Benedicte Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2013 Da kan jeg endelig annonsere "mitt" første kull. Pim skal parres ved neste løpetid, og som basenjier flest løper hun bare èn gang i året, og det på vinterhalvåret. Men det er aldri for tidlig å annonsere et kull? Dette blir kennel Kingwana (eller Yodel som vi kjenner henne som) sitt L-kull, og kullet skal være hos meg. "Pim, PBIS Mesiterhaus Puzzle 'N Play (amerikansk import) skal parres med MBIS MBISS PBIS CH Tokaji American Gigolo at Embeau JW ScCm W11 W12. Han er engelsk utstillingschampion og ble også nylig nederlandsk utstillingschampion når han ble BIR på Amsterdamvinner 2012, etterfulgt av BIG3. Han har 22 CK, 5 CACIB, 5 CERT, 1 «Green Star», er Top Puppy 2009, Top Basenji 2010, Top Male 2011, Top Male 2012 og har en rekke BIR og BIS-plasseringer. " I 2012 ble han dessuten BIR på Crufts. Film av han i grupperingen ses her: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xpiFmg1yeaU "Sparki" er en snill hannhund med mye amerikansk i seg. Han er kraftig, men elegant. Har et edelt hode med gode ører, en rett og fin overlinje, effektivt trav og er moderat vinklet bak. Pim er en kraftig tispe som trenger en hannhund med mer moderate vinkler og rettere kryss, noe som gjør at Sparki passer henne veldig godt. Hun har veldig gode bevegelser og et utmerket temperament. Hun er den tryggeste hunden i flokken og aldri redd for noe - er nesten litt naiv - og elsker andre hunder uansett kjønn. Hun skal alltid hilse på folk som kommer på besøk, men blir fort opptatt av andre ting som er mer spennende. Hun er allikevel veldig trygg på allslags mennesker, og elsker barn. Pim er selvstendig og egenrådig, men en veldig enkel hund å ha med å gjøre og verdens største sofagris. Sparki Sparki Sparki Sparki i ringen, med portrett av seg selv i bakgrunnen Sparki til venstre, Best in show Pim Pim i Letohallen, 2BTK med cert Pim viser hva vinkler er... Forventede farger er rød og tricolor. 18 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2013 Lykke til med kullplaner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2013 Hahaha, herlig vinkelbildet Lykke til med kullplaner, krysser fingrene for at det går knirkefritt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelzz Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2013 Spennende! Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 21. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2013 Dette her er jo bare 'meant to be' Spennende, lykke til! Kjekk hanne og Pim er jo skjønn, som vanlig Dette tror jeg blir bra! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Spennende! Lykke til med føste kull hjemme Artige bilder også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Spennende Jeg vil komme på valpekosing! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 ÅÅÅÅÅ så spennende Nesten så man får lyst på selv 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Så spennende! Lykke til med kullplaner! Flott hann, og Pim er bare nydelig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Så moro da! Det der tror jeg blir grufullt fine små skrukketryner altså! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Jeg har fått skikkelig sansen for basenji etter å ha laget nettsiden til Jodel. De er jo så fine!! Dette blir spennende! Lykke til! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Åå, dette blir utrolig spennende Også endte du opp med å ha kullet hjemme også, så kjekt! Tipper en av valpene klarer å forville seg inn under sofaen og blir der for alltid 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnikenK Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Spennende og veldig fine hunder - og basenjikull er så greit og følge med på. Selv om det er søte morsomme hunder, med masse personlighet,så vet jeg at jeg aldri skal ha en, og det er basenjieierne på sonen sin skyld 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Jeg gleder meg også masse!Full stamtavle med bilder finnes her:Og her er kullsiden Om det blir et L eller M kull gjenstår å se. Hvem føder først av Jippi og Pim? The race is on 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Åååh Hadde jeg skulle hatt utstillingshund, så hadde jeg kommet løpende! Hadde ikke vært meg i mot å ha en basenji etter Pim altså - og hannen var jo også fantastisk nydelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Spennende - lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Han var skikkelig fin, og muskuløs i særlig bakbeina! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Pim er griselekker Og det var jammen hannhunden også! Nå tenkte jeg "allerede, hentet hun ikke Pim til Norge nå nylig da?". hehe, tiden går jo så utrolig fort Kjempespennende kull! Lykke til med hjemmekull 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Nå tenkte jeg "allerede, hentet hun ikke Pim til Norge nå nylig da?". hehe, tiden går jo så utrolig fort Det tenkte jeg også! haha Men hun er vel bare 1 år og 4 mnd. nå? 2 år når kullet skal være Lykke til Benedicte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Åhh jeg vil ha! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pingo Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2013 Spennende! Lykke til ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 23. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Mars 2013 Full tittel- og "achievemnt" rekke på Sparky:(MBIS MBISS PBIS) Ch, Tokaji American Gigolo at Embeau JW. ShCm. W11 W12.Achievements, 22 cc`s, 5 CACIB`s, 5CAC`s, 1 Green Star, Group 3 Winners Amsterdam 2012, Top Puppy 2009, Top Basenji 2010, Top male 2011, Top Male 2012. Plus multiple BOB`s and BIS`s. BOB Crufts 2012. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 Spennendeee :D Kan jeg få komme med navneforslag til stamtavlenavn når vi vet om det blir L eller M? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 9. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. April 2013 Selvfølgelig Kathrine I helgen tok Pim certet på NKK Bergen, og mangler nå ett cert etter fylte to år for å bli champion. Sparki deltok på en Basenjispesial og ble beste hannhund Sparki til venstre 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 9. April 2013 Rapporter Share Skrevet 9. April 2013 Selvfølgelig Kathrine I helgen tok Pim certet på NKK Bergen, og mangler nå ett cert etter fylte to år for å bli champion. Sparki deltok på en Basenjispesial og ble beste hannhund Sparki til venstre Grattis med storcertet!! Men, si meg, er det bildet som lyver, eller er de fryktelig store de to du la ut bilde av her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts