Gå til innhold
Hundesonen.no

Premiering til klubbmestere


HHC
 Share

Recommended Posts

Vi har for først gang kjørt i gang årskonkurranser i klubben der vi kårer klubbmestere (altså tellende resultater fra 2012). Siden dette er første året blir det ikke så mange deltakere, men med en vinner innenfor hver klasse (lp, jakt, ag ovs) kan det fort bli mange etterhvert.

Jeg vil gjerne ha innspill på hvilke premier vi kan gi disse, har tenkt litt på magnor glass med inngravering for år, klasse ovs. men jeg syntes det er dyrt og ikke spesielt pent (på annet enn premiehylla til bikkja liksom). Hva kunne dere tenke dere å vinne om dere vant noe lignende selv?

Kriterier: Innenfor en ok prisramme, kan passe til eiere av i utgangspunktet alle raser, men hovedsakelig retrievere. Skal helst kunne bestilles flere år etter hverandre så ikke noe som forsvinner innen 2014. Og ikke mange måneders leveringstid.

Legg gjerne ved linker/bilder.

(Selv har jeg tenkt på å finne noen som maler innenfor ok priser og skaffe vinnerne noe håndmalt, gjerne med egen hund (selvvalgt bilde) og med hva de vant og hvilket år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte en slik glass blokk(eksempel på bilde) med logoen til klubben, og tekst under på året og hva det gjelder. Den koster litt over en hundrings for hele greia og det var ikke værst :) Fint ble også også :)

26-2_small1.jpg

Alternativt syns jeg en litt pen t-skjorte kan fungere. Kanskje en tekninsk tskjorte med logo og tekst. Den kan jo brukes lenge etterpå. :)

Eller et krus. (men pleier å koste endel da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad for magnorglass jeg da. Stas å ha et minne stående.

Takk for innspill :)

Jeg bestillte en slik glass blokk(eksempel på bilde) med logoen til klubben, og tekst under på året og hva det gjelder. Den koster litt over en hundrings for hele greia og det var ikke værst :) Fint ble også også :)

26-2_small1.jpg

Alternativt syns jeg en litt pen t-skjorte kan fungere. Kanskje en tekninsk tskjorte med logo og tekst. Den kan jo brukes lenge etterpå. :)

Eller et krus. (men pleier å koste endel da)

Link? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksting. Leker til bikkja f.eks er helt genialt. Pokaler og plaketter og sånt dill må jeg innrømme at jeg bare kaster, jeg har ikke noe eget hunderom jeg kan stue sånt bort i jeg :aww:

Men ting som vi bruker, det er alltid gøy. Om så det bare er et gavekort så man kan kjøpe noe shit sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterte nettopp dette i NRL, og der var kobbel med trykk på et alternativ. Dekken/halsbånd blir for spesialisert ift størrelse. Selv bryr jeg meg lite om premier, og trenger ihvertfall ikke ymse enkeltstående glass, eller en glassklump med navn på...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksting. Leker til bikkja f.eks er helt genialt. Pokaler og plaketter og sånt dill må jeg innrømme at jeg bare kaster, jeg har ikke noe eget hunderom jeg kan stue sånt bort i jeg :aww:

Men ting som vi bruker, det er alltid gøy. Om så det bare er et gavekort så man kan kjøpe noe shit sjøl..

Vi diskuterte nettopp dette i NRL, og der var kobbel med trykk på et alternativ. Dekken/halsbånd blir for spesialisert ift størrelse. Selv bryr jeg meg lite om premier, og trenger ihvertfall ikke ymse enkeltstående glass, eller en glassklump med navn på...

Åh, tidenes idè!

