Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Høres litt rart ut kanskje :P Det er likevel mine beste antagelser!

Tja. Jeg hører jo kuene fra gårdene nærmere Ski innimellom, så hvorfor ikke? :P Det er vel ikke så langt i luftlinje ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såååå typisk gubben å gå på butikken, handle AKKURAT det vi trenger (det jeg sier vi mangler) og så ikke kjøpe noe som helst annet. Han har ikke forstått det der med å kose seg på en lørdagskveld han!

Hahahaha. Slik er gubben min og! Så jeg må alltid sende han sms(han husker ikke flere enn to ting) om hva han skal handle om jeg vil ha noe godt i helgene. Håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm tja... altså *plystre* så lenge de ikke går ut på dato så..

*fnis* Enig!

Jeg klager over at jeg ikke orker/vil ha sjokolade - for jeg savner faktisk sjokolade - men tanken gjør meg mer kvalm. Og da kommer det tørt fra Bonden "ja, men det er helt greit det"... Makan!

Potetgull spiser jeg da, for da blir jeg tørst og drikker mer. :lol:

Bonden er forøvrig veldig flink til å handle både ting vi trenger og ikke trenger, hender jeg sender han handleliste på tre ting, og så kommer han hjem med tre bæreposer - da spør jeg somregel hvordan han i allverden fikk mine tre ting til å bli så mye, men da er det alltid noe han kom på at vi trenger, foreksempel persille til marsvina :wub:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du flytte fra huset med søsknene i? :)

Nå har jentene og jeg vært ute på nesten en mil i måneskinnet. Aiko er fantastisk og har gått løs hele veien med unntak av der vi går ved siden av en landevei. Visse utfordringer dukker selvsagt opp, som feks "batman"-lys på himmelen fra et utested på Ski. Det må jo selvsagt trollbolla jakte litt på, men fornuften tok henne og hun valgte å fortsette sammen med oss i stedet. :P

Blant annet fordi jeg synes det er greit å ha et sted for meg selv. :) ikke noe mer dramatisk enn det i grunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verrrrden så kjedelig å være bevegelseshemmet, og i tillegg til kjedsomheten så må alt planlegges! Bare det å ta med seg et glass cola fra kjøkkenet til stua når man ikke klarer å gå med bare en krykke! Verden skal være glad for at jeg skal være sånn bare en kort stund!

Men da må du jo ha en sånn en:

5102eTahtrL._SL500_AA300_.jpg

Gratulerer med dagen, Margrete!

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina skal på visning i asker. :) Leiligheten hadde vært perfekt men han sa det var mange andre som skulle se på den også. Men kjæresten kjører meg i hvert fall til asker på visning på mandag så skulle jeg få beskjed på tirsdag. :)

Asker og greier! :) Kommer på besøk om du får den jeg da :whistle:

Høres kjent ut. Jeg er også slik, og misliker at min samboer har en tendens til å kjøpe en chipspose for mye og annet vi ikke trenger.

Ja det eeeer jo egentlig greit for vi trenger ikke noe å kose oss med sånn sett. Det er bare SÅ kjipt å sitte der og ha SÅ lyst på noe.. Trenger ikke være godteri (det spiser vi forsåvidt ikke, hverken brus, smågodt, sjokolade eller potetgull) men en pakke med druer eller noe annet sunt og godt :P

Hahahaha. Slik er gubben min og! Så jeg må alltid sende han sms(han husker ikke flere enn to ting) om hva han skal handle om jeg vil ha noe godt i helgene. Håpløst!

Hehe! Jeg må sende han her sms om det er noe mer vi trenger enn middag jeg.. Sjekke ting sjæl? Aaaaldri hørt om...

jaja.. Nå er det natta. Sett Avatar og har testa det nye anlegget.. Liker! Langtur imorgen med mamman og tanten til Mana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått til grei opplæring av Mozza, ser jeg. Vi sitter og ser mgp sammen foreldrene mine, og frøkna logrer og lytter oppmerksomt hver gang Gromth og han Solli- Tangen spiller. Alt det andre er uinteressant :lol:[/quote

Jeg aner ikke hva du snakker om, men solli Tangen slår meg som dårlig læring!

Venter spent på at paraceten skal virke så man kan få seg litt søvn... ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du trenger en :hug:

Takk :)

:console:

Men håper dette er løsningen og at du kan bli helt frisk! :D

Det håper jeg også :)

Ting er litt lettere i dag. Ser enda ikke bare positivt på dette men er i hvert fall glad at jeg slitter å bekymre og bli redd når jeg merker at synet sakt med sikkert blir helt tullete når av og til. Jeg ser vell mer positivt på det etter hver som alle følelsene rundt det har blitt klarere og mer fornufige når sinne og sjokket har lagt seg.

Nå skal jeg legge meg for i morgen skal vi trene lydighet og Ivo skal lære å rundere skjul(sånn ipo skjul). Han kan rundere så håper han tar dette lett. :) Begynne å lære inn melding på Lea og ellers bare kose oss masse med mine herlige treningsvenner. Blir koselig med besøk i morgen kveld også. Jeg er faktisk utrolig glad i de personene som gjør livet mitt verdt å leve. De holder meg oppe på dårlige dager, får meg til å smile og er der hele tiden. Jeg har noen fantastiske personer i livet mitt jeg. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i ham, det var de andre hun reagerte på. Svartmetall fra Ås, visstnok. :P Med han dimmu borgir- fyren, hva nå han heter.

(ikke at jeg aner hva du egentlig pleier å høre på, men Mozza reagerer i hvert fall med logring og oppmerksom lytting på det meste som er mer heavy enn... Metallica, sånn ca. :) )

Uff. God bedring til Ask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i ham, det var de andre hun reagerte på. Svartmetall fra Ås, visstnok. :P Med han dimmu borgir- fyren, hva nå han heter.

(ikke at jeg aner hva du egentlig pleier å høre på, men Mozza reagerer i hvert fall med logring og oppmerksom lytting på det meste som er mer heavy enn... Metallica, sånn ca. :) )

Uff. God bedring til Ask!

Ååå! Da skjønner jeg ! Flink jente :D

Gratulerer til Margrete!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen til verdens beste reservemamma Margrete! :flowers::jump::bananas::sorcerer::banana::hyper::cheer::devilbanana::punk::lama::super: :running: :dog_running::cheerleader::bow::koos::blissysmile:

Sitter å hører på Ole Paus i bakgrunnen og da rant tårene, nå hulker jeg. Tusen takk for gratulasjonen Anette :ahappy:

Gratulerer med dagen Margrete!!

http://youtu.be/Mmke73EQZ08

Fine valpene! Tusen takk!

Også gratulerer så mye med dagen Margrete :banana::banana::banana::banana:

Takk for fin banandans!

Gratulerer med dagen, Margrete!

Tusen takk :D

Gratulerer med dagen, Margrete! :):flowers:

Tusen takk for fin blomst og gratulasjon!

Gratulerer med dagen, Margrete :ahappy:

Tusen takk 2netroll!

Gratulerer til Margrete!

Tusen takk!! :D

Gratulerer med dagen til reserve mamma Margrete :-D :-D

Tusen takk! Av en eller annen grunn er det faktisk litt godt å bli kaldt reservemamma :ahappy:

*slette langt innlegg om små små mennesker som har ekstremt dårlig mentalitet* Nysgjerrige? Sojjy, men de er ikke verdt tiden dere bruker å lese det en gang ;)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
    • Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...