charlotte Skrevet 12. Januar 2013 Rapporter Skrevet 12. Januar 2013 Kelly 6 mnd Alle tre på trening med lille Amalie På tur med alle tre Mali (3 år) på fasanjakt i Danmark Alle tre på tur Mali med rapphøne Vi vil ut! Kelly på "stellebordet", 24 kg, 54cm MH og 62cm i rygg Kelly, stor flott unghund på 12 mnd 7 Siter
Djervekvinnen Skrevet 12. Januar 2013 Rapporter Skrevet 12. Januar 2013 Kjekt at du er innom her i ny og ne Hundene dine er kjemepflotte. Du vet hvor godt jeg liker den type labradorer 1 Siter
charlotte Skrevet 12. Januar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Januar 2013 Mali på vanntrening Mali på vanntrening Mali på jakt Andejakt Andejakt Andejakt Mali og jeg på mock trial Mock trial Mali i høygrasset på mock trial Kelly 8 mnd Mali på working test Mali på duejakt På vei til neste såte på fasanjakt, alle hundene blir studd på henger og det er ikke antydning til bråk Mali og jeg Mali og jeg Kelly 8-9 mnd 7 Siter
Stine Skrevet 12. Januar 2013 Rapporter Skrevet 12. Januar 2013 Fine hunder! Og artig å se dem i sitt rette element 1 Siter
HHC Skrevet 12. Januar 2013 Rapporter Skrevet 12. Januar 2013 Er så inspirerende å se bildene av labbene dine i arbeid, Charlotte 1 Siter
Gjest Skrevet 12. Januar 2013 Rapporter Skrevet 12. Januar 2013 Kjempefine bilder og hunder, og jeg liker kroppene deres - men jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med ansiktet og uttrykket.... Det blir nesten mer flatcoat-aktig (særlig med veldig lite stopp), og snuten er veldig smal (nå har jeg ikke noe rottweiler-ideal heller, men den gyldne middel-vei osv ) etter min smak. Er det absolutt nada fokus på å få iallefall *litt* Labradorliknende uttrykk, eller er det kun funksjonalitet når det blir på dette nivået? (Jeg spør ikke for å være ekkel megge som prøver å være skult ubehagelig ( ) , jeg bare lurer helt oppriktig Skjønner jo at det er funksjonabelt osv, og det er jo kjempeflott! ) Siter
charlotte Skrevet 12. Januar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Januar 2013 Kjempefine bilder og hunder, og jeg liker kroppene deres - men jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med ansiktet og uttrykket.... Det blir nesten mer flatcoat-aktig (særlig med veldig lite stopp), og snuten er veldig smal (nå har jeg ikke noe rottweiler-ideal heller, men den gyldne middel-vei osv ) etter min smak. Er det absolutt nada fokus på å få iallefall *litt* Labradorliknende uttrykk, eller er det kun funksjonalitet når det blir på dette nivået? (Jeg spør ikke for å være ekkel megge som prøver å være skult ubehagelig ( ) , jeg bare lurer helt oppriktig Skjønner jo at det er funksjonabelt osv, og det er jo kjempeflott! ) Ja de er kanskje litt flat coat lignende i ansiktet, har ikke tenkt over det egentlig :-) Disse linjene er jo fra gammelt av snipete i ansiktet, det brede hodet kom sammen med utstillingsvarianten av labradoren. Jeg synes personlig at litt bredde og kraftuttrykk er veldig fint, har bare ikke vært så heldig med mine utenom den yngste som er ganske kraftig :-) Fokus på labrador lignende uttrykk, vel det er jo nettopp det det er fokus på :-) Bra eksteriør = bra funksjonalitet, ikke sant? Fokuset eksteriørmessig ligger i å skape kraftfulle jakthunder med kroppsbygning til å jakte 150 dager i året i vann og på land. De skal være hardhudet nok til å rase gjennom tornekratt og apportere i vann året rundt. Altså sterke nok til alle utfordringer og lette nok til å bære sin egen vekt uten problemer. Mali og Lisa på (23-24 kg) er helt ærlig litt i letteste/spinkleste laget etter min smak nå som jeg har jobbet med jaktretriever noen år og fått noen erfaringer. Hihi, jeg trodde heller ikke du hadde en skjult agenda :-D 4 Siter
Poter Skrevet 12. Januar 2013 Rapporter Skrevet 12. Januar 2013 Fin gjeng! Synd jeg ikke fikk muligheten til å være med på kurset du hadde for Senja Hundeklubb i sommer. Eine og jeg var meldt på, men det kom noe familiegreier i veien som gjorde at jeg måtte avlyse. Kanskje du kommer nordover flere ganger for å ha kurs? Siter
Renate A Skrevet 13. Januar 2013 Rapporter Skrevet 13. Januar 2013 Lisa har alltid vært min favoritt Hvordan går det med hun? Begynner vel å få noen år på baken hun også? (Chicka blir jo 11år nå, liksom...) Siter
charlotte Skrevet 13. Januar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Januar 2013 Fin gjeng! Synd jeg ikke fikk muligheten til å være med på kurset du hadde for Senja Hundeklubb i sommer. Eine og jeg var meldt på, men det kom noe familiegreier i veien som gjorde at jeg måtte avlyse. Kanskje du kommer nordover flere ganger for å ha kurs? Ja, jeg hadde håpet å se dere men kanskje sjansen kommer igjen, håper de ønsker oppfølgingskurs oppi nord :-)) Lisa har alltid vært min favoritt Hvordan går det med hun? Begynner vel å få noen år på baken hun også? (Chicka blir jo 11år nå, liksom...) Gamle Chicka, snakk om år på baken. Hun må være utrolig sprek! Lisa er i toppform, hun er med og henter noen duer om høsten men er ikke på prøver lenger. Hun er veldig spesiell, og en stor hjelp i oppdragelse av den yngste 4 Siter
lucy Skrevet 13. Januar 2013 Rapporter Skrevet 13. Januar 2013 Vakre hunder! Spesielt Mali syns jeg var flott Siter
SandyEyeCandy Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Skrevet 14. Januar 2013 Jeg får helt gåsehud av å se dem i sitt rette element, takk for at du deler! Dette er en del av hundesporten jeg overhodet ikke kjenner til, så dette er veldig kult å se. Og så synes jeg fortsatt at det er veldig morsomt med "kostymene" dere bruker til tider. 1 Siter
LinL Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Skrevet 14. Januar 2013 Nydelige hunder, spesielt Mali 1 Siter
shira Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Skrevet 14. Januar 2013 Nydlige hunder. Er litt svak for jakt labben Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 1 Siter
charlotte Skrevet 14. Januar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Januar 2013 Jeg får helt gåsehud av å se dem i sitt rette element, takk for at du deler! Dette er en del av hundesporten jeg overhodet ikke kjenner til, så dette er veldig kult å se. Og så synes jeg fortsatt at det er veldig morsomt med "kostymene" dere bruker til tider. Takk for det :-)) Ja det er viktig å kle seg på jakt, det er en del av etikken og sportsmanship'en rundt sporten. Men skjønner godt at det ser litt rart ut at noen dresser seg opp som lord for å samle inn halvskutte fugler! 2 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.