Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 549
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

DREKTIG!!!! :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: Tok ultralyd i dag, og vi så minst 3-4 fosterblærer :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin:

Da kan jeg endelig annonsere "mitt" første kull. Pim skal parres ved neste løpetid, og som basenjier flest løper hun bare èn gang i året, og det på vinterhalvåret. Men det er aldri for tidlig å anno

Posted Images

Skrevet

Benedicte, optimalt bør en vente litt med UL, til iallefall 4 uker, men jeg vil vite ASAP. På Jippi tok vi UL dag 23, og så tydelig 4-5 :)

Det er godt å se at noen har det "verre" enn meg... :P:flowers::frantics: Igjen masse lykke til.

• Like 2
Skrevet

Røde/hvite OG tricolour...??? GUUUUUD....! Lykke til. Ultralyd tar vi rundt 6 uker etter paring, og røngten en uke før fødsel. Jeg er litt sånn "jeg håper det er mange inni der/ herregud hva om hun er skinndrektig/hjelpe meg, hvor skal vi plassere dem" *ler* :frantics::frantics::baby: -mulig det kun er meg som er hysterisk bestemor...hahaha!

Du hadde kledd en jodler! :D

Skrevet

Du hadde kledd en jodler! :D

Ja, jeg trenger jo noen til å synge med i refrengene her! :ChristmasTree::CarolSingers::frantics::cool:

Og P.S: Nei, det er ikke nå jeg skal bli minnet på kennel Doberguard...haha...

• Like 1
Skrevet

Det er så vanskelig det her. Man "ser" jo tegn hele tiden, og placeboeffekten er stor om dagen :lol:

Anders mente at Pim kanskje hadde fått litt større patter. Jeg var litt enig (eller lurte meg selv til å være enig!), men det er kanskje for tidlig å se slikt enda? Hun er to uker på vei i morgen.

Hun er også blitt større, men det er nok pga all maten hun får :P

• Like 1
Skrevet

Oppkast rundt dag 20, litt større pater omtrent samme tid, palpering rundt 23-24 dager. Markant mer kosete og klengete rimelig fort etter parring.

Skrevet

Okei. Hun er på ca dag 20 nå (dag 18 siden inseminering + 2 dager). Syns hun har noe større patter og hun har jo kastet opp. Det er vanskelig å si om hun har endret atferd ellers. Hun ligger opp ned i sofaen og snorker høylytt de fleste timene av døgnet, men det gjør hun forsåvidt alltid. Hun er ogå like leken utendørs og vil løpe raptus med Tia i hagen stadig vekk. Har ikke merket at hun har blitt mer kosete.

Må. Ta. Ultralyd. Snart. Kanskje jeg kan ta det på fredag? :icon_redface:

Skrevet

Okei. Hun er på ca dag 20 nå (dag 18 siden inseminering + 2 dager). Syns hun har noe større patter og hun har jo kastet opp. Det er vanskelig å si om hun har endret atferd ellers. Hun ligger opp ned i sofaen og snorker høylytt de fleste timene av døgnet, men det gjør hun forsåvidt alltid. Hun er ogå like leken utendørs og vil løpe raptus med Tia i hagen stadig vekk. Har ikke merket at hun har blitt mer kosete.

Må. Ta. Ultralyd. Snart. Kanskje jeg kan ta det på fredag? :icon_redface:

Det skal være mulig å se noe på fredag (det har vært mulig å konstatere drektighet så tidlig som 18 dager etter parring), men også mulig dere ikke ser noe, selvom det skulle være noe der.

Jeg har både opplevd å se noe så tidlig, samt å ikke se noe. Den gangen vi ikke så noe prøvde vi igjen en ukes tid senere og så 4 tydelige. Det kom 5 :)

• Like 1
Skrevet

Dag 21 (23) i dag. Pattene hennes har begynt å bli såvidt hovne og større. UL i morgen om veterinæren har tid (jeg jobber i morgen selv) eller på mandag:-)

Bilder kommer senere i dag!

• Like 6