Gavekort på fotografering/bilde av bikkja? :D

Greia er at på generelt nivå setter de som ikke har vunnet så mye veldig pris på glass, pokal m.m

Vi som har en del slikt fra før derimot (og vi har eget rom :lol: )

Gavekort på fotografering skal jeg notere meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange som blir glade for pokaler og premier av den sort. Ikke alltid man vinner så mye, og da blir det ekstra stas uansett, syns jeg da. Men de som har mye blir vel lei av slikt uansett type premie. Noen liker sløyfer og har en vegg full, jeg har selv ingen interesse av slikt, men har dog 2 av de jeveste rosettene på hunderommet. Og så har jeg noen pokaler i hylla mi, av dem som jeg virkelig er stolt av.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk diplom for mestvinner lp 2011 fra dalmisklubben, i fjor fikk jeg ikke noe :-) men det gjør ikke så mye.

men om jeg skulle hatt noe så tenker jeg at noe til hunden hadde vært stas? Men kan jo ha ball med brei snor som det står "tittelen" innbrodert på?? eller et krus? gjør kruset litt fint og tittelen litt anonym slik at den ikke skriker mot deg? :-) For eksempel krus med bilde av hund (riktig rase) og en liten fin skrift med "mestvinner lp 2013" f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tidenes idè!

Gavekort på fotografering/bilde av bikkja? :D

Jeg har brukt å sette opp det som gavepremie på rasespesialen vår, jeg :).

Ellers synes jeg man må skille på premier man får på alskens utstillinger - og premier man får som årets beste i en eller annen gren. Det ER begrenset hvor mange slike premier man kan hanke med seg, sant? De deles jo ut bare en gang i året liksom.

I vår klubb har vi operert med håndmalte trefat som premier til årets utstillingsbriard, årets lp-briard (ulike klasser), årets bruksbriard (ulike klasser) etc etc. Det er litt stas å få slike håndmalte fat. De er jo dyre, men det deles jo heller ikke ut så himla mange pr år, så det bør jo en raseklubb ha råd til. Ett år laget vi krus med bilde av den hunden som hadde vunnet, men det var liksom ikke like stas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksting. Leker til bikkja f.eks er helt genialt. Pokaler og plaketter og sånt dill må jeg innrømme at jeg bare kaster, jeg har ikke noe eget hunderom jeg kan stue sånt bort i jeg :aww:

Men ting som vi bruker, det er alltid gøy. Om så det bare er et gavekort så man kan kjøpe noe shit sjøl..

Får man noe i belgerklubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at på generelt nivå setter de som ikke har vunnet så mye veldig pris på glass, pokal m.m

Vi som har en del slikt fra før derimot (og vi har eget rom :lol: )

"Vi som har en del"? Jeg har et whiskyglass fra det andre valpeshowet til Odin, et krus fra Caniscupen og et annet glass fra en rallykonkurranse. Rosettene har jeg enten kastet eller glemt bort et sted. Likevel er godbiter, leker og ymse nyttige ting mye morsommere å få som premie enn et glass som aldri blir sett på fordi det ikke passer sammen med noe av det vi har, og som vi ikke har plass til å "stille ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi som har en del"? Jeg har et whiskyglass fra det andre valpeshowet til Odin, et krus fra Caniscupen og et annet glass fra en rallykonkurranse. Rosettene har jeg enten kastet eller glemt bort et sted. Likevel er godbiter, leker og ymse nyttige ting mye morsommere å få som premie enn et glass som aldri blir sett på fordi det ikke passer sammen med noe av det vi har, og som vi ikke har plass til å "stille ut".

616283_246740928779479_2077299191_o.jpg

Nå er ikke dette bildet akkurat oppdatert i forhold til dagens samling heller, og jeg har jo lite i forhold til mange andre oppdrettere f.eks. Men for å si det slik - det er kanskje 6 ting på dette bildet som virkelig betyr noe for meg - og så fremt det ikke er slike ting blir det jo bare "stuet bort i haugen".

Men Siri - jeg vil gjerne ha navn på den som maler? :D

Og AnetteH - navn på produsent av glasset ditt? (År og hva dem har vunnet skal naturligvis merkes på en eller annen måte ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man noe i belgerklubben?

Pokaler og glass-greier i ymse utførelser *sukk* Når vi var på spesialen på Tretten, fikk vi en pokal for certet, en pokal for å ha vunnet kl. 2 LP, en vandrepokal for å ha vunnet kl.2 (og vi vant kl.2 med hele 148 poeng, tror jeg det var, så det var liksom ikke noe superstevne det heller *flir*), en sånn glassdings for ck'en og ett glass for deltakelse. Vandrepokalen gadd jeg ikke å ta med meg hjem, resten er kasta - og det er ikke fordi vi har en del sånt, for det har vi ikke, men fordi at 1) pokalene ikke var spesielt pene og 2) jeg har ikke noe sted å ha det.

Jeg har kasta nesten alt som er av sløyfer også jeg. Det eneste jeg har beholdt, er CK-rosetten fra spesialen og cert-rosettene til Nora, men det er bare fordi jeg aldri trodde den bikkja kom til å ta noen cert ever, og særlig ikke på spesialen :lol:

Men den svenske belgerspesialen på Ivø har masse bruksgreier som premier, det er helt sinnsykt hva man kan vinne der.. Premiebordet fra 2011:

1.jpg

BIS2-brukshund 2008:

brukshund_2.jpg

Bildene er stjålet fra AfBV-SBLOs sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokaler og glass-greier i ymse utførelser *sukk* Når vi var på spesialen på Tretten, fikk vi en pokal for certet, en pokal for å ha vunnet kl. 2 LP, en vandrepokal for å ha vunnet kl.2 (og vi vant kl.2 med hele 148 poeng, tror jeg det var, så det var liksom ikke noe superstevne det heller *flir*), en sånn glassdings for ck'en og ett glass for deltakelse. Vandrepokalen gadd jeg ikke å ta med meg hjem, resten er kasta - og det er ikke fordi vi har en del sånt, for det har vi ikke, men fordi at 1) pokalene ikke var spesielt pene og 2) jeg har ikke noe sted å ha det.

Jeg har kasta nesten alt som er av sløyfer også jeg. Det eneste jeg har beholdt, er CK-rosetten fra spesialen og cert-rosettene til Nora, men det er bare fordi jeg aldri trodde den bikkja kom til å ta noen cert ever, og særlig ikke på spesialen :lol:

Men den svenske belgerspesialen på Ivø har masse bruksgreier som premier, det er helt sinnsykt hva man kan vinne der.. Premiebordet fra 2011:

1.jpg

BIS2-brukshund 2008:

brukshund_2.jpg

Bildene er stjålet fra AfBV-SBLOs sider :)

Får Årets belger noe? :P

I hundeklubbene rundt her får man så og si aldri pokaler, faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får Årets belger noe? :P

Burde ikke du vite det? Har ikke du hatt årets belger et par ganger nå? :P

I hundeklubbene rundt her får man så og si aldri pokaler, faktisk :)

Flinke hundeklubber, det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette bildet akkurat oppdatert i forhold til dagens samling heller, og jeg har jo lite i forhold til mange andre oppdrettere f.eks. Men for å si det slik - det er kanskje 6 ting på dette bildet som virkelig betyr noe for meg - og så fremt det ikke er slike ting blir det jo bare "stuet bort i haugen".

Siden du siterte meg, så antok jeg at du siktet til at jeg ikke var interessert i ting, og at jeg var en av "vi som har en del fra før". Nå vet jeg at jeg er under snittet interessert i premier, men det er ikke sjelden jeg hører folk klage over alt skrotet de har stående av pokaler, glass osv. Kan selvfølgelig være at det er et forsøk på skjult selvskryt, jeg er naiv nok til å tro at glassdingser ikke betyr så mye når alt kommer til alt.

Har dog vært med på å oppleve at folk har fått fine fruktboller eller ordentlige ting (servise, to matchende og funksjonelle glass uten inskripsjon osv) som kan brukes, det er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke du vite det? Har ikke du hatt årets belger et par ganger nå? :P

Flinke hundeklubber, det ;)

Jeg trodde kanskje det? Jeg har aldri fått noe :P Jeg har reagert på at man får mer av lokalavdelingen enn hovedklubben :P For jeg ville gjerne hatt et minne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg blitt glad for et minne som kunne brukes, og ikke bare til pynt. Og noe til hunden også.

Feks: en glassbolle og et kobbel/halsbånd med tekst.

Var på årsmøte i dachshundklubben i går.

Da var det glassfat eller glassvaser som premie til noen, vin til andre.

En av premiene jeg har blitt mest glad for og som ble utrolig mye brukt er en inngravert lysestake av glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...