Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!

Anette
 Share

Recommended Posts

Takk. :)

Hvor allergisk er man når man reagerer på de forskjellige "spredningsgradene"? Reagerer de fleste på moderat spredning eksempel? Eller bare de som er veldig allergisk?

Jeg er veldig allergisk mot gress og reagerer alt ved beskjeden spredning.

Bjørk må jeg helt opp på moderat/sterk før jeg plages. (derimot er lungekapasiteten min alt gått ned ved beskjeden spredning, men det merker jeg jo bare hvis jeg løper. Så det unngår jeg :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg er veldig allergisk mot gress og reagerer alt ved beskjeden spredning.

Bjørk må jeg helt opp på moderat/sterk før jeg plages.

Ah. Takker igjen. :)

Da kan jeg følge litt med på det og på Noomi. For å se om jeg ser noen sammenheng med pollenspredning og hennes kløe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det foregår under kontrollerte former så er det jo dyr, og ting kan skje...

men jeg kjører bil og kan liksågodt kræsje. jeg tryner på hundetrening og slår meg også :P

uansett drar på bassengtrening jeg.

.. har jeg spist namme wok og laget meg lunsj til imorgen samtidig :ahappy:

Kiyomi vil gjerne leke med Issi snart!

:D

Ante ikke at hun gadd å leke med andre hunder jeg..

:lol:
ok jaaa :D det vil issi :aww:
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i dag har dama til Thorvald mista jomfrudommen til noen andre :o

Men eieren til tispa er søt da, de har fortsatt Thorvald på kennelsida si, hvor de har skrevet mange fine ord om hvorfor han ikke blir brukt på henne lell, og beskriver han som hennes første kjærlighet :heart: I tillegg fikk jeg høre i går at de glemmer seg titt og ofte og kaller hannhunden de nå har på besøk for Thorvald :lol::aww:

Er glad de går videre med kull da, egentlig ville de først droppe alt når vi måtte ta Thorvald ut av avl, men heldigvis fant de en god erstatter. Tispa er nemlig så utrolig bra, så hun bør få spredt genene sine i rasen! :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blurghæsjfyawekjgløwæh.

De siste kveldene har jeg tatt en sovepille for å få bedre nattesøvn, da jeg har tilbragt mange timer i senga hvor jeg kværner på penumet jeg leser og ikke faller til ro. Men med pillene husker jeg knapt at jeg legger hodet på puta - fantastisk!

Problemet er at jeg ikke våkner skikkelig igjen neste dag, jeg er ubehagelig svimmel, småkvalm, føler meg litt bakfull, rett og slett. Konsentrasjonen føles bedre, men det er kanskje fordi jeg har kniven på strupen og under en uke til eksamen, så jeg MÅ være mer effektiv.

Så, jeg sover mye bedre - men jeg sover lenger.

Jeg leser mer effektivt, men ikke i like mange timer som jeg skulle ønske fordi pillene får meg til å sove lenger.

Jeg er svimmel, kvalm og orker ingen fysisk aktivitet, og det går utover jentene - men jeg vet ikke hvor mye de hadde fått sånn rett før eksamen uansett.

Jeg skulle gjerne blitt kvitt svimlingen, for jeg føler at jeg svever en halv meter over sofaen tippet svakt framover, og det er ubehagelig i lengden.

Så kom igjen, soniser, hjelp ei kjerring som ikke har vært student på seks år - hva er dine beste råd for å sove effektivt OG kort, lese effektivt OG lenge, uten å holde seg fast i sofaen?

Jeg har forsøkt å drikke red bull tidligere, men det hadde ikke mer effekt enn cola har på meg.

Og om noen kan be naboen gi en lang faan i å pusse opp, så jeg slipper å høre på, hadde jeg blitt glad. Jeg har aldri spilt The Beatles så høyt i mitt leav noen gang, for å overdøve stikksag og drit.

Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin peser. Jeg regner med at det handler om tanna som ble trekt i går og noen sting i forbindelse med biopsien. Han fikk to rimadyl for en time siden, kan jeg regne med at det begynner å virke snart? Og kan jeg gi en til hvis det ikke ser ut til å vrke snart? Det står to tabletter to ganger i døgnet på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blurghæsjfyawekjgløwæh.

De siste kveldene har jeg tatt en sovepille for å få bedre nattesøvn, da jeg har tilbragt mange timer i senga hvor jeg kværner på penumet jeg leser og ikke faller til ro. Men med pillene husker jeg knapt at jeg legger hodet på puta - fantastisk!

Problemet er at jeg ikke våkner skikkelig igjen neste dag, jeg er ubehagelig svimmel, småkvalm, føler meg litt bakfull, rett og slett. Konsentrasjonen føles bedre, men det er kanskje fordi jeg har kniven på strupen og under en uke til eksamen, så jeg MÅ være mer effektiv.

Jeg leser mer effektivt, men ikke i like mange timer som jeg skulle ønske fordi pillene får meg til å sove lenger.

Jeg er svimmel, kvalm og orker ingen fysisk aktivitet, og det går utover jentene - men jeg vet ikke hvor mye de hadde fått sånn rett før eksamen uansett.

Jeg skulle gjerne blitt kvitt svimlingen, for jeg føler at jeg svever en halv meter over sofaen tippet svakt framover, og det er ubehagelig i lengden.

Så kom igjen, soniser, hjelp ei kjerring som ikke har vært student på seks år - hva er dine beste råd for å sove effektivt OG kort, lese effektivt OG lenge, uten å holde seg fast i sofaen?

Jeg har forsøkt å drikke red bull tidligere, men det hadde ikke mer effekt enn cola har på meg.

Og om noen kan be naboen gi en lang faan i å pusse opp, så jeg slipper å høre på, hadde jeg blitt glad. Jeg har aldri spilt The Beatles så høyt i mitt leav noen gang, for å overdøve stikksag og drit.

Over og ut.

Spør om å få et annet merke neste gang. Jeg får skikkelig hangover at et av disse preparatene som skal være like bra som Immovane, og hele dagen blir ødelagt (da er det liksom litt bortkasta å sove godt...). Så jeg ber spesifikk om å få det merke jeg ikke merker noe dagen etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sykkelturen med Bodil unnagjort, og det gikk så som så. Livredd sykkelen, la seg bare ned når vi begynte å sykle. Hun fikk løpe løs og da gikk det greit (selv om hun holdt seg langt unna) så fikk hun på seg halsbånd og strikkbånd, mens jeg trillet sykkelen så gikk det mye bedre, til og med da jeg løp med sykkelen. Til slutt hoppa jeg på og hun døde ikke på seg :D Hun holder seg fortsatt unna sykkelen, men hun løp i hvert fall, og hadde ikke halen mellom beina :) Så litt tilvenning så ordner der seg sikkert :) Bortsett fra at jeg tror hun blir som Trym, som kun har et gir og vi må dra han med oss :lol: Det hadde jo faktisk vært litt kos at vi hadde hatt en hund hver på sykkelturer som det er litt fres i, får håpe Vigdis slekter på mor si, for hun synes det er dritgøy å sykle og har et veldig fint tempo :) Drar gjør hun og :)

Så Tuva og C er på en sykkelrunde aleine, jeg synes Bodil hadde fått nok (så hu begynte å bli sliten i hodet sitt) så vi snudde og sykla hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Kamar forvirret over at snøen har forsvunnet - da kan man jo ikke tisse som normale hannhunder flest ville gjort. :gaah:

:lol: Skrullingen!

Åååh - nå rota jeg bort quoten til 2ne. Men skulle bare si at datterbarnet er aldeles nydelig i hundesport.

