Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjett premieringen


HHC
 Share

Recommended Posts

Skal vi kjøre i gang en "konkurranse" der vi legger ut kritikker og ut i fra disse skal gjette premiering? Ikke noe outing av dommere eller noe - bare for gøy. Vanskeligere enn man tror noen ganger :)

Jeg kan begynne:

"Nice dog with good outline, perhaps a tiny bit shorter in body, good forechest, sound coming and going"

og

"Impresive dog with lovely outline. Good head, beautiful forechest, very sound. Might be a little overdone for some, but not for me!"

Gjett i vei ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skal vi kjøre i gang en "konkurranse" der vi legger ut kritikker og ut i fra disse skal gjette premiering? Ikke noe outing av dommere eller noe - bare for gøy. Vanskeligere enn man tror noen ganger

Som jeg nevnte i startinnlegget Første er exc, 2jkk, ck Andre er exc, ck, bir. Noen andre som vil prøve seg? Hvis ikke har jeg flere "Tiltalende helhet med fine linjer, god kondisjon,

Mulig jeg brenner meg nå - men det der kan være en very good for en dommer som kun dikterer feil. Men kan se for meg mye annet også

Skal vi kjøre i gang en "konkurranse" der vi legger ut kritikker og ut i fra disse skal gjette premiering? Ikke noe outing av dommere eller noe - bare for gøy. Vanskeligere enn man tror noen ganger :) Jeg kan begynne: "Nice dog with good outline, perhaps a tiny bit shorter in body, good forechest, sound coming and going" og "Impresive dog with lovely outline. Good head, beautiful forechest, very sound. Might be a little overdone for some, but not for me!" Gjett i vei ;)
Normalt sett ville jeg gjettet vg (til kanskje flat rød) på den første, og exc. med ck på den andre, men sånn som du skrev starten av tråden ville jeg nesten gjettet omvendt :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første fikk blå og den andre fikk en ck!

Normalt sett ville jeg gjettet vg (til kanskje flat rød) på den første, og exc. med ck på den andre, men sånn som du skrev starten av tråden ville jeg nesten gjettet omvendt :lol:

Som jeg nevnte i startinnlegget :lol:

Første er exc, 2jkk, ck

Andre er exc, ck, bir.

Noen andre som vil prøve seg? Hvis ikke har jeg flere ;)

"Tiltalende helhet med fine linjer, god kondisjon, noe bred skalle, bra lengde på neseparti, fint utrykk, bra hals, tilstrekkelig vinklede skuldre, noe rak overarm, flott rygglinje, velformet brystkasse, velvinklet bakstell, vakker pels, beveger seg med kraftfulle steg, trivelig temperament."

"En mycket flott veteranhanne. Vakkert hode og uttrykk. Herlig front, sterkt bakstell, utmerket kropp og brystkorg, ben och tassar. Mycket bra pelskvalitet. En herlig representant for rasen!"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Da får jeg legge ut, klippet siste del av første kritikken siden premiegrad stod, men det er det eneste som er tatt vekk:

1: "Good head planes and balance. Good neck, shoulders, rib, angulation, tail and coat. Good neck and head carriage. Moved ok."

2: "Complete scissor bite, g. proportions, exc. eyes in shape/colour. Mid l. ears a little wide carried with large basements. Very good scull, stop a little bit marked, exc. muzzle, // just. Very g. proportions, exc. topline, croup is sloopy, exc. chest, correct bones. Shoulder a little straight, very g. back angulation. Good movement, could have more amplitude in backlegs."

3: "9 m old, sciss bite, miss 2x P1 upper. M. long head, skull is domed, headline not parallell, muzzle well filled out. Beautif. dark eyes.

Wideset ears which should be more triangular. Very n. neck, v.g. chest for age, g. topline, still good ang. in front and rear for age, easy movem. but cross over in front. Needs to be more firm in front. Nice coat quality. Friendly pers."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Da får jeg legge ut, klippet siste del av første kritikken siden premiegrad stod, men det er det eneste som er tatt vekk:

1: "Good head planes and balance. Good neck, shoulders, rib, angulation, tail and coat. Good neck and head carriage. Moved ok."

