Gå til innhold
Hundesonen.no

Kela hundebur?


Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mener eg betalte 600,- for frakt til Bergen.

Mine er installert! Hadde jeg ikke visst at det ikke var tilfellet hadde jeg vært sikker på han hadde bygget de inni bilen for de sitter jo som om de hører til her!

Her er bildet av buret jeg har: Baksiden med "nødutgang: Det er jo ikke direkte lett, men jeg klarer fint å få ut buret alene om jeg må det

Han er en snakke-i-telefonen-mann :) Han svarer i alle fall ikke på mail eller sms - men ringer du får du svar.

Jeg har et dobbelbur og det tok ca. en ukes tid å lage det.

Jeg gav ham vitale mål på bilen min (Honda CR-V) men han tok litt feil av modellen slik at buret ikke passet.

Buret ble fraktet av en kompis av meg som likevel skulle til vestlandet så jeg slapp å få det sendt over fjellet med firma.

Men når jeg ikke kunne bruke buret så tok kompisen min buret tilbake og Antonsen fikset et nytt bur med korrekte mål kostnadsfritt og dette nye sendte han med Bring. Det ble levert nede på den lokale butikken og jeg betalte 3000 for alt sammen.

Han ville ikke ha betaling før jeg fysisk hadde sjekket at buret gikk inn i bilen.

Her er bilde:

IMGP2981_zps17d5b566.jpg

I bunnen har jeg den vanlige finerplata og Biltema sine gulvbelegg i gummi. Oppå dem ligger det et tykt og sklisikkert teppe.

Skilleveggplata er enkel å ta vekk dersom jeg vil ha ett stort bur. Teiter du skruen godt så vil det ikke skrangle :) Buret står stødig og er lydløst.

Jeg er superfornøyd med buret mitt og ikke minst servicen!!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du behøver å måle? Jeg trengte bare å sende han bilmerke og modell. Han sa han hadde tilgang på mål selv da jeg spurte hvordan jeg skulle måle bilen. Eneste jeg sa var hvor høyt jeg skulle ha det (ville ikke ha det så høyt at det skygget for sikten bak), og at det ellers skulle fylle hele bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har snakket med han på mail :-) Jeg hadde såpass gammel bil at de ikke hadde bilen inne hos forhandleren, så han hadde ikke mulighet til å måle for meg desverre...

Så da må jeg måle selv, og jeg er redd for å måle feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hopper i taket av glede over at vi nå skal få spesiallagede bil til Blåbæra (Berlingo)

Skal bestille det mandag og er litt spent på om Kela mannen er enig i målene mine :P

Jeg sendte forresten pris forespørsel på mail og fikk svar i løpet av ett par timer :)

14933_10151222704716780_1938724029_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper i taket av glede over at vi nå skal få spesiallagede bil til Blåbæra (Berlingo)

Skal bestille det mandag og er litt spent på om Kela mannen er enig i målene mine :P

Jeg sendte forresten pris forespørsel på mail og fikk svar i løpet av ett par timer :)

14933_10151222704716780_1938724029_n.jpg

Vær litt vill og gal og hiv på en dør mellom dobbeltburene, eller inn i det enkle buret. Så får du ut den hunden via sidedøra dersom noen parkerer deg slik at du ikke får opp bakluka (dersom de to dørene på samme side er bakover vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt vill og gal og hiv på en dør mellom dobbeltburene, eller inn i det enkle buret. Så får du ut den hunden via sidedøra dersom noen parkerer deg slik at du ikke får opp bakluka (dersom de to dørene på samme side er bakover vel og merke).

Hehehe du vil bare at jeg skal ha likt som deg du ;) Men siden du ikke har produsert noe bilde ennå så vil jeg ikke for tenk!! ;)

Jeg har forresten ikke bakluke, men to dører :P Og sannsynligheten for at jeg blir parkert inne er vel like stor som om at jeg vinner i lotto- bor på landet vettu :innocent:

Enkeltburet skal være ett frittstående bur, så der kan det ikke være noen dør.

Skal snakke med Kelamannen mandag så da får vi diskutere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe du vil bare at jeg skal ha likt som deg du ;) Men siden du ikke har produsert noe bilde ennå så vil jeg ikke for tenk!! ;)

Jeg har forresten ikke bakluke, men to dører :P Og sannsynligheten for at jeg blir parkert inne er vel like stor som om at jeg vinner i lotto- bor på landet vettu :innocent:

Enkeltburet skal være ett frittstående bur, så der kan det ikke være noen dør.

Skal snakke med Kelamannen mandag så da får vi diskutere litt.

Parkering er den pene versjonen. Å få en annen bil inn i bakluka den andre. :P Og jeg tenkte at sannsyneligheten for det er større i køkjøring, enn høy hastighet, for da trenger man tross alt ikke å tenke på å få ut hunden sånn med en gang (om det er høyt hastighet). Men det er vel ikke så mye køkjøring der du bor heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkering er den pene versjonen. Å få en annen bil inn i bakluka den andre. :P Og jeg tenkte at sannsyneligheten for det er større i køkjøring, enn høy hastighet, for da trenger man tross alt ikke å tenke på å få ut hunden sånn med en gang (om det er høyt hastighet). Men det er vel ikke så mye køkjøring der du bor heller. :P

Jeg skjønner jo poenget altså, men ville kanskje heller hatt en tynnere plate, som lett svikter, enn en metall dør.... Køkjøring hva er det? :P Nei det er nok heller ikke noe som skjer her oppe.

