Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger pass... Igjen...


pippin
 Share

Recommended Posts

Japp!

Dumme gubben skal visst på hyttetur med jobben den siste helgen jeg er i finnmark.. Sååå da må jeg nesten bare spørre om noen vil passe frøken ADHD fra 15-17 mars.

De fleste her vet jo hvordan hun er.

Hun er stort sett veldig grei og ha med å gjøre, litt unghund såklart, og litt vilter med andre hunder men ellers grei. Fin avknapp inne og krever ikke maaange timer tur hver dag :P Ei glad frøken med stor lekelyst. Leker med både mennesker og hunder.

Om noen har mulighet hadde jeg blitt veldig glad! Om noen lurer på noe er det bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går hun sammen med andre hunder? Var ikke det noe trøbbel da hun ble passet for noen uker siden? :icon_redface:

Så hyggelig, tror du virkelig hun hadde postet og spurt etter hjelp til pass og ikke skrevet det om det var et problem med andre hunder?

Beklager OT i tråden din, pippin. Skal være stille nå :aww: .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går hun sammen med andre hunder? Var ikke det noe trøbbel da hun ble passet for noen uker siden? :icon_redface:

Hun går fint sammen med andre hunder ja. Det som skjedde sist var en misforståelse fra Manas side, eventuelt et uhell, for hun er aldri sur på andre hunder. Har aldri sett henne gjøre noe sånt, og vi er en del med andre hunder uten problemer. Eneste er iveren hennes, så hun kan virke litt voldsom innimellom men er aldri sint eller noe sånt. Jeg var ikke der da det skjedde men det er ulikt Mana å gjøre noe sånt. Jeg TIPPER at hun ble overivrig da Ulla skulle snuse på en flekk, og trodde sikkert det var noe godt eller meget interessant der, og så har hun eventuelt kræsja trynet sinn i snuta på Ulla. Mana er en klodrian tross alt. Ulla Brit kan forklare hva som skjedde om noen skulle lure, for hun vet det sikkert.

Jeg hadde aldri holdt igjen info hvis hun ikke likte andre hunder.

Mardina: Jeg aner ikke hvor Jevnaker er, hehe! Det blir jo da gubben som må levere henne, fordi jeg er jo borte. Og vi har ikke bil =/ Så at det er litt nærme hadde jo vært et pluss. Hvordan er reisemulighetene dit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går fint sammen med andre hunder ja. Det som skjedde sist var en misforståelse fra Manas side, eventuelt et uhell, for hun er aldri sur på andre hunder. Har aldri sett henne gjøre noe sånt, og vi er en del med andre hunder uten problemer. Eneste er iveren hennes, så hun kan virke litt voldsom innimellom men er aldri sint eller noe sånt. Jeg var ikke der da det skjedde men det er ulikt Mana å gjøre noe sånt. Jeg TIPPER at hun ble overivrig da Ulla skulle snuse på en flekk, og trodde sikkert det var noe godt eller meget interessant der, og så har hun eventuelt kræsja trynet sinn i snuta på Ulla. Mana er en klodrian tross alt. Ulla Brit kan forklare hva som skjedde om noen skulle lure, for hun vet det sikkert.

Jeg hadde aldri holdt igjen info hvis hun ikke likte andre hunder.

Mardina: Jeg aner ikke hvor Jevnaker er, hehe! Det blir jo da gubben som må levere henne, fordi jeg er jo borte. Og vi har ikke bil =/ Så at det er litt nærme hadde jo vært et pluss. Hvordan er reisemulighetene dit? :)

Jevnaker er på Hadeland. 10-15 minutter fra Hønefoss. Så det må jo evt bli og ta toget til Hønefoss og så kan jeg evt. hente der. Jeg har bil, men jeg tør ikke helt å bevege meg inn i Oslo gryta, da jeg ikke eier retningssans og ikke er jeg kjent i Oslo heller. Men som sagt, jeg har bil og kan evt. hente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun grei med små hunder? :)

Kan vel være litt skummelt om hun blir veldig ivrig med de små? Chihuahua hanner:)

Må uansett sjekke opp datoen og høre med min samboer, men kan eventuelt være ett alternativ;)

Hun kan være litt røff så jeg ser for meg at det kan bli litt skummelt. Jeg tror ikke vi har lekt med så mange små. Hun er snill, men aaaner ikke at hun er så stor og vilter når det kommer til det med å leke med andre hunder :P Hun bøyer seg som regel ned i lekestilling og dasker litt med labber. Og det kan nok ende i en vond chihuahuarygg er jeg redd for.

Jevnaker er på Hadeland. 10-15 minutter fra Hønefoss. Så det må jo evt bli og ta toget til Hønefoss og så kan jeg evt. hente der. Jeg har bil, men jeg tør ikke helt å bevege meg inn i Oslo gryta, da jeg ikke eier retningssans og ikke er jeg kjent i Oslo heller. Men som sagt, jeg har bil og kan evt. hente :)

Aha :) Jeg må samråde litt med gubben da og høre hva han tror.

Dersom hun klarer og være alene en time eller to uten å spise opp leiligheten så kan jeg sikkert passe henne. Bor i oslo uten hund for tiden så gjør ingenting om hun eventuelt ikke går sammen med andre hunder. :)

Altså, hun klarer jo det her, men her har hun et avgrenset område. Hun har ikke ødelagt noen verdens ting mens hun er her, men jeg kan ikke garantere at hun ikke gjør slikt andre steder. Målet her er jo å la henne gå løs i hele stua osv når vi er borte. Og hun har vært alene løs der i ca 1 time tilsammen, og det eneste hun gjør da er å syte litt ekstra og vandre litt rundt. Jeg er jo livredd for at hun skal finne på noe tull hos andre :P Litt ekstra hønemor der. Mulig jeg overragerer, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gledelig passet henne, men typisk det er akkurat da (alle reiser bort samtidig :P), for da skal jeg passe en annen hund.

Bare å spørre om du trenger hjelp en annen gang : )

Ihvertfall hvis jeg ikke skal på jobb sånn med tanke på å finne på sprell :P

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gledelig passet henne, men typisk det er akkurat da (alle reiser bort samtidig :P), for da skal jeg passe en annen hund.

Bare å spørre om du trenger hjelp en annen gang : )

Ihvertfall hvis jeg ikke skal på jobb sånn med tanke på å finne på sprell :P

Ikke meld deg! Kiter har allerede frittet for deg den uka! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan være litt røff så jeg ser for meg at det kan bli litt skummelt. Jeg tror ikke vi har lekt med så mange små. Hun er snill, men aaaner ikke at hun er så stor og vilter når det kommer til det med å leke med andre hunder :P Hun bøyer seg som regel ned i lekestilling og dasker litt med labber. Og det kan nok ende i en vond chihuahuarygg er jeg redd for.

Ser den :) Med hensyn til at han ene er under kiropraktorbehandling pga låsninger i nakken er ikke akkurat ett slag over ryggen noe han trenger hehe.

Vi får ha det til gode når Mana blir litt eldre og kanskje ikke synes daskelek er så morsomt lengre ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meld deg! Kiter har allerede frittet for deg den uka! haha

Haha, nei Kiter skal kose seg hos oss han da. Det gleder vi oss masse til! :)

Spesielt Dany synes det er stas at han skal komme å være hos oss. Hurra, enda en til å leke med hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gledelig passet henne, men typisk det er akkurat da (alle reiser bort samtidig :P), for da skal jeg passe en annen hund.

Bare å spørre om du trenger hjelp en annen gang : )

Ihvertfall hvis jeg ikke skal på jobb sånn med tanke på å finne på sprell :P

Heheheh ja! :P

Altså,hvorfor bor dere så langt borte? :aww::getlost:

Altså, det er jo Oslo som er tingen! Tydeligvis.. :whistle:

Ser den :) Med hensyn til at han ene er under kiropraktorbehandling pga låsninger i nakken er ikke akkurat ett slag over ryggen noe han trenger hehe.

Vi får ha det til gode når Mana blir litt eldre og kanskje ikke synes daskelek er så morsomt lengre ;p

Hehe, ja det kan være lurt. Jeg har håp om at hun skal bli litt mer voksen etter neste løpetid :P Men hun kan jo ikke noe for at hun er så overlykkelig når det gjelder andre hunder, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang har jeg lyst til å si MEG MEG MEG!! Jeg synes det er dritteit å skrive i tråder at man har lyst, men ikke kan :P Men neeeei... jeg har minst en for mye alt som det er og om jeg drar inn en overlykkelig ADHD Mana så tror jeg kanskje at gubben blir bittelitt fortvilet. Tenk så moro hun, Nix og Asti kunne hatt det... Schæferbanden hadde nok hatt det morsomst (enda en grunn til å ikke la meg passe henne, hun blir deschæfritisert)

Hadde hun vært en eldre mer rolig frøken hadde nok min far stilt opp på flekken, men noe sier meg at en unghund ala Mana kan bli litt mye for en 80 åring

Håper du finner pass til tutta!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hun klarer jo det her, men her har hun et avgrenset område. Hun har ikke ødelagt noen verdens ting mens hun er her, men jeg kan ikke garantere at hun ikke gjør slikt andre steder. Målet her er jo å la henne gå løs i hele stua osv når vi er borte. Og hun har vært alene løs der i ca 1 time tilsammen, og det eneste hun gjør da er å syte litt ekstra og vandre litt rundt. Jeg er jo livredd for at hun skal finne på noe tull hos andre :P Litt ekstra hønemor der. Mulig jeg overragerer, hehe!

Har en entre hun eventuelt kan være i hvis hun skal være her og må være alene litt.Tror ikke det er noe der som er mulig å ødelegge :) Så hvis du ikke finner noen andre som kan passe henne er det bare å ta kontakt så kan hun være her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt
Hun går fint sammen med andre hunder ja. Det som skjedde sist var en misforståelse fra Manas side, eventuelt et uhell, for hun er aldri sur på andre hunder. Har aldri sett henne gjøre noe sånt, og vi er en del med andre hunder uten problemer. Eneste er iveren hennes, så hun kan virke litt voldsom innimellom men er aldri sint eller noe sånt. Jeg var ikke der da det skjedde men det er ulikt Mana å gjøre noe sånt. Jeg TIPPER at hun ble overivrig da Ulla skulle snuse på en flekk, og trodde sikkert det var noe godt eller meget interessant der, og så har hun eventuelt kræsja trynet sinn i snuta på Ulla. Mana er en klodrian tross alt. Ulla Brit kan forklare hva som skjedde om noen skulle lure, for hun vet det sikkert.

Jeg hadde aldri holdt igjen info hvis hun ikke likte andre hunder.

Mardina: Jeg aner ikke hvor Jevnaker er, hehe! Det blir jo da gubben som må levere henne, fordi jeg er jo borte. Og vi har ikke bil =/ Så at det er litt nærme hadde jo vært et pluss. Hvordan er reisemulighetene dit? :)

Ang den episoden der så skulle nok Mana bykse fram for å ta ifra Ulla det morsomme hun trodde hun hadde der, og så fikk hun tak i leppa i stedet for. Uhell, rett og slett, og den tar jeg på min kappe som ikke fulgte godt nok med.

Mana er snill og glad og finnes ikke aggressiv, nei. Overlykkelig er vel et beskrivende ord. :teehe: Men hun var en dårlig match med akkurat min hund. Mana var voldsom og ivrig i leken, og den litt mer forsiktige Ulla med sine 15 kilo hadde ikke så mye å stille opp med. Hun ble lagt i bakken så fort hun beveget seg ut på gulvet, så jeg måtte hele tiden gå inn og fjerne Mana. Med større og tøffere hunder hadde vel leken blitt litt mer rettferdig og morsom for begge parter. :)

Mana alene var bare koselig. Super på tur og ligger klistret ved siden av deg i sofaen. Så Mana + Ulla gikk ikke så bra i lengden, men det er heller pga dårlig match av både lekemåter og personligheter. Bare Mana var overlykkeligheten selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt
En hendelse does not a kranglefant make!

De fleste hunder har da noen knuffinger i løpet av livet, de skal ikke stemples som uvennlig av den grunn. :)

Lykke til med funn av pass, det ser ut som det ordner seg? :)

Det var ikke engang knuffing. Feilberegning er mer ordet.

Håper da ikke jeg har gitt inntrykk av at Mana er uvennlig. Det har overhodet ikke vært meningen i så fall. Hun er alt annet enn, men kanskje litt for voldsomt og intens i leken for noen hunder (som min). Det finnes jo nok av bildebevis på dette forumet at hun leker veldig bra med mange andre hunder, så problemet kan like så godt ligge hos Ulla.

Håper også det ordner seg med pass, og at ingen vegrer seg pga noe jeg har sagt. Det er det ingen grunn til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke deg jeg siktet til, Ulla Brit. :)


Det var mer innlegget fra madam mim på forrige side, noe ala "går hun overens med andre hunder? Var det ikke en hendelse sist?" eller noe sånt. Da ville jeg bare si at en hendelse ikke definerer en hund. Spesielt når det var såpass lite som det du beskriver.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang har jeg lyst til å si MEG MEG MEG!! Jeg synes det er dritteit å skrive i tråder at man har lyst, men ikke kan :P Men neeeei... jeg har minst en for mye alt som det er og om jeg drar inn en overlykkelig ADHD Mana så tror jeg kanskje at gubben blir bittelitt fortvilet. Tenk så moro hun, Nix og Asti kunne hatt det... Schæferbanden hadde nok hatt det morsomst (enda en grunn til å ikke la meg passe henne, hun blir deschæfritisert)

Hadde hun vært en eldre mer rolig frøken hadde nok min far stilt opp på flekken, men noe sier meg at en unghund ala Mana kan bli litt mye for en 80 åring

Håper du finner pass til tutta!

Heheh åh ja de tror jeg hadde stoooorkost seg sammen, haha! Og ja, hun er ei vilter sjel denne jenta :whistle:

Har en entre hun eventuelt kan være i hvis hun skal være her og må være alene litt.Tror ikke det er noe der som er mulig å ødelegge :) Så hvis du ikke finner noen andre som kan passe henne er det bare å ta kontakt så kan hun være her :)

Supert! Skal huske på det! :)

Nå bor jeg uansett for langt unna, men det måtte være den ene helga i hele vår jeg er borte... :lol: Mana og lukisen hadde storkost seg!

Hihi! :D

Ang den episoden der så skulle nok Mana bykse fram for å ta ifra Ulla det morsomme hun trodde hun hadde der, og så fikk hun tak i leppa i stedet for. Uhell, rett og slett, og den tar jeg på min kappe som ikke fulgte godt nok med.

Mana er snill og glad og finnes ikke aggressiv, nei. Overlykkelig er vel et beskrivende ord. :teehe: Men hun var en dårlig match med akkurat min hund. Mana var voldsom og ivrig i leken, og den litt mer forsiktige Ulla med sine 15 kilo hadde ikke så mye å stille opp med. Hun ble lagt i bakken så fort hun beveget seg ut på gulvet, så jeg måtte hele tiden gå inn og fjerne Mana. Med større og tøffere hunder hadde vel leken blitt litt mer rettferdig og morsom for begge parter. :)

Mana alene var bare koselig. Super på tur og ligger klistret ved siden av deg i sofaen. Så Mana + Ulla gikk ikke så bra i lengden, men det er heller pga dårlig match av både lekemåter og personligheter. Bare Mana var overlykkeligheten selv. :)

Stakar lille Ulla.. Hun var jo så voksen i forhold, hehe! Men godt hun er en engel når hun er alenehund da :whistle: Men kombinasjonene av hundenes personligheter har alt å si ja. Hun gikk jo strålende overens med Opsis og Geo.

En hendelse does not a kranglefant make!

De fleste hunder har da noen knuffinger i løpet av livet, de skal ikke stemples som uvennlig av den grunn. :)

Lykke til med funn av pass, det ser ut som det ordner seg? :)

Det er sant :) Jeg tror det ordner seg altså. Ikke noe 100% sikker på hvor hun skal være enda, men det ordner seg nok. Jeg har ikke fått snakket med gubben angående overlevering osv enda.

Mana er jo som alle vet, en vilter sjel. Hun trenger noen som sier ifra når nok er nok. Og hun tåler det. Hun er langt ifra myk og er vant til å få beskjed om hun ikke hører etter, selv om hun innimellom har dotter i ørene. Så den som passer henne må ikke være redd for å gi henne klar beskjed :)

Ellers synes jeg det er koselig at så mange synes Mana høres koselig ut og :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...