Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

Jeg har også prøvd å booste to stats, og som regel havner den hunden to-tre level under lik hund som ble boostet i kun en stat. Det er sikkert endel raseforskjeller der ute, etter hvilke stats som er populære osv, men alt i alt så booster jeg kun en stat på hver rase, unnattt GD der jeg booster enten CHA el INT (for å få to totalt separate linjer, slik at jeg har noe å avle ut på når det ikke er mulig å unngå innavl innen stat'en)

Men sånn apropos det, har det noe å si om man innavler? De perfekte genene blir ikke dårlige av innavl på FurryPaws?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

Guest Michellus

Jeg har noen hunder som er boosta på flere stats, men det var også før jeg forsto at det var smartere å booste den sterkeste staten til hunden.

Edit: Er det noen som har rød terv her? Dritt lei fawn kjenner jeg + at tervene skal være røde :aww::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Er det noen som har rød terv her? Dritt lei fawn kjenner jeg + at tervene skal være røde :aww::P

Jeg har ei tispe :P Tenkte jeg skulle pare henne på dag 88, men hun har bare 1 C, så jeg antar hun får fawne avkom også, så sant jeg ikke finner en brukbar rød hannhund til henne. Panda Protector har røde terver, men han har hunder med dårligere HH og stats enn jeg liker :P Han har to røde hanner (måtte sjekke), WCSh PSK Wildemanskruid 12HH/12Hh chaagi strstm og MSc PSK Zes 15HH/9Hh chaint intagi. Jeg tipper at jeg bruker Zes på min tispe (om jeg får lov da.. hehe)

EDIT: Den første hannen har CC, den andre har Ccch

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn apropos det, har det noe å si om man innavler? De perfekte genene blir ikke dårlige av innavl på FurryPaws?

Nope, det har ingenting å si i spillet, det er bare for min egen del :P Det er mange som har avlet søsken i generasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innavler, fordi det er enkelt, og da kan jeg bruke mine hunder, ikke avhengig av andre - billigere også. Hehe. Men av og til finner jeg gode gen 1 hunder å fører inn i linjene mine av forskjellige grunner. Har en blue merle gen 2 border som skal inn i avl på femte generasjonen etter G1 hannhunden jeg beholdt og ei blue merle tispe som jeg randomly fikk fra shop :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har ikke sjekket hva den heter. Den som var helt blå og hadde 16HH, tror jeg? Hvor mye skal du ha for en parring? :)

Ah ja, da er det Robert Singer du mener. Han er bare 5 dager, så du må vente i 7 dager :P Med mindre du vil han skal levles litt først. Jeg tar 1 000 for parringen siden han har bare 16HH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innavler.... men det er mest fordi ingen har hunder som er like gode som mine hunder i de rasene... og har de det så stemmer det aldri med parringstidspunkt osv... gidder ikke å nøye meg med en level 55 hannhund når jeg har en på level 60 selv med perfekte gener, selv om hundene er i slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Nå driver jeg og skriver breed suggestion. Jeg vil ha laekenois i spillet!

Og @2ne kjenner jeg er litt der du er. De er veldig fine de røde synes jeg, men statsa var.. Ja.. Får satse på at det dukker opp av seg selv vel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetikk er jammen utfordrende og gøy! Ikke fullstendig så enkelt alltid. Etter hva jeg forstod, styrer stålblånyansen etter dobbelt/enkelt gen. Altså GG = mørk stålblå. Gg = lys stålblå. Men denne hunden er mørk selv om hun har Gg? Også tolket jeg hennes gen som at hun skal være rød og ikke blå? Står jo Ccw = rød og bærer sølv?

Det sies at Ccch gir rød og bærer fawn, cchcw gir fawn og bærer sølv, og cwcw gir sølv (bærer ingenting?). I så fall hva er cece, cecw, cchce, Cce? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel begynne å se meg om etter en kavaler til isabella tispa mi, har god tid da, siden hun skal til level 30 før jeg parrer, hadde ikke så lyst til å parre med kull broren, men han er nå der om det trengs, hehe.

Fikser de i morgen, legger de på transfer, hvis prisene ikke er passende så sier du bare ifra ;)

SOVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetikk er jammen utfordrende og gøy! Ikke fullstendig så enkelt alltid. Etter hva jeg forstod, styrer stålblånyansen etter dobbelt/enkelt gen. Altså GG = mørk stålblå. Gg = lys stålblå. Men denne hunden er mørk selv om hun har Gg? Også tolket jeg hennes gen som at hun skal være rød og ikke blå? Står jo Ccw = rød og bærer sølv?

