Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Jeg tenkte å si det igår, men var for sliten :lol: Den røk i sømmen første drakampen vi hadde.

Sømmene røk her og, i tillegg så endte ballen fort i 36 deler... :P

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet

Når man har lagt inn en bunke regninger i nettbanken, er det da greit å kaste/brenne papirvariantene eller skal man eeeeeeeeeeeeegentlig ta var på dem? *fundere mens hun stapper vedovnen full*

Skrevet
Når man har lagt inn en bunke regninger i nettbanken, er det da greit å kaste/brenne papirvariantene eller skal man eeeeeeeeeeeeegentlig ta var på dem? *fundere mens hun stapper vedovnen full*

Regnskapsførerer en i meg sier at man skal ta vare på de, notere hvilken dato de ble betalt, og ikke minst sette de i en perm med et eller annet system :aww:

Skrevet

Regnskapsførerer en i meg sier at man skal ta vare på de, notere hvilken dato de ble betalt, og ikke minst sette de i en perm med et eller annet system :aww:

Jeg gjør dette.. Sparer i ca 5 år :lol:

Sent from my GT-I9100

Skrevet

Jammen de ligger jo i nettbanken?

Vet bonden gjør det, siden han er selvstendignæringsdrivende - og må dokumenterte "alt". Men skal det ikke i teorien holde å printe ut fra nettbank etterhvert?

Skrevet

Sent from my GT-I9100

Flink! :D

Vet bonden gjør det, siden han er selvstendignæringsdrivende - og må dokumenterte "alt". Men skal det ikke i teorien holde å printe ut fra nettbank etterhvert?

Tja, i teorien så holder det å printe ut fra nettbanken. Og det er vel ikke særlig ofte det er kluss med slikt for privatpersoner etter hva jeg har fått med meg iallefall. :)

Men jeg er litt orden-nazi når det kommer til en del ting, jeg liker å ha orden på alt, selv unødvendig mye orden. :lol:

• Like 1
Skrevet

Tja, i teorien så holder det å printe ut fra nettbanken. Og det er vel ikke særlig ofte det er kluss med slikt for privatpersoner etter hva jeg har fått med meg iallefall. :)

Men jeg er litt orden-nazi når det kommer til en del ting, jeg liker å ha orden på alt, selv unødvendig mye orden. :lol:

Jeg er så surrehue uansett :lol: Men ja, har man mer enn helt enkel privatøkonomi så ser jeg verdien i å beholde papirkopiene.

Skrevet
Jeg vil formatere dataen, men aner ikke hvordan jeg gjør det - AnetteH??? Jeg finner bare ut hvordan gjennopprette fra tidligere tidspunkt... Fulgte ikke (som jeg kan huske) med noen cd med operativsystem.

1. Formatere er bare å slette alt så å formatere dataen gir deg en tom data.

2. du trenger enten en innstallasjonscd med windows (og da gjerne matchende nøkkel) eller recovery cd ol som har fulgt med.

Når du starter opp innstallasjon av windows kan du formatere/slette diskene også innstallere nytt over.

Skrevet
Jeg er så surrehue uansett :lol: Men ja, har man mer enn helt enkel privatøkonomi så ser jeg verdien i å beholde papirkopiene.

Hadde du sluppet til meg i en time og lagt en bunke papirer foran meg, så hadde jeg helt sikkert begynt å ordne og styre for å få det i system. Det ble en i klassen min på videregående utsatt for også, men da med skolepcen sin. Jeg ble småfrustrert hver gang jeg så skjermen hans og hvor rotete alt sammen var, så tilslutt måtte jeg bare gjøre noe med det! :lol:

Skrevet

Sent from my GT-I9100

Mhm.. Mangler bare regnskap, så er jeg klar for revisorsjekk :lol:

Neida, jeg er helt normal -_-

Sent from my GT-I9100

Skrevet
Mhm.. Mangler bare regnskap, så er jeg klar for revisorsjekk :lol:

Neida, jeg er helt normal -_-

Sent from my GT-I9100

Sett i gang! Men må huske å ha både resultat- og likviditetsbudsjett, det er viktige greier! :lol:

Skrevet
1. Formatere er bare å slette alt så å formatere dataen gir deg en tom data.

2. du trenger enten en innstallasjonscd med windows (og da gjerne matchende nøkkel) eller recovery cd ol som har fulgt med.

Når du starter opp innstallasjon av windows kan du formatere/slette diskene også innstallere nytt over.

Kan ikke huske at det fulgte med noe. Men fant ut hvordan jeg kan opprette til slik den var fra fabrikk. Meeen det funka ikke, for det er visst en fil den ikke finner. Så da er jeg like langt. jaja.

Skrevet

Akkurat nå ble jeg først litt sånn :frantics: Man må jo ha dokumentasjon på hva kostnaden er, og hvor mye mva (og mva-grunnlag) det er på fakturaen :frantics: Men så innså jeg jo at du kanskje ikke er regnskapspliktig, og du ikke trenger å tenke på slike ting :lol:

Jeg har sittet i litt for mange regnskapspermer med manglende dokumentasjon nå tror jeg...

Skrevet
Akkurat nå ble jeg først litt sånn :frantics: Man må jo ha dokumentasjon på hva kostnaden er, og hvor mye mva (og mva-grunnlag) det er på fakturaen :frantics: Men så innså jeg jo at du kanskje ikke er regnskapspliktig, og du ikke trenger å tenke på slike ting :lol:

Jeg har sittet i litt for mange regnskapspermer med manglende dokumentasjon nå tror jeg...

Er ikke det litt ubehagelig å sitte i en perm??? :huh:

Nå skal jeg ta dagens andre dose hodepinetabletter og håpe at det som minner om bihulebetennelse bare forsvinner for godt....

Skrevet
Er ikke det litt ubehagelig å sitte i en perm??? :huh:

Velkommen inn på mitt kontor så skjønner du hva jeg mener :lol: Skulle vel vært noe med ei nese ned i permer der, men syntes egentlig at det passet å skrive "sitte i en perm" for det føles veldig sånn ut for tiden :lol:

• Like 1
Skrevet

Skal snart ned på butikken, og da skal jeg kjøpe sjokolade...fordi jeg fortjener det. I alle fall har jeg tenkt å late som jeg fortjener det :P Også har megashare sluppet de tre første episodene i 3 sesong av Game of Thrones, nå har jeg sett to av dem, den siste får vente.

Skrevet

Huff, for en teit dag dette ble da. Nesten så det blir greit å dra på jobb for å få tankene over på noe annet. Godt det er helg snart :)

Hundene har fått en lang tur og ser fornøyde ut.

Skrevet

høhø.. Nå har jeg erta opp krøllebølla skikkelig, det er så lett at det er nesten latterlig :lol:

Norris syns vi er litt voldsomme når vi leker, så hun prøver å gå mellom og susser på meg, helt til hun finner ut at hun ikke kan bryte oss i leken, da går hun og legger seg. Norris har blitt så innmari voksen plutselig hun :ahappy:

Skrevet

2ne: Hvor gammel er Nora nå. Prøver å finne ut hvor gammel Helle var på de bildene. Får det bare ikke til å stemme helt, siden Helle ser så liten ut og Nora er da ikke så gammel

Edit: Den som leter finner, så vi tenker ikke noe mer på det. Helle var nesten 8 på de bildene

Skrevet

På vei hjem fra praksis! Når jeg kommer hjem må jeg rydde masse før huseieren kommer for å sjekke det elektriske... Stress. Har mest lyst til å sove må jeg innrømme :P

Skrevet

... psyker jeg meg opp til å gå på jobb med feber og vond hals. Irriterende å ha alt for høy terskel for å melde seg syk :aww:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...