Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø 2013


SFX
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å dra i dag, siden jeg valgte å trekke X'en - hun har fått CK for dommeren før, men ble parret etter at fristen gikk ut, så da holder jeg henne unna smitterisikosoner

Herregud... Lille vakre Fløffen vår på bare 13, snart 14, måneder slo virkelig til og ble BESTE HANNHUND og BIM med storcert!!!! Drøyt 20 påmeldte hannhunder, 9 av de i championklassen, og Jäger dank

Mallen reiste fra Bø med følgende kritikk: "Sweet jun. bitch. Well shaped head, corr. earset and carri. Still very soft throughout. Well angul. Has to dev. more in substance of body and bones. Nice

Posted Images

Guest Belgerpia
Herregud... Lille vakre Fløffen vår på bare 13, snart 14, måneder slo virkelig til og ble BESTE HANNHUND og BIM med storcert!!!!

Drøyt 20 påmeldte hannhunder, 9 av de i championklassen, og Jäger danka ut alle sammen :D

På plassen bak han sto en halvbror og på plassen bak der igjen sto deres pappa Ola :)

Søster Sushi gjorde det også bra og ble 3btk med sitt andre storcert!

Fy søren så moro det var :)

16530_10151508008280225_1007422356_n.jpg

Grattis med Fløffen - han er en liten fiiiiiiining.

...og grattis til alle andre som har sparka fra seg på Bø også. Vi tilbragte dagen med tur til Vangen og kanelbolle vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte ikke selv denne helgen, men flere kjente hunder ble stilt så jeg dro oppom hallen en tur før jobb.

Det var 6 Siberians der, hvorav 2 junior tisper begge med JR vinner titler og 2 CH tisper.

Rim tok storeselm og slo ikke bare ut de andre tispene men også CH hannen og ble BIR!

Vanvittig moro med en 12 mnd gammel jr tispe som ikke har fylt året riktig ennå :D

734932_10151414331032108_1605327314_n.jp

Selv om dere her på forumet ikke kjenner denne hunden, så vil jeg alikevel gi henne litt ekstra opperksomhet. Hulduheims Lucy in the sky, født på Island bor i Finland har en lang rekke CH titler og ørten res-CACIB fikk ENDELIG sitt siste CACIB som 2. beste tispe bak Rim, og er nå Int. CH og dermed pensjonert fra ringen. Lucy er snart 6 år gammel

76075_10151414331237108_1457205202_n.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en finfin dag i går

vår egen dronning med det passende navnet INT N DK UCH KBHV11 Timonan Wiwa Wisdom " Queen " Fikk BIR og CACIB

Laila fikk 2 beste tispe med Cert og blir da til N DK EST UCH LTJV11 Timonan Yakira Yasmeen " Laila"

:) Så kan vel ikke annet enn å være fornøyde med dagen :)

Grattis til alle andre som er fornøyde!

Ps : det er ALTFOR få korthårs bilder her, så legger ved av begge snuppene :)

524714_10151464294886391_595693290_n.jpg

480142_10151464299606391_1087221426_n.jp

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte at jeg stilte også Aussie i dag, hun var 2 år og 1 dag gammel og sto for championat.

Endte med Nuch, Cacib og BIM mot Aussien som ble BIG.1 og BIS.3

BIR: USCH BIS Caliquin´s Center Ice "Crosby"
BIM: NJW11 Nuch Give Me Five Great Lady "Amiie"

Bilde: Monica123

318168_10151521662847489_1461780853_n.jp

Bilder tatt av Siri M Follaug

Arya:

533028_10151505294755586_201617738_n.jpg

Talli "vil ikke"

482279_10151505294835586_1871352571_n.jp

Blaze

374407_10151505294910586_946969544_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Glemte jo helt å fortelle hvordan det gikk i gruppa! Gårdshunden har ikke mye å stille opp med i gruppe 2, men vi må jo vise frem rasen vår allikevel sant? Så vi stilte for en tysk gruppedommer, og tror du ikke lille klumpen min ble plukket ut blant topp 8?! SHIT det var gøy!! :D

Gratulerer med flott resultat!

Ja imponerende å bli plukket ut i den gjengen der. Bare svære molossere (og buldoggen) og så lille gårdshunden. Dommer'n kikket veldig på Ani og jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet over å ikke bli plukket ut, men men kan ikke bli plassert hver gang.

