TonjeM Skrevet 27. April 2013 Rapporter Share Skrevet 27. April 2013 Vi har frossen matblod som vi skal legge blodspor med, nå er den tint og vel og bra. Spørsmålet mitt er: Det er 1 l blod, vi kommer kun å bruke bittelitt av det. Kan man fryse det ned igjen (i små porsjoner)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnitaW Skrevet 27. April 2013 Rapporter Share Skrevet 27. April 2013 Det går nok fint. Det skal jo ikke spises, så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 27. April 2013 Rapporter Share Skrevet 27. April 2013 Jeg har gjort det noen ganger, virker ikke som om det gjør så mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 27. April 2013 Rapporter Share Skrevet 27. April 2013 Jeg fryser og tiner, fryser og tiner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 27. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. April 2013 Supert!! Da gjør vi det (og for noe ekkelt klin det er..!) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L8 L Skrevet 27. April 2013 Rapporter Share Skrevet 27. April 2013 Jeg tiner hele og heller det over i flaske®, feks halvliters flasker med tut. Bruker det jeg skal (legger sporet med dryppeflasken), fryser flasken(e) igjen, og gjentar prosedyren, jeg synes det er veldig smidig og at det blir lite søl 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 27. April 2013 Rapporter Share Skrevet 27. April 2013 Jeg lurer på en ting, dere som driver med spor. Hadde det ikke vært økonomisk å bare menstruere sporet? 13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sbtlita Skrevet 27. April 2013 Rapporter Share Skrevet 27. April 2013 Hvordan gjør dere det med blodspor? Jeg lærte med min eldste hund at bi skulle gå en firkant, 10 steg hver retning, og vi dro en bamse etter oss. Så gjemte vi bamsen i enden av sporet, under ett tre f.eks, også gikl vi til hunden og tok utgangsstilling før vi sa værsjegood til hunden. Vi fulgte etter i ett band. Kan jeg gjøre det der i hagen min? Og hva er belønninga? Ball er det beste Lorrie vet. Lita elsker pinner så det er vel utelukket å bruke som spor. Men mat liker hun Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 27. April 2013 Rapporter Share Skrevet 27. April 2013 Jeg ville ikke lagt blodspor i hagen, lukta ligger en god stund. Man bruker det hunden liker aller best som belønning, de skal finne en skank eller noe annet fra ett dyr. For mange hunder er skanken belønning nok. Det finnes masse god litteratur om emnet på nett:) Les litt mer og spør heller etterpå om noe er uklart! blodspor er gøy ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 28. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. April 2013 All spor er gøy - også blodspor! (men jeg synes det blodet er sykt ekkelt altså.. å helle det over på noe annet og se den seige konsistensen og den vemmelige fargen... jeg skjønner godt at jeg synes all blodmat er totalt ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 28. April 2013 Rapporter Share Skrevet 28. April 2013 All spor er gøy - også blodspor! (men jeg synes det blodet er sykt ekkelt altså.. å helle det over på noe annet og se den seige konsistensen og den vemmelige fargen... jeg skjønner godt at jeg synes all blodmat er totalt ) Få noen til å gjøre det for deg? Hadde jeg bodd nærmere så hadde jeg lett gjort det i bytte mot litt Kelpiekos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 28. April 2013 Rapporter Share Skrevet 28. April 2013 Jeg lurer på en ting, dere som driver med spor. Hadde det ikke vært økonomisk å bare menstruere sporet? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 28. April 2013 Rapporter Share Skrevet 28. April 2013 Matblod har ikke like god kvalitet som blod som kommer fra slakteri synes jeg. Det klumper seg lettere. Dersom du har blodet på ei flaske og ikke bruker alt så er det ingenting i veien for å fryse det ned igjen. Eller du kan la det stå minst en uke i kjøleskapet uten at det gjør noe... bare merk flaska godt dersom det er en ketchupflaske du har hihi. Kjipt for familien om de tar feil 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 28. April 2013 Rapporter Share Skrevet 28. April 2013 Matblod har ikke like god kvalitet som blod som kommer fra slakteri synes jeg. Det klumper seg lettere. Dersom du har blodet på ei flaske og ikke bruker alt så er det ingenting i veien for å fryse det ned igjen. Eller du kan la det stå minst en uke i kjøleskapet uten at det gjør noe... bare merk flaska godt dersom det er en ketchupflaske du har hihi. Kjipt for familien om de tar feil *glad jeg har på brusflasker* se for seg den middagen *spy* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts