Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø 2013


SFX
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å dra i dag, siden jeg valgte å trekke X'en - hun har fått CK for dommeren før, men ble parret etter at fristen gikk ut, så da holder jeg henne unna smitterisikosoner. Foenix ble kun meldt på fordi jeg likevel skulle hit med X'en - jeg trodde egentlig ikke hun var i dommerens smak, siden han liker mora så innmari godt, og Foenix er en litt annen type.

Men så trengte Jäger skyss, og jeg ble spurt om å være ringsekretær i morgen. Så siden jeg da får overnatting fra i dag til i morgen, fant jeg ut at jeg kunne dra opp tidlig nok til å få stilt det ene dyret, det uten ambisjoner, håp og forventninger.

Kun 19 måneder gammel er hun, i en klasse med ni påmeldte, og flere av dem nærmer seg to år styggfort. Og tror dere ikke snuppa slo til med excellent og klasseseier? Ikke CK, fordi dommer ønsker mer hode på henne, og det forteller jeg til Foenix cirka hver dag at jeg håper hun legger seg ut i hodet snart (men foreldrene var sene, så jeg kan vel ikke akkurat forvente at datteren er helt ferdig enda heller).

Jeg er så stolt og så fornøyd med henne - vi lå opprinnelig på tredjeplass, men to runder etterpå løp vi oss helt i tet, og i dag løp hun helt fantastisk, kontrollert og konsentrert (det er vanligvis to fremmedord for henne), med driv og koordinasjon (nok et fremmedord). Hun begynner rett og slett å skjønne hva vi skal gjøre i ringen, tror jeg.

Så nå har hun fått tyggebein, klassevinnere fortjener lørdagssnop.

Bilde fra i går, før bad, tatt av Jeanette Hatteberg:

521554_10152585814295072_1810497957_n.jp

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å dra i dag, siden jeg valgte å trekke X'en - hun har fått CK for dommeren før, men ble parret etter at fristen gikk ut, så da holder jeg henne unna smitterisikosoner

Herregud... Lille vakre Fløffen vår på bare 13, snart 14, måneder slo virkelig til og ble BESTE HANNHUND og BIM med storcert!!!! Drøyt 20 påmeldte hannhunder, 9 av de i championklassen, og Jäger dank

Mallen reiste fra Bø med følgende kritikk: "Sweet jun. bitch. Well shaped head, corr. earset and carri. Still very soft throughout. Well angul. Has to dev. more in substance of body and bones. Nice

Posted Images

Herregud... Lille vakre Fløffen vår på bare 13, snart 14, måneder slo virkelig til og ble BESTE HANNHUND og BIM med storcert!!!!

Drøyt 20 påmeldte hannhunder, 9 av de i championklassen, og Jäger danka ut alle sammen :D

På plassen bak han sto en halvbror og på plassen bak der igjen sto deres pappa Ola :)
Søster Sushi gjorde det også bra og ble 3btk med sitt andre storcert!

Fy søren så moro det var :)

16530_10151508008280225_1007422356_n.jpg

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallen reiste fra Bø med følgende kritikk:

"Sweet jun. bitch. Well shaped head, corr. earset and carri. Still very soft throughout. Well angul. Has to dev. more in substance of body and bones. Nice coat, walks in a good stride."

Hun fikk også med seg ett stykk rød-hvit og blå, og en rød og gul rosett. Fin helg, fin hund, fine folk! Me like!

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble blått på oss igår, men ikke rart når Oscar er så overlykkelig på utstilling at han ikke klarer ha beina i bakken. Så dommer får jo ikke sett han bevege seg. Så sa dommer han trenger mye mere tid på seg, treig med voksinga si, noe jeg jo vet da. Men veldig hyggelig og blid dommer som jeg likte veldig godt :) var spesialdommer så ganske streng mange med blått og noen med gult.

Kritikken :

Slow maturing male, nice head,dark eyes,strong muzzle, strong bite,strong bones,topline needs to settle, need to grow some coat,not moving to well today.

Og bilde av den overdrevne happy dogen min hehe

225274_10151225209030771_864715254_n_zps

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JUHUUU! :D :D :D

Nitro klinte til igjen han, og endte til slutt om som BIR med sitt 2.storcert 19 mnd gammel :D :D Hadde virkelig ikke trodd at han skulle slå tispa som kom fra sverige på jakt etter det norske certet, som hun også fikk. Hun er trossalt svensk, finsk, dansk og nå norsk champion, så det var dritkult og veldig overraskende!!!

En veldig fin kritikk fra rasedommer Per Svarstad fikk lillegutt også:

"utmerket type og størrelse, maskulint hode, fin bredde i skallen.kraftig hals, bra rygglinje. Utmerket brystparti, kompakt kropp. Bra vinkler, bra bevegelser, bra pels. Meget vakker farge i hodet. Meget godt vist"

Edit: Glemte jo helt å fortelle hvordan det gikk i gruppa! Gårdshunden har ikke mye å stille opp med i gruppe 2, men vi må jo vise frem rasen vår allikevel sant? Så vi stilte for en tysk gruppedommer, og tror du ikke lille klumpen min ble plukket ut blant topp 8?! SHIT det var gøy!! :D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "good" og veldig bra dag i dag :P

Arya og den andre junioren fikk Good av dommeren som brukte hele fargeskalaen på andre raser.

Fem.hode, noget tynt og snipete neseparti. Noe store runde og lyse øyner forstyrrer uttrykket. Tann og bitt u.a. Stående bra hals og rygglinje. Velvinklet framme og bak. Mangler enda volum i brystkasse. Beveger seg noe overstilt. Noe høyt båren hale. Noe lett benstamme. Vakker pels og farge.

Talli hadde en virkelig "vil ikke dag". Jeg har aldri opplevd henne så lite sammarbeidsvillig i mitt liv, eller dvs jeg har faktisk aldri opplevd det før :huh: Hun ville ikke stå i ro, hun ville ikke stilles opp og hun ville iallefall ikke vise ørene. Jeg tror hun var SUR for at jeg stilte Arya rett og slett og viet henne mye oppmerksomhet før vi skulle i ringen. :lol:

Det ble 3.Btk med denne kritikken:

Feminint hode. Noe snipete neseparti. Velplasserte ører. Noe runde øyner. Tenner og bitt ua. Noe smal underlinje. Korrekte vinkler. Utmerkete bevegelser fra siden. Passende benstamme. Noe bølgete pels.

Blaze var sitt sedvandelige "jeg løper" :lol: Hun ble 2.btk og BIR veteran og toppet det hele med BIS 4 veteran :jump:

Feminint hode, noe langstrykket, noe snipete neseparti. Bra øyner. Tenner og bitt u.a. Utmerket vakker hals og rygglinje. Velvinklet. Utmerkete bevegelser fra siden. Bra pels og farge. Utmerket beinstamme.

Dommeren klarte spørre meg om jeg var uenig i at de hadde runde øyner og snipete neser. Og utenom Arya, så er jeg faktisk uenig. Han ble snurt da :lol: Jeg har av alle de utstillignene jeg har stilt blitt fortalt at de begge har utmerkete AK hoder så jeg ble litt overrasket av den kommentaren på de to siste. Men om dommeren spør om jeg ikke er enig, så svarer jeg faktisk ærlig :P

Blaze plasserte seg i BIS med en haug med småhunder, og klarte lage show etter plassering som bare Blaze kan gjøre :icon_redface::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willersen ble vanen tro 2. BHK med res. CACIB :D. OK - det høres vel nesten litt kvalmt ut å ikke være superfornøyd med det, men når hunden har de titlene han trenger, så går man jo ikke for andreplasser :).

Vi heier på gamleBlaze med en handler som trodde hun var hest i dag *fnis*.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...