Gå til innhold
Hundesonen.no

Kela hundebur?


Recommended Posts

Jeg har et ganske spesialsydd- Kela bur. 4 delt bur, som kan deles i to (eller to doble som kan klipses sammen) for at hver halvdel skal kunne bæres inn i bobilen. betalte 3500 for hele opplegget. Råbillig, synes jeg:) Eneste minuset er at det veier mye (selv oppdelt) Men det er jo en tanke for dere som skal ha doble bur; du kan altså få dem som to enkle som kan klipses sammen. Veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mener eg betalte 600,- for frakt til Bergen.

Mine er installert! Hadde jeg ikke visst at det ikke var tilfellet hadde jeg vært sikker på han hadde bygget de inni bilen for de sitter jo som om de hører til her!

Her er bildet av buret jeg har: Baksiden med "nødutgang: Det er jo ikke direkte lett, men jeg klarer fint å få ut buret alene om jeg må det

Jeg har et ganske spesialsydd- Kela bur. 4 delt bur, som kan deles i to (eller to doble som kan klipses sammen) for at hver halvdel skal kunne bæres inn i bobilen. betalte 3500 for hele opplegget. Råbillig, synes jeg:) Eneste minuset er at det veier mye (selv oppdelt) Men det er jo en tanke for dere som skal ha doble bur; du kan altså få dem som to enkle som kan klipses sammen. Veldig kjekt!

Jeg er på let etter noe tilsvarende, har et stort kelabur fra før men trenger ett til, og da er det fint å høre at Kela leverer "modulbur" folk er fornøyde med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at variocage er noen lettvekter heller. Det kreves to for å få det ut og inn og det er noe som bare gjøres om vi absolutt må :-P

Herkules burene er mye lettere for de klarte jo jeg å løfte.

Men heldigvis løfter jeg sjeldent på mine bur :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har hatt og har Kela bur, han lager på mål OG det er fullt mulig å få bur med tette vegger nederst, dvs. en støvkant rundt hele. Det jeg har nå har ikke det, men det er spesiallaget til pizzabil og er DIGERT - klin umulig for en stakkar å handtere alene, men det er stødig og står rolig og skrangler ikke. Jeg kjøpte mitt bur brukt og bunnen er av tre og den er like fin. Liker Kela burene.

Buret jeg har nå har vært "omplassert" flere ganger og er like fint.

Får jeg ny bil en eller annen gang så blir det nytt bur fra Kela, ene og alene fordi jeg synes alle andre "ferdigbur" er altfor små - jeg sliter skikkelig når jeg ser schæfere og belgere og rottiser bretta sammen i f.eks. variocage - har enda ikke sett ett slikt bur som er stort nok til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail tidligere i dag for å få prisantydning og burmål til min bil :) Men har ikke fått svar enda hvertfall :twitch:

Jeg tok kontakt med tilbud@hundebur.com

http://www.hundebur.com/

Jeg kunne tenkt meg tett vegg nederst på sidene og bak nemlig :) For å forhindre smuss!

Gjerne bilde Elisabeth00!

Det finnes jo en egen tråd med bilder av bilburløsninger, du kan ta en titt på den?

http://hundesonen.no/forum/topic/58555-vis-meg-din-loesning-med-hundebur-i-bilen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har du målene på buret ditt? :)

Hmm.......

Bredde nede 119

Bredde oppe: 107

Høyde med ben: 99

Burhøyde: 80

Dybde nede: 110

Dybde oppe: 100

På høyde er det vel omtrent makset i forhold til å få det inn om man vil ha ben, dog burde nok bena ideelt sett vært 3 cm høyere for å få brukt plassen under. Bena kan imidlertid tas av og da får man lasteplass på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare smøre meg med tålmodighet :-) se om de svarer til uka! trønderburet, schmidt og en til svarte på dagen.

ble litt mer positiv til kela når jeg ser at de kan ha tett vegg nederst :-) Går det an å få metallplate under tror dere? metallplate som er tettet sammen men tette vegger slik at det er litt vanntett også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Får bare smøre meg med tålmodighet :-) se om de svarer til uka! trønderburet, schmidt og en til svarte på dagen.

ble litt mer positiv til kela når jeg ser at de kan ha tett vegg nederst :-) Går det an å få metallplate under tror dere? metallplate som er tettet sammen men tette vegger slik at det er litt vanntett også :-)

Det gjør det :) Jeg spurte om det også på mail og fikk dette svaret ang pris:

Hei, pristilegg for galvanisert stålplate i bunn kr 200.

Jeg har tatt kontakt med kela to ganger på mail. Første gangen fikk jeg ikke svar i det hele tatt, og andre gangen fikk jeg svar samme dag og dagen etter på oppfølgingsspørsmål. Så om du ikke har fått svar, så ville jeg prøvd igjen eller ringt. Mulig de ikke har fått mailen, for jeg oppfatta de som kjappe og flinke når det gjelder kundebehandling og svar på spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å reise til de for å få skreddersydd løsning for sin bil? Jeg er avhengig av en litt snodig løsning for å få inn "flest mulig" bur, og det blir nok litt snåle vinkler og slikt for å utnytte plassen best mulig, men er inget geni da det kommer til utregning og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å reise til de for å få skreddersydd løsning for sin bil? Jeg er avhengig av en litt snodig løsning for å få inn "flest mulig" bur, og det blir nok litt snåle vinkler og slikt for å utnytte plassen best mulig, men er inget geni da det kommer til utregning og slikt.

Ja, er nemlig det jeg skal. og vet mikkel reiser dit for å fikse ting :) er jo lettere å se bilen

Slush: jeg tror epost er bedre for som sagt har ikke kontakt skjema fungert for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nemlig det jeg skal. og vet mikkel reiser dit for å fikse ting :) er jo lettere å se bilen

Slush: jeg tror epost er bedre for som sagt har ikke kontakt skjema fungert for meg :P

Hvor holder de til? Hilsen hun som ikke finner noen som helst info akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er èn person som lager Kela-burene, og det er en mann litt opp i årene. Han er ikke lett å få tak på alltid, men hvis man ringer er det lettere å få noe svar. Vi bestilte 2 dobbeltbur, hvor det ene skulle ha skråvegg i det ene hjørnet med dør som kan dras oppover, og ikke slår utover. Vi sendte bare en tegning til han på mail med hvordan vi kunne tenkt oss å ha det, og det var ikke noe problem :) Det betalte vi 4500 for. og det er 4 store bur hvor det er plass til 1 leonberger + en kooiker i ett ;) I tillegg har vi ett kelabur til som vi kjøpte av ett vennepar av oss. På det er det utagbar skillevegg.

minsket2-64_zpsfe0c974d.jpg

minsket1-70_zps645e455d.jpg

minsket-82_zps4d421991.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...