Gå til innhold
Hundesonen.no

Minisonentreff i Oslo og Skinny som ble borte


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

I dag pakket jeg hundene, saker og meg selv i bilen, og satte nesa mot Oslo.

Været var strålende, veien var fri for kø, og jeg sang av full hals, til den nybrente bilcd'en.

I Bærum stoppa jeg for å plukke opp Siri Eveline og sheltien Luna, og chihuahuaen Baby, om Siri Eveline passer. SiriE sa hun skulle kle på seg, og komme opp for å møte meg. Jeg benytta sjansen til å hive unna litt ting, i tilfelle hun trengte plass i baksetet, også sjekka jeg bak, om hundene hadde overlevd syngingen min. Pippa satt og kikka forventningsfullt på meg, men Skinny gjemte seg under pleddet, som vanlig. Trodde jeg, ihvertfall. Jeg klappet på pleddet, og kvitret: "Skinnyyyy!" Det føltes merkelig flatt. Jeg fortsatte: "Skinny...?" Jeg tok ut pleddet, og rista det. Ingen Skinny! Jeg heiv pleddet baki. Kom på genserene og jakka mi i baksetet, og tenkte: "Haha, har hun klart å legge seg DER! Så uoppmerksomt av meg.." "Skiiiinnyyyy!" Løftet på alle klesplagg. Ingen Skinny. Sjekka buret igjen, "SKINNY?" Tenkte på beninstasjonen, inntil e18, hvor jeg hadde fylt diesel. Jeg hadde jo ikke hatt dørene åpne, bare gått fort inn og ut.. Ringte Fredrik. Han sov. "Fredrik! Det er krise! Skinny er ikke her!" Fredrik var irriterende groggy, og skjønte ikke hva jeg mente: "Hæ? Hvor?" "I OSLO! Jeg er i Oslo! Skinny er ikke i bilen! Kan du stå opp og se om du ser henne?!" Jeg var overraskende rolig inni meg, selvom jeg var litt irritert, for jeg hadde jo ikke peil på hva jeg skulle gjøre. "...Ja.. Jeg tror jeg ser henne..?"

Mhm.. Dustebikkja stakk ut av bilen FØR vi dro, og dusteeieren la ikke merke til det før jeg var TO TIMER unna! Og (h-e-l-d-i-g-v-i-s) dustebikkja stod på utsida av huset og VENTA, i minusgrader, i TO TIMER! Bare venta på å bli sluppet inn! Stakk ingen steder! Og Fredrik tok henne med seg inn i senga, under dyna, for å sove mer. Jeg kunne puste! Jeg holdt på å dø av hysterisk-stressa-krise-avverget-tenk-om-latter!

Siden trafikken var så ikke tilstedeværende, så kom vi til Oslo klokka elleve, selvom vi ikke skulle møte de andre før halv tolv. Vi stod ved tigern på utsiden av Oslo S og kikka på folk. Folk som gikk forbi, folk som hadde dårlig tid. Folk som klatra på tigern, kinamannen som satte seg på halen til tigern og skrøt av den store... tingen sin. :P Monica kom med Chilli og Hege kom med Turte, også gikk vi og sosialiserte rundt om i Oslo. Kjempehyggelig! Og jeg fikk tatt noen bilder, til og med! Siri Eveline, igjen, veldig lei meg for at ikke du satt med Monica og Hege oppå Operataket, for bildene derfra ble kjempefine! Unnskyld!

Men TUSEN takk for turen, det var dritkos, og jeg har DIGRE vannblemmer for å bevise det! :D

8582351125_23a3dc2fc0_z.jpg

8583451368_0bd5afcddb_z.jpg

8583451084_fa3dfd8d4b_z.jpg

8582350259_6c95dae1ba_z.jpg

8582349913_304024d58e_z.jpg

8583450126_c4da3ceb92_z.jpg

8583449758_3630a9ca89_z.jpg

8582348901_030b19ec25_z.jpg

8582348415_a6fe6da5b2_z.jpg

8583448588_2ef19e410a_z.jpg

8583437524_48fccec51a_z.jpg

8583448134_e4a2fae1b8_z.jpg

8583447768_658f1ed7e9_z.jpg

8583447434_2e85ce2b2a_z.jpg

8582346537_208df26bd6_z.jpg

8583446742_60b4f9c4c8_z.jpg

8582345817_5c51710572_z.jpg

8582345523_12242a5184_z.jpg

8583445832_63c0548986_z.jpg

8582344819_c835b29a38_z.jpg

8583445188_76b6085a49_z.jpg

8583444834_a89cf003f5_z.jpg

8583444640_5f7be6c204_z.jpg

8583444282_31a11ca229_z.jpg

*dele opp*

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige bilder, av noe som ligner noen veldig deilige hunder :D Godt lille reka ikke var kommet lenger enn til inngangsdøren deres da, hihihi. Kjenner godt til den der følelsen, hvor man sitter med hjertet i halsen takket være en dustebikkje :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder Sopp, de portrettene fra toppen der var HELT awesome!!

Og jeg ler av Skinny, for en raring :lol:

Men hallo, den sheltien. Hvor i all verden har jeg den fra? Hvem er den sin? Jeg har tidenes deja vu-feeling på den, jeg tror jeg vet at jeg har sett den før kanskje? Eller er jeg blitt totalt skrullete nå?! Hjelp :frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er denne herremannen, tro? Er det IW (som har lurt oss, slik at vi ha trodd at hun var en treningsfreak i tjueåra)?

8583446742_60b4f9c4c8_z.jpg

Det var en Oslomann som gikk tur med den sinnsykt flotte Oslo-Ridgebacken sin! :)

Nydelige bilder Sopp, de portrettene fra toppen der var HELT awesome!!

Og jeg ler av Skinny, for en raring :lol:

Men hallo, den sheltien. Hvor i all verden har jeg den fra? Hvem er den sin? Jeg har tidenes deja vu-feeling på den, jeg tror jeg vet at jeg har sett den før kanskje? Eller er jeg blitt totalt skrullete nå?! Hjelp :frantics:

Jeg ble veldig fornøyd med de portrettene, selv! :D

Det er ikke sikkert du er så skrullete, Siri Eveline kan jo utdype, men det er Luna, sheltien som har flytta inn hos henne! (Eller, de har vel hverandre på prøve, men virker som en flott match! Og hun (Luna) kommer fra Bergen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, dere må ta meg med på sånn Oslo-sosialisering en gang, jeg har så lyst å vandre rundt i byen og se ting! :D Sånne som dere har bilde av! Har ikke vært på opera-taket en gang :lol:

Fint vær, fin appelsin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, dere må ta meg med på sånn Oslo-sosialisering en gang, jeg har så lyst å vandre rundt i byen og se ting! :D Sånne som dere har bilde av! Har ikke vært på opera-taket en gang :lol:

Fint vær, fin appelsin!

Vi kan ordne det! :D

Haha, det var en mann som gikk rundt og rota i noe søplekasser i en minipark, og i miniparken var det en fontene, og i fontena lå en appelsin! Syns den var kul. Oslo-appelsin! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, dere må ta meg med på sånn Oslo-sosialisering en gang, jeg har så lyst å vandre rundt i byen og se ting! :D Sånne som dere har bilde av! Har ikke vært på opera-taket en gang :lol:

Fint vær, fin appelsin!

Det kan alltid ordnes :)

Kjempefine bilder, Camilla :) Mine kommer i løpet av mandagen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig pen toller, Monica (regner med den er din ut fra profilen din) :D Synes det er så mange tollere som ikke er fine (etter min mening da), men de som er fine er skikkelig fine! Veldig fint hode og uttrykk :)

Tusen takk for det :) Det er alltid koselig å høre. Men nå er hun fullstendig nedrøyta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er litt over 4år :)

Og jeg skjønner nå hvorfor jeg synes din er så vakker, for tolleren jeg snakket om er Rådeskogens First Temptation. Jeg passet henne litt da hun var liten, lille Tia :D

Bildene er flotte, Soppen! Så ut som et kjempekoselig treff :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder Sopp, de portrettene fra toppen der var HELT awesome!!

Og jeg ler av Skinny, for en raring :lol:

Men hallo, den sheltien. Hvor i all verden har jeg den fra? Hvem er den sin? Jeg har tidenes deja vu-feeling på den, jeg tror jeg vet at jeg har sett den før kanskje? Eller er jeg blitt totalt skrullete nå?! Hjelp :frantics:

Hun er fra Bergen ja, og du har nok sikkert møtt henne tror jeg. Sammen med *Mokken*, som ihvertfall har bilde av henne, Em og Harly. Het Poppy :)

Fiiiine bilder :D Har Chihuahua'en noe teip i ørene eller? Synes det så sånn ut :)

Hun har det ja, ene øret henger litt så hun får litt hjelp slik at det blir stående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, skjønner. Virker som en kul Chihuahua uansett :D

Hu er dødskul! Møtte hu første gangen igår, og min venninne har nylig tatt henne over. Hun er lite sosialisert og miljøtrent men tok bytur på strak arm, ikke blitt løftet en eneste gang, om man ser bortifra litt dyttehjelp opp en for høy kant på Operaen. Tilogmed rulletrapp gikk fint :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skjønner nå hvorfor jeg synes din er så vakker, for tolleren jeg snakket om er Rådeskogens First Temptation. Jeg passet henne litt da hun var liten, lille Tia :D

Bildene er flotte, Soppen! Så ut som et kjempekoselig treff :D

Hehe, nei, det er nok noen likheter :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...