Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø 2013


SFX
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å dra i dag, siden jeg valgte å trekke X'en - hun har fått CK for dommeren før, men ble parret etter at fristen gikk ut, så da holder jeg henne unna smitterisikosoner

Herregud... Lille vakre Fløffen vår på bare 13, snart 14, måneder slo virkelig til og ble BESTE HANNHUND og BIM med storcert!!!! Drøyt 20 påmeldte hannhunder, 9 av de i championklassen, og Jäger dank

Mallen reiste fra Bø med følgende kritikk: "Sweet jun. bitch. Well shaped head, corr. earset and carri. Still very soft throughout. Well angul. Has to dev. more in substance of body and bones. Nice

Posted Images

Han som fikk grønt hos oss burde vel helst hatt KIP - for han trakk seg veldig for dommeren uten å vise agresjon - han bare hoppet unna hele tida. Hunden var i seg en bra hund, så... :)

Og slikt blir helt feil for min del. Hvordan skal man da lese seg klok på resultater da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat!

Ja imponerende å bli plukket ut i den gjengen der. Bare svære molossere (og buldoggen) og så lille gårdshunden. Dommer'n kikket veldig på Ani og jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet over å ikke bli plukket ut, men men kan ikke bli plassert hver gang.

Dommeren vår likte i alle fall ikke dvergpinschere noe særlig... hele 5 røde ble delt ut, og 4 CK av 23 hunder. Den fargen han var mest raus med var gult, men grønn var også en favoritt.. :hmm:

Juniorhannen min ble målt 2 cm større enn han er og fikk gult og juniortispa jeg viste (datter til Ani) ble skremt av en svært pågående dommerelev og fikk grønt. noe jeg syntes var fryktelig urettferdig, da det er en nydelig liten tispe, men som er litt ny i gamet enda. Jeg hadde forstått en blå fordi hun var litt sjenert... men jeg var jo ikke alene om lignende resultater, så vi setter en strek over det hele, og gleder oss til neste utstilling istedet.

Ani plukket jo i alle fall med seg sin 11 NKK BIR rosett og sitt 22 CACIB (i 6 land) Så happy happy allikevel! :D

Var det du som eide DP`en ja! Er hun litt kraftigere type? Jeg husker jeg la merke til henne :)

Var litt kult at han var den eneste lille hunden som ble plukket ut, men man skjønte jo hvilke type hunder han likte best, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er greit å bruke skalaen, men grønt - det skal regelrett være en gørrstchøgg hund i mine øyne altså.

Hørte det var en meget frekk dommer i en av de andre ringene også, ikke bra. Godt det stort sett er oss som setter en strek og dropper og melde på senere, men skrekk og gru på vegne av førstegangsutstillere som møter slike personer.... :(

(Nå snakker jeg frekke dommere, altså - strenge dommere er litt enklere om de i det minste er hyggelige :) )

Må bare presisere noe.. selv om ikke det er samme vi snakker om.

Dommeren vi hadde, som også var samme som Siri og JeanetteH hadde var veldig streng, men ogsåen meget hyggelig og behagelig dommer for de rasen han dømte på søndag i allefall. Han brukte skalaen, (tror bla at en av 7 hvite gjeterhunder fikk CK) men han begrunnet valgene sine og tok alle i hånden før han begynte å dømme :) Og jeg synes også han var fin med hundene.

Og ikke minst så var ringsekretæren vår super blid og skriveren hjelpsom til å tyde sine egne kråketegn :)

Bra dag i Bø-

Anya ble BIR, og ingen plassering i gruppa... surprise surprise...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare presisere noe.. selv om ikke det er samme vi snakker om.

Dommeren vi hadde, som også var samme som Siri og JeanetteH hadde var veldig streng, men ogsåen meget hyggelig og behagelig dommer for de rasen han dømte på søndag i allefall. Han brukte skalaen, (tror bla at en av 7 hvite gjeterhunder fikk CK) men han begrunnet valgene sine og tok alle i hånden før han begynte å dømme :) Og jeg synes også han var fin med hundene.

