Ganzie Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2013 Og nå synes jeg at Ganzie kan komme online! Sånn, godkjent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2013 Sånn, godkjent Og så fikk jeg ikke en eneste med cw. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2013 Og så fikk jeg ikke en eneste med cw. Bummer Jeg har en sølvbærende hann du kan få kjøpt billig om du vil? Ikke så veldig god, men... http://www.furry-paws.com/dog/index/457644 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2013 Bummer Jeg har en sølvbærende hann du kan få kjøpt billig om du vil? Ikke så veldig god, men... http://www.furry-paws.com/dog/index/457644 Tok han. Jeg har gode nok tisper til han. Så får jeg kanskje inn genet for silver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2013 Tok han. Jeg har gode nok tisper til han. Så får jeg kanskje inn genet for silver. Du kunne fått han billigere, vettu Fargeavl er gøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2013 Du kunne fått han billigere, vettu Fargeavl er gøy Da har du litt peng å bruke på fler hunder. Si ifra om du får en tispe med cw da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monica_n Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2013 jeeg har forresten så og si alle farger og varianter av schæfer nå.. Mye ymse kvalitet, men målet nå er å få fram Isabella with Silver Points, uten maske, og å få bedre og bedre stamme av det andre. Gøy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2013 Ok, jeg har en liten "issue". Jeg har en hund som på sitt andre kull fikk bare hanner. Jeg vil ha ei tispe - slik at jeg kan avle videre for å få 24HH (Irsk Ulvehund). Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg levler henne mer, går det greit å da få et tredje kull? Eller blir kvaliteten for dårlig? Jeg vil helst ikke ha den under 1x.... (Hun har 1.038x nå og er level 14 - hvis det har noe betydning) edit: jeg er forresten imponert over at denne tråden har blitt på 100 sider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 Det kullet jeg fikk i går var tredje til den tispa (ett før jeg kjøpte henne, og et selv). Kullet hadde en kvalitet på 128, noe som tilsvarer litt over 100 mindre enn kull nummer to. Så de dropper greit i kvalitet da... Edit: Iowa vant "Best Herding" idag også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 Da har du litt peng å bruke på fler hunder. Si ifra om du får en tispe med cw da! Det skal jeg gjøre Har en del sølvtisper som jeg venter skal bli levlet nok for avl, så etterhvert kommer det en hel skokk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 Det kullet jeg fikk i går var tredje til den tispa (ett før jeg kjøpte henne, og et selv). Kullet hadde en kvalitet på 128, noe som tilsvarer litt over 100 mindre enn kull nummer to. Så de dropper greit i kvalitet da... Edit: Iowa vant "Best Herding" idag også. Bleeeh, ok takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 Ok, høres dette ut som en strategi som vil fungere? Jeg har en EEEE hannhund, 7HH, 0hh Og en haug med tisper som ligger rundt 3-9HH, alle med 2hh-7hh, GGGG - GGEE osv. Noen med en F og. Hvis jeg bruker denne hannhunden på alle disse, og på avkommene der igjen, vil det ikke etterhvert bli mindre hh og mer HH? Iallefall mer Hh? Med mindre jeg får frem en enda bedre hannhund da, foreløpig er han den eneste med 0hh, så da antar jeg at det lønner seg å bruke ham fremfor en hannhund med noen hh? Valpefabrikk delux, og bare faren blir trent i noe og får mat men gidder ikke bruke masse tid og penger på dårlige hunder altså, de skal jo uansett avles på hver 12 dag De første hundene med ok HH antall kommer til å bli helt crap i konkurransesammenheng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 Hva er best? Jeg har ett par raser som nesten ingen er 24HH på, og jeg vil gjerne ha mine linjer opp dit og det fins tilgjengelige hannhunder nå som er ganske høye 19-20HH. Bør jeg vente til hundene er eldre, med dårlig HH. Eller avle på de nå (level 10-15)? HH antallet øker vel uansett alder ved rett kombo eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 Ok, høres dette ut som en strategi som vil fungere? Jeg har en EEEE hannhund, 7HH, 0hh Og en haug