Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden nyser ofte


hansesa
 Share

Recommended Posts

Har en Rottweiler/Dobermann som til stadighet nyser så snørret flyr utover vegger og gulv. Dette skjer oftest når den har ligget i ro en stund og skal reise seg for å strekke på seg, eller for å hilse på noen. Ellers så nyser den sånn litt innimellom. Lure på hva dette kan være for noe. Er litt irriterende både for meg og den at den skal gå rundt å nyse så masse som den gjør.

Setter stor pris på erfaringer eller tips fra alle:)

mvh Hans Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har nok vært sånn hele tiden. Skjønner ikke helt hva det kan være. Men er vel ikke meningen at det skal være sånn? Er vel ikke en typisk ting å gjøre for den rasen? Kan jo hende han har noen allergier, men det tror eg egentlig ikke.

Om det er støv, og nesemidd så er det kanskje litt rart at det nesten bare skjer når han har sovet?:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er nysing? Merker det samme med Zara,men det er bare at hun blåser ut ,nok for å "rense" nesen på en måte.

Mange hunder jeg kjenner gjør det ofte. Veldig deilig,spesielt når de gjør det rett i ansiktet på deg :getlost:

Edit:Legge til litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er nysing? Merker det samme med Zara,men det er bare at hun blåser ut ,nok for å "rense" nesen på en måte.

Mange hunder jeg kjenner gjør det ofte. Veldig deilig,spesielt når de gjør det rett i ansiktet på deg :getlost:

Edit:Legge til litt.

Jeg vet ikke helt jeg. Kan godt hende at det bare er for å få blåst ut, men er litt rart at det fester seg sånn til vegger og slikt. Blir sånne grønne flekker på speil, tapet og lister:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt jeg. Kan godt hende at det bare er for å få blåst ut, men er litt rart at det fester seg sånn til vegger og slikt. Blir sånne grønne flekker på speil, tapet og lister:P

Æsj! :lol: Ta en tur til vet. Er dette vedvarende så er det nok noe som irriterer neseslimhinnene, grønn snørr er ikke normalen på hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat det samme problemet! Grønne/gule flekker overalt, men merker ikke at han nyser spesielt mye. Har oppdaget det i det siste, så ved neste lønning blir det vetrinær her (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat det samme problemet! Grønne/gule flekker overalt, men merker ikke at han nyser spesielt mye. Har oppdaget det i det siste, så ved neste lønning blir det vetrinær her (:

Lar du meg vite hva som skjer?:) lurer fælt på hva dette kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kan holde deg oppdatert, stresser ikke med det, for han virker ikke irritert over det :)

Samme her. Virker ikke som om det plager han. Alt annet er normalt liksom:P men har lest litt om at grønt og gult snørr hos hunder ikke er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nyser som en tulling. Har behandlet mot nesemidd, tatt blodprøve mot allergier og det vi fikk ut av det hele var at han nok bare var veldig følsom for sjit i lufta: Han nyser når han står opp, om vi går bak noen som røyker, om en bil spyr ut eksos, etc.

Jeg ville prøvd å behandle mot nesemidd aller først (de er veldig vriene å finne, så behandles oftest symptomatisk), og så tatt det derfra. Kan jo være en quick fix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nyser som en tulling. Har behandlet mot nesemidd, tatt blodprøve mot allergier og det vi fikk ut av det hele var at han nok bare var veldig følsom for sjit i lufta: Han nyser når han står opp, om vi går bak noen som røyker, om en bil spyr ut eksos, etc.

Jeg ville prøvd å behandle mot nesemidd aller først (de er veldig vriene å finne, så behandles oftest symptomatisk), og så tatt det derfra. Kan jo være en quick fix :)

Takk for svar:)

men om hunden har nesemidd, vil ikke den være plaget av innovernysing da? Synes å huske at eg har lest det skjønner du. men om ikke snørret skal vere annet en gjennomsiktig, så må det jo være ett eller annet som plager han.

Hugser du hva du betalte for å få gjennomført en sånn nesmiddbehandling?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Glemte helt å legge inn svar her igjen jeg. Vi var hos Vet i Mai, men innen den tid hadde jeg rukket å finne ut hva det var selv. Han nyser mye, men ikke spesielt mye. Da jeg sjekket litt nærmere viste det seg at det kom fra de litt edlere deler. Forhudskatarr. Et par runder med klorhexodin ordnet saken for oss.

MVH Sløv hundeeier :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...