Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Nirm: du kan jo kjøpe huset til Loke :D

Hilsen hun som ikke finnes kjent :lol:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Det blir nok litt i lengste laget så lenge jeg bor i Oslo etter hva jeg har skjønt. :P

Sånn blir det her nå forresten. :P Men jeg trenger jo ikke å resirkulere matavfall etter hvert da. Bare åpne vinduet og pælme det ut. :P Trenger ikke å gå ut for det en gang!

Må ikke du være så vanskelig -_-

Og hønsegård rett utenfor vinduet er noe alltid har drømt om.. Spesielt når man har hund.. Slipper å trene hundene noe mer siden det blir sittende i vinduet og stirre hele dagen <3

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Må ikke du være så vanskelig -_-

Og hønsegård rett utenfor vinduet er noe alltid har drømt om.. Spesielt når man har hund.. Slipper å trene hundene noe mer siden det blir sittende i vinduet og stirre hele dagen <3

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

He he. Men jeg kan jo bare gjøre som en del andre hundefolk. Slutte å jobbe og trene hund hele dagen, så kan jeg bo hvor som helst! :D

Pft. Bare åpne vinduet om natta og råfôre. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke du være så vanskelig -_-

Og hønsegård rett utenfor vinduet er noe alltid har drømt om.. Spesielt når man har hund.. Slipper å trene hundene noe mer siden det blir sittende i vinduet og stirre hele dagen <3

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

He he. Men jeg kan jo bare gjøre som en del andre hundefolk. Slutte å jobbe og trene hund hele dagen, så kan jeg bo hvor som helst! :D

Pft. Bare åpne vinduet om natta og råfôre. :aww:

Nemlig -_- fast ansatt hos nav liksom :lol:

Og så må du ikke råføre hunden din.. Den blir så aggressiv da.. Du som har schäfer og alt :mellow:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig -_- fast ansatt hos nav liksom :lol:

Og så må du ikke råføre hunden din.. Den blir så aggressiv da.. Du som har schäfer og alt :mellow:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Japp. Nave er jo så inn nå tross alt. :aww:

Men da passer de til terriermannens beskrivelse. Så store drapsmaskiner at de ikke burde bo i nabolag med barn, fordi de kan drepe de. :aww: Hans hund får tross alt ikke grise i baken på mine, og det er visst en naturrett. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok litt i lengste laget så lenge jeg bor i Oslo etter hva jeg har skjønt. :P

Sånn blir det her nå forresten. :P Men jeg trenger jo ikke å resirkulere matavfall etter hvert da. Bare åpne vinduet og pælme det ut. :P Trenger ikke å gå ut for det en gang!

jippi.jpg

Dæmn, de klarte liksom ikke kline hønsegården nærmere deg heller da. :o Hvor bor eierne til hønsa? :lol:

Åååååååååh jeg har funnet hundeburet jeg VIL ha (til bil)!! Men annonsen er sist endre i mars, så tipper det er solgt :cry: Mååå ha det, bare mååå! Bonden er helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæmn, de klarte liksom ikke kline hønsegården nærmere deg heller da. :o Hvor bor eierne til hønsa? :lol:

Åååååååååh jeg har funnet hundeburet jeg VIL ha (til bil)!! Men annonsen er sist endre i mars, så tipper det er solgt :cry: Mååå ha det, bare mååå! Bonden er helt enig!

Ha ha. Nei. Skal de ha de nærmere, så må de ha de inne her. :lol: Så vi snakker jo ikke om å ha de i en ende av en stor hage liksom. :P Hagen er vel kanskje 2 meter bred eller noe. Så er det et blomsterbed og så en sykkelsti der trappa går ned (som er "innfartsåra" til borettslaget). Jeg aner ikke hvor stressa hønene blir av så mye aktivitet rundt seg som de får da... De hønene jeg har vært borti før, synes jeg blir veldig stressa av veldig lite, men er sikkert forskjell der også. Men det får jeg kanskje se...

De bor i etasjen over. Jeg har kjellerlelighet i 3 etasjers hus. De har større hage på sin side, men der vil de jo garantert ikke ha hønene. :P Der er det mindre trafikk og aktivitet også, så for hønene ville jeg tippa at hadde hatt det best der, samt at de ville ha blitt beskyttet av en hekk fra gangstien der.

Aner ikke når de kommer da, men jeg håper at det tar lengst mulig tid utover sommeren. Og blir Noomi for ille, så får jeg bare finne på noe annet så lenge. Kan evt framleie her da til kontrakta går ut. Kanskje noen studenter som vil ha et sted å sove med en gang de kommer til Oslo i august mens de leter etter noe annet...

Litt dårlig avreagering på dette, så de som er dritt lei hønene, får scrolle over bare. :aww: Men jeg starter å finne positive ting med å flytte nå også, så da går det litt bedre. Jeg fikk bare litt sjokk...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Nei. Skal de ha de nærmere, så må de ha de inne her. :lol: Så vi snakker jo ikke om å ha de i en ende av en stor hage liksom. :P Hagen er vel kanskje 2 meter bred eller noe. Så er det et blomsterbed og så en sykkelsti der trappa går ned (som er "innfartsåra" til borettslaget). Jeg aner ikke hvor stressa hønene blir av så mye aktivitet rundt seg som de får da... De hønene jeg har vært borti før, synes jeg blir veldig stressa av veldig lite, men er sikkert forskjell der også. Men det får jeg kanskje se...

De bor i etasjen over. Jeg har kjellerlelighet i 3 etasjers hus. De har større hage på sin side, men der vil de jo garantert ikke ha hønene. :P Der er det mindre trafikk og aktivitet også, så for hønene ville jeg tippa at hadde hatt det best der, samt at de ville ha blitt beskyttet av en hekk fra gangstien der.

Aner ikke når de kommer da, men jeg håper at det tar lengst mulig tid utover sommeren. Og blir Noomi for ille, så får jeg bare finne på noe annet så lenge. Kan evt framleie her da til kontrakta går ut. Kanskje noen studenter som vil ha et sted å sove med en gang de kommer til Oslo i august mens de leter etter noe annet...

Litt dårlig avreagering på dette, så de som er dritt lei hønene, får scrolle over bare. :aww: Men jeg starter å finne positive ting med å flytte nå også, så da går det litt bedre. Jeg fikk bare litt sjokk...

REtt og slett merkelig plassering. Høns liker aktivitet og ha noe å følge med på og sånt, blir ikke stressa om de blir vant med at det skjer ting rundt dem. Men ja, snodig opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REtt og slett merkelig plassering. Høns liker aktivitet og ha noe å følge med på og sånt, blir ikke stressa om de blir vant med at det skjer ting rundt dem. Men ja, snodig opplegg.

De finner vel noen andre som vil ha utsikt til en hønsegård som kan leie her. :P

Men jeg synes det er en merkelig plassering ja... Men men. Er de heldig, så finner de en ny leieboer som den siste. Da vil det se renere ut i hønsegården på sitt verste enn inne på sitt beste. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok litt i lengste laget så lenge jeg bor i Oslo etter hva jeg har skjønt. :P

Sånn blir det her nå forresten. :P Men jeg trenger jo ikke å resirkulere matavfall etter hvert da. Bare åpne vinduet og pælme det ut. :P Trenger ikke å gå ut for det en gang!

jippi.jpg

ÅH dæven!! Det var såpass nære at du skal jammen få lov til å sutre litt!! Men du, nå er det på tide at du finner deg ett sted å bo alene. Ingen over, ingen ved siden og til nød noen under. For du har vært veldig uheldig med bostedene dine synes jeg. Stadig bråk og uro. Skulle gjerne bodd her *ler* Men vi er nok for deg de verste å bo med. To schæfere som leker og bråker, lytt som pokker og unger som tror de er elefanter. OM du nå skulle være fullstendig i beit for ett sted å være i noen dager, har jeg i det minste en tom leilighet som er møblert å "låne" bort. Da må du bare regne med at det er litt lytt her (prøver i det lengste å ta hensyn når jeg vet noen har jobbet natt) og at vi har felles inngang nede. Så bare å si i fra om det skulle trengs.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Stakkars Nirm!!

Og alvorlig talt, hadde husverten min sagt at de skulle ha hønsegård utenfor stuevinduet mitt så hadde jeg sagt takk og farvel og flyttet på dagen. Ikke bare bråker de, men det lukter jo høgg også - nei guri det var usympatisk. Jeg stemmer for råforing av bikkjer en kveld huseier ikke er hjemme.

Er jeg på jobb, har mandagsfølelse og det er litt rart - men det går nok over når man begynner med rutiner for månedsslutt, først regge noen nye kunder og mottakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Er det på grus eller gress i levanger forresten?

Driver og titter nå, og ser at Åre Brukshundklubb arrangerer kurs i telepatisk dyrekommunikasjon, så jeg veit ikke om jeg vil dit lell :lol: Men virker som man må ha konto i SBK for å finne terminlister, jeg finner ihvertfall ingen, men kan høre med noen av svenskene jeg kjenner som jeg vet konkurrerer :)

Det er grus på Levanger.

Som du så selv trenger du ikke konto for å finne terminlister, men du må ha det for å melde på.

Ja, skal vi dra til Åre 20. oktober da? Det teite er jo at vi må innom en veterinær på vei hjem da. Pga de nye reglene for ormekur :( Upraktisk på en helgetur... Kan jo undersøke litt nærmere om det er noen andre klubber som arrangerer som ikke er så fryktelig langt. Virker som det skjer mye rundt sundsvall, men det blir litt lang kjøretur syns jeg.

Nå må jeg snart få opp farta her sånn at jeg får aktivisert de dyra litt før jeg skal på jobb. Skal bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

....syns vist begge jentene at i dag skulle de sove i sengen min. Bare jumpet oppi istedet for å gå til sengene sine, er vel for lenge siden vi har vært på hotel eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH dæven!! Det var såpass nære at du skal jammen få lov til å sutre litt!! Men du, nå er det på tide at du finner deg ett sted å bo alene. Ingen over, ingen ved siden og til nød noen under. For du har vært veldig uheldig med bostedene dine synes jeg. Stadig bråk og uro. Skulle gjerne bodd her *ler* Men vi er nok for deg de verste å bo med. To schæfere som leker og bråker, lytt som pokker og unger som tror de er elefanter. OM du nå skulle være fullstendig i beit for ett sted å være i noen dager, har jeg i det minste en tom leilighet som er møblert å "låne" bort. Da må du bare regne med at det er litt lytt her (prøver i det lengste å ta hensyn når jeg vet noen har jobbet natt) og at vi har felles inngang nede. Så bare å si i fra om det skulle trengs.

Ha ha. Japp. Hadde de vært nederst i en stor hage, så hadde jeg ikke brydd meg. :P Men jeg må gå forbi de opp og ned trappa hver gang jeg skal ut med hundene. Og det vet jeg jo blir pes med Vida... Noomi trur jeg ikke vil bry seg så veldig. Og jeg får de jo under vinduet. Leiligheten her MÅ luftes mye om sommeren, og pga at vinduer er på samme side, så må jeg jo ha opp døra for skikkelig gjennomtrekk (rødt er vinduer, blått døra), og det blåser sånn her at alt samler seg foran døra mi (ergo støv, bøss etc vil jo komme inn, vinterstid får jeg alltid stor fonn utenfor døra jeg må kjempe med... ).

Takker. :ahappy: Det er veldig godt å vite at man kan ha noen kriseløsninger. :) Soniser er gode å ha når det er krise. :)

Jeg vurderer å komme meg ut av Oslo nå for en periode, og så søke husbanken om egenandel i en annen kommune. I Oslo får jeg ikke, men jeg vet det er lettere andre steder. Jeg mangler den foreløpig, men sparer jo som søren.... Men det ble en liten strek i regninga å kjøpe seg ny bil. :P

Stakkars Nirm!!

Og alvorlig talt, hadde husverten min sagt at de skulle ha hønsegård utenfor stuevinduet mitt så hadde jeg sagt takk og farvel og flyttet på dagen. Ikke bare bråker de, men det lukter jo høgg også - nei guri det var usympatisk. Jeg stemmer for råforing av bikkjer en kveld huseier ikke er hjemme.

Er jeg på jobb, har mandagsfølelse og det er litt rart - men det går nok over når man begynner med rutiner for månedsslutt, først regge noen nye kunder og mottakere.

Takker. Jeg ble rimelig pissed ja. :P

Nirm mangler bare lapp på postkassa her :lol: Nå er jeg våken og skal på jobb :yawn:

Ha ha. Japp. :lol: Og godt er det at man har noen postkasser å sette lappene på. :lol:

Har ikke fått sove i natt, siden jeg har vært rimelig stressa over dette. Så jeg har pakket faktisk. :P Reiser med et lass til Sarpsborg idag til min mor (gjett om jeg har verdens snilleste mor. :ahappy: ). Planen er å få vekk mest mulig på kortest mulig tid, slik at jeg kan flytte på dagen når de kommer. Eneste er hvitevarer som blir litt problematisk. Jeg må ha hjelp til å få de på henger her i Oslo, men jeg får vel se om jeg finner noen som kan hjelpe meg med det. Av i Særp skal gå bra, for der har jeg noen familie og en nabo av min mor å spørre. Hvor det skal stå i særp er en annen sak da, men men. :lol: Om ikke får jeg selge det bare, og kjøpe nytt senere...

Oppsigelse levert. Skrev at jeg dessverre var for sen til å sagt opp fra 1.5, så jeg håper de er greie og lar meg gjøre det, så sipper jeg unna med en månde mindre her. Nå savner jeg oppsigelsen på 1 månde jeg hadde i Drøbak. :P

Ja ja. Det løser seg nok...

Neh. Kanskje prøve å sove litt. Når det enda er kaklefritt her. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilste på verdens nydeligste gråvalper i går :wub: Skal prøve å få lagt ut noen bilder når jeg kommer hjem i dag.

Er kjempespent på hvem som kommer hit da. Hun ene var rolig og avslappet, trygg, men tok ikke de lange turene på egenhånd. Og hun gikk å la seg etterhvert når hun ble trøtt. Tror kanskje at hun blir den peneste.

Hun andre ble aldri trøtt :lol: Ei skikkelig urokråke, som prøvde å dra de søsknene med på bøll. Og når de ikke gadd å være med lillesøster (ja, hun var litt mindre enn de andre), gikk hun likesågodt en tur aleine, og hun gikk langt! Mistenker gode søk, og lange ventekvelder etter den frøkna der :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en så fantastisk fin dag i går. Nesten synd man glemte EFIT. Men fikk en liten tur på Tusenfryd, bestilte ferie, spiste gooood mat (typen må nok få creds for den gitt - Utrolig god biff, bakt potet, stekt sopp og mais med peppersaus), bestilte et par nye bikinier til meg, samt av vi avsluttet kvelden ute i boblebadet med jäger :D I dag må jeg til leiligheten å hente diverse, så på roma for å kjøpe en kasse brus og på butikken å handle inn mat. På lørdag har vi bedt et vennepar og skal kose oss med grillmat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kikket på efiten til Lill kom jeg plutselig på hvem hun ligner på: Mrs Selfridge!

Sant ja?

:lol:

God morgen sonen! Kaffe i koppen, havregrøt på tallerkenen. Skal snart ordne meg klar til å dra avgårde, jeg burde ha stått opp en time tidligere... Men men men :aww: Barn og mann med omgangsjuken. Enda godt det ikke smitter over nettet så jeg kan være her inne! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner kassemetoden å sitte på Kuro! Eller, han stiller seg hvertfall opp på den, så nå kan vi begynne å jobbe med å bevege oss på den. :P

Jobbe med bachelor, var det noen som sa? Næææh. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tror jeg ikke Blondie helt kjenner sine egne begrensninger, og jeg er redd hun skal prøve å hoppe opp på noe. Godt hun føler seg bedre ihvertfall :ahappy: Traver rundt, koser og ser generelt sett mye bedre ut! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er helt enig i at det er vanskelig å velge riktig hundefôr, og mange faktorer å ta hensyn til. Synes det selv er vanskelig å finne og velge det «beste» hundefôret. Her er i alle fall en slags liste med punkter jeg prøver å tenke på når jeg velger hundefôr: 1. Alder/Livsstadie: Valper, voksne og seniorhunder har forskjellige ernæringsbehov. For din valp, som er en stor raseblanding, bør du velge et fôr formulert spesielt for valper av store raser. Dette sikrer at hun får riktig mengde kalsium og fosfor for sunn beinvekst og utvikling. 2. Rase og størrelse: Siden din valp er en blanding av langhåret Schæfer og jakt Golden Retriever, vil hun sannsynligvis vokse opp til å bli en stor hund. Fôr spesifikt laget for store raser inneholder ofte ingredienser som glukosamin og kondroitin for leddhelse. 3. Ingredienser: Se etter fôr med høy kvalitet på ingrediensene. Dette betyr at kjøtt eller fisk bør være de første ingrediensene, og at fôret inneholder alle essensielle næringsstoffer som proteiner, fett, vitaminer og mineraler. Unngå fôr med unødvendige fyllstoffer som mais, hvete eller soya. Nylig har jeg hørt kaldpresset fôr kan være et godt alternativ fordi det beholder flere næringsstoffer på grunn av den skånsomme produksjonsprosessen. 4. Spesielle behov: Hvis valpen din har sensitiv mage eller allergier, se etter hypoallergent fôr eller fôr laget for hunder med sensitive mager. Råfôr som Vom er et godt supplement hvis det fungerer bra for hunden din. Mulig fremgangsmåte hvis bytte av fôr:     1.    Start med nåværende fôr: Begynn med å fortsette med det fôret oppdretteren bruker, Hills Vet Essentials for valper av store raser, og Vom. Dette sikrer en stabil start for valpens fordøyelse.     2.    Gradvis overgang: Hvis du bestemmer deg for å bytte fôr, gjør det gradvis over 7-10 (eller mer) dager for å unngå fordøyelsesproblemer.     3.    Observasjon: Følg nøye med på valpens helse, energinivå, pels, hud og avføring. Disse indikatorene vil gi deg innsikt i hvordan fôret fungerer for henne. Men også gi det tid, ved rask overgang kan valpen få mageproblemer som diare. Fôr begge hundene på samme fôr? Hvis det er praktisk, kan du vurdere å finne et fôr som passer for både valpen og din 3 år gamle Border Collie. Eukanuba for working dogs kan være et godt alternativ når valpen blir eldre, men i valpeperioden er det viktig å gi et fôr som er spesifikt formulert for valper.   Så denne videoen hvor noen anbefalte hundefôr (https://vm.tiktok.com/ZGegMAyVJ/), hvor pålitelig den er vet jeg ikke.    Selv har hunden min prøv litt av hvert. Vi begynte å fôre Royal Canin siden det var det han var vant med fra oppdretter. Når han ble eldre ville jeg prøve gå over på vom, men så flyttet jeg, og på grunn av økonomi og mangel på tilgang til stor nok fryser gikk jeg over til tørrfôr. Har prøvd labb, men det fôret likte ikke hunden min av en eller annen grunn. Hunden til faren min spiser labb, og han elsker det og har ingen problemer med fôret. Spiser godt, fin i pels og hud, holder vekten stabil og fin avføring. Har prøvd wolf of wilderness, Alpha spirit, Essential dog food, Markus muhle, Rocco våtfôr. Har egentlig ikke merket noe spesiell stor forskjell på han når han har spist de ulike fôrene. Vil ikke si at det ene fôret ga han mye bedre pels enn det andre for eksempel. Eneste er at noen fôr smakte bedre enn andre. For eksempel likte han smaken av Alpha spirit mye bedre enn Wolf of wilderness. Skal nå prøve de fôrene som ble anbefalt i videoen for å se om det er noen hunden min liker bedre, eller om jeg ser andre forskjeller når han går på det. Har bestilt Kobers og Barfit, så får vi teste å se. Men trolig blir ikke Barfit noe vi kommer til å gå på i lengden da det er svært dyrt kontra andre fôr.
    • Har hørt det er flere fordeler ved å gi lakseolje til hund. Blant annet bedre pels og hud, bra for leddene og hjertet på grunn av omega 3, og styrker immunforsvaret. Gir selv lakseolje til hunden min. Vet ikke om merket fauna er noe bedre eller dårligere enn andre lakseoljer, men vil tro de fleste lakseoljene på markede er av ca. samme kvalitet. Selv så har jeg prøvd litt forskjellige merker (norsk dyrehelse, brilliant, dr baddasky, Lofoten lakseolje) og merker egentlig ikke noe forskjell på dem😊
    • Hei, vet noen om det finnes noen oversikt/statistikk for å se hvilke type raser som har mottatt ulike titler/mellomtitler/championat? Tenker mer på titler man får i andre hundesporter enn utstilling, som for eksempel RL1, LP1, FS1, HTM1 etc. For eksempel: 2023 registrerte titler for rase: Border Collie RLCH: 40 stk RL2: 100 stk etc.   Er dette noe NKK har oversikt over, eller må man kontakte de ulike raseklubbene og høre? Vet noen rase klubber er flinke til å føre og holde oversikt over championater ulike hunder innen raser får, og poster lister på nettsiden, men ikke alle raseklubber holder oversikt eller er veldig gamle/utdatert. Noen som vet?
    • Laboklin, veterinær tok både spytt og blodprøve. Testet for JME (juvenile myoclonic epilepsy). Var vel nærmere en 1000 lapp for prøven. 
    • Vi var og tok 16 ukers vaksine i dag. Jeg skjønner inne hvor stor han skal bli, han veier 11,7 kg og er ikke 4 mnd enda 😱 Til sammenligning veide forrige kelpien min (tispe) 12 kg ved 11 måneder.    Vel, han oppførte seg strålende hos veterinæren. Ikke en lyd når han fikk sprøyten.  Han har ikke hatt noe særlig uhell inne i det siste, men her forleden kveld kom den første tissedammen på lenge.    Ellers går det i mye trening. Han har fått gå 2 baby spor. Det likte han godt og han gikk ganske nøyaktig ☺️ Ikke så interessert i pinnen på slutten av sporet, men det er bare å jobbe med. Vi har trent litt baby feltsøk, det liker han veldig godt! 😁 Ellers jobber vi med utgangsstilling om dagen, og å løpe rundt et objekt, som kan brukes i agility og lydighet. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...