Gå til innhold
Hundesonen.no

Villmarksmessen 2013, Valpeshow!

Recommended Posts

Skrevet
Kjemelyst! 4mnd dagen til Emma, men ikke åpen for basenji :( går an å spørre kanskje?

Spørr i vei, jeg kan godt spørre dommer direkte for deg. Om det ikke er for mange valper så kan det være at de tar imot flere.

• Like 1
Skrevet
Kjemelyst! 4mnd dagen til Emma, men ikke åpen for basenji :( går an å spørre kanskje?

Bare å melde på, de mangler valper og tar gjerne imot flere :) Hun ba meg bare om å si at det kunne være greit om du skrev rase ned på påmeldingen :)

• Like 1
Skrevet
Bare å melde på, de mangler valper og tar gjerne imot flere :) Hun ba meg bare om å si at det kunne være greit om du skrev rase ned på påmeldingen :)

Kan du høre om hvilken mail påmeldingen skal til? Det står to forskjellige mailer der, nemmelig. En med K og en uten K :P

hmm, høre om forverten vil ligge i hardtrening så kommer kanskje Kaktus også, om de åpner for "jaktbasenji" :P

Skrevet
Kan du høre om hvilken mail påmeldingen skal til? Det står to forskjellige mailer der, nemmelig. En med K og en uten K :P

hmm, høre om forverten vil ligge i hardtrening så kommer kanskje Kaktus også, om de åpner for "jaktbasenji" :P

Den uten K :)

• Like 1
Skrevet (endret)

Jeg har lyst til å ta meg en tur :)

Kjedelig at ikke drenten får delta på valpeshow da, isåfall skulle jeg deltatt! :hmm:

Edit: Eller kan det være at jeg kan stille Nora hvis jeg spør pent? Hun er jo fuglehund, og vi trenger trening :D

Endret av IreneN
Skrevet
Jeg har lyst til å ta meg en tur :)

Kjedelig at ikke drenten får delta på valpeshow da, isåfall skulle jeg deltatt! :hmm:

Joda! Bare å melde på :) har snakket med dommer. Tilogmed basenjien får lov.
  • Like 1
Skrevet
Joda! Bare å melde på :) har snakket med dommer. Tilogmed basenjien får lov.

Fantastisk :D Da skal jeg sende en mail etterpå jeg.

• Like 1
Skrevet

Kult! Da har jeg også meldt på! Blir kult å møte Kaktus også! (Men er han 4 mnd da?)
Og Raptus! Yay! Jeg kan sikkert ta litt bilder :)

• Like 2
Skrevet
Kult! Da har jeg også meldt på! Blir kult å møte Kaktus også! (Men er han 4 mnd da?)

Kan du ta bilder av Nora også? :innocent:

Skrevet

Nei det er han ikke *klaske panne* :P

Fått "godkjent" påmelding, trene litt denne uka da så Raptus (som fortiden lever VELDIG opp til navnet sitt) klarer å stå stille mer enn et aldri så minisekund.

• Like 1
Skrevet
Æsj. Jeg har bare ei på 15 mnd og ei på 3.5 mnd da jeg... Vil være med!

Ta med den minste da :) Er lov med valper ned til 3.5mnd :D Går an å melde seg på imorgen :)

Også tenkte jeg å poste denne til dere som skal delta:

Vi ønsker å gjøre oppmerksom på at det kan bli lange køer for å komme inn på messen. De som skal delta på valpeshow som starter kl.11:00, bør være ute i meget god tid. Betaling og henting av katalognr(startnr) gjøres i den store ringen, Hundearenaen, Hall E. Vennligst ta med kr 100,- (pr valp) i kontanter. Husk vaksinasjonsattest og vannkopp. Velkommen :-)
Skrevet
Når bør vi være der da Siri? Vi tenkte å være der 10.

Tror det bør gå bra. Dem som sto i kø idag rundt åpningstid kl 10 sto i kø ca halvtime, men tror det er litt færre folk der på søndager.

Det var innmari lang kø når jeg dukket opp idag ca kl 12, så mulig flest folk kommer rundt da.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
    • Må man alltid ta med hund som ypper til bråk på noen hunder til veterinæren for ekstra sjekk om det er noe galt fysisk? Det er ikke alle hunder den ypper til å slåss. Er en unghund på 2 år. Hunden hopper opp på ryggen til de som hun skal yppe med og når jeg da tar den ned så blir den sint og flyr på enda mere. Vi hadde håpet det skulle bli bedre etter at hunden var fylt 2 år. Men man sier at de ikke blir voksne før 3-4 årsalderen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...