Evnt kan jeg skjære spor i plata, slik at det bare er å slå ut en firkant om noe skulle skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om det er mulig å bestille ett enkeltbur som har en skilleplate midt i? Altså at det blir to bur som er lave men dype, eller ett større bur dersom dette trengs? Skulle hatt ett til chihuahuaene, men mulighet til å ta ut skilleplate og få plass til en av de store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om det er mulig å bestille ett enkeltbur som har en skilleplate midt i? Altså at det blir to bur som er lave men dype, eller ett større bur dersom dette trengs? Skulle hatt ett til chihuahuaene, men mulighet til å ta ut skilleplate og få plass til en av de store?

du får det nøyaktig som du vil på målene du vil ha så det går nok det ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er installert! Hadde jeg ikke visst at det ikke var tilfellet hadde jeg vært sikker på han hadde bygget de inni bilen for de sitter jo som om de hører til her!

Bilde ?

Kommer, må bare komme meg hjem til kameraet først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så få som velger å sette solfilm på bilrutene, har jeg mange ganger fundert på. Solfilm gjør at hunden får det så komfortabelt som mulig når sola skinner/varmer og solfilmen skjermer for innsyn (med tanke på både hund og bagasje).

Det er ikke vanskelig å se ut og heller ikke vanskelig å kjøre/rygge selv med den mørkeste solfilmen. MEN det er veldig vanskelig å se inn i bilen gjennom solfilmen. :)

Jeg har hatt solfilm på bil siden 1995 (alltid fått profesjonelle til å montere) og det er det første jeg fikser når jeg skifter bil. Blir jo helt avhengig, jo. :ahappy:

Bare et lite sidesprang i Kelatråden. :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så få som velger å sette solfilm på bilrutene, har jeg mange ganger fundert på. Solfilm gjør at hunden får det så komfortabelt som mulig når sola skinner/varmer og solfilmen skjermer for innsyn (med tanke på både hund og bagasje).

Det er ikke vanskelig å se ut og heller ikke vanskelig å kjøre/rygge selv med den mørkeste solfilmen. MEN det er veldig vanskelig å se inn i bilen gjennom solfilmen. :)

Jeg har hatt solfilm på bil siden 1995 (alltid fått profesjonelle til å montere) og det er det første jeg fikser når jeg skifter bil. Blir jo helt avhengig, jo. :ahappy:

Bare et lite sidesprang i Kelatråden. :icon_redface:

For min del er det ihvertfall kostnad det står på. Er ikke akkurat særlig billig. Men står på ønskelisten :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så få som velger å sette solfilm på bilrutene, har jeg mange ganger fundert på. Solfilm gjør at hunden får det så komfortabelt som mulig når sola skinner/varmer og solfilmen skjermer for innsyn (med tanke på både hund og bagasje).

Det er ikke vanskelig å se ut og heller ikke vanskelig å kjøre/rygge selv med den mørkeste solfilmen. MEN det er veldig vanskelig å se inn i bilen gjennom solfilmen. :)

Jeg har hatt solfilm på bil siden 1995 (alltid fått profesjonelle til å montere) og det er det første jeg fikser når jeg skifter bil. Blir jo helt avhengig, jo. :ahappy:

Bare et lite sidesprang i Kelatråden. :icon_redface:

Fordi det stod mellom en bil med det og en utten men den uten var bedre på absolutt alle andre punkter og da ble solfilm nedprioritert ;)

Skal ringe kela jeg også gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så få som velger å sette solfilm på bilrutene, har jeg mange ganger fundert på. Solfilm gjør at hunden får det så komfortabelt som mulig når sola skinner/varmer og solfilmen skjermer for innsyn (med tanke på både hund og bagasje).

Det er ikke vanskelig å se ut og heller ikke vanskelig å kjøre/rygge selv med den mørkeste solfilmen. MEN det er veldig vanskelig å se inn i bilen gjennom solfilmen. :)

Jeg har hatt solfilm på bil siden 1995 (alltid fått profesjonelle til å montere) og det er det første jeg fikser når jeg skifter bil. Blir jo helt avhengig, jo. :ahappy:

Bare et lite sidesprang i Kelatråden. :icon_redface:

Jeg har sota ruter på min nye, og etter det kommer jeg alltid til å prioritere det på andre biler. Mye annet jeg nedprioriterer før det nå merker jeg. Særlig dette med innsyn i bilene er jeg veldig glad for er redusert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sota ruter på min nye, og etter det kommer jeg alltid til å prioritere det på andre biler. Mye annet jeg nedprioriterer før det nå merker jeg. Særlig dette med innsyn i bilene er jeg veldig glad for er redusert...

heh,det var uaktuelt å ta en bil med riper i lakken, mer slitt, mer km, ikke ditt ikke datt, og generelt mer rævkjørt for å få solruter for min del :D

men mine klarer seg nok like bra for det.

Nå må jeg bare klare å bli enig med meg selv om hvor mange CM hundene skal få i bilen :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...