2: "Complete scissor bite, g. proportions, exc. eyes in shape/colour. Mid l. ears a little wide carried with large basements. Very good scull, stop a little bit marked, exc. muzzle, // just. Very g. proportions, exc. topline, croup is sloopy, exc. chest, correct bones. Shoulder a little straight, very g. back angulation. Good movement, could have more amplitude in backlegs."

3: "9 m old, sciss bite, miss 2x P1 upper. M. long head, skull is domed, headline not parallell, muzzle well filled out. Beautif. dark eyes.

Wideset ears which should be more triangular. Very n. neck, v.g. chest for age, g. topline, still good ang. in front and rear for age, easy movem. but cross over in front. Needs to be more firm in front. Nice coat quality. Friendly pers."

1. Excellent eventuelt CK?

2. CK (CERT?)

3. Very Good?

Gaad, vanskelig ass :lol: Føler jeg aldri har lest kritikker før nå :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte i startinnlegget :lol:

Første er exc, 2jkk, ck

Andre er exc, ck, bir.

Noen andre som vil prøve seg? Hvis ikke har jeg flere ;)

*klippeklipp*

1. Excellent eventuelt CK?

2. CK (CERT?)

3. Very Good?

Gaad, vanskelig ass :lol: Føler jeg aldri har lest kritikker før nå :huh:

Ikke lett nei! Og jeg syns dine to siste høres ut som en exc. med såvidt ck, og en exc., ck, BIR-vet og kanskje BIR og. Venter pittelitt med å svare på mine i tilfelle noen flere vil gjette og :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"16 måneder, maskulint hode. Utmerket hals. Herlig rygg. Korrekt kryss. Velutviklet kropp. Frie effektive bevegelser. Korrekt pels. Herlig temperament. One for det future!"

Og

"Middle strong, compact, good format, correct coat, correct color, very typical head, good topline, perfect angulation, good dev chest and forechest, correct in front, correct tail, good moving".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Excellent eventuelt CK?

2. CK (CERT?)

3. Very Good?

Gaad, vanskelig ass :lol: Føler jeg aldri har lest kritikker før nå :huh:

No more takers, så da får du svaret ;)

1: 1.UK 1UKK CK 4.BHK CERT (og jeg syns det er interessant at bruken av "good" i kritikken ikke reflekteres i premiegraden).

2: Flat rød, men for meg en v.g. kritikk. Spesialdommer.

3. 1JK 1JKK CK Cert 2BHK, men ville også gjettet very good (ikke at jeg klager altså :lol: ). Spesialdommer.

"16 måneder, maskulint hode. Utmerket hals. Herlig rygg. Korrekt kryss. Velutviklet kropp. Frie effektive bevegelser. Korrekt pels. Herlig temperament. One for det future!"

Og

"Middle strong, compact, good format, correct coat, correct color, very typical head, good topline, perfect angulation, good dev chest and forechest, correct in front, correct tail, good moving".

Exc. med ck på begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett nei! Og jeg syns dine to siste høres ut som en exc. med såvidt ck, og en exc., ck, BIR-vet og kanskje BIR og. Venter pittelitt med å svare på mine i tilfelle noen flere vil gjette og :lol:

Første er cert

Andre er excellent, klassevinner - ikke ck, ei heller bir-veteran ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første er cert

Andre er excellent, klassevinner - ikke ck, ei heller bir-veteran ;):lol:

Det hadde jeg ikke gjettet, spesielt overrasket over nummer to.. Super kritikk da, men noe forvirrende premiering :lol:

Nå finner ikke jeg flere, hadde bare lagt ut Luno sine på hjemmesiden. Jentene sine er uansett stort sett i samsvar med premieringen om jeg husker rett, og de på tidligere hunder er nok long gone. Morsom tråd da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har haugevis...

