Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjett premieringen


HHC
 Share

Recommended Posts

De to kritikkene under er samme hund med nøyaktig en mnd mellomrom. NKK Bø og NKK Harstad 2011

Hva tror dere?

Utmerket type. Akkurat passe stor. Utmerkede proposjoner, vakkert hode med vakre øyne. Vakker hake, utmerket hals og overlinje. Velkroppet og velvinklet. Prima bevegelser.

Good type, nice body and outlets. Good rear angulations, could be sounder behind.

BIR + BIM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skal vi kjøre i gang en "konkurranse" der vi legger ut kritikker og ut i fra disse skal gjette premiering? Ikke noe outing av dommere eller noe - bare for gøy. Vanskeligere enn man tror noen ganger

Som jeg nevnte i startinnlegget Første er exc, 2jkk, ck Andre er exc, ck, bir. Noen andre som vil prøve seg? Hvis ikke har jeg flere "Tiltalende helhet med fine linjer, god kondisjon,

Mulig jeg brenner meg nå - men det der kan være en very good for en dommer som kun dikterer feil. Men kan se for meg mye annet også

Guest Jonna
Utmerket type. Akkurat passe stor. Utmerkede proposjoner, vakkert hode med vakre øyne. Vakker hake, utmerket hals og overlinje. Velkroppet og velvinklet. Prima bevegelser.

Good type, nice body and outlets. Good rear angulations, could be sounder behind.

Første CK og Bir/BIM

Andre: VG

Skal vi se:

Nr.1

Lovely bitch of excellent type. Well constucted. Moves very well.

Nr.2

Fem.hode, noget tynt og snipete neseparti. Noe store runde og lyse øyner forstyrrer uttrykket. Tann og bitt u.a. Stående bra hals og rygglinje. Velvinklet framme og bak. Mangler enda volum i brystkasse. Beveger seg noe overstilt. Noe høyt båren hale. Noe lett benstamme. Vakker pels og farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første CK og Bir/BIM

Andre: VG

Skal vi se:

Nr.1

Lovely bitch of excellent type. Well constucted. Moves very well.

Nr.2

Fem.hode, noget tynt og snipete neseparti. Noe store runde og lyse øyner forstyrrer uttrykket. Tann og bitt u.a. Stående bra hals og rygglinje. Velvinklet framme og bak. Mangler enda volum i brystkasse. Beveger seg noe overstilt. Noe høyt båren hale. Noe lett benstamme. Vakker pels og farge.

Vanskelig dette!

Første: CK, CERT?

Andre: VG?

.. og så over til et par til - samme hund med en dags mellomrom:

Sehr schön aufgebaut, in noch passende rahmen, gut geschnittene kopf, sehr gute tiefe und typisches hahrkleid. In der bewegung, vorne und hinten nicht paralel und etwas instabil.

Velformet hode med bra uttrykk. Utmerket hals. Utmerkete proporsjoner. Bra brystparti. Gode vinkler ben og poter. Meget gode vinkler. Meget gode bevegelser. Kunne båret halen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to kritikkene under er samme hund med nøyaktig en mnd mellomrom. NKK Bø og NKK Harstad 2011

Hva tror dere?

Utmerket type. Akkurat passe stor. Utmerkede proposjoner, vakkert hode med vakre øyne. Vakker hake, utmerket hals og overlinje. Velkroppet og velvinklet. Prima bevegelser.

Good type, nice body and outlets. Good rear angulations, could be sounder behind.

BIR + BIM?

Den siste kritikken er den han fikk først og da vant han juniorklassen med flat rød.

Den første kritikken er en mnd senere og da ble det full pakke med CERT CACIB og BIR og vant også gruppa i Harstad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse da? :)

Prima balance mellom hojde og langde. Acceptabel kropsfylde for alderen, velformet hoved med passende bredde, god paralielitet, korrekt bitt, velbåren hals, fast overlinje, acceptabel vinklet frem og bag, effektive bevegelser, god pelskvalitet, rimelig store sorte pletter.

Feminint meget velutviklet for alder. Meget tiltalende hode & utrykk. Fine ører. korr bitt. Fin underkjever. God hals, lovende front. Bra lår, ok over linje. Bra bevegelser. Velstelt bra pels, meget velvist. Våkent trivelig temperament.

Fem head – nice expr – corr ears, well carried. Prop body. To flat comp Tail was carried to high. Corr coat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prima balance mellom hojde og langde. Acceptabel kropsfylde for alderen, velformet hoved med passende bredde, god paralielitet, korrekt bitt, velbåren hals, fast overlinje, acceptabel vinklet frem og bag, effektive bevegelser, god pelskvalitet, rimelig store sorte pletter.

Exc

Quote

Feminint meget velutviklet for alder. Meget tiltalende hode & utrykk. Fine ører. korr bitt. Fin underkjever. God hals, lovende front. Bra lår, ok over linje. Bra bevegelser. Velstelt bra pels, meget velvist. Våkent trivelig temperament.

Exc CK plassert i BTK

Quote

Fem head – nice expr – corr ears, well carried. Prop body. To flat comp Tail was carried to high. Corr coat.

VG eller kanskje EXC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr ikke gjette på noens som den nybegynneren jeg er, men her er noen til dere mere erfarne:

1: Meget tiltalende ung hanne, maskulint hode m. utmerket uttrykk, stilig hals, vellagt skulder, utm. overlinje, korrekt hale, utm. frontparti, velutiklet bak, står og går utmerket på sine ben, utm. pels presentasjon.

2: Exl in type, v.nice in head chape, g.expr.,g.earset, g.length in muzzle, g. front & rear, g. boody, g. tailset. Coat could be slightly better. G. moover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr ikke gjette på noens som den nybegynneren jeg er, men her er noen til dere mere erfarne:

1: Meget tiltalende ung hanne, maskulint hode m. utmerket uttrykk, stilig hals, vellagt skulder, utm. overlinje, korrekt hale, utm. frontparti, velutiklet bak, står og går utmerket på sine ben, utm. pels presentasjon.

2: Exl in type, v.nice in head chape, g.expr.,g.earset, g.length in muzzle, g. front & rear, g. boody, g. tailset. Coat could be slightly better. G. moover.

Den første høres ut som BIR/BIM eller i det minste cert :)

Den andre ville jeg tippe er excellent eller ck? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Good type. Strong male. Quite comp. Mask. head. I pref.a bit darker eye. A bit strong muzzle. G.neck. G.bone and feet. Deep chest. G. ang. T.line should be better when moving. Nice temp. Exl.marks.

2. 2.5 years. Very powerful masculine male. Slightly heavy head. Good ears. Long nice neck. Ok laid shoulder. Keeps topline well. Good depth of chest. Could be slightly better angled behind. Good feet. Moves well. Ok from the side.

3. Very well built head, with good ears and good bite. Missing p4 on both sides. Steep overline, nice angles, great body, great legs and feet. Moves very well from the side, must tighten in front. Attractive side silhouette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ok, har ikke så mange men denne er kanskje interessant:

Good head. Little strigth in front. Uneqal eyes. Tail carrige a bit high. Good mover.

Og denne:

Good size and propotions. Correct mouth. Normal set of ears. Good front and feet. Normal top line and angulation. Moves well in the front. A bit close behind.

En siste:

Vakkert hode med bra pigment. Sterk nakke, bra utviklet og muskuløs kropp til snart 5 år å være. Gode vinkler. Bra i rørelse. Bra temperament og godt ringtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har ikke så mange men denne er kanskje interessant:

Good head. Little strigth in front. Uneqal eyes. Tail carrige a bit high. Good mover. EXC

Og denne:

Good size and propotions. Correct mouth. Normal set of ears. Good front and feet. Normal top line and angulation. Moves well in the front. A bit close behind. EXC

En siste:

Vakkert hode med bra pigment. Sterk nakke, bra utviklet og muskuløs kropp til snart 5 år å være. Gode vinkler. Bra i rørelse. Bra temperament og godt ringtrent. EXC, CK, plassert i B*K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hund, samme dommer, samme handler, samme klasse (unghund), 1,5 måned mellom utstillingene.

Utstilling 1 (17,5 mnd):

"Utmerket type og størrelse. Kraftig bygget. Korrekte proposjoner. Stilig hode med godt uttrykk. Korrekt bitt og ører. Mellombrune øyne. Utmerket hals og overlinje. Velutviklet kropp og bryst. Ok vinklet fram og bak. Meget bra benstamme. Beveger seg lett og med godt steg. Tilstrekkelig fast i front. Vakker pels og farge. Testikler ok."

Utstilling 2 (19 mnd):
"Utmerket type og størrelse. Velutviklet for alderen. Velskåret hode. Trangt saksebitt. Mørke øyne. Kraftig hals. Bra overlinje. Velutviklet kropp. Bra Bredde i front. Ok benstamme og vinkler fram og bak. Beveger seg lett med tilstrekkelig steg. Ennå litt løs i fronten. Meget bra pels og farge. Hyggelig temperament. Testikler ok."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hund, samme dommer, samme handler, samme klasse (unghund), 1,5 måned mellom utstillingene.

Utstilling 1 (17,5 mnd):

"Utmerket type og størrelse. Kraftig bygget. Korrekte proposjoner. Stilig hode med godt uttrykk. Korrekt bitt og ører. Mellombrune øyne. Utmerket hals og overlinje. Velutviklet kropp og bryst. Ok vinklet fram og bak. Meget bra benstamme. Beveger seg lett og med godt steg. Tilstrekkelig fast i front. Vakker pels og farge. Testikler ok."

Utstilling 2 (19 mnd):

"Utmerket type og størrelse. Velutviklet for alderen. Velskåret hode. Trangt saksebitt. Mørke øyne. Kraftig hals. Bra overlinje. Velutviklet kropp. Bra Bredde i front. Ok benstamme og vinkler fram og bak. Beveger seg lett med tilstrekkelig steg. Ennå litt løs i fronten. Meget bra pels og farge. Hyggelig temperament. Testikler ok."

Det gikk antagelig bra siden du meldte på for samme dommer to ganger på rappen ;) CK og plassering begge ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hund, samme dommer, samme handler, samme klasse (unghund), 1,5 måned mellom utstillingene.

Utstilling 1 (17,5 mnd):

"Utmerket type og størrelse. Kraftig bygget. Korrekte proposjoner. Stilig hode med godt uttrykk. Korrekt bitt og ører. Mellombrune øyne. Utmerket hals og overlinje. Velutviklet kropp og bryst. Ok vinklet fram og bak. Meget bra benstamme. Beveger seg lett og med godt steg. Tilstrekkelig fast i front. Vakker pels og farge. Testikler ok."

Utstilling 2 (19 mnd):

"Utmerket type og størrelse. Velutviklet for alderen. Velskåret hode. Trangt saksebitt. Mørke øyne. Kraftig hals. Bra overlinje. Velutviklet kropp. Bra Bredde i front. Ok benstamme og vinkler fram og bak. Beveger seg lett med tilstrekkelig steg. Ennå litt løs i fronten. Meget bra pels og farge. Hyggelig temperament. Testikler ok."

Ut i fra de små forskjellene så tipper jeg kanskje CK og ikke CK (dvs excellent) ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freja 10 MND


very nice head, coreut tapering
and earrings and earset, nice body proposions
not to long and square, ex. ribs and ang.
very nice coute could have more red color,
moves freely but a little close behind
ex. presiantasion, sweet temp.

Ikke svar de som allerede vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...