med tisper som ligger rundt 3-9HH, alle med 2hh-7hh, GGGG - GGEE osv. Noen med en F og. Hvis jeg bruker denne hannhunden på alle disse, og på avkommene der igjen, vil det ikke etterhvert bli mindre hh og mer HH? Iallefall mer Hh? Med mindre jeg får frem en enda bedre hannhund da, foreløpig er han den eneste med 0hh, så da antar jeg at det lønner seg å bruke ham fremfor en hannhund med noen hh? Valpefabrikk delux, og bare faren blir trent i noe og får mat men gidder ikke bruke masse tid og penger på dårlige hunder altså, de skal jo uansett avles på hver 12 dag De første hundene med ok HH antall kommer til å bli helt crap i konkurransesammenheng ja, bruk han på alle, og plukk to-tre av de beste tispe og hannvalpene og parr med hverandre, bare pass på at HH mot hh, så øker du antall HH kjappere pr gen og blir kvitt hh. Hva er best? Jeg har ett par raser som nesten ingen er 24HH på, og jeg vil gjerne ha mine linjer opp dit og det fins tilgjengelige hannhunder nå som er ganske høye 19-20HH. Bør jeg vente til hundene er eldre, med dårlig HH. Eller avle på de nå (level 10-15)? HH antallet øker vel uansett alder ved rett kombo eller tar jeg feil? Det kommer an på de som har hannen, ikke alle godtar breeding på lavlevel tisper. HH øker uansett level ja, men med rovavl havner man kanskje ned på 0.5 i komp exp, og man vil feks aldri oppnå level 30 på de som har blitt 24HH til slutt. En butikkkjøpt hund vil altså ha bedre kvalitet enn 24HH hunden... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 ja, bruk han på alle, og plukk to-tre av de beste tispe og hannvalpene og parr med hverandre, bare pass på at HH mot hh, så øker du antall HH kjappere pr gen og blir kvitt hh. Det kommer an på de som har hannen, ikke alle godtar breeding på lavlevel tisper. HH øker uansett level ja, men med rovavl havner man kanskje ned på 0.5 i komp exp, og man vil feks aldri oppnå level 30 på de som har blitt 24HH til slutt. En butikkkjøpt hund vil altså ha bedre kvalitet enn 24HH hunden... Rovavl syns jeg ikke det er å ha 1 kull på level 15 ca Men første omgang HH på enkelte raser altså *ler* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 Rovavl syns jeg ikke det er å ha 1 kull på level 15 ca Men første omgang HH på enkelte raser altså *ler* Nja njo, det spørs jo hvor gammel hunden er på level 15, og hvor mange kull man skal ha Vær også obs på statene, at du prøver å få donlet/triplet en rasestat, eller i det minste bli kvitt ikkerasestat. Uansett er det bedre å ta det sakte og rolig, slik at man får både kvalitet og helse på avkomma, man vinner mest på det til slutt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 Nja njo, det spørs jo hvor gammel hunden er på level 15, og hvor mange kull man skal ha Vær også obs på statene, at du prøver å få donlet/triplet en rasestat, eller i det minste bli kvitt ikkerasestat. Uansett er det bedre å ta det sakte og rolig, slik at man får både kvalitet og helse på avkomma, man vinner mest på det til slutt Mine er faktisk l30 ved 50 dager o.l. så tror ikke er noen krise. og tenker ett kull også selge/pensjonere. Tror jeg tester dette jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JailyTina Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2013 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Mars 2013 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Mars 2013 JEG OG JEG OG!!!!!! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Mars 2013 Jeg har visst bare dårlige hunder, jeg Vil også få sånn beskjed Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Mars 2013 Jeg har visst bare dårlige hunder, jeg Vil også få sånn beskjed Da er vi to Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aymee Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Mars 2013 Min trend på å avle fram gørrstøgge hunder fortsetter! http://www.furry-paws.com/dog/index/465037 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Mars 2013 Min trend på å avle fram gørrstøgge hunder fortsetter! http://www.furry-paws.com/dog/index/465037 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobensen Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Mars 2013 Du er ikke alene Aymee:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts