Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet

Da har jeg kranglet med dataen for å få lagt inn mailen min (det var jo på tide...), men fikk det til til slutt. Adressen er endret i folkeregisteret og jeg er klar for å gå ut med bikkjene før jeg skal slappe av litt og så lage mat litt senere :)

Skrevet

Det er ikke nok med ei uke på Sølen, og ei uke i Hemsedal... Ei uke med trening på Østlandet før vi reiser til Sølen høres bra ut :ahappy:

... elsker at jeg har venner som er like normal som meg :D

• Like 4
Skrevet
I dag begynner jeg i ny jobb på klinikk. Skummelt!!

Lykke til, det går nok kjempefint :ahappy:

...er vi hjemme fra tur i skauen, og rett etter jeg hadde satt meg inn i bilen så begynte det å hagle. Flaks :P

Traff vorsthemannen igjen og, han husket meg nok for han tok faktisk hunden sin i bånd.

Jeg tok med meg hundene ut i grøften sånn at han hadde god plass når han passerte, også presterer han å gå rett bort til oss sånn at hundene skulle få hilse.... Juhuuu, hvor treg går det an å bli???

Når jeg treffer han så fremstår jeg antageligvis som verdens største megge, og alikevel så skal han på død og liv bortom! Han hadde ingen fornuftig svar når jeg spurte om han hilste på alle han møtte på sin vei. Knurr!

Skrevet

Tjekkisk "arbeidstest" hva er det? En hund har 52 poeng fra en sånn en, men jeg aner ikke hva det er :lol:

Skrevet
:|

Det kan ikke være lov? Er det de som skal ha høner du leier hos?

Det er de ja... Men men. Det får være grenser hva man gidder...

Sovna til slutt, så nå får jeg nesten hive meg litt rundt og starte å pakke bil. Så får jeg avgårde en del ting allerede idag. :P

Guest Jonna
Skrevet

....syns jeg det er så fint å gjøre flere tjenester for noen, ikke spørre om noe tilbake. Også spør man om en liten tjenste som de ikke klarer gjennomføre overhode :gaah: Klarer faktisk ikke si en gang at de ikke har klart å gjøre. Jeg skal faktisk slutte gjøre ting for andre..

Skrevet

Hakket før jeg henter meg solstol, kler meg i varmedress og tar med lydbok og setter meg ved grinda. :lol: Kompanjongen kjører rundballer og sånt i dag, og gidder ikke lukke grind. Og jeg vil ikke ha løse hester :aww:

Skrevet
....syns jeg det er så fint å gjøre flere tjenester for noen, ikke spørre om noe tilbake. Også spør man om en liten tjenste som de ikke klarer gjennomføre overhode :gaah: Klarer faktisk ikke si en gang at de ikke har klart å gjøre. Jeg skal faktisk slutte gjøre ting for andre..

Sånt er utrolig kjipt! :(

Skrevet

Akkurat nå sitter jeg å jobber med bachelor oppgave som skal inn 16 mai..... Jeg er ikke i godt gang, er utrolig stressa, og ja. FADER. Er så sinna på meg selv som skal velge så kompliserte ting å skrive om, så om en time ca skal jeg inn til veileder og håper jeg kan få litt hjelp til å få vinkla oppgaven litt annerledes så det blir litt lettere for meg å skrive. Det positive med det her er jo at jeg har funnet ut at jeg skal bli super nerd, og om 10-15 års tid gjøre en doktor på temaet :cool: Viktig å ha framtidsplaner! Det er så spennende at dette mååå vi forske på i Norge også!! Norge er så dårlig på å forske på ting :baby:

Men dere, kan jeg si at Norge er sammenliknbart med Sverige og Danmark? Når det kommer til levevilkår osv, vi er jo forholdsvis like mtp helsevesen, kultur ol?. En studie gjort av og i Sverige og Danmark på barn av foreldre som har tatt eller forsøkt selvmord, det er jo sammenliknbart med Norge eller?

Nei, Sonenpause ferdig, back to business! :ike:

Skrevet

Da har jeg vært hos legen. Jeg har sjøgrenssyndrom. Jaja, ikke annet å gjøre enn å være glad for å endelig ha en diagnose.

Skrevet
Da har jeg vært hos legen. Jeg har sjøgrenssyndrom. Jaja, ikke annet å gjøre enn å være glad for å endelig ha en diagnose.

Googlet det, og stor klem til deg. :/

Skrevet
...er vi hjemme fra tur i skauen, og rett etter jeg hadde satt meg inn i bilen så begynte det å hagle. Flaks :P

Traff vorsthemannen igjen og, han husket meg nok for han tok faktisk hunden sin i bånd.

Jeg tok med meg hundene ut i grøften sånn at han hadde god plass når han passerte, også presterer han å gå rett bort til oss sånn at hundene skulle få hilse.... Juhuuu, hvor treg går det an å bli???

Når jeg treffer han så fremstår jeg antageligvis som verdens største megge, og alikevel så skal han på død og liv bortom! Han hadde ingen fornuftig svar når jeg spurte om han hilste på alle han møtte på sin vei. Knurr!

Æsj, sånne folk er så kjipe! Jeg har vurdert å begynne å si at Blondie har lus, så folk holder seg unna :lol: For nå er jeg lei.

Jeg hadde en lignende opplevelse for litt siden. Jeg stilte meg langt uti kanten med ryggen til hundene som kom, og jobbet med at Blondie skulle ha kontakt med meg. De med hunden hilser på venninnen min og hennes hund, før de går bort til meg og begynner å mase med meg. Jeg prøver å ignorere de, trener enda Blondie som klikker, og de ler og syns hun er så morsom! Så hadde jeg på en meg stor pelslue (falsk så klart) så begynner de å ta meg på lua :o Og spøke om at den andre hunden min er på hodet mitt osv. Hva er det med folk nå om dagen da?

Guest Jonna
Skrevet

:hug:

Skrevet
Jeg har fået et tilbud om 60m2 sokkellejlighed. Men til 5000kr. Det har jeg ikke. Jeg har skrevet, at jeg har mulighed for at betale 3000kr, og ikke mye mere. Men det tror jeg ikke er nok. Så krydser fingre for en lidt mindre lejlighed til mindre penge :)

Da må du nok belage deg på å bo i kollektiv tror jeg. Med mindre det er mulig å få hybler til 3000 i Bø da, jeg er ikke så kjent med prisene akkurat der. Men 60m2 for 5000kr i Oslo-området er en fin pris ihvertfall.

I dag begynner jeg i ny jobb på klinikk. Skummelt!!

Wiii! Lykke til første dag i ny jobb :)

Skrevet

:hug::hug:

Skrevet (endret)
Du har da opplevd å gå i 17. mai tog i snøvær? :D

Hmmm, usikker? Sludd ja, men snø vet jeg ikke :)

Æsj, sånne folk er så kjipe! Jeg har vurdert å begynne å si at Blondie har lus, så folk holder seg unna :lol: For nå er jeg lei.

Jeg hadde en lignende opplevelse for litt siden. Jeg stilte meg langt uti kanten med ryggen til hundene som kom, og jobbet med at Blondie skulle ha kontakt med meg. De med hunden hilser på venninnen min og hennes hund, før de går bort til meg og begynner å mase med meg. Jeg prøver å ignorere de, trener enda Blondie som klikker, og de ler og syns hun er så morsom! Så hadde jeg på en meg stor pelslue (falsk så klart) så begynner de å ta meg på lua :o Og spøke om at den andre hunden min er på hodet mitt osv. Hva er det med folk nå om dagen da?

Mine hunder "har" stadig vekk lus og kennelhoste, men det bør jo strengt tatt ikke være nødvendig. Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å respektere at andre ikke vil bort til alle man møter... *oppgitt*

Fornøyde hunder etter tur :ahappy:

943303_10200355220337744_1290989170_n.jp

Endret av *mokken*
Skrevet
Jeg har fået et tilbud om 60m2 sokkellejlighed. Men til 5000kr. Det har jeg ikke. Jeg har skrevet, at jeg har mulighed for at betale 3000kr, og ikke mye mere. Men det tror jeg ikke er nok. Så krydser fingre for en lidt mindre lejlighed til mindre penge :)

5000 er billig for 60 kvm, spesielt om det er ink. Strøm. Jeg betaler 4500+strøm for 40 kvm. Om du har 3000 i maksbudsjett kommer du til å slite med å finne noe hvor du kan ha hund tror jeg. Jeg ville fortsatt vurdert å selge bilen og ha litt mer å gå på i måneden....

Takk for jobblykkeønskninger, mokken og marianne!

Guest Jonna
Skrevet
Sånt er utrolig kjipt! :(

Ja og jeg har en følese av at jeg aldri lærer...

...lager jeg halvfabrikat fiskesuppe til frokost, melken går straks ut på dato så jeg må bruke den opp. :P

Skrevet
....snør det... I mai... :|

Jeg har sett bilder tatt i dag av barn på akebrett..... rett utenfor Bergen :gaah:

:hug:

Nå nærmer jeg meg ferdig for dagen.

Skrevet
Ja og jeg har en følese av at jeg aldri lærer...

...lager jeg halvfabrikat fiskesuppe til frokost, melken går straks ut på dato så jeg må bruke den opp. :P

Kjenner til det, man håper jo gjerne på en forbedring.

Fiskesuppe høres deilig ut! :ahappy:

Skrevet
Hmmm, usikker? Sludd ja, men snø vet jeg ikke :)

Det m å oppleves. :lol:

Nå har jeg pakket bil. Første del av lasset er en god del bøker og kjøkkenutstyr jeg ikke bruker, samt ski. Ingen planer om å gå mer på ski i år, selv om det blir snø på 17. mai. :P

Jeg skal ikke beskyldes for å ikke være tidlig ute med å gjøre ting. Men jeg trur det er det beste. Å flytte vekk alt som er mulig så fort jeg kan, slik at den dagen Klara Klukk og vennene hennes kommer, er det bare å forsvinne herifra...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...