Dommeren vår likte i alle fall ikke dvergpinschere noe særlig... hele 5 røde ble delt ut, og 4 CK av 23 hunder. Den fargen han var mest raus med var gult, men grønn var også en favoritt.. :hmm:

Juniorhannen min ble målt 2 cm større enn han er og fikk gult og juniortispa jeg viste (datter til Ani) ble skremt av en svært pågående dommerelev og fikk grønt. noe jeg syntes var fryktelig urettferdig, da det er en nydelig liten tispe, men som er litt ny i gamet enda. Jeg hadde forstått en blå fordi hun var litt sjenert... men jeg var jo ikke alene om lignende resultater, så vi setter en strek over det hele, og gleder oss til neste utstilling istedet.

Ani plukket jo i alle fall med seg sin 11 NKK BIR rosett og sitt 22 CACIB (i 6 land) Så happy happy allikevel! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren vår likte i alle fall ikke dvergpinschere noe særlig... hele 5 røde ble delt ut, og 4 CK av 23 hunder. Den fargen han var mest raus med var gult, men grønn var også en favoritt..

Det der hørtes mistenkelig ut som det samme som skjedde i vår ring - så jeg måtte jo sjekke... Var samme dommer ja *ler*. Forsåvidt ikke så ille hos oss da - 5 av 7 fikk faktisk CK, men de to andre fikk hhv grønt og 0 (og det var fargerikt på de andre rasene i ringen også ja).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes mistenkelig ut som det samme som skjedde i vår ring - så jeg måtte jo sjekke... Var samme dommer ja *ler*. Forsåvidt ikke så ille hos oss da - 5 av 7 fikk faktisk CK, men de to andre fikk hhv grønt og 0 (og det var fargerikt på de andre rasene i ringen også ja).

Ingen grønne hos oss da, men 2 gule. Han skal ikke ha på seg at han er redd for å bruke skalaen iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes mistenkelig ut som det samme som skjedde i vår ring - så jeg måtte jo sjekke... Var samme dommer ja *ler*. Forsåvidt ikke så ille hos oss da - 5 av 7 fikk faktisk CK, men de to andre fikk hhv grønt og 0 (og det var fargerikt på de andre rasene i ringen også ja).

Ingen grønne hos oss da, men 2 gule. Han skal ikke ha på seg at han er redd for å bruke skalaen iallefall ;)

Mr petter fodstad ell? Han vet veldig godt hva han vil ha han :lol:

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er greit å bruke skalaen, men grønt - det skal regelrett være en gørrstchøgg hund i mine øyne altså.

Hørte det var en meget frekk dommer i en av de andre ringene også, ikke bra. Godt det stort sett er oss som setter en strek og dropper og melde på senere, men skrekk og gru på vegne av førstegangsutstillere som møter slike personer.... :(

(Nå snakker jeg frekke dommere, altså - strenge dommere er litt enklere om de i det minste er hyggelige :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh okay :-) vet du åssen det gikk me rottisene ?

BIR og BIM finner du inne på NKKs sider, men i følge enkelte FB-kommentarer etter utstillingen på lørdag, så skjønte jeg at det kanskje ikke var helt poppis-resultater *ler*. Eller som det ble sagt: nå skjønte de hvorfor det var så mange som ikke stilte der... :D.

Jeg syntes det er greit å bruke skalaen, men grønt - det skal regelrett være en gørrstchøgg hund i mine øyne altså.

Han som fikk grønt hos oss burde vel helst hatt KIP - for han trakk seg veldig for dommeren uten å vise agresjon - han bare hoppet unna hele tida. Hunden var i seg en bra hund, så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR og BIM finner du inne på NKKs sider, men i følge enkelte FB-kommentarer etter utstillingen på lørdag, så skjønte jeg at det kanskje ikke var helt poppis-resultater *ler*. Eller som det ble sagt: nå skjønte de hvorfor det var så mange som ikke stilte der... :D.

Han som fikk grønt hos oss burde vel helst hatt KIP - for han trakk seg veldig for dommeren uten å vise agresjon - han bare hoppet unna hele tida. Hunden var i seg en bra hund, så... :)

haha ja, det var veldig få der.. Jeg håper det er like få i kristiansand :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...