Gå til innhold
Hundesonen.no

Kuler


Recommended Posts

Hei!
Jeg har en rottweiler hannhund. Han er 12 år, og sprek for alderen sin.

I det siste har jeg oppdaget at han har kuler under halsen. Det er ramser med kuler, den øverste sitter fast, mens de nedover bare henger på den øverste kulen.

Burde jeg bekymre meg for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SandyCandy har helt rett, men fettkuler er også ganske typisk og helt ufarlig.

Jeg ville spurt meg selv om hvor mye jeg hadde gjort med det om det var kreft jeg. Personlig ville jeg nok ikke behandlet en 12 år gammel hund med kreft, kun sørget for at han ikke hadde vondt og gitt ham et så godt liv som mulig. Men vi er forskjellige på det punktet, andre ønsker å operere og gi cellegift, det ene er ikke riktigere enn det andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor kulene sitter. Er de i nærheten av lymfekjertlene eller brystbenet/overarmen, vel da ville jeg sjekket det så fort som mulig. Henger de bare under brystskinnet eller sitter uttapå en større muskel ville jeg fått det sjekket når det passet seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Riesenschnauzerjente på 12 år som også har disse klumpene. Når vi først oppdaget klumper tok vi henne med til dyrlegen for å få bekreftet om det var ondartede eller godartede kuler. Det er alltid lurt å sjekke! I vårt tilfelle var det heldigvis godartede fettklumper, så vi fikk bare beskjed om å følge med på om de forandrer seg og om det eventuelt kommer flere :) Men som sagt, lurt å sjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...