Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har debutert offisielt :)


HeraHiromi
 Share

Recommended Posts

Vi deltok på vårt første offisielle steven i dag, det gikk ganske elendig, men vi har ivertfall gjort det :D

Slik ble det:

Tannvisning 10
Fellesdekk 0 (Hera reiser seg)
Lineføring 5 (Kontakten var ikke tistede :( )
Dekk fra holdt 0 (bare tull)
Innkalling fra sitt 10
Stå under marsj 8,5
Fritt hopp over hinder 0 (Hera hopper fint over, men får øye på noe utenfor ringen og løper ut)
Avstandskom. 6 (Hera har fokus på alt aent menn meg)
Helhet 6

Totalt 92 poeng.

Dommer var Terje Haugen

Sliter veldig med konsentrasjonen på trollet mitt, vi har jobbet med det i 3 år. hehe, men om vi skulle konkurrere så måtte vi bare hive oss ut i det fant jeg ut :)

Så nå får vi bare fortsette å jobbe med konsentrasjon og utholdenhet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problememt er at hun kan alle øvelsene og gjør dem gangske så bra på trening, men med en gang vi er i konkurransesetting så sliter vi :P

Men takk :)

Ønsker dere lykke til i april!

Konkurransesetting er også noe man må trene på. Vi går konkurransekurs nå, hvor vi trener på en del slikt. Sist trening hadde vi ring, gjorde to øvelser med "dommer" uten belønning, og så ut igjen og belønne masse. Neste trening skal vi gjøre tre øvelser.

Bare for å anti-imponere:

http://youtu.be/IVN-f5MsmW8

(når vi er borte i hjørnene i starten av filmen er det fordi Odin har hoppet ut av ringen. :icon_redface: )

En del av planen er også å ta med hunden på et stevne som tilskuer, før vi selv debuterer offisielt. Hvis muligheten byr seg kan man også trene litt i nærheten av ringen osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gjennomført debut :D Det er alltid tøft å starte for første gang, så jeg syns du skal være stolt av det dere fikk til :) Så kommer det bare til å gå bedre neste gang!

Totalt OT: Godt å se deg igjen! og gz med instruktør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurransesetting er også noe man må trene på. Vi går konkurransekurs nå, hvor vi trener på en del slikt. Sist trening hadde vi ring, gjorde to øvelser med "dommer" uten belønning, og så ut igjen og belønne masse. Neste trening skal vi gjøre tre øvelser.

Bare for å anti-imponere:

http://youtu.be/IVN-f5MsmW8

(når vi er borte i hjørnene i starten av filmen er det fordi Odin har hoppet ut av ringen. :icon_redface: )

En del av planen er også å ta med hunden på et stevne som tilskuer, før vi selv debuterer offisielt. Hvis muligheten byr seg kan man også trene litt i nærheten av ringen osv.

Ja, det er vel der vi ikke har jobbet godt nok :)

Takk for at du deler filmen, syns dere var flinke :) Til tross for a dere "falt" ut av ringen. hehe det er jo slikt som skjer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurransesetting er også noe man må trene på. Vi går konkurransekurs nå, hvor vi trener på en del slikt. Sist trening hadde vi ring, gjorde to øvelser med "dommer" uten belønning, og så ut igjen og belønne masse. Neste trening skal vi gjøre tre øvelser. Bare for å anti-imponere: http://youtu.be/IVN-f5MsmW8'>http://youtu.be/IVN-f5MsmW8 (når vi er borte i hjørnene i starten av filmen er det fordi Odin har hoppet ut av ringen. :icon_redface: ) En del av planen er også å ta med hunden på et stevne som tilskuer, før vi selv debuterer offisielt. Hvis muligheten byr seg kan man også trene litt i nærheten av ringen osv.
Avstandskommanderingen var veldig bra! :) Helt om og holdt- skal man ikke egentlig ha hunden ytterst i vendingen da..?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre for å få ting til å flyte fra øvelse til øvelse, er å trene kjeder. Da setter du sammen noen lydighetsøvelser/deler av lydighetsøvelser og belønner et sted hunden ikke forventer belønning! Altså slik at man ikke alltid belønner etter hver øvelse, men kanskje man går en hel øvelser, løser ut, stiller opp til neste øvelse og DA kommer belønningen. Her er et eksempel på en kjede:

http://www.youtube.com/watch?v=ENu0_gQadlI

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre for å få ting til å flyte fra øvelse til øvelse, er å trene kjeder. Da setter du sammen noen lydighetsøvelser/deler av lydighetsøvelser og belønner et sted hunden ikke forventer belønning! Altså slik at man ikke alltid belønner etter hver øvelse, men kanskje man går en hel øvelser, løser ut, stiller opp til neste øvelse og DA kommer belønningen. Her er et eksempel på en kjede:

http://www.youtube.com/watch?v=ENu0_gQadlI

Takk for tips :)

Vi har trent slik, men sikkert ikke nok! Nå er jeg mer motivert enn noen gang til å trene kjeder. Problemet mitt er at hun detter ut så utrolig mye, har slitt veldig med henne. Hun er til tider TUNG å trene LP med. Jeg varierer belønning, avstandsbelønning, lek, godis, prøver å være impulsiv osv...

Har spurt meg gang på gang hvorfor jeg gidder, men jeg vil konkurrere, vil starte klasse D spor også etterhvert og der er det jo også LP med. Så vi må jo bare gjøre dette greiene her :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstandskommanderingen var veldig bra! :) Helt om og holdt- skal man ikke egentlig ha hunden ytterst i vendingen da..?

Hysjda.(det var ikke plass til å gjøre helt om andre veien, tror jeg) Avstandskommanderingen har vi slitt med leeenge, og den siste bloggen til Morten Egtvedt om å trene inn å holde posisjonen hjalp oss masse der. Men det skal litt flaks og en god dag til for at det blir så bra som du ser det der. Lineføring derimot er egentlig en av de gode øvelsene våre...

borderen forklarte veldig mye bedre det jeg prøvde å si, altså trene på kjeder av øvelsene.

Lykke til!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstandskommanderingen var veldig bra! :) Helt om og holdt- skal man ikke egentlig ha hunden ytterst i vendingen da..?

Dette blir jo litt OT, men med Java vender jeg alltid til venstre i helomvendinger (altså, hun går på innsiden) og jeg har aldri fått noen kommentarer på det. Hvis det er en regel, så har ikke jeg fått det med meg ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Dette blir jo litt OT, men med Java vender jeg alltid til venstre i helomvendinger (altså, hun går på innsiden) og jeg har aldri fått noen kommentarer på det. Hvis det er en regel, så har ikke jeg fått det med meg ihvertfall! :)

Du kan vende begge veier, men må gjøre det samme gjennom hele programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vende begge veier, men må gjøre det samme gjennom hele programmet :)

Har du sett, da fikk vi det oppklart også ;) Jeg visste ikke at man måtte gjøre det gjennom hele programmet, så den er grei å være klar over! Nå har Java veldig lett for å ploge da, så vi vender alltid til venstre uansett, men greit å vite til nestemann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Har du sett, da fikk vi det oppklart også ;) Jeg visste ikke at man måtte gjøre det gjennom hele programmet, så den er grei å være klar over! Nå har Java veldig lett for å ploge da, så vi vender alltid til venstre uansett, men greit å vite til nestemann :)

Strengt tatt tror jeg ikke det står noe sted at du må ha samme vendinger gjennom hele programmet heller, men det ser helt klart ryddigst ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå kjeder har hjelpet meg og Issi masse. Setter sammen 2-3 øvelser, eller deler av flere øvelser, bestemmer på forhånd, setter ofte belønningen ved buret som jeg gjør på stevne, tar hun med, går inn i vår imaginære ring, gjør øvelsene og belønner masse.

Issi blir etter mye jobbing med kjeder og sånt mer og mer intens hvor lengre hun må jobbe, så mot slutten av et lp program har hun masse futt og VIL VIL VIL gjøre alt så hun kan få belønning :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...