Satser på at det var en engangsforteelse - ellers har vi funnet løsningen på seperasjonsproblemene til kasko (jeg nekter å kalle det angst). Og jada, dere gjetter hva... En viss sart sjel ved navn hottie. *sukk* Gikk fra dem inne for første gang i dag over lengre tid. De har vært alene inne flere ganger før, men da har vi enten vært inne hos svigers eller bare i hvert vårt fjøs og sånt. Men i dag så hadde vi bilen full av vaskemaskiner (og nei, jeg løftet ikke en eneste meter. :) )så vi tok sjansen på å ha kasko og hottie løs i gangen Lupin er i bur fordi han er sur og vond i kroppen og vi vil ikke risikere slåsskamp. Nå har jeg ikke snakket med svigers da, så vet ikke om de har sunget noe. Men gangdøra var like hel - sist kasko var løs inne så rev han av hele lista på gangdøra og prøvde å makulere hele døra. Og vi ble møtt av tre trøtte og avslappa hunder... Nei, jeg jubler ikke, for hvordan kan jeg sende bort hottie om hun er løsningen på seperasjonsproblemene til kasko? Kan aldri tenke meg at en valp vil ha samme effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. føler jeg meg skikkelig jentete og teit, haha.
Jeg skal på seminar i helgen og handlet nye klær, samt rotet fram en del gammelt pent.
Jeg har prøvd alt, og har et "nytt" antrekk for hver dag, samt kveld. Noe må man gjøre når man kjeder seg?

Slik ble det:

Reise: Lys bukse, nyeste hvite skjorte, blå blazer

Fredag: mørk jeans, hvit skjorte trang hals, grønn blazer

lørdag: Lys jeans, blå skjorte, blå blazer

Søndag: blå bukse, løs hvit skjorte, blå blazer

torsdag kveld: samme som reiseantrekk

fredag kveld: grønn kjole, brunt belte, brune sko

lørdag kveld: Rosa kjole, sorte pumps

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFX; hvis tabletten har delestrek så prøv å halvere mengden.

Jeg mangler fremdeles endel kanaler, til tross for prøve ut masse ting både selv og via kundeservicen til CD.

Middag inntatt, slapp og sløv etter en hektisk dag. Nå skal jeg vurdere engelsk og lage engelskprøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler fremdeles endel kanaler, til tross for prøve ut masse ting både selv og via kundeservicen til CD.

Middag inntatt, slapp og sløv etter en hektisk dag. Nå skal jeg vurdere engelsk og lage engelskprøve..

Tror jeg er trøttere enn jeg trodde.. Leste Kameler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om å få et annet merke neste gang. Jeg får skikkelig hangover at et av disse preparatene som skal være like bra som Immovane, og hele dagen blir ødelagt (da er det liksom litt bortkasta å sove godt...). Så jeg ber spesifikk om å få det merke jeg ikke merker noe dagen etter. :)

Jeg har imovane, som skulle tas i kombinasjon med noe jeg ikke husker hva heter.

Nope, ingen delestrek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damdidam. Jeg har oppdatert meg på siste nytt fra ankesaken i ordførersaken. For meg fremstår det som om tiltalte er i ferd med å grave seg ned i et enda dypere hull enn hva han gjorde i tingretten.

Ellers så funderer jeg på hva jeg skal finne på i London i helgen. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har imovane, som skulle tas i kombinasjon med noe jeg ikke husker hva heter.

Nope, ingen delestrek.

Men spør om å prøve noe annet enn det. Så kanskje slipper du å være helt på tur dagen etter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det er skjeldent jeg faller for bilder av valper altså. Men se på denne da!!!! :wub:

Nei fysj! :wub:

Da har Luna fått litt trekktrening igjen. Ser virkelig ut som hun syntes det er gøy med en oppgave. Og jeg syntes det er veldig deilig å slippe å si at hun ikke skal hilse :) Folk tar liksom til seg hunden og sier "se på den da, den trener".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spør om å prøve noe annet enn det. Så kanskje slipper du å være helt på tur dagen etter. :P

Med tanke på at det tok nesten fire uker før jeg fikk time da jeg hadde en ankel jeg slet med å gå på, tviler jeg på at jeg får ny time i tide - jeg har ikke behov for å ta sovepiller bare jeg blir ferdig med eksamen om en uke.

Det er også forrige fastlege som skrev ut disse sovepillene, så jeg antar ny fastlege ikke kan skrive ut resept uten time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blurghæsjfyawekjgløwæh.

Over og ut.

Jeg er ganske sikker på at du kunne det meste av dette pensumet allerede før du var 12 år gammel :). Men altså - du skal ikke lese effektivt over lang tid - du skal lese effektivt i korte økter - det er derfor det heter effektivt, vet du :).

... men det slår meg at jeg egentlig ikke skal si noe om studieteknikker her - det er ikke min sterke side (jeg sovner som regel etter 10 min når jeg skal lese noe jeg MÅ lese liksom :aww:).

...har jeg oppdaget at rødnese reken min har begått selvmord. Hvordan pokker greide den å treffe det ENE lille hullet liksom :lol:

:lol:

Herregud det er skjeldent jeg faller for bilder av valper altså. Men se på denne da!!!! :wub:

Åhhhhh... nesten så jeg kunne fått lyst på :)

Damdidam. Jeg har oppdatert meg på siste nytt fra ankesaken i ordførersaken. For meg fremstår det som om tiltalte er i ferd med å grave seg ned i et enda dypere hull enn hva han gjorde i tingretten.

Har jeg også tenkt...

Nope, ingen delestrek.

Du får få tak i sånn tablett-deler - eller bruk en kniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta ordene SY og DU inn i samme setning når det er rettet mot meg, blir jo helt feil :lol:.

Men altså - den selen jeg har er veldig glatt inni de, kjempeglatt faktisk, men den har så breie områder den dekker og et par fester som også lager ekstra floker, at den ikke er helt egna for omsying :D.

Men fikk ikke du symaskin for litt siden da? Er den bare til pynt? :P

Ja? Trenger jo nesten ikke stillong lenger engang :aww:.

Nesten ikke stillongs, da er det fortsatt ikke varmt, frøken :aww:

Weeee :). Det slår meg at de kunne vært søstre - de har jo samme farge på håret :lol:.

Jaaa.. Omtrent like høye i drifter? :whistle::lol:

Det er faktisk ikke så lett alltid nei :lol:

Hilsen hun som datt av heste sin hver dag i starten.

Men forhåpentligvis er ikke terapihestene eks løpshester som står på for mye havre!

Jeg har ridd en del forskjellige hester, og jeg tror jeg har falt av alle, minus to. Den siste ble longert i skritt med meg oppå :lol: Jeg var så ille at de foreslo å sale opp høyballer i den ene stallen jeg falt av hestene til :P Har aldri slått meg alvorlig da, heldigvis.. hehe

Gratulerer med din datter, forsidepiken! :ahappy:

Takk :ahappy:

Åååh - nå rota jeg bort quoten til 2ne. Men skulle bare si at datterbarnet er aldeles nydelig i hundesport.

Takk :ahappy: Og du, jeg tror du må beholde Hottie ;)

Passende stor attåthund det der :P

.. Er jeg fortsatt trøtt :yawn: Folk driver og forstyrrer meg i sofahvilen min :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle åpne en boks fiskeboller og greide å kutte meg noe helt hinsides. Blod overalt og en halv fingertupp som dingler løst. Flotte greier... *sutre* :baby: Nå har jeg satt på stramt kompress som jeg åpner og bytter hvert 20. min, og det blør noe vanvittig hver gang. Snakk om å være klønete da :ike:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle åpne en boks fiskeboller og greide å kutte meg noe helt hinsides. Blod overalt og en halv fingertupp som dingler løst. Flotte greier... *sutre* :baby: Nå har jeg satt på stramt kompress som jeg åpner og bytter hvert 20. min, og det blør noe vanvittig hver gang. Snakk om å være klønete da :ike:

Hei legevakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da fikk vi trent trapp og lykkes med det Ikke en adferd vi fikk etablert med pålitelighet, men den kommer. I tillegg har vi fått trene heis, tog, roterende dører, ståk og kaos med ski og bagasje og rullestol og sikkert mye jeg ikke tenkte over. Tisse på asfalt og drite på perrong fikk hver sin ✅ på lista de også, fordi han ikke kan drite på cue ennå. Vi har altså vært på Trondheim Lufthavn Værnes i dag. Ingen trenger stille spørsmål ved mutterns motivasjon for å dra med Ede dit. View fra togvinduet forklarer mer enn et avsnitt med ord.  Allerede rett etter å ha forsert det skumle underlaget med farge og knatter og en stor sprekk i, uten å ha blitt gitt tid til å undersøke det nærmere på tur ut av toget, så møtte vi første virkelige utfordring: Jeg vurderte ikke prøve engang. Han hadde allerede blånektet de få trinnene fra sentralstasjonens hall opp til spor 1, hvor han måtte bæres av tidsnød. Manøvrerer fint i folkemengde på perrongen, men er ikke noen follower og måtte bæres ombord i toget også, av tidsnød. Ikke en god start på bekjentskapet med tog, men alternativet var å bli stående igjen på perrongen. Må man så må man. Vel inne i toget var han ikke fornøyd. Sutret og klagde fordi det var kjedelig, menneskene der inne ignorerte ham, han fikk ikke roame rundt i vognen og undersøke som han ville, men måtte ligge trangt på gulvet. Godisautomaten var skikkelig kjip og rasjonerte middagen hans som kommunistregimet i Venezuela, mens han var skrubbsulten. Hadde sikkert hjulpet om han kunne fått se ut vinduet, men hunder er forvist til gulvet, og der er det dørgende kjedelig.  Han er en skikkelig good boy. Utover litt klaging og sutring på et akseptabelt volum, bare noen få høye bjeff - forståelig som sulten og rastløs lite barn i en dørgende kjedelig situasjon hvor det duftet fulle lommer - så var han på ingen måte vanskelig å ha med å gjøre. Muttern fikk ta bilder av utsikten og tenke over hvordan dette myke, jakt-, beite- og jordbruksvennlige landskapet rundt den fiskerike fjorden full av blåskjell var et bra sted for forfedre å slå seg ned, mens stakkars liten måtte finne seg i å ligge på gulvet og kjede seg fordi dumme muttern glemte ta med noe å tygge på.    Etter å ha hastet ut av toget uten å få undersøke underlaget i tråd med HMS retningslinjer (leverte avviksmelding på den), blitt båret opp rulletrappen fra perrongen, så gikk han nonchalant gjennom den første roterende døren og fikk tisse på gress. Den neste roterende døren var heller ikke en issue. Inne i den travle ankomsthallen var det mye å ta inn, men muttern hadde et mål basert på et falskt minne om en kaffebar foran sikkerhetskontrollen på øvre plan. Viste seg at lagersjefen i hjernen hennes hadde effektivisert litt i overkant ved å sause sammen minner fra Værnes med minner fra Gardermoen. — Same/same og tar mindre plass på lageret, forsvarte han seg med. Jeg har gitt opp å krangle med ham. Det var altså ingen kaffebar oppe, men vi fikk ihvertfall tatt heis to ganger og sett og luktet mye rart, bl.a. en renholder med vasketralle som tømte en diger søppelbøtte rett foran oss og tok samme heis. Det luktet sterkt av vaskemidler fra den rare og skranglete tralla og de formene da hun åpnet den svære boksen og byttet sekkene var også store inntrykk. Heisen med glassvegger var helt ny, og Ede ble forfjamset da den beveget seg oppover. Genuint forfjamset. Tidligere har han bare tatt lukket heis med speil i, som han har antatt var en ekte sci-fi portal, uten å synes det var merkelig på noen måte. Å se heisens bevegelse var en Eureka opplevelse for ham.  Ede er god på læx lineføring gjennom søndagstravel flyplass. Passe folksomt. La inn noen sitt-ligg-stå for å stoppe en konsert han ville beære publikum med mens jeg sjekket prisene på kafeen vs Narvesen. Vi endte selvsagt på Narvesen hvor muttern tok til takke med en kjip latte fra maskin, uten sirup eller krem eller noe, og Ede fikk en wienerpølse. Ikke en hel på en gang, men muttern ble nødt til å kjøpe NOE for å bøte på sin manglende evne til å porsjonere ut en stor middag over et kjent tidsrom. Det krever gode bestikkelser å manøvrere ansvarlig sikkerhetspersonell mellom hyllene på Narvesen uten å undersøke noe. Han har en iboende pliktfølelse til å undersøke alt for å kvalitetssikre mutterns vurderinger av HMS. Vi hadde fortsatt mye å gjøre og jeg hadde vært for raus med godbitene, så wienerpølse ble en venn i nøden. Heller for mye motivasjon og glede enn for lite. Høy haleføring på trygg og selvsikker kropp i sånne miljøer er ikke noe jeg tør ta for gitt. Matserveringen hjelper trygge meg i troen på å få en miljøsterk og trygg voksen hund. Vi fikk besøkt et trangt toalett med kø av damer og Edeward lærte at det er sjarmerende og søtt å titte nysgjerrig under veggen til den fornødne ved siden av:  ✅ "Tnååå, så søt!" Vi oppdaget plutselig at roterende dører var rart, begynte bæde på dem og nektet entre. En grundigere sikkerhetssjekk ble foretatt ved å sitte på utsiden og se på et par rotasjoner, for å kartlegge mønsteret i bevegelsen. Den merkelige portalen fikk security clearance og ble ført tilbake på lista over ok ting det ikke er nødvendig å stille flere spørsmål ved.  Det ble tid til å blåse ut med lek etter så mye fokus og inntrykk. Utrolig befriende og skikkelig glad for å få hoppe og sprette og jage og kampe litt etter så mye øving på well behaved big boy gentleman rollen. En riesenschnauzer er alltid på vakt, though. Her lagde noen en lyd: ..men det var ikke noe som krevde nærmere undersøkelser. Mer heis, gullstol i rulletrapp og på egne bein gjennom roterende dører for å tisse før vi dro tilbake til perrongen med enda en failure på å gå opp liten trapp, men vellykket gjennom roterende dører og heis.  Ede ikke var super happy med å plutselig trenge drite på perrongen. Han så seg fortvilet rundt etter et bedre egnet sted, men måtte akseptere et folketomt område mot enden. Sånn kan det gå når en ikke har lært å drite på kommando ennå. Stor lettelse for ham og kanskje noen Shitbreak (American Pie) nykker redusert for fremtiden. Muttern var mest glad for at det ikke var morgendagens suppe av wienerpølse, og noterte seg at den bør siktes inn på et egnet sted.  På toget hjem påstod konduktøren over høyttaler at det ikke var lov med bagasje i midtgangen. Ede som har plukket opp at muttern tenker påføre ham stående spike hanekam (med stivelse) i puberteten, sånn bare for å kommunisere tydelig for omverdenen hvor landet ligger for tiden — han bestemte seg for å begynne øve på den rollen som teenage bøllefrø og holdt en sivil ulydighet protestaksjon. Her har konduktøren nettopp passert i den retningen:  Vi mistet bussen hjem med et simpelt minutt og fikk en hel time på sentralstasjonen, med potesokker, fordi muttern er langt mer germophobe angående togpassasjerer enn flypassasjerer.  