Gå til innhold
Hundesonen.no

Ble nektet adgang til Dyreparken


Justisia
 Share

Recommended Posts

Jeg skjønner dama, at hun ønsker å klare seg selv, og jeg skjønner dyreparken at de har fått regler de må forholde seg til, at de er pålagt det av mattilsynet og ikke kunne gjøre noe mer enn de gjorde i den situasjonen.

Jeg bor ca 15-20 minutters kjøretur fra dyreparken , i Vennesla. Og er jo der ganske ofte og ønsker ikke hatt med noen av mine hunder inn dit pga jeg tror de kunne blitt skremt av løvene feks, de er der med engang man kommer inn i parken og noen ganger 'jakter' de på folk som går forbi gjerdene der. Og hadde ei løve slengt seg på gjerdet og brølt til mine hunder så regner jeg med de ville blitt vettskremte, noe sikkert også en blindehund ville blitt, og det igjen kunne vært skummelt for føreren. Jeg ser liksom saken fra alle kanter her, men jeg ser ikke hva anna dyreparken kunne gjort så lenge de er pålagt disse reglene.

Damen sa jo hun bare ville opplyse andre om dette og at hun selv syns dette var kjedelige greier og det må hun jo få lov å synes.Syns ikke hun virka sprø ut av den grunn. Og lokalavisa her er liten og kan love dere at det ikke skjer mye i denne bygda, så for å holde seg gående så skriver de nok om det de blir tipsa om hehe.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hun sier jo selv at de fikk forklaringa med smitte og karantene, og FORTSATT vil hun ha bikkja si inn i parken?? Det er trist at hun mangler synet til å bevege seg på egen hånd, men det må da være bed

Da hadde dyreparken vært den store stygge ulven som ikke hadde advart henne mot å ta den med inn garantert, og hun hadde løpt til media og sutra over det.

Dyrene der inne har jo ikke samme type immunforsvar som det våre hunder har, ergo er de mer sårbare når vi bringer inn basselusker som våre dyr ikke reagerer på. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Hvorfor må man kåre en vinner her? Hvorfor må en ha mer rett? Kan ikke begge ha rett? Eller begge ta feil om du heller vil?

Det føltes kjipt for damen å ikke komme inn med sin førerhund og det føltes kjipt for dyreparken å nekte førerhunden inngang. For meg trenger det ikke være noe mer.

Jeg ser en interessekonflikt, ikke en etisk eller moralsk en.

Men hvorfor skal du bestemme at det er unødvendig å diskutere en interessekonflikt? Er det ikke nettopp pga interessekonflikter diskusjoner oppstår`? Og skal du liksom bestemme hva folk ønsker å diskutere?

Men reglene er nå en gang sånn pr dags dato at man ikke kan ha med seg hund inn i parken pga smittefare, og om du allikevel velger å ta med deg hunden inn, så må den karanteres 1 mnd etterpå.

Jeg tror det er sånn at de må i karantene 1 mnd FØR de slipper inn i parken - ikke når de skal ut :).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen sa jo hun bare ville opplyse andre om dette og at hun selv syns dette var kjedelige greier og det må hun jo få lov å synes.Syns ikke hun virka sprø ut av den grunn. Og lokalavisa her er liten og kan love dere at det ikke skjer mye i denne bygda, så for å holde seg gående så skriver de nok om det de blir tipsa om hehe.
Dama sa ikke bare det. Hun var veldig lei seg og på grensen til deprimert og hun føler seg ekskludert. Skjønner at hun ble skuffet, men vi alle bør jo sjekke om vi har lov å ha med hund før vi drar plasser. Var det vanskelig å finne ut på siden deres, så fins det telefoner. Det er tross alt ting andre ikke kan være med på overhodet - da kan man snakke om ekskludering. Hun hadde full mulighet til å gå inn uten hund tross alt.

Har du peiling på hvor mange det er i lokalsamfunnet som har førerhund?

Det virket jo heller ikke at hun hadde noe forståelse for hvorfor reglene var slik - hun tenkte heller ikke på hvordan hunden ville reagere med løver helt oppi seg mm - for ikke å snakke om at hunden hennes da sikkert gjør dyrene der mer urolig/stresset med hund 'luskende'.

Dama er selvfølgelig ikke sprø, men noe egoistisk kanskje?

Jeg bagatelliserer ikke, jeg stiller spørsmålstegn ved regelverket, Skrotum.
Tja, deler av dine innlegg syns jeg ikke gjør det. Du eller jeg har vel liten kunnskap om smittefaren kontra mattilsynet skulle jeg tro? Saken dreide seg tross alt om at det er ulovlig pga smittefare - samme hva du eller jeg mener om den er reell eller ei. Da er det selvfølgelig viktig å påpeke hvorfor hun ikke kunne gå inn med hund.
Du får det til å høres ut som om det er et enormt smittepress der inne? (Så hva er den reelle risikoen her, og hva er den aktuelle smitten, siden du er så besatt av det? Sett bort fra lovgivningens ordlyd)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal du bestemme at det er unødvendig å diskutere en interessekonflikt? Er det ikke nettopp pga interessekonflikter diskusjoner oppstår`? Og skal du liksom bestemme hva folk ønsker å diskutere?

Herregud, Siri. Jeg har ikke diktert hva folk skal diskutere i det hele tatt. Jeg har sagt at jeg mener det er en overreaksjon, og det ståstedet har jeg diskutert. Seriøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...