Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!

Anette
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Satt akkurat å lurte på om jeg burde få oversatt hjemmesiden til engelsk, men tror jeg dropper :lol:

For oppdrettere og andre med stor kontaktflate til andre hundefolk kan det jo absolutt være greit at hjemmesiden finnes i engelsk versjon. Hundeverdenen er ganske internasjonal vøttu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oppdrettere og andre med stor kontaktflate til andre hundefolk kan det jo absolutt være greit at hjemmesiden finnes i engelsk versjon. Hundeverdenen er ganske internasjonal vøttu.

joa, altså - jeg er enig i det - men det begynner å bli noen år siden jeg hadde engelsk på skolen, å med unntak av kontakter rundt om i verden - så vil jeg ikke påstå at engelsken min er så stødig at jeg tror jeg tørr å satse på en engelsk versjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
joa, altså - jeg er enig i det - men det begynner å bli noen år siden jeg hadde engelsk på skolen, å med unntak av kontakter rundt om i verden - så vil jeg ikke påstå at engelsken min er så stødig at jeg tror jeg tørr å satse på en engelsk versjon :P

Det er jo bare å få noen til å se over teksten før du poster det da - enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg vet ikke om jeg tørr :lol:

Jeg skal vedde på at min engelsk er sånn type som hadde gitt meg blockinger på FB :lol:

Kan ikke være så ille - det er få som er så ille *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Kamar i et artig humør igjen. Han vil bare ut og sole seg dagen lang, og sier det høylytt. Vi har vært ute en god stund, og bare stått der og "solt oss" (jeg synes det er innmari kjedelig, og har egentlig ingen mulighet til å la ham være alene ute). Så nå sitter jeg her med headset på hodet og musikk i ørene.

Får vel komme meg ut og gå på posten og sånn. Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis*

Neida, jeg tror ikke det er SÅ ille, jeg har aldri hatt problemer med å gjøre meg forstått, men :P

Nei, bør vel starte på fremsiden til sangheftet til konfirmasjon, mamma har mast en uke nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket årets søkertall gjennom Samordna Opptak. Studiet mitt har fem flere studieplasser nå enn da jeg begynte, og veldig mange flere som søker - og også noen flere som har det som førstevalg. Men fremdeles er det ikke mer enn 61 som har det som førstevalg (til tretti plasser). Det forstår jeg ikke. Eller sånn, jeg studerer jo det beste man kan finne på å studere, på Norges triveligste studiested. :ahappy: Programrådet for studiet mitt jobber med å markedsføre det bedre, og det gleder jeg meg til å være med og jobbe med. Planleggingsfaget blir jo bare viktigere og viktigere, det trengs folk som har kompetanse på det området, altså. Heia byreg!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å gå MH med henne, men jeg kan virkelig ikke slippe henne. Er det håp da? Jeg må jo slippe båndet om hun flyr ut av båndets lengde, på lilleharen, på lek osv osv...

Altså, jeg gikk MH med mine to, løse på alle de momentene det er påkrevd. :P Imouto var egentlig enklere å ha løs enn Aiko, det blodtørstige monsteret, men det er nok greit å ha noen triks på lager når de to minuttene du har til rådighet for å fange inn bikkja igjen faretruende går mot slutten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket årets søkertall gjennom Samordna Opptak. Studiet mitt har fem flere studieplasser nå enn da jeg begynte, og veldig mange flere som søker - og også noen flere som har det som førstevalg. Men fremdeles er det ikke mer enn 61 som har det som førstevalg (til tretti plasser). Det forstår jeg ikke. Eller sånn, jeg studerer jo det beste man kan finne på å studere, på Norges triveligste studiested. :ahappy: Programrådet for studiet mitt jobber med å markedsføre det bedre, og det gleder jeg meg til å være med og jobbe med. Planleggingsfaget blir jo bare viktigere og viktigere, det trengs folk som har kompetanse på det området, altså. Heia byreg!

Har jeg sagt at jeg elsker avataren din?

Og så lurte jeg på: Er det en slektning av deg som jobber med arealplanlegging i Malvik kommune? Jeg trodde det var faren din jeg, men han jobber jo et annet sted (sammen en venninne av meg, som vi fant ut en gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier er litt som fotballlag. Har du først funnet et studie du trives på, så er det best i verden :P Studiet mitt har 25 studieplasser og 25 med studiet på førstepri.... le perfect! :lol: Verre med luftfartsfag, 12 plasser og nesten 110 har det på førstevalg :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så morsomt at du er så engasjert, jeg :).

Ble så opptatt med konkurransegrunnlaget jeg holder på med, at jeg helt glemte at det var tid for lunch... men nå er jeg mett i magen igjen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg tørr :lol:

Jeg skal vedde på at min engelsk er sånn type som hadde gitt meg blockinger på FB :lol:

Er flaut å se folk skrive Petter Solberg engelsk :) garden snake... Its not only only :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We have pigs on our wheels!

It's not the fart that kills, it's the smell!

Okei, NÅ må jeg komme i gang med eksamenslesing. Eksamen om en måned, og jeg er ferdig i praksis bare en uke før... Så nå skal jeg lese litt, sykle med hundene, hente E i barnehagen, hjem og sove litt, og så på nattevakt i kveld. Muligens en tur i stallen for å se forrytteren ri på sprangtime med hesten min! Aller først; kaffe!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som syns Petter Solberg-engelsk er skrekkelig morsomt? :lol:

Kanskje ikke på en hjemmesiden, men at folk har sånne statusoppdateringer på facebook - jeg er glad for det jeg, da har jeg noe å le av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Kamar i et artig humør igjen. Han vil bare ut og sole seg dagen lang, og sier det høylytt. Vi har vært ute en god stund, og bare stått der og "solt oss" (jeg synes det er innmari kjedelig, og har egentlig ingen mulighet til å la ham være alene ute). Så nå sitter jeg her med headset på hodet og musikk i ørene.

:lol: Raringen! Kasko maser aldri om sånt, men følger solflekkene inne om han vil sole seg. Ute har man nemlig ikke tid til sånt. :aww:

Ugh jeg var sløv i dag og tittet bare ut døra mi for å se om tass var der, det var han ikke, men da jeg hadde tatt på gutter bånd så kom han og svigerfar opp veien, løs. Lot Hottie være hottie og fikk måket gutta inn innergangen så det ikke skjedde noe. Men det lure ville jo vært å gått inn i andre og sjekket om tass var der, og så venta med lufting til de kom tilbake. Velvel, snart slutt på løsgjengeri for gamlingen også, så da er det tryggere uansett. Tass kom ETTER inn i gangen da, helt klar til å ta diskusjonen. Gærne gamlingen! Han kommer til å få hjerteinfarkt en vakker dag. Drive å hisse seg opp slik da!

Kaffe? Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: :console:

Himmel og hav, sitter å ser på "Kjolen som sier ja" og jeg blir fullstendig satt ut av prisene! $11 000 (64 000 kr) for en kjole man skal bruke EN gang! Da begynner jeg å tenke litt på hvor mye bryllupet koster i sin helhet :o

Jeg har gjort husarbeid, og nå har jeg spist litt lunsj. Straks skal jeg ned i kjelleren og lete etter klatresko.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte på henda sine er oppskrytt... men nå jeg blir såret og lei så sliter jeg med å holde kjeft... Angrer veldig nå, men vedkommende er tydeligvis bare interessert å gruse meg så langt ned som overhodet mulig. Det positive er jo at jeg fikk forsvart meg da.

Jeg syntes faktisk det er særdeles lite ålreit at man er sykemeldt fra jobben på fredag, slik at jeg må være alene på en hektisk dag, for så å dukke opp på firmaturen litt senere på dagen... Tror dette blir en lang dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg gikk MH med mine to, løse på alle de momentene det er påkrevd. :P Imouto var egentlig enklere å ha løs enn Aiko, det blodtørstige monsteret, men det er nok greit å ha noen triks på lager når de to minuttene du har til rådighet for å fange inn bikkja igjen faretruende går mot slutten. :D

Men altså, Pim kan ikke gå løs til vanlig engang. Med en gang hun skjønner at hun er løs så stikker hun av, og det er ikke snakk om at hun stopper heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, Pim kan ikke gå løs til vanlig engang. Med en gang hun skjønner at hun er løs så stikker hun av, og det er ikke snakk om at hun stopper heller :P

En venninnes basenji var sånn da han var unghund :aww: Myyyye frustrasjon :lol: Nå er han litt mer voksen og kan gå løs og kommer på innkalling :) Kanskje Pim også blir mer voksen etterhvert :P

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj :( Det dumme er at hoggormen ikke flykter der vi kommer trampende heller. Den bare ligger der helt døsig og rikker seg ikke fra veien. Og de fleste har jo nysgjerrige hunder som stikker nesen sin borti slikt...

I går hadde vi Pim løs på tur igjen, før første siden sist hun var på billigsalg :P Vi passet på å holde oss mange kilometer unna alt som het bilvei og hele tiden være i bevegelse, slik at hun ikke kjeder seg og finner ut at hun vil utforske verden. Hun kom på alle innkallinger i full fart, men FOR en radius. Vi belønnet henne masse for å stoppe og se etter oss på eget initiativ, men hun stopper ikke frivillig før hun er rundt 100-150 meter unna oss. Stort sett ropte vi på henne før hun kom så langt. Det var en litt anspent tur, men hun stooorkoste seg og løp og løp og løp. Til slutt var radiusen så stor at jeg fant ut at det var best å binde henne fast i Tia, så fikk Tia være barnepasser. Det fungerte også bra, bortsett fra når Tia ville bade i elven :P

Gleder meg såå mye til å få sykkel så Pim får løpe litt mer, det er jo det hun elsker.

Har veldig lyst til å gå MH med henne, men jeg kan virkelig ikke slippe henne. Er det håp da? Jeg må jo slippe båndet om hun flyr ut av båndets lengde, på lilleharen, på lek osv osv...

Det er ikke mulig og ha en langline hengende på slep da? Ikke at du holder i den, men at det kanskje er litt lettere og få tak i henne om hun finner på noe tull?

Akkurat nå kom plutselig rektor inn på kontoret mitt mens skjerma mi var full av Hundesonen. Jeg lurte på hva som var verst av å bare la den stå sånn, eller snu meg og klikke det bort. Han sto en halv meter fra skjerma! :lol:

Når jeg havner i slike situasjoner på jobb så snur jeg meg rolig, later som alt er normalt og klikker det rolig bort etterhvert :P Ser så mye bedre ut enn og klikke vekk i panikk :P Ikke at jeg bryr meg så veldig heller da, men sjefen gjør antagelig det.

Jeg skal bruke 400 gram gulrot etterpå. Jeg har ikke kjøkkenvekt. Hvor mye er 400 gram gulrot? :P

Kjøp en pakke på 500 g og bruk alt utenom litt :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...