Med en hel time til rådighet klarte Ede overkomme sin lammende frykt for trapper flere ganger. Bykset opp flere trinn. Den deilige mestringen han utstrålte da det løsnet var en vidunderlig gave. ..bare for å fryse til av skrekk og skuffelse da vi rundet hjørnet etter den første trappen og ble møtt med dobbelt så mye trapp. Trengte hjelp, men ikke like lammet av angst som før. Dette går seg til med mer trening.  Sitt og bli sittende fungerer fint i mange lange sekunder mens muttern tråkker rundt synlig på noen meters avstand i hallen. Våget på en bli stående som gikk over forventning. Reiste seg fra ligg før markør flere ganger før han koblet at min retur ikke var markøren. Det gikk seg til. Han er så flink gutt 💕 Sa fra om at han måtte tisse også. Skjønner fint forskjellen på inne og ute, selv på fremmede sentralstasjonen. Tisset dog rett på asfalten noen meter fra døren da vi kom ut, etter at jeg i mitt stille sinn hadde konstantert at her var det ingen egnede steder å tisse. Som om vi hadde en mental connection om situasjonen der, før han tok en selvstendig avgjørelse. Å klare dele soner av utendørs asfalt inn i grader av publikums aksept for å tisse på - her eller der borte - det er for mye forlangt av en 14 uker liten valp.  Jevnt over eksemplarisk adferd hele dagen, fra å stå i ro for å få på potesokker og løpe til bussen på dem hjemmefra. Har han tenkt fortsette sånn vil det være en ære å få bære ham opp rulletrapper i fremtiden. Such a good boy jevnt over, han kan få ha noen nykker. 
    • Mine videofeeds er fulle av prong collars, e-collars, absurde mengder røffe corrections for ingenting og trenere som advocater for det. Det røskes og rykkes hardt i vonde halsbånd og det strømmes. Hundene gjør nøyaktig som de blir bedt om og trenerne strutter av selvtillit, gir inntrykk av kompetanse. Guruvibber som tiltrekker følgeskarer.  Metoden deres fungerer jo. De gjør det godt i sport fordi hundene aldri vegrer å adlyde på flekken og aldri vender oppmerksomheten mot noe annet - de vet hva som skjer da - og folk lar seg forføre av at hundene opptrer som maskiner, derav populariteten.  Noe av det mest kvalmende var en video som representerte positiv forsterkning med en bøs kar utkledd som "Karen" med blågrønn parykk, med tynn pipestemme, unnskyldende kroppspråk, som klikket manisk, klikk, klikk, klikk, klikk, og ... Jeg finner den ikke igjen ved søk nå, men det var en utrolig teit og barnslig misrepresentation av klikkertrening for å latterliggjøre konseptet for menigheten, og menigheten synes det var morsomt. Flere titusen likes og mange hundre kommentarer, i hovedsak oppmuntrende til firmaet og trenerne. En må se den. Mye verre enn beskrivelsen. Det verste var at folk synes den var morsom og beskrivende og de hånlo i broderlig fellesskap av de dumme klikkertrenerne som ikke forstår at bikkja må røskes lydig. Ikke sett noe liknende fra skandinaviske content creators, her hjemme ser det greit ut på internettet, men innholdet fra over dammen vil antakelig smitte på den yngre garde. Ble vitne til det her om dagen da en dame med vesttysk frosk skulle entre en kurstime, og hunden ikke umiddelbart satte seg ved døren. Den fikk kjapt et hardt røsk i tynn kjetting helstrup som skar i ørene på 5 meters avstand. Usikker på om fører lærte det der på kurs eller fra internettet. Ikke pent ihvertfall. SÅ viktig er det ikke at hunden setter seg så intenst umiddelbart foran en dør på vei inn til trening.  Om en vil ha en titt down the rabbit hole, søk på øvelser fra ringsport og raser som rottweiler, doberman, malinois, dutch og german shepherd, så er feeden befengt med de der trenerne der på no time. 
    • Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...