Gå til innhold
Hundesonen.no

Linfrø Vom og Hundemat


presa
 Share

Recommended Posts

Ingen ting? Hunder er kjøttetere.

Man tilsetter det ikke pga næringsinnholdet, men for å motvirke forstoppelse/ smertefull, hard avføring hvis hunden får det av V&H.

Tja... en god dæsj? :P Varierer sikkert fra hund til hund. Jeg pleier stort sett bare å gi litt ekstra kjøtt eller innmat i stedet, men hun får... sånn passelig... med linfrø oppi hvis jeg ikke har noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
Man tilsetter det ikke pga næringsinnholdet, men for å motvirke forstoppelse/ smertefull, hard avføring hvis hunden får det av V&H.

Tja... en god dæsj? :P Varierer sikkert fra hund til hund. Jeg pleier stort sett bare å gi litt ekstra kjøtt eller innmat i stedet, men hun får... sånn passelig... med linfrø oppi hvis jeg ikke har noe annet.

Skjønte det, men ikke akkurat en selvfølge. Kan like så godt bruke en dasj rapsolje eller omega-olje da heller, eller helst bare spe på med mer kjøtt eller litt kjøttstykker.

Er det ikke slik at det ikke er anbefalt å spise mer enn en skje (husker ikke om det var TS eller SS) linfrø om dagen for voksne mennesker? Grunnet innhold av blåsyre, isåfall skal det jo lite ift. kroppsvekt til for små hunder å overstige den grensen, men som sagt bare noe jeg har hørt da jeg selv bruker linfrø i frokostblandinger osv.

Red: Skriveleif...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det, men ikke akkurat en selvfølge. Kan like så godt bruke en dasj rapsolje eller omega-olje da heller, eller helst bare spe på med mer kjøtt eller litt kjøttstykker.

Er det ikke slik at det ikke er anbefalt å spise mer enn en skje (husker ikke om det var TS eller SS) linfrø om dagen for voksne mennesker? Grunnet innhold av blåsyre, isåfall skal det jo lite ift. kroppsvekt til for små hunder å overstige den grensen, men som sagt bare noe jeg har hørt da jeg selv bruker linfrø i frokostblandinger osv.

Red: Skriveleif...

Blåsyreproblematikken gjelder visst bare knuste linfrø og linfrøolje, ifølge legen min. Hele frø går jo mer eller mindre rett igjennom.

Jeg leste det ikke som at frø var en selvfølge, men mer som et spørsmål til andre som pleier å ha linfrø oppi. :) Er selvfølgelig vanskelig å vite uten mer opplysninger, men...

Som sagt sper jeg som regel selv på med litt kjøtt i stedet for å ha frø oppi, men det er en grei reserveløsning, synes jeg. Rapsolje "får jeg ikke til", enten blir det ingen effekt, eller så blir det rennemage. Og linfrø gjør ikke så mye med konsistensen som f.eks omega-olje, det bare dannes littt sånn "linfrø- gelé", hvis du skjønner hva jeg mener. Litt ekstra smurning, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye linfrø pleier dere og tilsette et måltid med vom og hundemat?

Pyrren på ca 12 kg fikk i underkant av 1/2 ts :)

Kelpiefrøkna får ikke, hun klarer seg med noen tørrfòrkuler på toppen.

Endret av *mokken*
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...