Gå til innhold
Hundesonen.no

Krever erstatning for sterilisert hund


Justisia
 Share

Recommended Posts

Men det står også nevnt at lederen(e?) i SPCA er redd for å måtte betale evt. erstatning fra egen lomme. Hvordan er egentlig SPCA organisert, hvis dette er noe som kan kreves? Det "verste" som kan skje er vel at organisasjonen går konkurs?

Frivillige organisasjoner har ikke nødvendigvis egenkapital, mestaparten av jobben gjøres på dugnad, og det lille de får inn går til ren admin som tlf, porto osv. Ergo kan ikke organisasjonen gå konk, og de som sitter i styret kan personlig gjøres økonomisk ansvarlig for avgjørelser de har tatt for organisasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For noe vås. Hun har selv ansvaret for å følge opp hunden sin og ikke minst finne egnete passere. Lurer litt på hva hunden ble operert for, men som regel er det jo livmorbetennelse som fører til steri

Bare en liten vennlig oppfordring, Justisia, kanskje du kan legge ved et lite utdrag av artiklene du poster? Jeg sitter ofte på telefonen, og pleier ikke trykke på linker med mindre jeg må, det er kje

Det kan hende at noen av disse organisasjonene er litt på spay & neuter-bølgen, også i Norge. Jeg er helt enig med deg ang oppdretter, men samtidig synes jeg SPCA Nprge også bør gjøre litt re

Guest Belgerpia

Sånn litt på siden, burde ikke egentlig SPCA hete FFDV (Forening for Forebyggende DyreVelferd - eller noe)

Blir spennende å se hva utfallet blir da, men jeg tipper dama taper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillige organisasjoner har ikke nødvendigvis egenkapital, mestaparten av jobben gjøres på dugnad, og det lille de får inn går til ren admin som tlf, porto osv. Ergo kan ikke organisasjonen gå konk, og de som sitter i styret kan personlig gjøres økonomisk ansvarlig for avgjørelser de har tatt for organisasjonen.

Ikke snakk om at jeg noen gang vil ta lederverv i frivillige orgnisasjoner ihvertfall... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ts, er da ikke noe problem, man må bare passe på å ikke gjøre noe dumt ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skulle til å si det, det er jo bare å ha ett edruelig forhold til virkeligheten det og dokumentere, dokumentere, dokumentere - og ikke leke "Gud" i alle settinger, men forholde seg til det man har lov til å gjøre og ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Hvis jeg hadde fått inn ei 7 år gammal feit tispe med cyster eller svulster, og ikke fått tak i eieren på flere måneder, så kunne det hendt at jeg også hadde valgt å kastrere den. Helt uten at jeg leker gud, og mens jeg fortsatt holdt meg til det jeg har lov til.

Og hadde den såkalte eieren av bikkja hatt et problem med det 9 måneder etter at jeg ga den et nytt hjem, så fikk hun jo bare sende en regning. Jeg hadde sendt en i retur, på operasjon, stell og foring av bikkje i 3.kvart år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Tja. Hvis jeg hadde fått inn ei 7 år gammal feit tispe med cyster eller svulster, og ikke fått tak i eieren på flere måneder, så kunne det hendt at jeg også hadde valgt å kastrere den. Helt uten at jeg leker gud, og mens jeg fortsatt holdt meg til det jeg har lov til.

Og hadde den såkalte eieren av bikkja hatt et problem med det 9 måneder etter at jeg ga den et nytt hjem, så fikk hun jo bare sende en regning. Jeg hadde sendt en i retur, på operasjon, stell og foring av bikkje i 3.kvart år.

Nå skjønner jeg ikke hva du hisser deg opp for egentlig. Det er da for f.a.e.n - ingen her som har påstått at SPCA ikke har gjort ting som de skal. Responsen var i forhold til at noen lenger opp her sa at de aldri ville vært leder av noe sånt om dette var risikoen, hvorpå jeg skrev at jeg var enig i at det bare var å holde seg i skinnet så går det bra.

Det er nok av "dyrevernere" som går helt i tiltmodus om de får lov til det - og sånne ekstremister fortjener jo å få en på trynet. Har man ett edruelig forhold til det man driver med og følger gjeldende lover og regler (og ikke leker at de står over loven osv.) så er det uproblematisk å være leder av en slik forening. Gjør man ikke noe galt så kan man heller ikke bli straffet for det var essensen.

Så drit i å trekke deg opp takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke hva du hisser deg opp for egentlig.

Jeg tror kanskje du skal lese med litt andre briller, for den eneste som er hissig her er du, frøken :P

Så drit i å trekke deg opp takk.

Jeg tenker jeg overlater det til deg jeg, du er jo alt godt i gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Right back at you - for da hadde du jo fått med deg at det ikke var noen som sa SPCA hadde gjort noe galt, eller handlet uedruelig.

Jeg tror kanskje du skal lese med litt andre briller,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right back at you - for da hadde du jo fått med deg at det ikke var noen som sa SPCA hadde gjort noe galt, eller handlet uedruelig.

Seriøst, ta deg ei bolle. Nå krangler du bare for å krangle, og det kan vi ta på telefon etterpå i stedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke MULIG!!! Finnes det ikke en frivillig, og dyreglad, advokat i vårt land som kan stille opp og si noen vettuge ord?! Det er det mest kyniske og jævlige jeg har hørt "smette gjennom" av dyresaker i Norge. Det er ikke snakk om penga, neihei nei. Hvorfor gå til retten med saken da?

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bortsett fra at hundens eier virker å være av det griske og lite takknemlige slaget så har hun i prinsippet rett: Ingen kan ta fra noen en hund og omplassere den videre uten skriftlig samtykke fra hundens egentlige eier. Hjelper ikke om man er SPCA eller en annen dyrevernorganisasjon. Sier ikke det er lett og det var sikkert en kinkig situasjon å være i, men SPCA skulle nok ha anstrengt seg mer for å få tak i den egentlige eieren som de jo visste hvem var pga cippen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bortsett fra at hundens eier virker å være av det griske og lite takknemlige slaget så har hun i prinsippet rett: Ingen kan ta fra noen en hund og omplassere den videre uten skriftlig samtykke fra hundens egentlige eier. Hjelper ikke om man er SPCA eller en annen dyrevernorganisasjon. Sier ikke det er lett og det var sikkert en kinkig situasjon å være i, men SPCA skulle nok ha anstrengt seg mer for å få tak i den egentlige eieren som de jo visste hvem var pga cippen.

Hun kan ikke ha savna bikkja stort, det gikk vel 9 mnd fra bikkja ble omplassert til eier fant ut at hun ville ha litt penger for den.

Jeg hadde sendt henne en motregning for operasjonen og pass jeg. Helt seriøst. Hvis penger er det viktigste, så er hun sikkert villig til å gjøre opp for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er smått utrolig at når SPCA har ringt, sendt sms og sendt brev ikke har gjort nok for å få tak i kvinnen, og når det da i tillegg tar 9 måneder før hun kommer på banen så skal hun få erstatning? Nei vettu hva! Jeg sier som 2ne - send henne motregning.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Veterinærregning - kr 10 000,-

Oppstalling/pass i 9 måneder - kr 54 000,-

Værsågod liksom - her leker vi ikke butikk.

Det der er jo bare helt utrolig, jeg skulle ønske det fantes en advokat som hadde hatt lyst til å ta denne saken pro bono og kjørt den til topps. For her har SPCA gjort det de KAN for å få tak i dama og hun har ikke svart på en eneste henvendelse.

Hva hadde hun gjort om "forverten" hadde knerta bikkja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...