Og ikke minst så var ringsekretæren vår super blid og skriveren hjelpsom til å tyde sine egne kråketegn

Ja, det tenkte faktisk jeg også: Dommeren var høflig og hyggelig og forklarte hva han trakk for eller hvorfor han plasserte hundene som han gjorde (så kan man jo være uenig i begrunnelsen han ga, selvsagt - for min hund synes jeg han ga en veldig korrekt og riktig kritikk forøvrig :D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tenkte faktisk jeg også: Dommeren var høflig og hyggelig og forklarte hva han trakk for eller hvorfor han plasserte hundene som han gjorde (så kan man jo være uenig i begrunnelsen han ga, selvsagt - for min hund synes jeg han ga en veldig korrekt og riktig kritikk forøvrig :D).

Jeg kan t.o.m være uenig i bedømmelsen for dommere jeg vinner for jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan t.o.m være uenig i bedømmelsen for dommere jeg vinner for jeg :lol:

Heheh, det kan jeg også ;)

Jeg hadde ikke noe i mot dommeren og hans håndtering av hundene og utstillerne. Dessverre har vi ved de siste utstillingen hatt en dommerelev som jeg dessverre ikke kan si det samme om. Og det var vel hun som ødela mest for juniortispen min også. Men men pyttsann. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som eide DP`en ja! Er hun litt kraftigere type? Jeg husker jeg la merke til henne :)

Var litt kult at han var den eneste lille hunden som ble plukket ut, men man skjønte jo hvilke type hunder han likte best, hehe :P

Hei ja. Det var oss :) Det er en hannhund faktisk, ja jeg vet at noen blir litt forvirret av navnet hehe, Han er veldig kort og kompakt, og 29-30 cm så perfekt størrelse, samtidig som han beveger seg som en gud og har et hode til å dø for. :wub: Derfor er det ikke så vanskelig for dommerene å se forbi at han mangler et par tenner, har steil front osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle!

2 champion hanner fra meg stilte, det ble en VG og den andre fikk EXC 3 og ck. Min egne tispe fikk EXC 2 med ck og endte som nr 4.beste tispe, superfornøyd med det! Spesielt med tanke på at det var noen skikkelige fine hunder der.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy i ringen :)

420243_4988129554826_1688428781_n.jpg

601951_4988047832783_1408536383_n.jpg

Foto: Viktoria Arehult.

Kritikk:
Vakkert, maskulint, velformet hode. Utmerket uttrykk. Tenner og bitt uten anmerkning. Vakker hals og rygglinje, noe steil overarm (jeg mener dommeren sa skulder her, men…). Velvinklet bak. Noe kort hale. Utmerket bevegelser fra siden. Noe høyt båret hale. Vakker pels og farge.
EXC, 2 CHKK, CK, 2 BHK, res. CACIB

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy i ringen :)

420243_4988129554826_1688428781_n.jpg

601951_4988047832783_1408536383_n.jpg

Foto: Viktoria Arehult.

Kritikk:

Vakkert, maskulint, velformet hode. Utmerket uttrykk. Tenner og bitt uten anmerkning. Vakker hals og rygglinje, noe steil overarm (jeg mener dommeren sa skulder her, men…). Velvinklet bak. Noe kort hale. Utmerket bevegelser fra siden. Noe høyt båret hale. Vakker pels og farge.

EXC, 2 CHKK, CK, 2 BHK, res. CACIB

Er det ny hårsveisen? Isåfall var du veldig fin på håret blitt :) Og kledde fargen veldig godt!

Hunden er som vanlig verdens tøffeste! Man må liksom bare smile av ham :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ny hårsveisen? Isåfall var du veldig fin på håret blitt :) Og kledde fargen veldig godt!

Hunden er som vanlig verdens tøffeste! Man må liksom bare smile av ham :P

Takkogtakk :). Jepp - ny sveis og ny farge :D. LIkte den godt selv også :).

Hehehhehe... :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nico ble Exc 2jkk.

Jeg er fornøyd med det, da han er alt annet enn ferdig utviklet. Håper på ck og cert etterhvert... Faren er ikke ferdig utviklet enda og han er over to år gammel (jaa, de begynner tidlig i USA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jazz dro til med 4 bhk og res cert :) alle foran var championer og en svenske trengte certet og cacibet, jaggu var jazz for ung til res cacib :P

Superfornøyd fordi jeg stilte han selv (og jeg syntes tilogmed det var gøy..!) og dødsfornøyd med gullungen <3

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...