Gå til innhold
Hundesonen.no

LP-trening i Ås


borderen
 Share

Recommended Posts

Torsdag er det trening med Follo bhk på Antrozoologisenteret. Hvis jeg skal trene på torsdag trener jeg der, tror jeg. Greit å trene litt i den settingen og på det stedet dersom jeg av en eller annen grunn skulle driste meg til å gå uoffisielt der på torsdag neste uke. :P

Ja det vet jeg, men jeg bare trener der vi pleier uansett hvem som kommer jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil gjerne også være med...

Tja... onsdag da? Kan redigere startinnlegget.

Follo bhk skal ha tirsdager kl 18 ved Årungen og torsdager kl 18 på Antrozoologisenteret. Hvis vi da har treninger på skuterud mandag og onsdag bør vi bli sykt gode i lydighet Skal vi si kl 18 på f

Guest Belgerpia

Jeg tenker å trene i dag kl 18 ca, og på onsdag samme tid :) Kanskje torsdag også.

Hvor trener du da? På den plassen som Maren har "funnet"?

Jeg kunne tenke meg å komme igang med trening igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor trener du da? På den plassen som Maren har "funnet"?

Jeg kunne tenke meg å komme igang med trening igjen :)

På den plassen ja! :)

Jeg lurer pittelitt på om jeg skulle ha ventet til onsdag og trent onsdag, torsdag, lørdag, søndag og mandag. Så kan den som vil slenge seg på, og ev avtale tidspunkter når noen vil slenge seg på :P

For da får jeg gjort et par andre ting i dag, som også blir neglisjert av hund den siste tiden og som jeg ikke fikk gjort i helgen.

Kan du på onsdag? Koselig at du vil være med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

På den plassen ja! :)

Jeg lurer pittelitt på om jeg skulle ha ventet til onsdag og trent onsdag, torsdag, lørdag, søndag og mandag. Så kan den som vil slenge seg på, og ev avtale tidspunkter når noen vil slenge seg på :P

For da får jeg gjort et par andre ting i dag, som også blir neglisjert av hund den siste tiden og som jeg ikke fikk gjort i helgen.

Kan du på onsdag? Koselig at du vil være med! :D

Jeg kan onsdag ja :). Torsdag har jeg hest, lørdag skal jeg til Kløfta, søndag skal jeg hilse på de to "barnebarna" på Gjerdrum :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit du skal på rasespesial til helga ja? :P

Stemmer det, nei da blir det ikke søndag. Og lørdag kan jeg trene der borte eventuelt. Hun kan trene på å være sammen med andre uten å bry seg om dem :P

Blir onsdag og torsdag på meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIKTIG

Jeg snakket med en hyggelig nabo der oppe idag og ble "advart" om at området er privat og at grunneier ikke var særlig fornøyd med at jeg har trent der uten å spørre først. Det er forståvidt forståelig. Jeg skal be om unnskyldning for at jeg ikke hadde spurt (jeg trodde helt ærlig at området var kommunalt) og spørre om vi får lov til å trene der litt sporadisk. Det kan kanskje være lurt å holde seg unna til jeg har fått klarsignal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FML! hadde helt glemt at PBL eksamen er allerede nå på torsdag! Da har jeg nok intet annet valg en å begrave nesa i norges lover frem til da :P men trening med follo på torsdag er jo en nødvendighet siden jeg har store planer om å starte på trippelsevnene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIKTIG

Jeg snakket med en hyggelig nabo der oppe idag og ble "advart" om at området er privat og at grunneier ikke var særlig fornøyd med at jeg har trent der uten å spørre først. Det er forståvidt forståelig. Jeg skal be om unnskyldning for at jeg ikke hadde spurt (jeg trodde helt ærlig at området var kommunalt) og spørre om vi får lov til å trene der litt sporadisk. Det kan kanskje være lurt å holde seg unna til jeg har fått klarsignal.

Den er grei, håper vi får lov til å være der.

Noen forslag til hvor vi kan trene i mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det burde jo ikke ta så lang tid å få ett ja eller nei fra grunneier :). Ved GG hallen er det vel fotballtrening og sånn på gress og grus eller? Hvis ikke så er det jo ett godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jo ikke ta så lang tid å få ett ja eller nei fra grunneier :). Ved GG hallen er det vel fotballtrening og sånn på gress og grus eller? Hvis ikke så er det jo ett godt alternativ.

Ikke hele tiden i alle fall. Nå i eksamenstida har det stort sett vært tomt når jeg har gått/syklet forbi, og en av banene har uansett vært ledig selv om noen har brukt den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt fult på banen ved Marianne også? Men det er vel ikke ås. Hilsen forvirret på geografi

Det er Ås kommune, men ikke Ås-Ås. Altså Ås tettsted. :P Litt i lengste laget å sykle både fram og tilbake dit hvis jeg i tillegg skal få noe fornuftig ut av hunden min på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er Ås kommune, men ikke Ås-Ås. Altså Ås tettsted. :P Litt i lengste laget å sykle både fram og tilbake dit hvis jeg i tillegg skal få noe fornuftig ut av hunden min på trening.

Var det jeg trodde. Var bare usikker :-P lover bra at jeg ikke helt forstår sammenhengen i stedene jeg kanskje flytter :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med grunneier. Helt uorganisert hundetrening får jeg lov til, nå som jeg har spurt, men store grupper og faste treninger får vi ikke lov til å organisere uten at grunneier skal ha betaling for leie av banen. Han skal sperre innkjøringen fordi det er mange som tar seg tilrette der (og mange som tror det er kommunalt), så da blir det ikke så lett å kjøre dit heller. Vi kan altså trene der litt sporadisk, men vi burde ikke dra til skuterudsletta på alle sonen-treningene ihvertfall (han ga meg litt vagt ja/nei som dere skjønner).

Det er jo forståvidt fint å kunne bytte litt på hvor vi trener uansett :)

Det er mange muligheter i Ås: Utenfor TF/overnfor samfunnet er det en liten gressflekk ved parkeringen som faktisk er helt fin til hundetrening. Det er liksom ikke en stor eller fin del av UMB-parken, så der blir vi nok ikke jaget. Storebrand og Lillebrand utenfor GG trener jeg ofte, men noen ganger er det organisert trening der (men da er det jo bare å finne et annet sted). Rundt Årungen er det flere gressflekker (follo bhk og rostadien, som vi ikke kan ta for oss selv, men også noen små kommunale gressflekker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til gode å se grusbanen hos meg være opptatt, altså ikke på parkeringen der borderen og jeg trente i vinter men innenfor der.
Parkeringen kan være fylt med biler, men fotballbanen ligger bak grusbanen igjen.
Men det er som nevnt da et stykke fra Borderen og Ingvild igjen.

Det kan kanskje være greit å finne et annet sted som vi kan ha faste treninger. Høres ut som om du har en del forslag borderen.

Jeg vet ikke helt hvor det er, men det er jo bare å få en adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg fatter ikke hvorfor folk skal være så ***** vanskelige....... hmmfrrr..... det er mye grunneiere i Follo som er på en HIGH innimellom. Grunneier bruker jo ikke banen til noe - hva er så problemet liksom...... dustehue altså.

Men altså - gressplenen bak samfunnshuset på Kråkstad kan også være ett alternativ - den ligger litt tilbaketrukket fra trafikk og sånn også, og der får vi sikkert lov å være helt gratis om vi spør :). Igjen - litt langt for Ingvild å sykle kanskje.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg på også.

Anette kommer til meg for å levere noe klubbgreier til spesialen, så hvis hun ikke vil kjøre ned til Ås, så trener vi litt på grusbanene hos meg. Men jeg sier fra.

Eller, at jeg trener før eller etter at hun kommer.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

OK

Jeg er ikke hjemme fra jobb før halv fem/fem - så jeg har ikke sjans til å få trent før seks (må spise litt og sånn) - men da regner jeg med at noen kanskje sier ifra om det blir noe felles i Ås sånn fra seks og utover i dag eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg vil være med! Kiter er halter etter gjeterhundtreninga igår. Sikkert en liten strekk. Men Amira er i slaget!

Tar vi det på banen som vi nå vet er privat da eller? (med mindre han har sperra området så vi ikke får kjørt og parkert *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...