Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2013 - resultattråd


Maria
 Share

Recommended Posts

Men nå er jo schäferens rygg så debatert at alle er vel klar over hva alle mener. Og det kunne faktisk vært morsomt å lese om andre raser også, uten at tråden druknes i akkurat den diskusjonen. Igjen. Man kan ikke diskutere en eneste rase her inne, uten at man skal dra inn schäferen. Om så det er dachser eller bulldoger. Schäferen er tross alt verre...

Men skjønner at det bare er jeg som starter å gå lei av å lese de samme folkene lire av seg det samme om, og om og om igjen...

Da er det fint du klager litt over det, så kan vi fortsette enda litt lenger i den retningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Offordale Chevalier "Mr. Darcy" En veldig flott hannhund på alle måter synes jeg, vel fortjent. Han kunne godt blitt BIS for min del og... virker som han har et herlig temperament, skikkelig dalma

Hvilke strålende bakbeinsvinkler! Også så godt og ballansert musklet den var! Sikkert velutviklet bryst også, hvem vet! (No offence altså, tilgi min uvitenhet!)

Det slår meg at schäferfolk har veldig dårlig avreagering . Nå er det vel sånn at det ALLTID også kommer slike kommentarer når man viser bilder av mops, nappe, feite labradorer, bassets, engelsk bull

Posted Images

Det slår meg at schäferfolk har veldig dårlig avreagering :aww:.

Nå er det vel sånn at det ALLTID også kommer slike kommentarer når man viser bilder av mops, nappe, feite labradorer, bassets, engelsk bulldog, settere med lang pels etc etc, så dere er ikke enestående, schäferfolk :P.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg at schäferfolk har veldig dårlig avreagering :aww:.

Nå er det vel sånn at det ALLTID også kommer slike kommentarer når man viser bilder av mops, nappe, feite labradorer, bassets, engelsk bulldog, settere med lang pels etc etc, så dere er ikke enestående, schäferfolk :P.

Man rekker ikke å avreagere Siri :aww: Også tror jeg ikke 2ne er schæfermenneske, med mindre noe har skjedd siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man rekker ikke å avreagere Siri :aww: Også tror jeg ikke 2ne er schæfermenneske, med mindre noe har skjedd siden sist.

Men 2ne leker alltid Mor Theresa, hun, så det spiller ingen rolle hvilken rase det er - hun skal bare beskytte de svake :aww:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg såg på bildet av BIR Pekingneser og tenkte "Er dette en hund eller et deformert marsvin?" :huh: Pekingneseren er vell en av rasene som faktisk fikk diska sin birhund på crufts 2012 i veterinærsjekken...

Her er BIR Pekingneser 2013
2013_PEK_BOB.jpg

Ellers så er rottweiler en av "mine" raser :) Og jeg synes ikke årets BIR Rottweiler såg så ille ut igrunn. Skulle ønske halen var bedre på bildet da, ser mer ut som en vannhale. hehe... Men jeg synes generelt bildene fra årets crufts er dårlige?

Synes den var fin jeg :)
2013_ROT_BOB.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg såg på bildet av BIR Pekingneser og tenkte "Er dette en hund eller et deformert marsvin?" :huh: Pekingneseren er vell en av rasene som faktisk fikk diska sin birhund på crufts 2012 i veterinærsjekken...

Her er BIR Pekingneser 2013

2013_PEK_BOB.jpg

Jeg lurer på hva ikke-hundefolk tenker når de får servert et slikt bilde av hundeverden...

Noen ganger lurer jeg på hvor ****** ødelagt normalmeteret vårt er, vi som er blitt så blaserte at vi ikke lenger sjokkeres over tingenes tilstand.

Et sånt bilde får det til å gå is inni magen min, det er den umiddelbare ryggmargsfølelsen min. F*** heller, sånne ryggmargsgreier har ofte noe for seg. :hmm:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva ikke-hundefolk tenker når de får servert et slikt bilde av hundeverden...

Noen ganger lurer jeg på hvor ****** ødelagt normalmeteret vårt er, vi som er blitt så blaserte at vi ikke lenger sjokkeres over tingenes tilstand.

Et sånt bilde får det til å gå is inni magen min, det er den umiddelbare ryggmarksfølelsen min. F*** heller, sånne ryggmargsgreier har ofte noe for seg. :hmm:

Er så enig :( HUFF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 2ne leker alltid Mor Theresa, hun, så det spiller ingen rolle hvilken rase det er - hun skal bare beskytte de svake :aww:.

Nei, 2ne er ikke Mor Theresa, 2ne er lei av de samme kommentarene om hvor jævlige schäferene er hver gang en schäfer har vunnet noe på utstilling.

Hvorfor ikke pekingeser? De kan ikke løpe engang, små pelsbelagte rullepølsene. Det er aldri noen som uffer og okker seg over de. Ikke en gang de mest hardhausa utstillingsmotstanderene - og der burde de jo virkelig grepet sjansen, i og med at det ofte er en rase som gjør det bra, også på Crufts - er det to år siden en pekingeser ble reserve-BIS? Og når den kom inn i ringen så var kommentatoren helt over seg over nydelige bevegelser, og jeg tenkte "Say what? HVILKE bevegelser?"

Men nei. Vi disser ikke pekingeser, til tross for at den er en trilliard ganger mer dysfunksjonell enn en schäfer. Hvorfor ikke det? Fordi det ikke er noen pekingeser-eier på sonen som kan bli pissed av dissinga, ikke sant? Og hva er moroa med det da, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 2ne er ikke Mor Theresa, 2ne er lei av de samme kommentarene om hvor jævlige schäferene er hver gang en schäfer har vunnet noe på utstilling.

Hvorfor ikke pekingeser? De kan ikke løpe engang, små pelsbelagte rullepølsene. Det er aldri noen som uffer og okker seg over de. Ikke en gang de mest hardhausa utstillingsmotstanderene - og der burde de jo virkelig grepet sjansen, i og med at det ofte er en rase som gjør det bra, også på Crufts - er det to år siden en pekingeser ble reserve-BIS? Og når den kom inn i ringen så var kommentatoren helt over seg over nydelige bevegelser, og jeg tenkte "Say what? HVILKE bevegelser?"

Men nei. Vi disser ikke pekingeser, til tross for at den er en trilliard ganger mer dysfunksjonell enn en schäfer. Hvorfor ikke det? Fordi det ikke er noen pekingeser-eier på sonen som kan bli pissed av dissinga, ikke sant? Og hva er moroa med det da, da?

Vel - selv jeg med min slette hukommelse kan da minnes at pekingeser også blir disset, TIL TROSS FOR at det ikke er noen peking-eiere her på sonen... Du som er så flink til å søke, kan sikkert finne igjen mange innlegg som er kritiske til pekingeseren.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk disser schäferen av kjærlighet til rasen. Mopser og pekingesere har vel gått så langt at det egentlig ikke er så mye mer å si. Når det gjelder schäferen, ser man fremdeles skyggen av gammel storhet. Da er det lett å stemme i med resten av sørgekoret.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - selv jeg med min slette hukommelse kan da minnes at pekingeser også blir disset, TIL TROSS FOR at det ikke er noen peking-eiere her på sonen... Du som er så flink til å søke, kan sikkert finne igjen mange innlegg som er kritiske til pekingeseren.

Ikke i samme grad som schäfer, Siri. Og her er det snakk om en rase der alt er feil, den har korte dvergbein, den har kort nese og pusteproblemer, den har utstående øyne det ofte er problemer med, og de er totalt ubrukelige både som turkompis eller treningskompis, men gir det samme indignerte og gjentatt i det uendelige kritikk fra et helt hylekor, sånn som en bananschäfer gjør?