1. Utmerket type og størrelse. Velformet hode, korrekt bitt. Godt uttrykk og god hals. Velvinklet, godt bryst, god overlinje. Meget god pels. Beveger seg meget godt. Godt temprament.

2. Maskulin hanne av bra størrelse. Behøver å bli mer utfyllt under øynene og haken. Korrekt overlinje. Tilstrekkelig forbryst for alderen. Bra vinkler. Rører seg bra, men kunne vært litt lenger i steget. Utmerket farge og pels.

3. Exelent type, Exelent head and expression. Exelent short and compact body. Exelent substans and chest. Correct angulation. Exelent mover. Very nice temprament. Well presented

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har haugevis...

1. Utmerket type og størrelse. Velformet hode, korrekt bitt. Godt uttrykk og god hals. Velvinklet, godt bryst, god overlinje. Meget god pels. Beveger seg meget godt. Godt temprament.

2. Maskulin hanne av bra størrelse. Behøver å bli mer utfyllt under øynene og haken. Korrekt overlinje. Tilstrekkelig forbryst for alderen. Bra vinkler. Rører seg bra, men kunne vært litt lenger i steget. Utmerket farge og pels.

3. Exelent type, Exelent head and expression. Exelent short and compact body. Exelent substans and chest. Correct angulation. Exelent mover. Very nice temprament. Well presented

1. CERT / beste tispe eller hann om hunden er champis?

2. CK?

3. samme som 1?

Eliandrea - han gikk ikke rent, derfor klassevinner uten ck, var halt uka i forveien. Dommer var oppriktig lei seg for å ikke kunne gi ck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. CERT / beste tispe eller hann om hunden er champis? - Slett rød, uplassert i klassen

2. CK? - CERT, BIR

3. samme som 1? BIR, BIG (og BIS men det var en annen dommer som dømte BIS)

Eliandrea - han gikk ikke rent, derfor klassevinner uten ck, var halt uka i forveien. Dommer var oppriktig lei seg for å ikke kunne gi ck :)

Søren ikke lett noen ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har haugevis...

1. Utmerket type og størrelse. Velformet hode, korrekt bitt. Godt uttrykk og god hals. Velvinklet, godt bryst, god overlinje. Meget god pels. Beveger seg meget godt. Godt temprament.

2. Maskulin hanne av bra størrelse. Behøver å bli mer utfyllt under øynene og haken. Korrekt overlinje. Tilstrekkelig forbryst for alderen. Bra vinkler. Rører seg bra, men kunne vært litt lenger i steget. Utmerket farge og pels.

3. Exelent type, Exelent head and expression. Exelent short and compact body. Exelent substans and chest. Correct angulation. Exelent mover. Very nice temprament. Well presented

Jeg tipper:

1. Exc. m/ck

2. Flat rød, evt. v.g. for en streng dommer.

3. Exc. m/ ck.

Eliandrea - han gikk ikke rent, derfor klassevinner uten ck, var halt uka i forveien. Dommer var oppriktig lei seg for å ikke kunne gi ck :)

Da hang det straks litt mer på greip - for det var en knallkritikk

*edit: For sen :lol:

Endret av Eliandrea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren ikke lett noen ganger ;)

Dette som fascinerer meg litt med hele greia, uavhengig av hvor mange kritikker du har lest tidligere er det vanskelig å gjette ;)

Veldig spent på hva som gjettes her:

Stor hanne, maskulint hode. Bra hals, litt halsskinn.Bra vinkling fram og bak, bra brystkorg. Kraftig benstamme, ganske kraftig kropp, som kunne vært kortere. Utmerket pels, utmerket temperament. Rør seg bra fra siden, aning løst frem.

og her:

Vakker hund med god kvalitet, tiltalende hode, vakker hals og overlinje. Velvinklet foran og bak med god benstamme. Lekker pelskvalitet, meget godt fremvist. Kunne tenkt og ta med meg hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fra meg.. The eyeshape is not very correct,correct face, the shape of scull is ok, the neck a little bit in.The shoulder need more angulation, topline a littlebit roached in back.Correct body, good angulation in rear, the feet are to flat. Fine bikkja det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fra meg.. The eyeshape is not very correct,correct face, the shape of scull is ok, the neck a little bit in.The shoulder need more angulation, topline a littlebit roached in back.Correct body, good angulation in rear, the feet are to flat. Fine bikkja det :)

Mulig jeg brenner meg nå - men det der kan være en very good for en dommer som kun dikterer feil. Men kan se for meg mye annet også :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg brenner meg nå - men det der kan være en very good for en dommer som kun dikterer feil. Men kan se for meg mye annet også :lol:

Hørte hele bedømmingen når jeg sto foran dommeren, så jeg sto egentlig klar for å ta imot min første gule.. Overraskelsen var stor når han ga meg en excellent..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par fra meg

1.Good type, large, good proportions, nice wide head, nice topline, needs training, good bite .

2. Slow maturing male, nice head,dark eyes,strong muzzle, strong bite,strong bones,topline needs to settle, need to grow some coat,not moving to well today

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par fra meg

1.Good type, large, good proportions, nice wide head, nice topline, needs training, good bite .

2. Slow maturing male, nice head,dark eyes,strong muzzle, strong bite,strong bones,topline needs to settle, need to grow some coat,not moving to well today

Exc på første og VG på andre?

Her er noen fra meg:

Utmerket type, bra størrelse, korrekte proporsjoner. Meget bra profil, stilig hode med gode linjer. Ok bitt og ører. Meget bra overlinje og kropp for alderen. Velvinklet, litt trang bak. Behøver støtte i fronten. Vakker pels, temperament ok.

Excellent type, very good head. I would prefer better shoulder placement. Excellent top line. Good tail carr. Excellent coat. Shows well.

Og denne til slutt:

Correct type, correct head, excellent expression, excellent compact body. Substance in development. Excellent movement. Very nice temperament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vil prøve seg? ;)

Stor hanne, maskulint hode. Bra hals, litt halsskinn.Bra vinkling fram og bak, bra brystkorg. Kraftig benstamme, ganske kraftig kropp, som kunne vært kortere. Utmerket pels, utmerket temperament. Rør seg bra fra siden, aning løst frem.

og her:

Vakker hund med god kvalitet, tiltalende hode, vakker hals og overlinje. Velvinklet foran og bak med god benstamme. Lekker pelskvalitet, meget godt fremvist. Kunne tenkt og ta med meg hjem?

Et par fra meg

1.Good type, large, good proportions, nice wide head, nice topline, needs training, good bite .

2. Slow maturing male, nice head,dark eyes,strong muzzle, strong bite,strong bones,topline needs to settle, need to grow some coat,not moving to well today

Excellent, eventuelt vg (pga at den trenger trening) på første
VG på andre?

Utmerket type, bra størrelse, korrekte proporsjoner. Meget bra profil, stilig hode med gode linjer. Ok bitt og ører. Meget bra overlinje og kropp for alderen. Velvinklet, litt trang bak. Behøver støtte i fronten. Vakker pels, temperament ok.

Excellent type, very good head. I would prefer better shoulder placement. Excellent top line. Good tail carr. Excellent coat. Shows well.

Og denne til slutt:

Correct type, correct head, excellent expression, excellent compact body. Substance in development. Excellent movement. Very nice temperament.

1. Excellent, ck?

2. CK

3. CK/CERT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to kritikkene under er samme hund med nøyaktig en mnd mellomrom. NKK Bø og NKK Harstad 2011

Hva tror dere?

Utmerket type. Akkurat passe stor. Utmerkede proposjoner, vakkert hode med vakre øyne. Vakker hake, utmerket hals og overlinje. Velkroppet og velvinklet. Prima bevegelser.

Good type, nice body and outlets. Good rear angulations, could be sounder behind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...