Det sies at Ccch gir rød og bærer fawn, cchcw gir fawn og bærer sølv, og cwcw gir sølv (bærer ingenting?). I så fall hva er cece, cecw, cchce, Cce? :)

Her er genene til hunden du linket til:

KK Ee Bb Dd slsl AyAy sisi mm rr tt Ccw Gg uu Ll stmstr agiint HH Hh HH Hh HH Hh HH Hh Hh Hh Hh HH hh HH Hh Hh Hh HH Hh hh Hh hh Hh Hh

Gg gir stålblå, jeg er rimelig sikker på at det ikke finnes nyanser av fargen. Hunden din bærer svart, men Gg gjør at den svarte fargen blir stålblå. Hvis fargen skulle vært rød hadde den hatt ee, men hunden din bærer rød med sin Ccw(i tillegg til sølv). For å avgjøre hvilken farge hunden har må du altså se på hele rekken med gener, ikke bare enkelt par. Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men tror jeg har fått det riktig(hvis ikke så må noen andre gjerne rette på hva jeg har skrevet her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetikk er jammen utfordrende og gøy! Ikke fullstendig så enkelt alltid. Etter hva jeg forstod, styrer stålblånyansen etter dobbelt/enkelt gen. Altså GG = mørk stålblå. Gg = lys stålblå. Men denne hunden er mørk selv om hun har Gg? Også tolket jeg hennes gen som at hun skal være rød og ikke blå? Står jo Ccw = rød og bærer sølv?

Det sies at Ccch gir rød og bærer fawn, cchcw gir fawn og bærer sølv, og cwcw gir sølv (bærer ingenting?). I så fall hva er cece, cecw, cchce, Cce? :)

Det er noen av genparene som er avhengig av hva det er i andre genpar for å synes/skjules. Det er en oversikt over det her, farge og mønster i pelsen bestemmes av genpar 1 til 13 :)

Alle får et gen av hver av foreldrene, så cece er kremkrem, cecw er kremsølv, cchce er fawnkrem og Cce er rødsølv. Det er 3 gener som bestemmer sølvering/greying/lysning av fargen, først i genpar 4 der du har dilution (DD, Dd og dd), så i genpar 5 der du har sølvering (SlSl/Slsl og slsl) og så i genpar 12 der du har greying (GG, Gg og gg).

Tispa di er altså

  1. KK - Overrides agouti pattern on pair #6, gives solid black coat
  2. Ee - EE/Ee - Allows black in coat, no mask
  3. Bb - BB/Bb - Black pigment
  4. Dd - No dilution
  5. slsl - no silvering
  6. AyAy - Any ay - Sable pattern (men siden hun er KK i genpar 1, så syns ikke dette)
  7. sisi - si, but no S - Irish white
  8. mm - No merling
  9. rr - No roaning
  10. tt - Any T - Ticking, only shows up on dogs with no S in Pair #7
  11. Ccw - Any C - Normal red pigment + cw, but no ce, c, C - Red lightened to silver
  12. Gg - GG/Gg - Turns black into steel blue and chocolate into faded brown
  13. uu - uu - Not light undersides
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikser de i morgen, legger de på transfer, hvis prisene ikke er passende så sier du bare ifra ;)

SOVE

Takk, isabella tispa jeg snakker om er dog en Schæfer :P

Men i morgen har jeg vel isabella BC å gjøre klart til mine. Så lenge jeg har råd så er det vel grei pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at den første der har sølv i tillegg til å være grå? Jeg har nå ei tispe som er steel blue:

831435.jpg?84379903

KK Ee BB Dd slsl AyAy SS mm rr tt cece Gg uu

- Hun har anlegg for dilute, ingen sølvgen, anlegg for greying

Mens denne er bare blå:

837592.jpg?24894091

KK Eme BB dd slsl Ayat SS mm rr tt cwcw gg uu

- dilute, ingen sølv og ingen greying

Steel blue:

857864.jpg?50349908

KK EmE BB Dd slsl Ayat SS mm rr tt cwcw Gg uu

- Anlegg for dilute, ingen sølv, anlegg for greying

Faded blue:

880862.jpg?65449051

KK EmEm BB dd slsl AyAy Ssi mm rr tt cwcw Gg uu

- deluted, ingen sølv, anlegg for irish (og det vil ikke jeg ha :P ) og anlegg for greying

Steel blue igjen:

933984.jpg?35663807

Kk EE BB DD slsl AyAy SS mm rr tt Ccw Gg uu

- Ikke deluted, ikke sølv, men anlegg for greying

Bare for å ha tatt med det og da, sort:

862124.jpg?34620208

KK EmEm BB DD slsl Ayat SS mm rr tt cwcw gg uu

- ikke delute, ikke sølv og ingen greying

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...