse noe voldsomt, så nå må jeg snart binde dem opp faktisk. Tror de trives, jeg, i alle fall ennå. Også ser jeg at stemorsblomstene mine er veldig fine og frodige - og har vokst mye siden jeg plantet dem. Den ene tulipanen som holder på å sette blomst, har nå nesten kommet helt ut - og den ser ut til å ha en aldeles nydelig Orange farge :D.

Du, ble vi ikke enig om at sklia skulle brukes til å binde opp blomster?

Nå venter jeg på at sola skal varme litt mindre, så jeg kan male en vinduskarm. For jeg leste at det ikke er lurt å la maling tørke rett i varm sol, da kan den bli skjoldete og boblete. Noe á la huden min nå, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flowers:

Vi har en overivrig bestemor rett rundt hjørnet. Men så tenker jeg - hva om hun våkner i vogna og blir redd når ikke vi er der? Vil liksom ikke sette dem i den situasjonen.

Det føles liksom best å skulle klare seg selv, og dumt nok hadde jeg sikkert ikke klart å slappe av.

Men det går i bølger så vi klarer oss jo. Tror nok dere hadde det tøffere. :hug:

Man måler ikke sånt på en skala, det er følelsen man sitter med som teller. Men jeg skjønner greia di ja. Hun er så liten enda, etterhvert vil du klare å slippe henne mer. Ellers har jeg bare et råd, ta imot den hjelpen som folk tilbyr. Om det ikke er trilling, så få noen til å komme med middag på døren til dere, rydde og vaske litt, ture hundene. Det er mye folk kan gjøre som er til hjelp, og folk vil veldig gjerne hjelpe.

På den måten så kan dere få tiden Johanne er rolig på til å slappe helt av og til og med være kjærester litt. Det er viktig altså.

Men sånn som hun gulper...hvordan vet man hva som er normalt? Har forstått at den reflux tingen kan komme i varierende grad?

H gulpet hele døgnet uavhengig av mating, noen ganger var det helt blank magesyre som kom opp, det luktet skikkelig oppkast og surt. Han ville ikke ligge på rygg (seng, vogn), vi bar ham i slynge eller bæresele slik at hodet alltiv var oppover. Han gråt gjerne intenst etter at han rapet, selv om det ikke kom gulp ut så kom det nok opp i halsen. Han hostet mye. Han var ekstremt glupsk til å spise, vi fikk høre etterhvert at det er like vanlig på reflux-barn som at de ikke legger på seg. Det er logisk da det lindrer i halsen å spise. Teite helesøster som sa det ikke var noe problem siden han "la på seg så godt" (= var bælfeit)

Det var så mange ting. Det er absolutt varierende grader, og det er også så mange forskjellige symptomer og hvert barn er forskjellig (irriterende nok). Men kjenn på magefølelsen din, om du tror det er noe galt så mas til du blir hørt. Den feilen skulle jeg ikke gjort igjen i samme situasjon, jeg skulle krevd mye mer, og ikke trodd på de når det ble insinuert at det var meg det lå hos. Men det er vanskelig. Det er jo vanlig at babyer gråter uten at det trenger å bety at det er noe galt.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal gi av råd. Men klem skal du få! :hug: Det er veldig slitsomt og intenst mens det står på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg vært så negativ og lei at jeg har blitt helt ødelagt. Jeg synes eksamen er en tullete måte å måle elevene på - det er så mye annet en faktisk kunnskap som virker inn på hva man får prestert! Det hjalp heldigvis veldig å jobbe sammen med en klassekamerat om eksamensoppgaver idag. Nå har jeg i hvertfall fått kortet ned alt pensum til 52 sider notater i word. Alt e printet og sortert, så imorgen må jeg bare lære meg alt jeg har skrevet... Jeg er bare så ufattelig sliten og lei! Orker omtrent ikke si hei til hundene en gang. Det er en rar følelse for meg som pleier å være såpass aktiv :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg har veldig lyst , men det finnes ingen garantier for at de får det til og da kommer jeg til å plages av det resten av livet. Hjelper ikke om tatoveringen er fin hvis det ikke er Loke.

Han var fining han, på sin egen rare måte..

Nei, det er sant. Kanskje du heller kan finne noe som du forbinder med Loke som ser kult ut og ikke er like risikabelt som et portrett?

Hehe ja, på sin egen rare måte. En skikkelig personlighet da! Jeg liker sånne tullinger jeg :) Og det er kanskje ikke alle som vil bli frelst av en hund som glefser og snerrer etter deg når du prøver å klippe klør på den :lol: Men når han bare forsto at sånt ikke er noe poeng var han god som gull i sånne situasjoner også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sånn går det iblandt :) Det er lite stevner her i sommer, så for øyeblikket har jeg ikke sett meg ut noen andre stevner enn to i august. 11. og 18. Før det er det vel bare NKKen, og dit skal vi ikke. Men det gjør ingen ting. Vi har mye moro å trene før det :D Også har jeg sånn halvveis en plan om å debutere i C-rundering om jeg bare får den pistolen jeg har bestilt på xxl og kanskje klarer å trene Ekko trygg på skudd. Mulig jeg starter selv om jeg ikke får han trygg på skudd i de øvelsene også, bare for min trening sin skyld. Men da står jeg isåfall over de øvelsene med skudd. Vi får se. Jeg er egentlig mer glad i bruksen, men jeg har en skuddberørt hund :(

Ja, den fleeceballen er noe for seg selv :wub:

Nei, oppdaga det jeg og.. Jeg vurderer NKK om vi fortsatt er i Trondheim da, noe jeg tviler litt på :hmm: Ellers satser jeg på høsten, gir ikke opp! :P Er man først bitt av basillen, så :P

Forresten ble en norskoppdretta finsk lapphund vinner av klasse 3 og fikk opprykk til elite i går på et stevne på sør eller østlandet, skikkelig kult :D

Jeg har blitt veldig nysgjerrig på bruks takket være deg, meeen har også skuddberørt hund :hmm: Rundering hadde vært kult å prøve en gang, men vi har det ikke travelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...