Gå til innhold
Hundesonen.no

Litauen Winner 2013/Vilnius Cup


HHC
 Share

Recommended Posts

En ekkel skrytetråd ispedd litt om turen ;)

Vi har vært i Vilnius i helgen, og lært oss at vi tydeligvis ikke alltid finner de beste reiserutene :P

Glemte jo at vi trengte visum for å kjøre via Kalingrad, så ble regelrett kastet ut på grensa :lol: ble en laaang omvei, så hele torsdag og fredag gikk med til kjøring og kjøring. Kjørte selv fra Gdansk til Vilnius, og ble en kløpper å grisekjøre som en polakk ;) Her er det forbikjøringer for en hver pris, uavhengig av om det er møtende trailer ovs, fartsgrenser er også ukjent.

Vi hadde booket en "ambassador suite" verdt hver krone. 72 kvadrat for bikkjene og boltre seg på etter mange timer i bur. Lørdagen hadde vi oppmøte 12:45 men var tidlig på plass for å finne frem. Det var T-R-A-N-G-T om plassen, og etter 2 timer fikk vi sneket oss til en plass for begge burene. Ikke mer enn 12 påmeldte av vår rase, men 3 av disse i champion hannhund som vi måtte vinne for å få titlene vi ønsket oss. Kritikken ble startet med "too fat" - flott :lol: Allikevel vant han champion, tok cacibet og ble beste hannhund. Jubel - 3 titler :D I best i rasen slo han en championtispe etter storvinneren som ble BIS på crufts i 2011 tror jeg det var? Yngstemann vant ungdhund med cert, og tispen vi hadde med vant åpen med cert og fikk reservecacib. Aris og tispen ble også beste parklasse.

I gruppa var det totalt ukjent dommer. I oppsamlingsringen kikket han på Aris, tok fort på ham, smattet, ristet på hodet og sa "he's too fat", og det var jo andre gangen samme dag, så regnet jo med at dette gikk som så. Neida, plukket ut videre blant seks og plassert som nummer to bak en am. cocker han selv hadde satt opp. Mega fornøyd :D

Dag 2 for gårsdagens gruppedommer. Meget streng. Yngstemann ut med very good,Ingen cert i åpen klasse, very good i working og very good på første champion. "The fat dog" var tydeligvis bra nok, og som eneste hannhund med cert fikk han også cacibet. Tispen som var med vant åpen og fikk cert. Tilslutt ble også eldstemann BIR. Ventet på gruppen da gårsdagens rasedommer skulle dømme, men ingen plassering der. Nå har vi hatt en noe kortere kjøretur til Riga (dog i snøstorm!) og skal ha noen timer her i morgen før vi tar ferge til Stockholm. Gøy på tur når det går så bra :)

Aris heter når alle titler er godkjent: C.I.E NUCH SEU(u)CH LT CH PLV-10* LTV-13 Heirofia's Hot Chilli (*= Reg. ikke i Norge)

734636_343778095742428_590219855_n.jpg

Andreplass i gruppa på lørdagen

482330_343778135742424_1407727418_n.jpg

Parklassen

1901_343165165803721_1584500337_n.jpg

Skrytebilde av gamlingen :D

553255_343061639147407_1809371542_n.jpg

Gutta med noen av lørdagens premier. Var veldig populære fotoobjekter når de satt slik. Ace ble kjendis i lokalavisa ;)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :thumbs: Kjenner igjen det du beskriver om kjøringen den borte, om man presser motgående biler halvveis ut av veien når man kjører forbi spiller ingen rolle!

Nå vet jeg ikke hvordan han er med tanke på hold siden du fikk flere kommentarer om vekten, men jeg innbiller meg at det er positivt at dommerne liker slanke hunder i forhold til en del av de direkte feite retrieverne som blir satt opp noen ganger. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de liker dem i kondisjon, han har kanskje 1/2 max 1 kg for mye på kroppen nå. Men syntes det er greit når de sier det litt alvorlig men fortsatt ler og gir deg en klapp på skulderen. Sa til første dommer "det er straffen for å ha foreldre som deleiere" og han bare lo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til deg og tjukkasen!! Må jo være utrolig deilig å få full uttelling når dere først har reist så langt :)

Hvordan er det i Litauen, er det ett cert for et championat?

Niks, "Winner" som jeg forstod som vinnertittelen(?) utløste championatet. Søkte om det på stedet like etterpå, og i løpet av en time hadde jeg både championatbekreftelse og rosett - veldig kjekt! :)

"„Champion of Lithuania” – LT CH

General order

The champion of Lithuania is granted to the dogs that:

· Have not less than three LT CAC titles (one of the title should be granted at the international dog show or at breed speciality show);

· Have not less than five LT CAC titles that are granted by three different judges.

· Have not less than 2 LT CAC titles and FCI working diploma

There should be at least one-year and one-day period between the first and the last LT CAC (time spin may be shorter if the first and the last LT CAC are obtained on the same annual show, for example summer CACIB of 2012 and summer CACIB of 2013).

To be granted for this title the dog’s pedigree should cover at least two generations.

LT JCH title is equated to one LT CAC title; the required one-year and one-day period is started to count from the date when the last JN title was received.

Bilateral agreements

For the dogs, which belong to the citizens of Belarus, Slovenia, Ukraine, Czech Republic, Cyprus, Moldova, Romania, Russia, Turkey, Uzbekistan, Poland and Israel and registered with the studbooks of particular country LT JCH is granted if the dog is granted for it‘s national champion and receives one LT CAC at any dog show set in Lithuania.

For the dogs, which belong to the citizens of Estonia, Latvia, Finland, Sweden, Norway and are granted for they‘re national champion titles LT CH title can be granted by receiving one Winner title (N) at any dog show set in Lithuania."

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, "Winner" som jeg forstod som vinnertittelen(?) utløste championatet. Søkte om det på stedet like etterpå, og i løpet av en time hadde jeg både championatbekreftelse og rosett - veldig kjekt! :)

"„Champion of Lithuania” – LT CH

General order

The champion of Lithuania is granted to the dogs that:

· Have not less than three LT CAC titles (one of the title should be granted at the international dog show or at breed speciality show);

· Have not less than five LT CAC titles that are granted by three different judges.

· Have not less than 2 LT CAC titles and FCI working diploma

There should be at least one-year and one-day period between the first and the last LT CAC (time spin may be shorter if the first and the last LT CAC are obtained on the same annual show, for example summer CACIB of 2012 and summer CACIB of 2013).

To be granted for this title the dog’s pedigree should cover at least two generations.

LT JCH title is equated to one LT CAC title; the required one-year and one-day period is started to count from the date when the last JN title was received.

Bilateral agreements

For the dogs, which belong to the citizens of Belarus, Slovenia, Ukraine, Czech Republic, Cyprus, Moldova, Romania, Russia, Turkey, Uzbekistan, Poland and Israel and registered with the studbooks of particular country LT JCH is granted if the dog is granted for it‘s national champion and receives one LT CAC at any dog show set in Lithuania.

For the dogs, which belong to the citizens of Estonia, Latvia, Finland, Sweden, Norway and are granted for they‘re national champion titles LT CH title can be granted by receiving one Winner title (N) at any dog show set in Lithuania."

Det trenger ikke å være en vinnerutstilling eller internasjonal utstilling for å få championatet på en hund som er champion i eget hjemland.

Hampus ble champion i Litauen på vanlig internasjonal utstilling i 2011, da med BIR og CERT.

"Winner title" såvidt jeg har forstått etter 5 utstillinger i Litauen er BIR / BIM.

Og som det står i det du linket til, kan det være på hvilket som helst show i Litauen, altså også på "vanlige" nasjonale show.

Bakdelen på de nasjonale showene er at der får man ikke søke om championatet der og da, så med LInus måtte jeg søke hjemmefra med en hel masse papir-styr.

Linus ble champion der i fjor med BIM ene dagen og BIR andre dagen.

I alle fall.

Gratulerer så masse!! :drool:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være en vinnerutstilling eller internasjonal utstilling for å få championatet på en hund som er champion i eget hjemland.

Hampus ble champion i Litauen på vanlig internasjonal utstilling i 2011, da med BIR og CERT.

"Winner title" såvidt jeg har forstått etter 5 utstillinger i Litauen er BIR / BIM.

Og som det står i det du linket til, kan det være på hvilket som helst show i Litauen, altså også på "vanlige" nasjonale show.

Bakdelen på de nasjonale showene er at der får man ikke søke om championatet der og da, så med LInus måtte jeg søke hjemmefra med en hel masse papir-styr.

Linus ble champion der i fjor med BIM ene dagen og BIR andre dagen.

I alle fall.

Gratulerer så masse!! :drool:

Ok, takk for oppklaring. For min del var jo dette synonymt med en vinnertittel på lørdagen, så var vel ikke såå gærent :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...