Gå til innhold
Hundesonen.no

Din beste aprilspøk


ida
 Share

Recommended Posts

Har dere virkelig klinket til med en aprilspøk noen gang?

Det har jeg. Bortsett fra sånne: "Det står en elg i hagen"spøker, har jeg bare èn god en:

Dette var mens vi bodde i en liten leilighet på Lillehammer og mamma bodde i huset sitt litt lenger opp i byen.

Jeg ringte henne og var litt fortvilet for Bimbo hadde vært på vift tidligere på vinteren. Siden jeg ikke hørte noe mer fra tispeeieren, trodde jeg ikke det hadde blitt noe, men nå hadde hun ringt. Tispa hadde nedkommet med åtte små for noen uker siden og nå orket ikke tispeeieren mer. Siden Bimbo var "synderen" kom hun til å levere tispa og valpene hos oss senere på dagen, ellers ville hun avlive dem. Jeg hadde ikke lov av huseier å ha hund (Bimbo var lov), så jeg sa til mamma at vi kom opp til henne med hele den lykkelige familien. Mora mi frika ut. Hahahaha. Aprilsnarr!! Heldigvis tok hun det pent og var rimelig lettet over å slippe :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg bare en, ingen kjempespøk, men reaksjonen var priceless. Gjengen holdt på og våkne til liv igjen en skjærtorsdag for noen år siden, det hadde vært en rimelig fuktig fest dagen før. Jeg og en kompis satt på stua da ei venninde og en kompis kommer rimelig groggy ut av soverommet, da sier jeg, jøss, du kledde virkelig kort hår til venninda mi, og hu frika skikkelig, helt til hun kom seg bort til speilet på badet og kunne konkludere med at håret var der enda :P

Ellers så hørte jeg på radioen tidligere i påska om en som hadde levert bila si på verksted til en kompis for noen justeringer før det bars ivei opp i dalen på helgatur, kompisen hadde da vært så snill og ikke bare fikset bilen, men også koblet hornet sammen med bremsepedalen, så hver gang han bremsa så tuta bila. Snillt gjort før langtur :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på vei til Murermammaen nå, egentlig angående noe jobb-relatert, men det nevnte ikke Murermannen noe om da han ringte.

Alt han sa var at vi lurte på om vi kunne komme oppom en tur for å prate om noe. Jeg synes det hadde vært genialt å reise dit for å fortelle at hun skulle bli bestemor,

Murermannen var ikke enig. :aww:

Det var visst slemt gjort, for tydeligvis ønsker dama seg barnebarn, så det kunne vi ikke gjøre. *jegikkeforstå*

Jeg derimot synes det hadde vært priceless. Folk er så humorløse, ass :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på vei til Murermammaen nå, egentlig angående noe jobb-relatert, men det nevnte ikke Murermannen noe om da han ringte.

Alt han sa var at vi lurte på om vi kunne komme oppom en tur for å prate om noe. Jeg synes det hadde vært genialt å reise dit for å fortelle at hun skulle bli bestemor,

Murermannen var ikke enig. :aww:

Det var visst slemt gjort, for tydeligvis ønsker dama seg barnebarn, så det kunne vi ikke gjøre. *jegikkeforstå*

Jeg derimot synes det hadde vært priceless. Folk er så humorløse, ass :aww:

Det er lurt å finne på spøker som "offeret" ikke blir lei seg av. Det skal jo være morsomt for alle parter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte pappa en gang og fortalte at jeg hadde vunnet en coca cola konkurranse. Der jeg hadde vunnet en tv og masse annet bra stæsj. Han syns det var dritbra og ble jo glad på mine vegne. Men jeg gikk tom for strøm før jeg fikk sagt Aprilsnarr og var på vei opp til stallen for å ri. Det tok en halv dag før jeg fikk ringt å sagt ifra at det var en spøk. Pappa sa at han hadde fortalt mange folk at jeg hadde vunnet :D

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtalte lillesøster til at jeg hadde fått meg en valp. Sende masse bilder og sånt tror jeg også. Hadde masa mye om hund i forkant og hun gledet seg såååå mye til å se denne valpen jeg skulle ta med meg til faren min. :innocent: Kanskje litt slemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste spøken ever fant jeg på i dag :P Passa veldig bra med at vi har vært i Kiel fra lørdag og til i dag. Så jeg sa til muttern at vi hadde blitt tatt i tollkontroll i Oslo, og at vi pga det ikke rakk bussen hjem, og om ikke pappa kunne hente oss på color line i Oslo...

Dem gikk fem på, for å si det slik hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Helseundersøkelse Hund 2013 har spurt om Nrk avd Oslo kan bidra til måling og vektundersøkelse ved Øvrevoll utstillingen.

Ringbånd blir satt opp i max og min høyde for hanner på en side av ringen og for tisper på den andre side.Dommeren kan da fort se når hundene er utenfor rasestandard

Vekt blir kontrollert på hestevekten som er plassert ved stallen søndre del, pågrund av vektens minstevekt må hund og eier veies sammen og totalvekt vil bli notert på startnummeret. I ringen oppgir man så sin egen vekt til ringsekretær, som trekker fra eier/handlers vekt og så blir hundens vekt registrert på kritikken.

Fartstest:
I samarbeide med jaktkomiteen vil utstillingskomiteen utføre en frivillig fartstest, for vurdering av faktorerne vekt/fart/utholdenhet.
Galoppbanen på Øvrevoll står til rådighet og det er sagt at ved dårlig vær (regn eller sterk sol) så holder det med en halv runde for utstillingshunder, mens bruks/jakt kjører full runde.
Vel møtt til en flott dag på Øvrevoll søndagen 2 juni 2013.


Oslo 1/4 2013
Roger Pettersson
Utstillingsleder Nrk avd Oslo og omegn."

Skulle tatt seg ut ja :lol:

(Ikke min, men den beste hittil i år på fb, tror jeg)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtalte lillesøster til at jeg hadde fått meg en valp. Sende masse bilder og sånt tror jeg også. Hadde masa mye om hund i forkant og hun gledet seg såååå mye til å se denne valpen jeg skulle ta med meg til faren min. :innocent: Kanskje litt slemt.

Jeg satt på bussen og var på vei til deg for å hilse på den forbannade valpen din jo! Fordi jeg ikke ville vente :sint_01::sint_01:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei bekjent har denne på facebook:

Nå har jeg bestilt meg ny hund... reiser sydover i morgen med ------- ---------, som blir med å henter den på flyplassen... Å som vi gleder oss.. Den er ferdig Ipo III og klarert som vekter hund i sitt hjemland. Jeg skal gå opp til godkjenning med den nå i helgen... Så vi som ekvipage blir godkjent i Norge i første omgang..

604035_10151538222208516_1554893420_n.jp

Ikke så vanskelig og gjennomskue :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. på vgs klarte to av guttene å få samtlige klassekamerater til å kle seg i rema1000 plastposer og synge en reklamesang om rema1000, klassen skulle få en del penger for oppdraget, betalt av den lokale Rema-butikken. Vi gikk selvsagt tom før remaposer før vi var fornøyd med filmopptaket og gikk derfor dør-til-dør aksjon for å samle inn flere poser...

Kjenner det at jeg skjemmes veldig av å innrømme dette, men det var så vanvittig bra aprilsnarr at den kan ikke holdes hemmelig. Takk gud var dette før facebook og andre sosiale mediers tid.

:icon_redface::icon_redface::icon_redface:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor la jeg ut en link til en salgsannonse på facebook med en kupert dobermann hannhund til salgs for 25000 kr. Finn 4 feil liksom, men alikevel fikk jeg Gratulerer, og slikt kommentert på det. hehe. Ingen som mistenkte spøken.

For noen år siden lurte min samboer meg trill rundt. Vi hadde slitt leeeeenge med å få solgt vår leilighet. Vi la ut leiligheten til salgs akkurat da det ble finanskrise så det ble stopp i boligsalget i byen nærmest. Vi hadde ventet i månedsvis og endelig kom en kjøper og vi godtok et bud langt under takst for å få solgt. Etter noen dager ringte samboer og sa at de hadde trukket budet. Jeg ble helt HVAAAAA??? har de lov til det`??? hehe, helt panisk. Og vips så var det 1 april. VI tok den spøken på hele familien vår! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. på vgs klarte to av guttene å få samtlige klassekamerater til å kle seg i rema1000 plastposer og synge en reklamesang om rema1000, klassen skulle få en del penger for oppdraget, betalt av den lokale Rema-butikken. Vi gikk selvsagt tom før remaposer før vi var fornøyd med filmopptaket og gikk derfor dør-til-dør aksjon for å samle inn flere poser...

Kjenner det at jeg skjemmes veldig av å innrømme dette, men det var så vanvittig bra aprilsnarr at den kan ikke holdes hemmelig. Takk gud var dette før facebook og andre sosiale mediers tid.

:icon_redface::icon_redface::icon_redface:

:lol: :lol: :lol: Så utrolig bra! Takk for at du delte, den var bare helt super!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste aprilsnarren jeg har hatt, var da jeg lurte han som var av&på-saken og alle kompisene hans til å tro at jeg skulle ha et stand up-nummer på Latter. Jeg la ut om at jeg skulle basere det sånn løselig på Eddie Muprhys Raw, og utbroderte i det vide og brede, og de syns det var en strålende ide og lovte å komme for å se - og på den tiden jobbet og bodde de i Danmark, så det var liksom ikke bare å svinge innom heller.

Nest beste var i 2008, da jeg sa jeg skulle ha lille lyseblå fra kullet til Dina. Morsomt nok ble ingen overrasket over at jeg endte opp med valp, det hadde de visst hele tiden de osv osv.. :lol: Særlig, liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være årets! Jeg har vært matforgiftet i helgen, så idag skrev jeg på facebook at jeg var innlagt på sykehuset siden jeg ikke ble bedre :P pappa har jo vært her i helgen og gikk dermed rett på, han syns det var veldig bra spøk :lol: mamma ringte og var fra seg av bekymring og syns ikke det er noe man spøker med i det hele tatt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har hatt var for noen år siden. En venninne skrev til meg at en annen venninde hadde "kommet ut av skapet" osv og da svarte jeg: "jamen så bra! Da er vi 2! :D" Hun ble helt satt ut og gikk fem på, før hun innså at jeg hadde gjennomskuet spøken hennes med en gang og spøkte tilbake :P Tok en stund før hun skjønte det da :P Både jeg og venninne hun snakte om hadde aldri vært i noen forhold og vi snakket ikke særlig om heite mannfolk på den tiden heller, så ikke så rart hun gikk fem på :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden hadde en lokalavis annonse om gratis sykler 1. april på en av sportshappene. Det var jo seffe en spøk, og noen gikk jo fem på. Mora til en i klassen dro ned dit, og fikk vite at det var aprilsnarr. Men hu dro i gang med noe lover om villedende reklame, så hun endte med å gå derifra med en gratis sykkel. :lol:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et år at Polet reklamerte med "Vi har for mye vin og for få flasker! Kom med 10-litersbøtte, så skal du få vin!".

:lol: Og det var jo en som møtte opp da, med bøtte, til tross for at kollegene hans hadde sagt at dette bare var tull. På polet fikk han selvfølgelig vite at joda, det var bare tull, så hva gjør fyren? Jo, han kjøper 10 liter vin, fyller opp bøtta og drar tilbake på jobb. :lol: DA var det mange som fikk fart på seg, kjøpte bøtte og løp til polet, gitt.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være årets! Jeg har vært matforgiftet i helgen, så idag skrev jeg på facebook at jeg var innlagt på sykehuset siden jeg ikke ble bedre :P pappa har jo vært her i helgen og gikk dermed rett på, han syns det var veldig bra spøk :lol: mamma ringte og var fra seg av bekymring og syns ikke det er noe man spøker med i det hele tatt :P

Dust! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...