Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom på GRATIS ernæringskurs!


Kaja
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass
Jepp.... jeg har også vært på "ernæringskurset" i regi av RC på tam dyrebutikk.... Det var jo forsåvidt et ernæringskurs, men alt var rettet mot royal canin. Så derfor kaller jeg det avansert reklame. De drar rundt og holder det i alle rc forhandlere.

Ja akkurat som alle andre forleverandører.

Hvis dere lurer på hvorfor Hills J/D for er så dyrt, så kan jeg fortelle at jeg (og svært mange andre ansatte innen veterinærbransjen) ble vartet opp en hel ettermiddag/kveld med et seminar vedr J/D fortreffelighet og forskningsresultater fra Hills sin forskningsstasjon. Det var tre retters middag på et av oslos beste hoteller, kaffe, mineralvann og frukt til alle deltagere ca 350 stk hele kvelden og selvfølgelig utdeling av foret i større kvanta til alle som ville ha. Så derfor koster hundefor det hvite ut av øya- produsentene må bruke penger for å tjene penger og lojalitet er lettkjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.... jeg har også vært på "ernæringskurset" i regi av RC på tam dyrebutikk.... Det var jo forsåvidt et ernæringskurs, men alt var rettet mot royal canin. Så derfor kaller jeg det avansert reklame. De drar rundt og holder det i alle rc forhandlere.

Jepp. Hadde de kunnet svare på mye som har med ernæring å gjøre hadde det vært en ting, men på kurset jeg var på spurte jeg litt ang. råforing, om det var veldig galt av meg å fore med f.eks vom og hundemat. "Ernæringseksperten" svarte at det hadde hun ingen anelse om, så det tryggeste var nok å prøve et godt tørrfor. Jeg måtte HVERTFALL pusse tenna på hunden min minst to ganger om dagen for å få den samme skrapeeffekten på tennene som tørrforet hadde som råforingen ikke kunne veie opp for. "Men han får råe bein å gnage på, da? Holdet det?" "Det vet jeg ingenting om."

Eee..

Det er ikke meningen å henge ut akkurat kurset som er tema i denne tråden altså, dette er bare min tidligere erfaring med ernæringskurs holdt i samarbeid med RC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp hvorfor Hill's J/D er så dyrt, så har det kanskje LITT med at det er dyrt å produsere det også..? Fordi det skal tilsettes diverse som er bra for leddene. De har vel også brukt GANSKE mye penger på å utvikle fôrene sine, med alle kontrollerte produkttester osv. Og J/D er forøvrig et flott fôr som hjelper mange hunder, jeg ser effekten av det på de som bruker det via jobben.. Nå er jeg ikke spesielt glad i tørrfôr generelt, og bruker veldig lite på mine egne hunder, bruker omtrent bare v&h, så jeg føler jeg kan uttale meg objektivt også. Jeg ser effekten fordi den er der, ikke fordi jeg VIL se den.

Men, de er veldig flinke til å reklamere for sitt eget, såklart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hadde de kunnet svare på mye som har med ernæring å gjøre hadde det vært en ting, men på kurset jeg var på spurte jeg litt ang. råforing, om det var veldig galt av meg å fore med f.eks vom og hundemat. "Ernæringseksperten" svarte at det hadde hun ingen anelse om, så det tryggeste var nok å prøve et godt tørrfor. Jeg måtte HVERTFALL pusse tenna på hunden min minst to ganger om dagen for å få den samme skrapeeffekten på tennene som tørrforet hadde som råforingen ikke kunne veie opp for. "Men han får råe bein å gnage på, da? Holdet det?" "Det vet jeg ingenting om."

Eee..

Det er ikke meningen å henge ut akkurat kurset som er tema i denne tråden altså, dette er bare min tidligere erfaring med ernæringskurs holdt i samarbeid med RC.

Det du sa...

Var nylig på ernæringskurs med Hill's og har samme erfaring. Har vært på flere og har deltatt på foredrag da jeg studerte husdyrvitenskap. Blir stadig like overrasket over hvor lite kunnskap kursholderene har utover det de har pugget om sine tørrfôr.

Når det er sagt så liker jeg å dra på kurs på grunn av jobben jeg har. Det handler om å tjene penger, så om jeg kan selge tørrfôret vi selger på dyrebutikken der jeg jobber, desto bedre jobb gjør jeg. Sånn sett er de kursene ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...