Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjett premieringen


HHC
 Share

Recommended Posts

  • 8 months later...
  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skal vi kjøre i gang en "konkurranse" der vi legger ut kritikker og ut i fra disse skal gjette premiering? Ikke noe outing av dommere eller noe - bare for gøy. Vanskeligere enn man tror noen ganger

Som jeg nevnte i startinnlegget Første er exc, 2jkk, ck Andre er exc, ck, bir. Noen andre som vil prøve seg? Hvis ikke har jeg flere "Tiltalende helhet med fine linjer, god kondisjon,

Mulig jeg brenner meg nå - men det der kan være en very good for en dommer som kun dikterer feil. Men kan se for meg mye annet også

Drar opp denne igjen jeg. Noen som vil tippe premieringen?

"Passe stor, harmonisk og utmerket bygget. Godt hode, god hals, svak rygg, godt kryss, passe dyp brystkasse med god underlinje. Gode velvinklede lemmer. Gode bevegelser som dog er noe snevre baktil. Korrekt bitt og hårlag".

"Maskulin hane med bra proportioner. Något högställd. Skallen är för rund och nospartiet kort. Det ger et otypisk uttryck. Bra hals och överlinje. Fallande kors. Alltför flat bröstkorg. Bra benstomme. Välvinklad bak, knapt fram. Rör sig bra från sidan. Något trång bak, mycket lösa armbogar. För högburen svans. Inte bästa päls i dag, men har bra kvalitet. Bra temprament".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne igjen jeg. Noen som vil tippe premieringen?

"Passe stor, harmonisk og utmerket bygget. Godt hode, god hals, svak rygg, godt kryss, passe dyp brystkasse med god underlinje. Gode velvinklede lemmer. Gode bevegelser som dog er noe snevre baktil. Korrekt bitt og hårlag".

Exc., evnt. med en CK

"Maskulin hane med bra proportioner. Något högställd. Skallen är för rund och nospartiet kort. Det ger et otypisk uttryck. Bra hals och överlinje. Fallande kors. Alltför flat bröstkorg. Bra benstomme. Välvinklad bak, knapt fram. Rör sig bra från sidan. Något trång bak, mycket lösa armbogar. För högburen svans. Inte bästa päls i dag, men har bra kvalitet. Bra temprament".

VG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vel kropp, feminin tik, bra prop, vakker hode/utrykk, utmerket forbryst, bra ben et. ras typisk vinkl fram/bak, rett pels kval, bra temp, bra hale, aningen løse armboger i fremføret, rør seg bra fra siden"

De som vet - ikke svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vel kropp, feminin tik, bra prop, vakker hode/utrykk, utmerket forbryst, bra ben et. ras typisk vinkl fram/bak, rett pels kval, bra temp, bra hale, aningen løse armboger i fremføret, rør seg bra fra siden"

De som vet - ikke svar :P

BTK plassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil gjette?

Really good type. a little bit heavy.

like her head alot,nice expross.

nice earset+ markings.

exellent front+ rear+ colour+ coat texture.

Moves with Drive

exellent og CK

Noen som gjetter denne da?

A little fat,

g prop head,

korrect bite/ears well ang.

G topline little long in line correct coat good movement.

Better temp.

VG

Har noen jeg å:

6 år. Velskåret hode, bra skalle og nese parti.Mandel formede øyne. Bra ører.

Meget gode kropps proposjoner. Bra hals. Litt fet. Utmerket benstamme og brystkasse.

Gode vinkler foran og bak. Bra poter. Litt myk i pelsen.

Beveger seg godt på tross av vekten. Utmerket temperament.

og:

Round(?) and compact, whith a little arched back. Nice feminine head. Loose in the elbow, turning in in gait. Very narrow in the rear. Will prefer more effort and powerful movement with better drive and determ(?). Nice chest, long tail, beautiful conditions. Nice coat, ligth colour.

Bare å gjette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen jeg å:

6 år. Velskåret hode, bra skalle og nese parti.Mandel formede øyne. Bra ører.

Meget gode kropps proposjoner. Bra hals. Litt fet. Utmerket benstamme og brystkasse.

Gode vinkler foran og bak. Bra poter. Litt myk i pelsen.

Beveger seg godt på tross av vekten. Utmerket temperament.

og:

Round(?) and compact, whith a little arched back. Nice feminine head. Loose in the elbow, turning in in gait. Very narrow in the rear. Will prefer more effort and powerful movement with better drive and determ(?). Nice chest, long tail, beautiful conditions. Nice coat, ligth colour.

Bare å gjette

Excl uten noe mere på den øverste, Good den nederste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil :-)

" 51 cm, velkonst. Skallen en aning bred. Korr ører og øyne. Mangler p2 venstre nede. Mod vinkl front, velv. nak, derfor en aning fall. overl. Godt muskelsatt for alder, utm benst for str. Korr haleans, korr brystdybde, som sørger for g parr i front, bev sundt, utm temp."

De som vet resultatet har svareforbud :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil :-)

" 51 cm, velkonst. Skallen en aning bred. Korr ører og øyne. Mangler p2 venstre nede. Mod vinkl front, velv. nak, derfor en aning fall. overl. Godt muskelsatt for alder, utm benst for str. Korr haleans, korr brystdybde, som sørger for g parr i front, bev sundt, utm temp."

De som vet resultatet har svareforbud :-)

Excellent og CK ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve meg jeg også da:

Meget tiltalende jr. Hanne, velskår. Hode. Herlig uttrykk/ tenner/bitt u.a. Parallell. Store velbårne ører. Utm. hals/rygg.

Velvinklet m/ bra ben/tassar. Rør sig med bra steg. Litt løs frem/bak. Utm. Pels/farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve meg jeg også da:

Meget tiltalende jr. Hanne, velskår. Hode. Herlig uttrykk/ tenner/bitt u.a. Parallell. Store velbårne ører. Utm. hals/rygg.

Velvinklet m/ bra ben/tassar. Rør sig med bra steg. Litt løs frem/bak. Utm. Pels/farge.

Excellent og CK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve meg jeg også da:

Meget tiltalende jr. Hanne, velskår. Hode. Herlig uttrykk/ tenner/bitt u.a. Parallell. Store velbårne ører. Utm. hals/rygg.

Velvinklet m/ bra ben/Tassar. Rør sig med bra steg. Litt løs frem/bak. Utm. Pels/farge.

1JK, CK og 2BHK med reserve cert :P Gjetter helt vilt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fra meg, for morro skyld :)

"Excellent type, nice temperament and movements, correct in head. Excellent eartype, good in front. Excellent angulation. Nice topline. Excellent tailset, nice hair (?). Very promising."

Valp, 4-6 mnd. så veldig uoffisielt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Nummer 1;

Maskulin, svart utg av mg. type. Oppvakt uttrykk, meget sterk nakke av god rekkevidde. Bra topplinje. Bra dybde på brystet. Sterk benstruktur og gode poter. Muskuløs og sterk i bakpart. Beveget seg meget godt etter å ha kommet inn i det. Kunne gjerne sett en aning mer overpels. Velvist.

(2 år gammel kritikk men det gjør vel ingenting?) Skal finne frem en annen også.

Nummer 2;

Meget kraftfull hannhund av særs god type. Velskåret hode med vennlig uttrykk. Utm. kjønnspreg og svært tiltalende type. God hals og skulder. Meget god pels for dagen, velansatt hale. Meget god benstamme. Beveger seg godt og vises i utm. kondisjon. Vennlig temp.

På tide å vise seg i en ring igjen kanskje? :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...