Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordic Hunter Labradorer


charlotte
 Share

Recommended Posts

Mali på vanntrening

Mali på vanntrening

Mali på jakt

Andejakt

Andejakt

Andejakt

post-128-0-16312700-1357984472.jpg

Mali og jeg på mock trial

Mock trial

Mali i høygrasset på mock trial

Kelly 8 mnd

Mali på working test

post-128-0-45262200-1357984602_thumb.jpg

Mali på duejakt

post-128-0-42327100-1357984605_thumb.jpg

På vei til neste såte på fasanjakt, alle hundene blir studd på henger og det er ikke antydning til bråk

post-128-0-69162700-1357984609_thumb.jpg

Mali og jeg

post-128-0-26198000-1357984614.jpg

Mali og jeg

post-128-0-24447200-1357984619_thumb.jpg

Kelly 8-9 mnd

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder og hunder, og jeg liker kroppene deres - men jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med ansiktet og uttrykket.... Det blir nesten mer flatcoat-aktig (særlig med veldig lite stopp), og snuten er veldig smal (nå har jeg ikke noe rottweiler-ideal heller, men den gyldne middel-vei osv :P ) etter min smak.

Er det absolutt nada fokus på å få iallefall *litt* Labradorliknende uttrykk, eller er det kun funksjonalitet når det blir på dette nivået?

(Jeg spør ikke for å være ekkel megge som prøver å være skult ubehagelig ( :lol: ) , jeg bare lurer helt oppriktig :) Skjønner jo at det er funksjonabelt osv, og det er jo kjempeflott! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder og hunder, og jeg liker kroppene deres - men jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med ansiktet og uttrykket.... Det blir nesten mer flatcoat-aktig (særlig med veldig lite stopp), og snuten er veldig smal (nå har jeg ikke noe rottweiler-ideal heller, men den gyldne middel-vei osv :P ) etter min smak.

Er det absolutt nada fokus på å få iallefall *litt* Labradorliknende uttrykk, eller er det kun funksjonalitet når det blir på dette nivået?

(Jeg spør ikke for å være ekkel megge som prøver å være skult ubehagelig ( :lol: ) , jeg bare lurer helt oppriktig :) Skjønner jo at det er funksjonabelt osv, og det er jo kjempeflott! )

Ja de er kanskje litt flat coat lignende i ansiktet, har ikke tenkt over det egentlig :-) Disse linjene er jo fra gammelt av snipete i ansiktet, det brede hodet kom sammen med utstillingsvarianten av labradoren. Jeg synes personlig at litt bredde og kraftuttrykk er veldig fint, har bare ikke vært så heldig med mine utenom den yngste som er ganske kraftig :-)

Fokus på labrador lignende uttrykk, vel det er jo nettopp det det er fokus på :-) Bra eksteriør = bra funksjonalitet, ikke sant? Fokuset eksteriørmessig ligger i å skape kraftfulle jakthunder med kroppsbygning til å jakte 150 dager i året i vann og på land. De skal være hardhudet nok til å rase gjennom tornekratt og apportere i vann året rundt. Altså sterke nok til alle utfordringer og lette nok til å bære sin egen vekt uten problemer. Mali og Lisa på (23-24 kg) er helt ærlig litt i letteste/spinkleste laget etter min smak nå som jeg har jobbet med jaktretriever noen år og fått noen erfaringer.

Hihi, jeg trodde heller ikke du hadde en skjult agenda :-D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gjeng! Synd jeg ikke fikk muligheten til å være med på kurset du hadde for Senja Hundeklubb i sommer. Eine og jeg var meldt på, men det kom noe familiegreier i veien som gjorde at jeg måtte avlyse. Kanskje du kommer nordover flere ganger for å ha kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gjeng! Synd jeg ikke fikk muligheten til å være med på kurset du hadde for Senja Hundeklubb i sommer. Eine og jeg var meldt på, men det kom noe familiegreier i veien som gjorde at jeg måtte avlyse. Kanskje du kommer nordover flere ganger for å ha kurs?

Ja, jeg hadde håpet å se dere men kanskje sjansen kommer igjen, håper de ønsker oppfølgingskurs oppi nord :-))

Lisa har alltid vært min favoritt :wub::wub::wub: Hvordan går det med hun? Begynner vel å få noen år på baken hun også? (Chicka blir jo 11år nå, liksom...)

Gamle Chicka, snakk om år på baken. Hun må være utrolig sprek! Lisa er i toppform, hun er med og henter noen duer om høsten men er ikke på prøver lenger. Hun er veldig spesiell, og en stor hjelp i oppdragelse av den yngste ;)

post-128-0-43768200-1358115123.jpg

post-128-0-01826700-1358115136.jpg

post-128-0-95549400-1358115147.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt gåsehud av å se dem i sitt rette element, takk for at du deler! :flowers: Dette er en del av hundesporten jeg overhodet ikke kjenner til, så dette er veldig kult å se.

Og så synes jeg fortsatt at det er veldig morsomt med "kostymene" dere bruker til tider. :teehe:

Takk for det :-)) Ja det er viktig å kle seg på jakt, det er en del av etikken og sportsmanship'en rundt sporten. Men skjønner godt at det ser litt rart ut at noen dresser seg opp som lord for å samle inn halvskutte fugler!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...