Men for all del. Diskuter schäferen. Det står tross alt i rasestandarden til pekingeseren at "fysiske defekter som påvirker hundens sunnhet skal diskvalifiseres", så da er de nok egentlig en sunn rase når de ikke peser seg gjennom en utstillingsring i skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i samme grad som schäfer, Siri. Og her er det snakk om en rase der alt er feil, den har korte dvergbein, den har kort nese og pusteproblemer, den har utstående øyne det ofte er problemer med, og de er totalt ubrukelige både som turkompis eller treningskompis, men gir det samme indignerte og gjentatt i det uendelige kritikk fra et helt hylekor, sånn som en bananschäfer gjør?

Men for all del. Diskuter schäferen. Det står tross alt i rasestandarden til pekingeseren at "fysiske defekter som påvirker hundens sunnhet skal diskvalifiseres", så da er de nok egentlig en sunn rase når de ikke peser seg gjennom en utstillingsring i skritt.

Beklager, 2ne, men jeg får fortsatt ikke så himla stor sympati med indignerte schäfereiere selv om det finnes andre raser som er forkrøpla krek i forhold til schäferen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke pekingeser? De kan ikke løpe engang, små pelsbelagte rullepølsene. Det er aldri noen som uffer og okker seg over de. Ikke en gang de mest hardhausa utstillingsmotstanderene - og der burde de jo virkelig grepet sjansen, i og med at det ofte er en rase som gjør det bra, også på Crufts - er det to år siden en pekingeser ble reserve-BIS? Og når den kom inn i ringen så var kommentatoren helt over seg over nydelige bevegelser, og jeg tenkte "Say what? HVILKE bevegelser?"

Men nei. Vi disser ikke pekingeser, til tross for at den er en trilliard ganger mer dysfunksjonell enn en schäfer.

Jeg er nesten 99,9% sikker på at jeg lira av meg noen ukvemsord om den bikkja i fjor :) Om jeg ikke gjorde det så kan jeg iallefall love deg med god samvittighet at jeg tenkte det. Den er ikke glemt, husker den måtte sitte på en ispakke eller noe, og tunga hang ut av kjeften.

Og som Siri sier; du er flink å søke, du finner det nok! Jeg kan jo forøvrig også referere til Westminister hvor jeg bl.a trakk fram King Charles Spaniel. Eller harru glemt det?

Jeg har ikke så veldig mye peiling på basenjioppstilling. ;) Fordi det ser ut som om den lener seg mye fremover, tenker du? Hm.

Jepp :P Ikke noe negativt ment altså, jeg bare lurer på om det har noen "bakgrunn" eller om det er tilfeldig/skal være sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, 2ne, men jeg får fortsatt ikke så himla stor sympati med indignerte schäfereiere selv om det finnes andre raser som er forkrøpla krek i forhold til schäferen.

Jeg ba ikke om å bli dratt inn i denne diskusjonen, det var det Margrete og du som gjorde. Det eneste jeg gjorde, var å svare "neida" til Nirm om at han var den eneste som var drittlei den evige "ååååh, de utstillingsschäferene er så schtøgge assa"-runden som ALLTID kommer etter en tråd som dette. Jeg er heller ikke en indignert schäfereier. Det er bare uinteressant å diskutere hvor dysfunksjonell utstilingsschäferen er for n'te gang, med den påfølgende runden "utstilling er roten til alt ondt".

So, please go on. Jeg har ei bok jeg skal bli ferdig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba ikke om å bli dratt inn i denne diskusjonen, det var det Margrete og du som gjorde. Det eneste jeg gjorde, var å svare "neida" til Nirm om at han var den eneste som var drittlei den evige "ååååh, de utstillingsschäferene er så schtøgge assa"-runden som ALLTID kommer etter en tråd som dette. Jeg er heller ikke en indignert schäfereier. Det er bare uinteressant å diskutere hvor dysfunksjonell utstilingsschäferen er for n'te gang, med den påfølgende runden "utstilling er roten til alt ondt".

So, please go on. Jeg har ei bok jeg skal bli ferdig med.

innskill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva ikke-hundefolk tenker når de får servert et slikt bilde av hundeverden...

Noen ganger lurer jeg på hvor ****** ødelagt normalmeteret vårt er, vi som er blitt så blaserte at vi ikke lenger sjokkeres over tingenes tilstand.

Et sånt bilde får det til å gå is inni magen min, det er den umiddelbare ryggmargsfølelsen min. F*** heller, sånne ryggmargsgreier har ofte noe for seg. :hmm:

Var det ikke en pekingneser som var operert pga pusteproblemer da? Og at det var såpass at den ikke kunne gå langt uten å få heteslag pga kroppen, nesa og pelsen??

Jeg må si at jeg kan dra frem mange hunderaser altså. Schæferen ser ut som en hund i det minste, men jeg er så lei av å se deformerte schæfere... :-/ Jeg synes det er på tide å rette opp rygg og bakbein på schæferasen...

Pekingneseren ser igrunn ikke ut som en hund? Og er sikkert en av rasene som ikke får tur (om eier er skikkelig utstillingsperson) fordi det kan slite på pelsen? Har den egentlig bein?

Jeg likte ikke hodet og ansiktet til king charles spanielen. Den såg snål ut :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :P Ikke noe negativt ment altså, jeg bare lurer på om det har noen "bakgrunn" eller om det er tilfeldig/skal være sånn :P

Jeg har ikke peiling på om de skal stå sånn eller ikke. Her er et bilde av Kamar som Lola Pagola har tatt, men jeg vet ikke om han står riktig eller ikke. Om jeg forstår det rett skal det være vinklene være rette (90 grader ved hasene og frembeina (og her står vel bakbeina litt mer 100 grader fra utsiden?) .

318969_10151047646182693_1993757979_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Årets cruftsvinner er en tragedie. Jeg tror grunnen til at den rasen diskuteres skjelden er fordi det er en rase jeg ihvertfall så og si aldri møter på og ikke har noe forhold til. Det gjør ikke helsa, avlen eller det faktum at så deformerte og syklige hunder premieres på utstilling noe bedre, men det er nå en gang sånn at man er mer engasjert i saker som er nærmere en selv. Schäfern er en rase jeg godt kunne tenkt meg om den ikke hadde vært for helseproblemene på rasen. Selvfølgelig engasjerer det meg mer at en rase jeg i utgangspunktet liker veldig godt blir ødelagt. Og jeg syns det er bra at det blir dratt frem til stadighet jeg. Kanskje man på lang sikt kan få dommere og oppdrettere til å få opp øya etterhvert. Men det er langt i fra bare schäfern som diskuteres gang på gang.

Edit: Ikke cruftsvinner som er tragisk, men BIR-vinner pekingeser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba ikke om å bli dratt inn i denne diskusjonen, det var det Margrete og du som gjorde. Det eneste jeg gjorde, var å svare "neida" til Nirm om at han var den eneste som var drittlei den evige "ååååh, de utstillingsschäferene er så schtøgge assa"-runden som ALLTID kommer etter en tråd som dette. Jeg er heller ikke en indignert schäfereier. Det er bare uinteressant å diskutere hvor dysfunksjonell utstilingsschäferen er for n'te gang, med den påfølgende runden "utstilling er roten til alt ondt".

So, please go on. Jeg har ei bok jeg skal bli ferdig med.

Et ord kan si mer enn tusen, vet du... Men det er jo heller ingen som har bedt deg om å diskutere dysfunksjonelle schäfere - vi greier det helt fint uten deg, vettu :aww:

Jeg likte ikke hodet og ansiktet til king charles spanielen. Den såg snål ut :-P

Jeg fikk litt sånn Muppetshow-assosiasjoner da jeg så den, jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...